Een nieuwe maand een nieuw begin. Ik heb een paar nieuwe voornemens. We leggen de lat iets hoger met de revalidatie. Stappen met ondersteuning met een niveau verschil, geen trap maar een helling. Ik krijg mijn voet niet eens deftig omhoog om een trap te nemen . Iets nemen op tafel of op de kast. Klinkt raar maar iets pakken binnen handbereik gaat veel vlotter dan iets nemen dat 50cm van me af ligt. Ik ga proberen de kracht in mijn rechterhand te verbeteren, ook al ben ik linkshandig. Naast m'n bed ligt er nu een stressbal om er in te knijpen. Hopelijk begint mijn hoofd te communiceren met mijn hand.
Of we iets leuk doen vandaag ik denk het wel maar geen super dingen. Met mijn tandpijn moest ik wisselen van medicatie. Sommige dingen mag je niet samen nemen. Resultaat tandpijn weg gewrichtpijn terug. Gisteren geen pijnmedicatie genomen maar ik heb het gevoeld. Sinds vandaag is alles terug normaal maar die pijnmedicatie moet nu even zijn werk doen.
Gisteren heb ik contact gehad met de juf van Volker, over het welbevinden van Volker in de klas. Volker gaf maandag aan niet naar school te willen gaan omwille dat er een jongen zegt "Volker je bent dom". Hij voelt zich vaak achteruit gestoten in de klas. Hij verteld ook minder in de praatronde. Sommige jongens pronken met wat ze weten en Volker heeft het daar moeilijk mee. Volker weet dingen die andere kinderen niet weten en omgekeerd, we proberen Volker op te voeden als een dappere kerel die meelevend is, mondig en kennis heeft van alles en nog wat. Volker hoeft geen lijstjes vanbuiten te kennen, buiten zijn maal en deel tafels. Als hij een moeilijk woord gebruikt vragen we steeds of hij weet wat het betekend. Als hij neen zegt dan leggen we het woord uit of geven we een simpeler alternatief. Zwaaien met dure woorden dat je niet begrijpt daar doen we niet aan mee.
Maar mijn gesprek met de juf. Gisteren was het afwerkdag en Volker had het gevoel dat hij teveel moest doen "te veel druk op zijn schouders". dat vind hij niet fijn en kon dit aangeven aan de juf. Tijdens de afsluitronde mogen de kinderen hun mening zeggen en Volker gaf aan "dat hij het niet fijn vond in de klas". De juf vond het heel vreemd. Ze had dit nog nooit gehoord van een kindje die dit zo sponaan zei omdat de kinderen buiten mochten voor dingen te zoeken, schilderen en plakken er waren vele hoekjes die hij dingen kon doen. Maar hij moest eerst zijn tekstje neer schrijven. Hij vindt het dan moeilijk om zich aan te sluiten bij een groepje. Tja hij is een jongen die op school niet graag op de voorgrond treedt. We weten nu ook dat natuur niet echt zijn ding is.
We weten wat er scheelt nu gaan we eraan werken. Een beetje schoonschrift, rekenen dat zijn de schoolse dingen. Het welbevinden daar gaat de juf aan werken. De jongen die zegt je bent dom zal worden aangesproken. Ik vind het heel erg om een echt een kind te viseren maar zo een dingen mag ik niet toestaan Volker mag dit niet zeggen maar een ander kindje mag dat ook niet. De juf en ik houden elkaar op de hoogte. Ik hoop voor de laatste 2 maanden school dat Volker zijn goesting terug krijgt om naar school te gaan. Weet je wat Volker is een heel gevoelige jongen en wilt zorg dragen voor iedereen in zijn omgeving zijn familie, vrienden, iedereen die hij kent. Hij zal er wel geraken onze kerel. Wij als kleine broer Lander, papa en mama geven niet op.