We zijn eind november en we
krijgen langs alle kanten de boodschap dat de Sint onderweg is om cadeautjes
uit te delen aan de kindjes. Ook hier hebben we het aan ons been. Lander
vertelde me een paar weken geleden dat ik de Sint was en dat de Sint niet echt
is. Dit had ik niet zien aankomen maar het is wel de leeftijd waarop hij het
begint te weten. Spijtig dat hij het weet want ik hou wel van de magie rond
Sinterklaas. Maar door omstandigheden en het lot van gescheiden te leven kwam de
Sint dit weekend al. Ze waren echt blij veel Lego niets voor de op TV of PC.
Enkel speelgoed en wat chocolade en fruit. Lander was al helemaal mandarijn die
ochtend. Dit mogen ze 2 keer per jaar doen snoepen als ontbijt, als de Sint
komt en met Pasen.
Tja het was vroeg maar de jongens
hebben genoten en hebben met de Lego gespeeld. Bouwen en spelen zalig gewoon. Dit
jaar heb ik ook gezegd dat de Sint iets groter bracht maar voor hen 2 niets
apart. Samen bouwen samen spelen en afspraken maken. Volker vond dit een bizar
idee maar na het blijven herhalen heeft hij er zich bij neergelegd. Ook is het
zo dat ze hadden een lijstje gemaakt en daar zat Lego Marvel tussen en Lego
City. Lander is geneigd om naar de City te grijpen en Volker naar de
superhelden,
volgens mij dan geen
probleem. Het is gewoon belangrijk dat ze samen spelen.
Lander heeft ook zijn spreekbeurt gemaakt. Het ging over
Zwemmen zijn spreekbeurt voor de les zedenleer. Papa had al een deel voorbereid
en ik heb het dan afgewerkt door de afmetingen en de diepte van het groot bad
bij te voegen en dit heb ik kunnen verifiëren via Tom de papa van Simon die
Lander meeneemt om te zwemmen op zaterdag. Lander en ik hebben samen de
volgorde gedaan en ik heb alles uitgetypt en prenten bij gezet. Een prent van
het zwembad en het gebouw en de soorten zwemslagen.
Het grote zwembad is 25m op 15m
en 105 cm diep vooraan 150cm diep in de helft en 3.35meter in het diep. Het
kleine bad of het instructiebad is 12m op 8m,
Het was leuk om te doen Lander
heeft het dan moeten lezen en en nog eens lezen voor oma voor Wolf en dan
vraagjes beantwoorden. Hij vond het raar dat hij het moest doen en snapte niet
goed waarom dit moest kennen. Bij Lander is he belangrijk dat je het nut eraan
koppelt. Tafels moet je gewoon kennen om goed te kunnen rekenen. Taal is
belangrijk dat je een boodschap kan lezen en ook een boodschap kan schrijven.
Een spreekbeurt maak je omdat je iets meer wilt weten over een thema. Deze keer
was het wat doe je graag. Je maakt een spreekbeurt door dingen op te zoeken,
dingen op te schrijven in een leuke tekst en prenten te zoeken. Maar zover zit
Lander nog niet en daarom helpen we hem ook een beetje.
Ik ben ook gaan spreken in een
klas bij een vriendin van me. Ze geeft les in het 3de leerjaar en ze
hadden een themaweek over personen met een beperking. Ze vroeg me wil jij mijn
didactisch materiaal zijn. Waarom niet!!! (Dacht ik bij mezelf). Ik heb me
voorbereid en ik ben beginnen vertellen Ik heb verteld wat ik voor had en ik
heb ze ook gezegd dat de kans heel klein is dat zij dit ook krijgen. Maar ik
heb wel verteld dat ze hun hoofd heel goed moeten beschermen. Als ze fietsen
doe een helm op. Ik heb verteld wat ze kunnen voor hebben als ze op hun hoofd
vallen.
Op het einde was er een vragen en
vertelronde en er waren leuke maar ook moeilijke vragen bij.
Tot er ineens een vertelsel komt
van een klein meisje.
Na 2 uren vertellen met een lach
en net geen traan was het een leuke ervaring. Ik kreeg zelfs de vraag of ik dit
nog wou doen vertellen in een klas over mensen met een beperking. Zeker en vast
bij de start zei ik aan Conny ik ga het zeker hebben over het belang van het
dragen van een fietshelm.
Het was echt fijn om te doen en
ik ga dit zeker en vast nog doen het enige wat ik wel had was dat ik doodmoe
ben thuis gekomen en dat ik dan 2 uren heb geslapen.
|