Google GROENE GUIDO
Zoeken in blog

Groene links
  • Groen! Ekeren
  • Groen! Nationaal
  • Groen! Antwerpen
  • Facebook Groen Ekeren
  • Groen Ekeren
  • Jong Groen
  • Lets Antwerpen
  • Denktank Oikos
  • EVA Centrum Ekeren
  • Transitie Ekeren
    Sociaal Liberale Partij
  • Geert Lambert
  • SLP
  • ONZE BIBACTIE
  • MIJN NETLOG
  • De Wereld Morgen
  • Els Van Weert
  • Rechtvaardigheidsindex
    WONEN
  • Ruimtelijke ordening Vlaanderen
  • Renovatiepremie en andere premies
  • MER Vlaanderen
  • Energiesparen (premies)
  • EKEREN
  • District Ekeren
  • Jeugdraad Ekeren
  • Ekeren in WO 2
  • Foto's en geschiedenis Ekeren
  • Ekeren in het nieuws
  • LENORA : Leefbare Noordrand
  • Jozef De Weerdtstraat
  • Red onze Akkers (Hoekakker en Puihoek)
  • DIVERSE LINKS
  • bloggen.be
  • Petrolfront petitie
  • Oosterweel: dossier GVA
  • Politiek
  • Ademloos
  • LENORA : Leefbare Noordrand
  • Straten Generaal
  • Ringland
  • SLP op Youtube
  • Gruunrant
    Archief per maand
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
    Misschien wordt het tijd om radicaal voor je eigen mening te gaan...
    Gastenboek
  • hallo
  • Niemand
  • Niemand
  • het laatste hoofdstuk
  • Klop klop een bezoekje groenekeren

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rina_en_luc
    www.bloggen.be/rina_en
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Laatste commentaren
  • Idiote verkeersremmers (Guido)
        op Snelheidsremmers voor de Jaak Van Haesendonckstraat
  • Heraanleg fietspad Leugenbergbrug (Eddy Moscato)
        op Afbraak brug Leugenberg ‘niet toepasbaar’
  • spoorweg (Nik)
        op Groen voert actie voor fietstunnel aan Weerstandersstraat
  • Kloosterstraat-catastrofe in het vooruitzicht (M Piessens)
        op Kloosterstraat Module 10
  • Kortzichtig (M Piessens)
        op Binnenkort tolvrij naar buurdorpen in het Waasland?
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dansrustroest
    www.bloggen.be/dansrus
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    superhond2007
    www.bloggen.be/superho
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    liefdenetwerk
    www.bloggen.be/liefden
    Blog als favoriet !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tlissewegenartje
    www.bloggen.be/tlissew
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dansrustroest
    www.bloggen.be/dansrus
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    GROENE GUIDO
    EKEREN BOUWT AAN DE TOEKOMST : GROEN! WAAKT

    12-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ekeren en de brug of tunnel? - Mijn standpunt.

    Kiezen?

    Tussen wat?

    Tussen slecht en slechter? Tussen een twee projecten die ons de hemel beloven?

    Voor Ekeren zijn beide alternatieven even "slecht".

    a. als basis van alle cijfers die vandaag worden gebruikt, is het MMA gebruikt. Een Multimodaal verkeersModel Antwerpen. Daarin tracht men op basis van een aantal uitgangspunten te bepalen wat de verkeersdrukte zal zijn in 2010-2015. Men zou dan met dit computerprogramma kunnen bepalen "als die of die weg afgesloten wordt, zal er ginder of daar zoveel verkeer bijkomen). Ook prognoses qua bevolkingsaantallen, gebruik openbaar vervoer, economische groei, brandstofprijzen,... zijn allemaal opgenomen in dit model doch bij de aanvang van het project. Zo zijn invloeden zoals een verbetering van de Brusselse Ring, nieuwe wegen en infrastructuren over de grenzen die een invloed hebben op het transitverkeer niet mee opgenomen en werden deze zelfs uit de MER geweerd.

    Trouwens, voor de banken die alles moeten financieren heeft BAM een ander model ontwikkeld...

    Bij het opstellen van de beide MER's is hier rekening mee gehouden. (Masterplan en Oosterweel) Dit model moet voortdurend worden aangepast en bijgestuurd. Als je effectief deze cijfers als juist moet beschouwen, staan wij al sinds 2007 stil op de Ring, is de Antwerpse Haven al jaren onbereikbaar voor vrachtvervoer en liggen alle bedrijven stil ten gevolge van het stilstaande verkeer. Reeds sinds de jaren '80 verkondigt men luidskeels dat de Ring vast gaat lopen, eerst als argument om de R2 (Grote Ring) aan te leggen, ten tweede als argument om de R1 te sluiten.

    b. het sluiten van de Kennedytunnel voor vrachtverkeer. De enige reden hiervoor is : de financiering van de bouw van de Oosterweelverbinding. De Kennedytunnel is nu reeds jaren afgesloten voor ADR verkeer, de Oosterweelverbinding zal ook geen ADR klasse 1 en 2 toelaten (explosief-brandbaar). Voor Ekeren (en heel Noord Antwerpen) is dit verbod een ramp. Een vrachtverbod ten Zuiden van Antwerpen veroorzaakt in het Noorden een niet in te schatten overlast.

    En wat onveilig is in de éne tunnel zal even onveilig zijn voor de andere. (Oosterweel =BAMbrug + BAMtunnel)

    c. het Masterplan is reeds uitgehold. Spoorwegen zijn een federale bevoegdheid en de 2de goederenspoorontsluiting is voorlopig uitgesteld. Voor de haven en economische actoren is dit een "must". En deze "must" mag wel door een tunnel (eens Merksem voorbij) omdat dit beter is voor mens en milieu. Dat mag wel 5 miljard oude Belgische Franken meer kosten dan een bovengronds tracé. Uit de MER zijn gedeelten van het openbaar vervoer geweerd (buslijnen) alsook factoren die het MMA zouden kunnen beïnvloeden.

