sharknose
the story of a 928
Inhoud blog
  • Suspense
  • Van de weg en uit mijne weg
  • Bodyparts
  • Takelmaterie
  • Pins from hell
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    12-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keith

    Sinds de shark terug is hebben we enkele leuke daguitstapjes mogen maken, oa. Francorchamps, maar het probleem van een falende benzinepomp zekering steekt toch af en toe nog de kop op. Het probleem kan overal in het benzine systeem zitten maar nadat ik tijdens een forum uitstap met een onophoudelijke brede grijns rondrijdt omdat de pakking van de benzinesensor in de koffer het begeven heeft en ik zo veel benzinedampen opsnuif dat zelfs Keith Richards er bedenkingen bij heeft, besluit ik het probleem terdege aan te pakken.

    Het toeval wil dat ik de shark net volgetankt had (alhoewel toeval, ik had waarschijnlijk geen benzine in de koffer gehad anders) en dat ik die eerst moet aftappen. Gelukkig geen al te moeilijke taak al betekend het wel dat de Keith Richards-routine nog is wordt over gedaan. 

    Aan de benzinepomp zelf is niet veel te zien maar het probleem kan wel is in een vol gekoekte filter zitten. De intank-filter los krijgen blijkt echter geen eenvoudige opgave en het loopt al snel fout, ipv. de filter los te schroeven trek ik de hele “bus” los van de benzinetank. 

    Het moet weer lukken maar geheel onlogisch is het niet; ondanks het intelligente design van Porsche hebben ze deze constructie ongetwijfeld op een maandagochtend bedacht: een stalen bus met daarin een filter met Aluminium schroefdraad, daar kom je alleen maar op als je een heel weekend gezopen hebt of waarschijnlijker nog, benzine gesnoven hebt. 

    Het is belangrijk dat ik de bus kan recupereren en dus laat ik ze eerst maar is een nachtje weken in Wally’s brew alzo een ijslolie producerend. 















    12-08-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Hij is thuis, maar niet zonder slag of stoot. Het relaas van een bewogen dag:

    Deze ochtend gaat de wekker om 06uur, om 07uur staat mijn lift naar Antwerpen Centraal namelijk voor de deur. Ik had geen privé-chauffeur kunnen regelen maar VOF De Loods ligt op een kleine kilometer van het station Den Dolder, ook de reisduur van iets meer dan 2 uur lijkt niet onoverkomelijk. Ik moet overstappen in Rotterdam en Utrecht en heb daar telkens een minuut of 7 voor, gezien de stiptheid der treinen scherp, maar we zien wel, het is tenslotte voor een goed doel. De trein komt met 5 minuten vertraging in Rotterdam aan, met een tussensprintje spring ik in de trein naar Utrecht op het moment dat de conductrice op de fluit blaast. In Utrecht heb ik iets meer tijd en eigenlijk haal ik Den Dolder best vlot. Na even de juiste richting zoeken stap ik de Loods binnen net voor de regen. De ontvangst is zoals steeds aangenaam en met een bakje koffie overlopen we de gebeurde werken en resultaten. Kees vraagt alvorens ik vertrek om even blokje om te doen met de wagen en dan terug langs te rijden of alles naar wens is. Na een kort toertje is het dat zeker al is het contact van de kilometerteller wat nukkig maar dat is in 1,2,3 verholpen...Tijd voor de rit naar huis.

    Na de shark van voldoende vocht te hebben voorzien draai ik de autostrade op. De nieuwe billsteins zijn duidelijk wat harder en geven iets meer de rolgeluiden van mijn iets te oude banden door maar ze bevallen me absoluut. De shortshifter is absoluut “short” maar het went best snel en na de revisie is het schakelen strak en precies. Met een gevoel van tevredenheid maal ik de kilometers af en al snel passeer ik de grens.

