Welkom op mijn blog!
Inhoud blog
  • Krantenartikel uit de oude doos : Dodentocht Bornem 1973.
  • Dodentocht Bornem 1999.
  • Sinterklaasverhaaltje.
  • WANDELSPORT : DEEL 2 : Mars van de Herinnering en de Vriendschap (1971).
  • WANDELSPORT : DEEL 1 : Leven in de brouwerij in de Wandelsport !? Zeker weten !
  • Overzicht lezersbrieven + Allerlei.
  • Overzicht verhalen n.a.v. onderzoeken + Artikels uit kranten en tijdschriften.
  • Verhalen (15) : Hoe een beroepsdief uiteindelijk in de cel belandde.
  • TUIN 2012 WETTEREN.
  • Lezersbrief : Damesbasketbal : Brons voor onze Belgian Cats.
  • Lezersbrief : Topdames onze Belgian Cats.
  • Lezersbrief : Een bijzondere overwinning.
  • Lezersbrieven rond sportief talent van eigen bodem.
  • In de ban van de Ronde.
  • Lezersbrief : De Ronde van 'Antwerpen'.
  • Opgegroeid in rijkswachtkazernes (1945-1965)
  • Verhalen (9) : Kraaienpoten op de weg naar het geluk.
  • Verhalen (9) : Kraaienpoten op de weg naar het geluk.
  • Lezersbrief : Agressie tegen agenten.
  • Lezersbrief : Gebruik je talent !
  • Brexit !
  • Lezersbrief : Typetjes.
  • Greg Van Avermaet.
  • Lezersbrieven van weleer met een 'vleugje actualiteit' :
  • Oude lezersbrieven met een 'vleugje' actualiteit : Mobutu, de RTT en ik.
  • Lezersbrief : Eerbetoon aan Sven Nys.
  • Lezersbrief : Music for Life leeft !
  • Lezersbrief : Ode aan de cyclocross.
  • Weeshuis wegwerpkinderen 1952-1961 te Zelem - Louis Van Tongelen.
  • Teksten geschreven door San Deurinck.
  • Lezersbrief : Stukje warmte verdwijnt uit de living.
  • Lezersbrief : Scherp !
  • Lezersbrief : Kritiek op B-fastteam.
  • Lezersbrief : Hokjesdenken.
  • Lezersbrief : Sven Nys.
  • Lezersbrief : To be or not to be in 'Midden-Brabant'.
  • Lezersbrief : Isolement.
  • Lezersbrief : Onze sportverslaggeving mag er wezen !
  • Lezersbrief : Ann Wauters.
  • Lezersbrief : Burn-out.
  • Lezersbrief : Oscaruitreiking 2014.
  • Lezersbrief : Wereldkampioenschap cyclocross.
  • Lezersbrief : Kampioenschap van BelgiĆ« cyclocross.
  • Lezersbrieven : Rode Duivels (2).
  • Lezersbrief : De Rode Duivels.
  • Lezersbrief : Over zwarte pieten en zeurpieten !
  • Artikels over pater Erik De Jaeger.
  • Lezersbrief : Gevaarlijk transport.
  • Komen er opnieuw passagierstreinen tussen Gent en Zelzate ?
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joskeshobbynest
    www.bloggen.be/joskesh
    Een interessant adres?
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

    Blog als favoriet !
    Categorieën
    Lezersbrieven - verhalen

    01-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lezersbrief : Waar zijn we mee bezig ?

    Lezersbrief : Waar zijn we mee bezig ?

    N.a.v. artikel in de krant van zaterdag 1 september : "Prins Emmanuel kampt met leerstoornis"
    en de bijwijlen verregaande schaamteloze reacties op de diverse nieuwssites.