    De A102 (Merksem-Ranst-Wommelgem) is ingepland in het Ruimtelijk Structuurplan en zowel in geval van BAM als van ArupSum een blijvend gevaar.

    d. Laat ons eerlijk zijn. Verkeer dat nu door de Liefkenshoektunnel gaat en daar meer moet betalen dan via de OW verbinding, zal ook naar de OW verbinding komen. De toltarieven zijn immers niet gelijk. En langs waar is dat?

    e. Je denkt, ik rij wel anders. Maar de Konijnenpijp wordt lokaal verkeer, de brug van de Ijzerlaan verdwijnt, de brug van het Sportpaleis wordt beperkt, de Scheldelaan loopt langs de Oosterweelknoop, de Liefkenshoek en de Oosterweel is tol betalen.

    f. In het Masterplan wordt het project als volgt omschreven: de kleine ring splitsen voor lokaal en doorgaand verkeer. Indien de bouwaanvraag goedgekeurd wordt, krijgen we een brug voor doorgaand verkeer en een stedelijke ringweg voor lokaal verkeer, maar dat stopt allemaal aan het Sportpaleis. Voor de stedelijke ringweg(lokaal verkeer) is nog niets voorzien vanaf het Sportpaleis tot aan de Kennedytunnel. Zonder dit stuk is alles (weer) een project dat in het niets stopt. Voor de rest is nog geen bouwvergunning aangevraagd terwijl dit duidelijk één geheel is: het één is niets waard zonder het ander.

    Keuren we iets goed waarvan we niet weten of het wel volledig kan doorgaan?

    g. De tunnel zit nog in zijn "ontwerpfase". Ook hier zijn er nog tientallen vragen op te lossen. Maar daar stemmen we nu niet over!

    De vraag is dan ook: kan je iets goedkeuren (of zelfs afkeuren) dat niet af is, dat geen garanties bied en waarvan we zelfs nog niet weten wat het zal meebrengen?

    Voor mij dus een nee.

    Zondag weet ik het van U!

     

     

     



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    06-07-2010
    Liefkenshoektunnel tolvrij -> doe mee aub.

    In 2009 reden er gemiddeld 17.500 voertuigen per dag door de Liefkenshoektunnel (4 rijvakken).  
    De Kennedytunnel slikt er 154.000 per dag, met pieken tot zelfs 200.000 (6 rijvakken).

    De Waaslandtunnel 33.000 (2 rijvakken).

    Als elke rijstrook van de LHT evenveel zou verzetten als een rijstrook van de Kennedy op een gemiddelde dag, dan zou de Liefkenshoek 102.000 voertuigen per dag slikken.

    Per rijstrook in de Kennedy rijdt 6 maal meer verkeer dan over een rijstrook in de Liefkenshoek. Doe toch iets met die tunnel!

    06-07-2010 om 22:52 geschreven door Spitsbroeder




    GROEN WERKT VOOR IEDEREEN!

    GROEN! EKEREN

    Promoot jouw pagina ook


    Categorieën

    Inhoud blog
  • N-VA gaat in zee met sp.a en Open Vld in Ekeren
  • N-VA laat CD&V vallen
  • Subsidie voor Ekeren Winkeldorp
  • Woonzorgcentrum Sint-Vincentius start tweede fase nieuwbouwproject
  • Digitale infoborden werken niet
  • Herinrichting speelterrein Schoutlaan
  • Nieuwe geluidsschermen langs A12
  • Feestbussen rijden gratis tijdens oudejaar
  • Buurtcomité Oude Landen Spoor Ekeren haalt slag thuis: ondertunneling spoorlijn ligt plots op tafel
  • Speed pedelec botst met wagen van dronken bestuurder
  • Voetganger die bus wil halen wordt aangereden door auto
  • Huizen ontruimd voor gaslek in Ekeren
  • Mandaten districtsraad Ekeren vanaf 1 januari
  • Bewoners Maria Theresialei tekenen bezwaar aan tegen polderbelasting
  • Bouwaanvraag zorgt voor ongerustheid

    Klik hierboven om deze Blog via

    Facebook te volgen.

    Blijf op de hoogte!


    Speciaal Oosterweeldossiers en informatie
  • De Standaard : Oosterweeldossier
  • GVA : Oosterweeldossier
  • Radio Centraal : Oosterweeldossier
  • Straten Generaal
  • HLN (traag)
  • BAM
  • Ademloos
  • De Lloyd (Bedrijven)
  • ATV
  • Stad Antwerpen : vul een trefwoord in : Oosterweel

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Meer dan 225.000 websites (Start.be)


    Mijn favorieten
  • go2.be
  • Linknet
  • DE RAASKALDERIJ
  • Genoeg - Consuminderen
  • Netwerk Bewust Verbruiken
  • Stampmedia
  • Wouter zingt

    ACTUELE LINKS EKEREN
  • Werken in Ekeren?
  • Uitgevoerde Werken
  • Lopende Werken
  • Geplande werken
  • UITBREIDING SPOREN IN EKEREN MEER GOEDERENVERKEER
  • Subsidies

     


    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Blog als favoriet !

    Hoofdpunten blog blogtips
  • Mededeling

    GROEN EKEREN

    Promoot jouw pagina ook
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    liefdenetwerk
    www.bloggen.be/liefden
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • toplijsten
  • 2link


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs