Op donderdag was er na de training een infomoment waarin zowel info over de activiteiten werd gegeven en waarbij ook overleg was met de leden naar invulling toe van bepaalde projecten. Sommige zaken in dit verslag zijn al op blog verschenen maar naar de vragen toe die gisteren kwamen lijkt het toch interessant/nodig om bepaalde zaken nog eens duidelijk te stellen.
Levensloop
Deze gaat door in de Blaarmeersen op zaterdag 5 en zondag 6 mei. Net zoals vorig jaar nemen wij met de Veldmeersrunners deel aan deze 24-urenloop en dit met verschillende doelen:
- steun van het project
- teambuilding voor de Veldmeersrunners (en de aanwezigen van vorig jaar zullen dit zeker kunnen beamen)
Wat doen we als Veldmeersrunners
We zijn er ons van bewust dat we de tweede jaarhelft van 2017 heel wat inspanningen van jullie gevraagd hebben en daarom gaan we dit iets 'rustiger' aanpakken maar daarom niet minder efficiënt).
- we proberen de kaap van 100 inschrijvingen binnen te halen (zowel Veldmeersrunners of vrienden/sympathisanten die door jullie kunnen aangesproken worden om met ons mee te lopen/wandelen)
- er zal bij elke loopavond een collectebus geplaatst worden door Christine om de 'rostjes' te verzamelen
- bij Christine zijn lichtzakjes te koop aan 5 euro waarbij een boodschap kan meegegeven worden naar mensen toe die momenteel 'vechter' zijn of mensen die de strijd tegen 'de' ziekte verloren hebben.
- Het boek hartloper is te koop aan 15 euro waarvan telkens 5 euro naar dit project gaat.
Hoe inschrijven:
Jullie storten het inschrijvingsgeld op het rekeningnummer van de Veldmeersunners (BE 25973105511782) en wekelijks zorgt Christine (die instaat voor de volledige administratie en ook fungeert als ploegkapitein) dat jullie ook in het team van de Veldmeersrunners geregistreerd staan op de site van levensloop ( https://www.levensloop.be/relays/gent-2018). Het inschrijvingsbedrag is 10 euro.
In de loop van april zal een doodle worden opgesteld waarbij iedereen de mogelijkheid heeft om aan te duiden wanneer hij komt lopen op zaterdag en/of zondag.
Stadsloop Gent
Zoals we de laatste jaren gewoon zijn lopen we die onder de vlag van OIGO. Hiervoor dienen jullie zich zelf in te schrijven op https://www.oigo.be/ Deze gaat door op zondag 20 mei. We verzamelen aan de tent van OIGO (op St. Pietersplein) in de uitrusting van de Veldmeersrunners. De loop zelf werken we af in een truitje dat we krijgen van OIGO (zowel mooi qua design als enorm functioneel).
Op de hort
Het 'op de hort'- gebeuren is er om tijdens de zomerperiode een extra vakantie-gevoel bij onze joggers mee te geven. Het is ook een ideale manier om de teamspirit aan te scherpen. Er wordt telkens een loop voorzien en nadien is er een hapje en een drankje. Deze 'spijs en drank' wordt telkens 'bereid' door een team van een vijftal personen en krijgen daarvoor een budget van 3,5 euro/ingeschreven deelnemer. Dit jaar krijgen ze echter 1 euro extra omdat we met onze kastickets van de Eurospar toch een redelijk bedrag bij elkaar gaan krijgen (dus breng jullie kastickets binnen). Het deelname geld voor de drie 'op de horts' samen bedraagt 10 euro (wie zelfs maar één keer kan komen heeft zijn 'geld' al meer dan terug want de hapjes en drankjes zijn steeds meer dan voldoende aanwezig). We gaan echter de inschrijvingen pas beginnen midden mei zodat we alles wat gespreid houden. Ik doe hier ook al enkele suggesties naar wie we 'kijken' voor de catering. Wie zich geroepen voelt geef alvast een seintje.
19 juni: Kalken Kerk (er zal gevraagd worden of de hof van de Pastorij beschikbaar is) - catering: mensen met ervaring/de anciens dus
07 augustus: Hinkelend meisje - catering: de jeugd
21 augustus: Wachtebeke/Puyenbroeck- catering: de nieuwe leden
Klavertje Vier Loopomlopen
In het begin van de week zat ik samen met de mensen van Sport Vlaanderen en daar lanceerde ik het idee om in de zomermaanden met enkele gemeenten een zondagsloopje te organiseren gebruik makende van de loopomlopen van die gemeenten. Zeg maar het vormen van een cluster voor de zondagsloopje. Elke gemeente nodigt dus éénmaal per zomer uit. Sport Vlaanderen steunt dit project volledig en de Sportdienst van Laarne doet de algemene coördinatie. Zie hierbij de issues dat Corien naar de deelnemende gemeenten/sportdiensten heeft gestuurd:
Wat wordt er van de gemeente verwacht:
Onze peter, Danny Clincke, is de trekker van gans het gebeuren ( GSM: 0479/208724)
Ondersteuning van sport Vlaanderen en sportdienst Laarne
Als de loop in jullie gemeente door gaat: enkel aanwezigheid van jullie peter is aan te raden.
Promotie maken voor dit initiatief
Waarom:
Meestal blijven de mensen tijdens een zondagsloopje altijd op dezelfde routes lopen in eigen gemeente.
De mensen willen zich wel verplaatsen, maar ook niet te ver.
Waarom een andere route zoeken, als er uitgepijlde loopomlopen beschikbaar zijn
Dit kan een kans zijn om andere loopomlopen te leren kennen en ook andere lopers te ontmoeten
Deze vier zondagsloopjes zijn gratis en er wordt echt op een recreatieve manier gelopen (iedereen bepaald zijn eigen tempo) (verloren lopen kan niet want alle parcoursen zijn uitgepijld).
Dit zijn momenteel de vier vooropgestelde datums (in de loop van volgende week worden die gefinaliseerd)
Laarne:17 juni
Wetteren Ten Ede: 15 juli
Destelbergen: begin augustus
Berlare: 2 september
De vertekpunten zijn telkens de zuilen van Sport Vlaanderen in de respectievelijke gemeenten
Zondagsloopjes
We gaan ook binnen de groep van de Veldmeersrunners (binnen de gemeente) proberen op verschillende plaatsen te starten (Hinkelend meisje, Kalken Kerk, Sporthal, Prullenbos). Helaas vrees ik dat we nog een tijdje zullen moeten wachten om sommige 'locaties' aan te doen daar de wegels nog bijna volledig onder water staan (vb. Koewegel). Zondag starten we wel aan Kalken Kerk ---> hou wel de blog in de gaten moesten er 'winterse' omstandigheden zijn.
Varia
- in de zomermaanden eens nadenken hoe iedereen op een voldoende manier kan 'verlicht' zijn in de wintermaanden
- de vooropgestelde routes moet steeds gevolgd worden dit heeft zijn belang naar de verzekering toe. Ook niet vergeten dat we een 'feitelijke vereniging' zijn waarbij iedereen gelijke verantwoordelijkheid draagt. Let wel we zijn zeker voldoende verzekerd maar wij moeten er voor zorgen dat we aan de 'voorwaarden' voldoen.
- de extra bestelde kledij zal aanwezig zijn vanaf 5 april
|