Bron : GVA
Guy Van Aken, mobiliteitsambtenaar van Mortsel, mengt zich in het Oosterweeldebat. Hij ziet geen heil in welke Oosterweelverbinding dan ook.
"Vergeet dat en vergeet ook de N102-verbindingsweg tussen Ekeren en Wommelgem. Die laatste zal alleen maar verkeer aanzuigen naar de rotonde van Wommelgem, de E313, en de Krijgsbaan tussen Deurne en Mortsel."
De oplossing moet volgens Van Aken gezocht worden in het Westen. "Zorg voor een goede verbinding tussen de E17 en de E34 en optimaliseer het gebruik van de Liefkenshoektunnel."
Van Aken wil 80 procent van de vrachtwagens, het transitverkeer, door de Liefkenshoektunnel sturen. Elk rijvak van de Antwerpse ring wil hij in twee delen: de twee middenste rijstroken voor doorgaand autoverkeer, de twee buitenste voor lokaal vracht- en autoverkeer.
Slimme telematica moet het hele project schragen. JVB
|