    De sociale media waren al eerder op de kar gesprongen om het 'nieuws' te brengen dat prins
    Emmanuel van school verandert en les zal volgen in 'Eureka' in Kessel-Lo, een schooltje waar
    leerlingen met leerstofproblemen begeleid worden.
    Met dat feit is uiteraard niets mis. Er zijn zoveel kinderen met problemen voor taal en rekenen of
    leerlingen die om een of andere reden alternatief onderwijs volgen.
    Maar waarom moet zoiets nu met koppen van letters in de kranten 'uitgestrooid' worden ?
    Zoiets doe je toch niet, vind ik, of het nu over een prinsenkind of een ander kind gaat.
    Veel mensen lezen alleen de titel (wat ook op de sociale media dikwijls het geval is) en
    verkneukelen zich in hun 'antiroyalisme' door nu niet alleen naar het koningshuis uit te halen,
    maar ook naar het kind.
    Op de sociale media swingen sommige uitlatingen echt de pan uit. Gelukkig maar reageren
    heel wat mensen in positieve zin en stellen duidelijk dat men het jongetje beter met rust zou laten. 
    Nu loopt het kind het risico door de camera's achtervolgd te worden op zijn eerste schooldag.
    Hebben de media er nu echt geen idee van dat pestgedrag op school kan voorkomen (in eender
    welke onderwijsvorm) als gevolg van dit soort toestanden? Of willen ze dat niet weten en geldt
    voor hen alleen een zo groot mogelijke oplage te verwezenlijken ten koste van wie of wat ook ?

    Je kan als tegenargument stellen dat de mensen mogen weten dat een prinsenkind ook
    leerproblemen kan hebben. Maar het gevolg is hier wel dat in heel wat reacties wordt uitgehaald
    naar de royals, en dus ook naar het jonge prinsje.

    De schade die dergelijke berichtgeving teweegbrengt is groot en overschaduwt dan ook
    het positieve aspect,
    het bestaan van deze onderwijsvorm, want je raakt hoe dan ook het kind.

    Stel dat je als leerkracht zou naar buiten brengen dat een kind voor je vak niet kan volgen, dat
    je dat van de daken gaat schreeuwen, dat het van richting dient te veranderen, en dies meer.
     Het kot zou te klein
     zijn ... en de leerkracht zou mogelijks (maar terecht) ontslagen worden.


    Die leerlingen komen trouwens ook wel op hun pootjes terecht en maken het ook waar in het leven,
    elk op zijn of haar manier. En zoals gesteld in het artikel zetten velen opnieuw of nog terug de stap naar het
     gewoon onderwijs .... en als dat niet zo is ... so what ?

    Feit is dat je een kind op die leeftijd best rustig laat 'gedijen'. Nu is er rond het jongetje een sfeer van
    onrust en negativisme gecreƫerd, en dat wis je niet zomaar uit.
    Het kind op deze manier in het centrum van de belangstelling plaatsen is a priori nefast.
    We leven nu eenmaal in een samenleving waar bepaalde mensen (volwassenen hier !!!) direct
    misbruik maken van dergelijke berichten om hun gal te spuwen, in dit geval over het koningshuis.
    Daarmee treffen ze automatisch ook het kind gezien zowat op alle nieuwssites daardoor een onnodige
    hetze is teweeggebracht.

    Deze onderwijsvorm is fijn voor veel kinderen, maar laat hen alstublieft eens met rust ... want 'rust'
    in hun manier van werken is net wat ze nodig hebben.

    *********************




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 05/08-11/08 2024
  • 04/12-10/12 2023
  • 09/08-15/08 2021
  • 23/12-29/12 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 15/10-21/10 2018
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 17/11-23/11 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 31/12-06/01 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 02/01-08/01 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Zoeken met Google



    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Ivan Bontinck
    Ik ben een man en woon in Wetteren () en mijn beroep is Leerkracht Engels met pensioen..
    Ik ben geboren op 13/06/1945 en ben nu dus 79 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wandelsport (lange afstanden) - vreemde talen (o.a.Russisch) - lezersbrieven - geschiedenis - ....


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs