Na de 10 mijl van Lier gisteren stond vandaag een 'Bike and Run' in Wachtebeke op het programma; We kozen voor de korte afstand (bleek 10 km te zijn). Wat gisteren afwezig was in Lier was vandaag volop aanwezig in Wachtebeke nml. de wind. Men heeft zelfs tot laatste instantie moeten wachten alvorens men de toelating kreeg om te starten. Eigenlijk waren door het stormweer alle parken gesloten (ook Puyenbroeck) men heeft speciale toestemming moeten aanvragen om het evenement te laten doorgaan.
In onze reeks waren er 5 duo's. Chris nam de start voor haar rekening. En daarna deed ik mijn eerste loopgedeelte. De eerste kilometer geen enkel probleem omdat we toen op 'de weg' liepen. Toen kwam er twee kleine heuveltjes op korte tijd. En tweemaal hetzelfde fenomeen blijkbaar: de loeprs alleen op pad want de fietsers 'lagen op nen hoop' dit door de zeer glibberige paadjes en natuurlijk ook door het gebrek aan techniek van mensen die gewoon zijn om te 'lopen' ipv te 'fietsen'. Chris kon met haar snelheid het een en ander rechtzetten en we liepen zelfs op podiumkoers. Tot we in een zeer modderig stuk kwamen. Ik liep dit gedeelte maar was mijn 'fietser' kwijt die was in de modder blijven steken. Lopend brachten we het er goed vanaf maar op de fiets waren we allebei aan het klungelen. Op een bepaald moment moesten we langs een smal glibberig paadje fietsen met recht van ons het water en eerlijk gezegd was ik meer bezig om niet in de sloot te sukkelen met de fiets dan met een podiumplaats. Eens de 'schrikzone' gepasseerd kwamen we weer in stroken met veel modder. Let wel niet alleen het fietsen was zwaar ook het loopgedeelte mocht niet worden onderschat en zeker omdat we beiden 'Lier' nog in de benen hadden. Al bij al deden we het verre van slecht en met 48'51" op de 10 km mochten we zeker niet teleurgesteld zijn. Ik begin wel de indruk te krijgen dat ieder spierken wel nen wrong gekregen heeft en dat het morgenvroeg een 'stijf en stram'-gevoel zal worden.
Met deze dubbele opdracht in weekend is de voorbereiding naar de marathon van Rotterdam op gang gebracht.
|