10.000 days, het is de recentste (2006!) CD van Tool, een geweldige CD. Ik heb 4 days om de shark af te krijgen. (van de 10.000 op de plaat wil ik er trouwens geen enkele beleven.) Op donderdag begin ik nochtans niet echt sterk en na een ochtend knoeien besluit ik de short-shifter die ik besteld heb te monteren alvorens te stoppen. De originele schakelweg is aan de ruime kant op z'n zachts gezegd dus ik maak van de boite revisie gebruik om een "upgrade" uit te voeren. Ik boek succes met de montage en buig het knoeien om in productiviteit. Op het eind van de dag begint er zelfs zowaar iets van een wielophanging te voorschijn te komen. Op vrijdag bouw ik een eerste veerpoot op. Met tape voorkom ik dat de veerspanners mijn schilderwerk beschadigen. Het verschil tussen oud en "nieuw" mag er zijn, onder de wagen ziet het er trouwens nog beter uit. Vandaag schakel ik de overdrive een keer in; de tweede veerpoot wordt in elkaar gezet en de linkerachterzijde van de ophanging volledig gemonteerd. Alle bouten worden op moment gezet en de excentrische bouten voor camber en caster worden op het oog uitgelijnd. Accuraat zal het niet zijn maar dat hoeft ook nog niet, de achtertrein zit terug op z'n plek, me likes. Als afsluiter plaats ik enkele hitteschilden en het voorste deel van de uitlaat terug op hun plek. De overige hitteschilden en uitlaatdelen worden morgen verpakt in "bollekesplastiek", ze zouden het terugplaatsen van de boite enkel in de weg zitten nu. Verder resten morgen het monteren van de motorkap, handrem en de wielen waarna de shark weer op eigen benen zou moeten staan. Spannend...