Gisteren "Heuvelland Magazine 21" (zomer 2010) ontvangen. Met veel aandacht het dossier over 'Heuvelland Tranquillizer' op pagina's 8 tot 11 gelezen. Etienne Cloet, voorzitter van het Stilte- en Rustplatform van VVV heuvelland zegt: "Dit is echt een schitterend product geworden". Hoe is het gegroeid? Els maakt deel uit van hetzelfde platform en op haar vraag heb ik 10 stilteplekken uitgekozen en voor iedere plek een korte wandeling voorzien. We hebben ze de voorbije winter samen ingewandeld (of voor-voorgeproefd!). Sommige leden van het platform hadden niet het minste vermoeden van het bestaan van die plekken. Acht locaties blijken nu in het project opgenomen. Verder lees ik: 'Even belangrijk als de stille plekken is de weg er naartoe" Volledig akkoord. En verder:" Elke stille plek heeft een instappunt waar u de auto of fiets kunt achterlaten en vanwaar u na een korte wandeling, variërend van 100 meter tot 1,5 kilometer, aankomt op de stille plek." Dat vind ik minder goed. Die weg is tekort want je komt op die manier niet in de juiste stemming om van die stille plek te genieten. Het ruikt naar stilte-consumeren. Productiehuis Madoc heeft dan het project uitgewerkt. Het product zelf heb ik nog niet gezien, het zal wel goed zijn. Maar wie de basis heeft geleverd voor dit project, dat is men bij de VVV vergeten. Lees het hele artikel er maar op na. Niemand is sant in eigen land. Wel zijn er die gaarne pronken met de veren van een ander!
Reacties op bericht (2)
22-07-2010
Dank
Lumaj zal wel een pseudoniem of schuilnaam zijn maar in ieder geval bedankt voor uw bemoedigende reactie.Op de site staat inderdaad mijn naam tussen vele andere ondermeer de bedienden van de VVV enzovoort.
22-07-2010, 20:18 geschreven door Piet Hardeman
tegenwoordig heet dat marketing
Beste, Ik heb het artikel niet gelezen, maar wel de website even bekeken (http://www.tranquillizer.be/). In de rubriek 'met dank aan' wordt dan toch uw naam vermeld. Maar als uw inbreng inderdaad de meeste stilteplekjes opgeleverd heeft voor deze originele actie, kan ik uw frustratie maar al te goed begrijpen. Moderne marketing moet het nu eenmaal niet hebben van eerlijkheid, maar wel van bekende namen die blijkbaar de enige manier zijn om nog mensen op de been te krijgen. En dat de wandelafstanden erg beperkt gehouden zijn past al evenzeer in het plaatje van 'er vooral niet teveel moeite moeten voor doen'. Jammer voor uw stilteplekjes ... hoe lang zullen ze dat nu nog zijn? Alleszins dank voor uw 'rechtzetting'. Nu hoef ik me niet gefrustreerd af te vragen waar al die bekende Vlamingen de tijd halen voor hun succes acties. Ze gebruiken gewoon de tijd van anderen. Groeten, Lumaj