    Net over de grens slaat het noodlot echter toe, de shark gedraagt zich plots alsof hij zonder benzine valt en ik slaag er net in de sputterende wagen op de pechstrook te parkeren alwaar hij stilvalt. Verscheidene startpogingen zonder resultaat doen de moed in de schoenen zinken. Ik heb voldoende getankt maar de manier waarop hij stilviel gaf mij toch de indruk dat hij zonder benzine viel. Ik was net het benzinestation aan de grens gepasseerd en besluit op zoek te gaan naar benzine, als dat niet helpt zien we wel. Net passeren in de wagen is niet hetzelfde al net “te voet” passeren heb ik vandaag geleerd en onverricht ter zake wandel ik langs de pechstrook terug naar de wagen. Op dat moment is er al hulp met een gevulde jerrycan op weg maar dat mag helaas niet baten. De wagen start niet, gereedschap heb ik niet bij aangezien ik met de trein de heenreis heb aangevat en ik de wagen gevuld had met onderdelen toen deze naar De Loods vertrok. Ik zie maar 1 (dure) oplossing, Touring waar ik géén lid bij ben, bellen. Over de factuur ga ik zwijgen maar na een uur en een kwart komt de depanneur, doet een poging met wat dampstart maar heeft geen zin in een deftige analyse langs de drukke autostrade, en ik kan hem geen ongelijk geven. In volle spits naar huis slepen dan maar, langs een school of 5 waar alle kindertjes de shark op de trailer een mooie auto vinden. Ik kan wat ooh’s en aah’s opvangen maar wat er op dat moment allemaal al door me heen gaat kan ik niet beschrijven. Uiteindelijk staat de shark tegen 16u30 op de oprit. Ik besluit meteen even de cover van de zekeringenkast te verwijderen, heel de tijd stilstaand langs de autostrade dacht ik “ had ik maar een 10 om aan de zekeringen en relais te kunnen”. Twee zekeringen staan er maar vreemd bij ook al lijken ze niet stuk. Ik vervang ze en als ik in de wagen stap valt het meteen op dat mijn verwarming/luchttoevoer terug werkt, een simpele draai aan de contactsleutel, a gentle twist, zoals het zo mooi in het Engels heet. Vroem! Eenk ort ritje geeft aan dat het probleem opgelost is. Morgen ga ik er mee naar Brussel, zorgeloos want hey...Ik ben bij Touring.






    19-06-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    21-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tot later, als je "genezen" bent :-D
    In de voormiddag worden de laatste voorbereidingen getroffen voor het transport. De steekassen worden provisorisch in elkaar gezet, onderdelen worden gesorteerd en gelabeld (1 etiket is 17 cm lang "Transmissie crossmember bouten" het zijn er 2 en ze zijn zelf niet zo lang ) en alles krijgt een plaatsje in de shark. Rond 14 u vertrekt de shark (die ondertussen een lekke linker voorband heeft) op transport.  Met een Stella vier ik het afronden van mijn taak, of verdrink ik het toch wel pijnlijk momentje om de wagen te zien vertrekken, ik weet het niet zeker. Wat ik wel zeker weet: het aftellen kan beginnen.













    21-05-2015, 16:26 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The job is done!
    Na een dagje Murphy gisteren waarbij het monteren van de handrem aan de linkerachterzijde alleen al 3 uur duurde, de remschijven uitsloegen en de motorkap niet geheel kon sluiten maar toch potvast kwam te zitten, kan ik met trots melden dat ik vandaag al deze problemen opgelost heb gekregen en de shark weer op eigen benen staat. Hij heeft er zowaar een glimlach van gekregen.









    19-05-2015, 13:32 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    17-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10.000 days.
    10.000 days, het is de recentste (2006!)  CD van Tool, een geweldige CD. Ik heb 4 days om de shark af te krijgen. (van de 10.000 op de plaat wil ik er trouwens geen enkele beleven.)
    Op donderdag begin ik nochtans niet echt sterk en na een ochtend knoeien besluit ik de short-shifter die ik besteld heb te monteren alvorens te stoppen. De originele schakelweg is aan de ruime kant op z'n zachts gezegd dus ik maak van de boite revisie gebruik om een "upgrade" uit te voeren. Ik boek succes met de montage en buig het knoeien om in productiviteit. Op het eind van de dag begint er zelfs zowaar  iets van een wielophanging te voorschijn te komen.
    Op vrijdag bouw ik een eerste veerpoot op. Met tape voorkom ik dat de veerspanners mijn schilderwerk beschadigen. Het verschil tussen oud en "nieuw" mag er zijn, onder de wagen ziet het er trouwens nog beter uit.
    Vandaag schakel ik de overdrive een keer in; de tweede veerpoot wordt in elkaar gezet en de linkerachterzijde van de ophanging volledig gemonteerd. Alle bouten worden op moment gezet en de excentrische bouten voor camber en caster worden op het oog uitgelijnd. Accuraat zal het niet zijn maar dat hoeft ook nog niet, de achtertrein zit terug op z'n plek, me likes.
    Als afsluiter plaats ik enkele hitteschilden en het voorste deel van de uitlaat terug op hun plek. De overige hitteschilden en uitlaatdelen worden morgen verpakt in "bollekesplastiek", ze zouden het terugplaatsen van de boite enkel in de weg zitten nu. Verder resten morgen het monteren van de motorkap, handrem en de wielen waarna de shark weer op eigen benen zou moeten staan. Spannend...























    17-05-2015, 22:41 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    11-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het begint er op te lijken
    Al weken kijk ik uit naar het moment van wederopbouw. Als het eindelijk zo ver is blijkt de "cup" voor de vering niet te passen. De oude had ik niet geschilderd aangezien er bij de nieuwe dempers een nieuwe cup zou zitten. Grr..Daar komt de slijptol weer. Helaas is 1 van de cups niet meer betrouwbaar en dus komt deze bij op de, reeds aanzienlijke, bestelling. Ik vrees dat de bestelling wel op zich laat wachten want ik heb 2 OPC's gecontacteerd maar ze zijn reeds aan het varen naar de hemel, vrees ik.
    Hittebestendige verf heb ik in voorraad en het ziet er vet uit, al zeg ik het zelf, op de hitteschilden en uitlaat. Helaas kon ik niet inschatten hoe veel ik nodig had en kom dus wat te kort. Dankzij "connecties" bij een verfgroothandel in autolakken is dat slechts een tijdelijk euvel. 
    Ik ben er alleszins in geslaagd om de "pottendoos" weer boven te halen en ondanks licht geheugenverlies, hoe moeten de conische dingen ook alweer, begint de achtertrein weer iets weg te hebben van een ding waar wielen aan kunnen.













    11-05-2015, 18:27 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    08-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ben Dali niet en toch...
    Ik ben Dali niet en toch….blijf ik schilderen. Nadat ik deze ochtend een kleine 3 uur bezig ben geweest om onderdelen voor de uitlaat en nog wat andere spullen terug te vinden in de catalogus, en te bestellen, haal ik de verfkwast weer boven. Er is namelijk een boven-en onderkant aan de meeste dingen Bovendien blijven er items bijkomen, ik geloof dat ik het beu begin te raken want het bijgekomen spul wordt tegen een balk "gelyncht" 
    In de uitlaat zit ook nog een nukkig boutje dat met behulp van gepaste materialen een 37-jarige carrière ziet eindigen.
    De achtertrein wordt al is achter, hoe kan het eigenlijk ook anders , de shark gezet. ik geloof dat het er goed uit gaat zien... tenzij ik blijf schilderen.















    08-05-2015, 17:29 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    07-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lord of the rings
    Vandaag de laatste stukken in RX5 gezet, althans 1 kant toch. Ik had enige tijd geleden ontdekt dat de "front ball cup" op zijn plek werd gehouden met tie-wraps. Dat gebeurt wel vaker om te voorkomen dat deze terug loskomt, deze moet 100% precies zitten anders loop je de kans dat deze dus loskomt en kan je dus niet meer schakelen.
    De tie-wraps kunnen natuurlijk ook wijzen op slijtage van de ball cup en bij nadere inspectie is het wel héél duidelijk dat de front ball cup versleten is. De voorlaatste foto laat een "normale" front ball cup zien. De laatste de front ball cup "automobielbedrijf Wolfs" style. Voor alle duidelijkheid ge kunt er een vinger DOORsteken.
    Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat ik na de werken een prima schakelende shark ga hebben.











    07-05-2015, 17:28 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    04-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poetsen en nog is poetsen
    Een ganse dag met een slijptol in de weer geweest. Elbow grease heet dat, mijn ellebogen,mij handen en mijn rug voel ik niet meer, maar het poetsen is afgerond op de accubak die ik ga laten zandstralen, na. Deze delen nog in hittebestendige verf zetten en het opbouwen kan eindelijk terug beginnen.

























    04-05-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    26-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niks opbouwen maar verder afbreken
    De onderdelen van de achtertrein zijn helaas niet het einde van de "verfrit" De bak van de accu was er al onderuit maar aangezien de uitlaat er onderuit is kan ik ook aan de hitteschilden. De eerste is er 1 van de koppige soort. Twee uur heb ik nodig om 3, 37 jaar oude, vastgeroeste bouten te verwijderen (lees te vernietigen). Verder behaal ik ook een welverdiende overwinning op de klomp roest van de uitlaat.
    Bij de controle van de boite zijn er ook twijfels gerezen over de staat van de koppeling. Na overleg met de loods, die ook mijn boiterevisie doen, besluit ik de koppeling alvast aan een visuele inspectie te onderwerpen. Een dwarsbalk moet hiervoor gedemonteerd worden en aangezien ik niet zeker ben of deze mee de motor ondersteund, neem ik het zekere voor het onzekere en hang de motor weer "aan den haak" 

    Meer schilderwerk komt onder de shark uit, alle hitteschilden kunnen een "behandeling" verwachten en ondanks een nukkige bout van de starter, is de koppeling snel in zicht. Veel zie ik niet maar ik heb toch mijn bedenkingen bij de tie wraps die de schakelstang op hun plek houden. 
    Alvorens de dag te beëindigen peuter ik nog even wat aangekoekt vuil los, de motorkap is dan al lang in dromenland.


































    26-04-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paint it black
    Na het terugkeren van Techno Classica in Essen de tijd gevonden om alles in RX10 te zetten. Blij dat 't gedaan, die RX dan, TC mocht nog wat duren





    19-04-2015, 12:59 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    15-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk
    Na eindeloos schuren en poetsen in alle hoeken en kantjes (en dat zijn er veel) van de onderdelen van de achtertrein was het vandaag eindelijk zo ver; de RX5 is aangebracht!





    15-04-2015, 21:46 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    11-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vet is van de soep
    Rare titel misschien maar de afgelopen week werk ik tussen tal van andere, onverwachte, verplichtingen, tussen de soep en de patatten dus, verder aan het ontvetten van de onderdelen van de achtertrein. Schuren, poetsen en ontvetten. Elbow grease, is de toepasselijke Engelse term. Klaar is het nog niet, dat komt de komende dagen. Nog 1 dagje poetsen en dan schilderen, hoop ik want het hangt mijn … (vul Antwerpse term in) uit. 



















    11-04-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    08-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I'm shocked
    Vandaag was best een kort dagje. Ik verschijt eerst 2 uur met een zoektocht naar een hoeksleutel die ik uiteindelijk niet kan vinden, gisteren was hij nog op voorraad maar was ik zo stom om hem niet mee te nemen. Als ik uiteindelijk de schokdempers uit hun "badje" haal is het meeste vuil verdwenen maar krijg ik slechts de eerste volledig uit elkaar. Bij de tweede is het regelsysteem zodanig verroest dat het niet los te krijgen is, zelfs niet met overdreven kracht wat dan weer een gedeukte schokdemper oplevert. Research naar de beste vervanging (boge, bilstein,koni) zal de rest van de dag vullen.









    08-04-2015, 17:29 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    07-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spring is in the air
    Zolang het de veer niet is die de "air" in gaat is het ok. De opdracht van vandaag is simpel, de veerpoten uit elkaar halen. Ondanks een aanbod om de veerspanners te gebruiken van een forumlid, koop ik er zelf. Ze zijn niet te duur en mezelf kennende gaat het niet bij éénmalig gebruik blijven. Na het nameten van de afstanden in rust is het een beetje zoeken naar de juiste spanning en met enige onzekerheid haal ik de eerste veerpoot uit elkaar. Al bij al valt het goed mee en de tweede gaat, mede door het opgedane vertrouwen, veel sneller. Het is wel duidelijk dat de vering en schokbrekers al een tijd meegaan, ze functioneren nog perfect maar zitten vol aangekoekte smurrie. Morgen alles maar is poetsen, deze nacht mogen ze weken in een bakje ontvetter. Het lijken wel waterpijpen zo.



















    07-04-2015, 17:17 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    06-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De heilige drievuldigheid

    Bij het demonteren van de versnellingsbak was het al duidelijk dat zowel de vulstop als de aflaatstop niet los te krijgen waren. Ik weet dat ik ze beiden  vrij recent nog los heb gehad maar er was nu absoluut geen beweging in te krijgen en waarom ze zo vast zijn komen te zitten is een raadsel, misschien dat de schade aan de boite deze warm heeft doen lopen en daardoor de stoppen vast zijn komen te zitten? Het antwoord op de vraag is minder belangrijk dan het loskrijgen van de stoppen. Met een tegendraadse tap lukt het alvast niet, de stoppen zitten zo vast dat de tap afbreekt, dat beloofd.

    Ik ga dan maar met een vijl aan de slag en als het gat groot genoeg is probeer ik het met een bout, als ik die vast genoeg krijg aan de achterzijde kan ik de stop misschien wel los krijgen. Resultaat, een afgebroken bout die ik er gelukkig makkelijk terug uit krijg. Na voldoende boren, vijlen en dremelen is er voldoende massa uit de stop weg. Ik hoop de stop van de draad naar het centrum af te kunnen slaan maar ik heb het geluk dat ik hem nu wel rond kan kloppen en dus los krijg. 

    De tweede bout krijgt dezelfde behandeling maar biedt veel meer weerwerk. Ik heb ook de indruk dat deze veel "harder" is van materiaal waardoor het vijlen, boren en dremelen wat langer duurt. Als er uiteindelijk nog nauwelijks materiaal overblijft is in deze echter nog geen beweging te krijgen. Ik besluit een gleufje in de overblijvende ring te zagen en slaag er dan in de ring van de draad af te slaan waarna er beweging in komt. Nog 1 te gaan.

    Het probleem met de laatste is dat het een draadstangetje is en enkel met een griptang krijg je er, zoals de naam zegt, grip op. Ik laat het stangetje even weken in wallys brew en krijg ook deze los. 

    Ik heb er even voor gevreesd maar na 5 uren is de taak volbracht. Morgen wachten de veerpoten.



























    06-04-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    08-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.There's one in every crowd pt.2
    Het ACS dat deze voormiddag bezocht werd zorgt weer voor de nodige inspiratie om verder te sleutelen. De volledige achterophanging moet uit elkaar. Op zich geen al te moeilijk werk maar zoal altijd is er wel een bout die wat weerwerk moet bieden. In dit geval is het een bout van de bevestiging van de handrem. Deze 4 bouten zitten eigenlijk allemaal onder het vet en andere smurrie maar er moet er eentje de primus zijn. Ondanks het weerwerk en het afbreken van deze bout krijg ik de boel uit elkaar en kan ik tevreden zijn al moet de boormachine één dezer dagen de primus nog op andere gedachten brengen.




















    08-03-2015, 22:40 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    27-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niks te zien
    Na het succes van de demontage besluit ik alvast maar is een kijkje te nemen in de boite. Ik ben geen kenner maar ik zie niet direct iets bijzonders behalve mooi mechaniek









    27-02-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doet is zot!
    De dag van de waarheid. Nog slechts 4 bouten houden de achtertrein op z'n plek. Ze komen makkelijker los dan gedacht maar het uithalen van de achtertrein is een oefening in balans. De krik wordt cm per cm lager gezet om de achtertrein netjes te laten zakken. Valt al bij al goed mee en na een uurtje of 2 ben ik best al trots op mezelf.
    Na de middag verleen ik assistentie bij de familie CC, geen aanhanger met een Porsche maar met 2 bomen deze keer. Het is is iets anders…
    Rond een uur of 4 kan ik aan de zes laatste bouten beginnen, 2 ervan zijn behoorlijk onbereikbaar maar ik slaag er in zonder al té veel problemen de bouten los te krijgen. Als een schip dat voor het eerst van de kade loskomt, komt de boite van de transaxale as. Eens los herhaalt de balansoefening zich. Helemaal op het einde kapseist de boite de grond op maar zonder schade op te lopen of aan te richten. Mission accomplished!



















    19-02-2015, 21:17 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    18-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pertwee
    Traag maar gestaag, zo kan je 't samenvatten. Ik ga niet snel maar probeer alles weldoordacht te doen. Ik haal 8 bouten los vandaag. Eerst twee bouten van de stabilisatorstang naar de lower control arm. Vervolgens twee van de silent blocs en twee van de transmissie steun naar het frame.
    Als laatste de moeilijkste, de excentrische bouten van de control arm.  De ketting om de transmissie mee te dragen kondigt grote werken aan. Domani!


















    18-02-2015, 18:40 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs