Normaal geven we op het einde van het jaar een overzicht van hetgene er het voorbije jaar zoal te beleven viel.
De grote vakantie is weeral voorbij, en derhalve willen we al een voorsmaakje geven van het nog niet koud geworden evenement. De rillingen zitten me nog steeds in de handen......
GRAND PRIX FRANCO BELGE welk dit jaar op Franse bodem plaatsvond vanwege soepellere wetgeving. Een godsvergeten plaatsje midden ter velde, waar hij nogthans al was geweest, want het niemanddalletje werd zelfs naar hem vernoemd............ Vergeetachtig is hij ook al.. ??? Ach ja, als je al 2011 bent mag dat ....
Godswaerdevelde. Zoek het maar op.: wink: Op een klein circuit werden een weekend lang demo races gereden waarbij het snelheidsduiveltje een beetje uit zijn doosje kon komen kruipen. Leven en rijden als God in Frankrijk...... En als altijd interresante contacten gelegd met leuke mensen.....
Zowel autopiloten als motorrijders kwamen aan hun trekken. Ondergetekende had de eer en het genoegen te kunnen meerijden en per MG, een jaren 30 Alpha Romeo te jagen, na enkele ronden met de Gillet te hebben gescheurt.
Beelden hiervan op you tube; pre war racing; grand prix franco belge 2011 !!!!!!!!!!!! Zeker kijken!!!!!!!!!!!!
Heter op nahouden van een blog heeft zo zijn voor- en nadelen.
Een van de nevenverschijnselen is dat je een bepaalde bekendheid krijgt op mondiaal vlak. Onze website word over de hele wereld bekeken, en dat heeft zo zijn gevolgen.
In de nasleep van onze rally afgelopen weekend kwam weerom een interessante ontdekking aan de oppervlakte vanuit zeer donkere diepten.In Slovakije lagen ergens in een vergeten spinnenkoppenhoekje, de restanten van een oude Belg.Neen niet die uit de Asterix verhalen ofJuul de Caesar, en Ambiorix was het al evenmin, wel een heuse Gillet Herstal, en niet de minste, maar wel het vlaggeschip, de 500 sport uit het jaar 1927.
Alle indianen schieten met bananen, maar wij hebben tegenwoordig andere middelen naast onze pijl en boog, om onze jachttrofeeën binnen te halen. Het zware geschut werd opgesteld en de ouwe gillet werd vanuit de bijna eeuwige jachtvelden terug naar zijn roots vervoert, La Belgique……Tegen een Gillet spreek je nu eenmaal Frans. In enkele dagen was de buit binnen. Het voordeel van deze manier van jagen, is dat je je pijl meermaals kan gebruiken,we hebben dus nog munitie over voor volgendeslachtoffers.
Deze oude glorie zal wellicht door een echte liefhebber weer tot leven gebracht worden. Dat hopen we tenminste.ht
Traditioneel vind de Trektocht plaats op de eerste zondag van Juni, zo dus ook afgelopen weekend van 2011. Dit was de vierde editie voor auto's en motoren te samen, en vermist deze datum vast staat, kunnen we het weer dus niet zelf uitkiezen.(anders ook niet natuurlijk)
De weersvoorspellingen konden niet slechter, maar wij verzekeren u ervan dat op die dag enkele kaarsjes branden bij de beeltenis van de heilige die die dag voor het weer verantwoordelijk is, en een schaaltje verse eieren erbij kan mirakels teweeg brengen. Voor de vierde keer op rij schitterend oldtimerweer, niet te warm, niet te koud, geen wind. Wat wil je nog meer,
En toch hebben een groot aantal deelnemers die zich vooraf aanmelden, en de weerberichten volgden..........zich laten misleiden. Ze hadden dus weeral ongelijk. Het weer was ronduit schitterend, de opkomst helaas beneden de verwachtingen. Maar de sfeer des te meer exelent. Van degenen die het toch aandurfden, enkele oude snoepertjes......... een AC accociable driewieler 1914 die luistert naar de naam Betsie, Een bijzonder zeldzame Belgische motorfiets van het merk Antoine et Praillet. Natuurlijk zijn alle andere voertuigen die de leeftijd van 80 jaar gehaalt hebben stuk voor stuk bijzonder te noemen. Het sportieve karakter werd benadrukt door enkele amilcars, eentje met skiff boddy, en een schitterende MG typ Q.....
Met exuses voor de door elkaar gehutselde foto's, de Blog master heeft zo zijn eigen willetje.....
doortocht door het prachtige stadje Thorn
kinderen in de kattebak, ook zij beleefden veel plezier aan deze dag.
Amilcar word op deze wegen omgedoopt tot rammelcar
oef, weer een gladde weg
broem broem
Lof voor de organisatoren, deelnemers waanden zich in zuid frankrijk....
prachtige foto van de MG Q
Gerard de Bruyne bracht dit jaar zijn triump 1916 mee, helemaal vanuit middelkerke............... petje af. Iedereen zat ondertussen aan de koffie en sandwiches..........
In afwachting van bewerking van de foto's en sfeerbeelden van de 4 de trektocht 2011, kan u alvast dia's en foto's bekijken via de Link onder mijn favorieten.
Foto's en dia's van de moedige Bruno 'Humber' Costers die weer en wind, maar vooral afstand trotseerde in zijn trouwe oude Humber.
Een speurtocht doorheen de immense verwarmde kasteelkelders leverde niets opÂ….De auto was verdwenen????Na de butler er te hebben bij geroepen werd het duidelijk dat de auto naar een andere locatie vervoerd was.(Dit is echt niet om dit verhaal op te leuken, echt gebeurtÂ…)
Op een andere locatie buiten het kasteel domein, troffen we aan, een AC drophead convertible, zescilinder uit het jaar 1939. Prachtige maar wat verwaarloosde auto, maar toch, een echte vondst.
Het verhaalÂ…Â…Â…Â…Â…Â…
Tijdens een lunch op het kasteel vertelde de wat oudere man een pak boeiende verhalen in verband met het familiebezit, avonturen op auto en zakengebied , en natuurlijkde story achter deze auto. Wie ooit sweppes dronk, dit was een creatie van een voorvader uit deze familie.
In de nasleep van zijn grootvader die een bentley reed, en nog steeds in familiebezit is, kocht de huidigekasteeleigenaar deze wagen een kwart eeuw geleden met de bedoeling hem te restaureren. Destijds was hij nog rijdend. De wagen verbleef in een hele poos in een verwarmde fabriekshal, en verhuisde daarna in de verwarmde kasteelkelder. Maar ook hier moest hij plaats ruimen, en de afgelopen maanden stond hij jammerlijk in een aanpalende kille bergkelder.
Bij de première, was het liefde op het eerste zicht. De auto stond er weliswaar verwaarloosd bij, banden plat, onder de stof. De wat oudere eigenaar vertelde het verhaal van de aanschaf, de plannen mooie vooruitzichten, kortom vele emoties kwamen naar boven. Gezondheidredenen strooiden echter roet in het eten, en van uitstel kwam afstel.
Daarna nog heel wat werk verricht om de man zich over zijn emoties heen te zetten, en de auto over te laten aan een iemand die hem met veel liefde weer tot leven zal brengen.
Met het nodige geduld en overredingskracht, kregen we de eigenaar zo ver afscheid te willen nemen van deze chique bak. We wilden echter zeker zijn van de zaak, en vroegen een expert zijn mening te geven over deze auto. De resultaten waren helaas bedroevend. De auto was toe aan een totaalrestauratie van zowel Boddywork als motor, en deze wagens staan helaas bekend om motorfalen, ondanks het prachtige zescilinderblok in aluminium, met 3 SU carburatoren.Deze AC had dus enkel nog emotionele waarde en dat van het chassis, oud ijzer. Maar des al niet te min vonden we een liefhebber die zich er over ontfermen wilde. De auto is dus momenteel in bezit van een nieuwe eigenaar. We hopen er op dat de auto dus een nieuw leven tegemoet kan gaan en met liefde behandeld zal worden.
Weer een succes vanJoncheer Jacobus jacobsen en Baron de Lunatic????
Het begint hier stilaan op een goed stripverhaal met detective-inhoud te lijken.
Onlangs ontdekten we in het zuiden van dit land, een loods gevuld met een vijftig tal oldtimers in wording.
Daarmee bedoelen we vehikels uit de 60er en 70er jaren. Leuk, prachtig zal je denken.
Helaas, afgelopen winter heeft het noodlot toegeslagen. Een flinke brok roet is in het eten van toekomstige restaurateurs gevallen. De overgebleven autoÂ’s die op een of andere manier het geluk hadden te ontsnappen van de schroothoop, zijn nu toch ten prooi gevallen aan de tand des tijds. Pietje Hein met de bekende zeiszat zich zeker weer te vervelen in afwachting van een leuke aardbeving, tsunami, met als toetje een kernprobleempje.
De bolides stonden in een grote loods, waarvan afgelopen winter het dak het begaf onder de druk van massaÂ’s sneeuw. Het gaat van volvoÂ’s over mercedessen tot corvette, alfa etcÂ….Â…Â…Â…Â….TÂ’ja de een zijn plezier is de ander zijn vertier. Geef toe, als je de dadelijk volgende beelden bekijkt, doen die toch denken aan een tsunami. Piet jongen, was het nog niet genoeg geweest?
Tot overmaat van ramp word de locatie nu door groene jongens geviseerd, en alles moet tegen Pasen 2011 netjes opgeruimd zijn. Een en ander is al geruimt, maar er is meer...
Had onze vriend Laurent zich daar niet even kunnen gaan moeien in plaats van in de Congo? Hij is toch ook autoliefhebber???
De meeste autoÂ’s zijn dusdanig beschadigt dat ze niet meer te redden vallen, maar voor een of ander onderdeel zeker nog te gebruiken. Zoals bovengenoemde onze zakcentjes weet te spenderen, had hij hier misschien een kleinigheidje kunnen uitgeven, en daarna een boompje opzetten.
Look, weep and cry Â…Â…Â…Â…Â…Â…..hij kwam, hij zag , hij barste in tranen uitÂ…Â…..Avee Caesar!!!!
Wie nog iets wil redden kan contact opnemen via ons gastenboek, en wij loodsen u naar de plaats van onheil. Vergeet niet je talisman mee te nemen.
Het winterseizoen 2010/2011zit er gelukkig weeral op. Niet dat dit verloren tijd was, in tegendeel, tijd te kort om alle winterprojecten tot het bittere einde te voltooien. Naast het bijna dagelijks sneeuw ruimen stond de creatie van een eigen jaren dertig sportauto op het programma. Een jongensdroom die doorouders al pril de kop werd ingedrukt, wegens onmogelijk, te duur, dat is iets voor gepensioneerden en gekken !!! Noem maar op, alles was goed om er maar niet aan te beginnen. 30 jaar waren nodig om de nodige moed, ervaring en wil samen te sprokkelen. Rijpen noemen ze dat. Enkele zotten ontmoet die met hetzelfde idee zaten, en het ook, en met beperkte middelen uitvoerden, met een resultaat om U tegen te zeggen. Pure kunst, gemengd met technisch vernuft en veel karakter.Dat smaakt naar meer en ………een eigen creatie. Dan hetgeluk gehad een wondermooi chassis te vinden, geëigend voor dit project. (zie enkele artikelen voordien)
Engels underslung chassis uit 1932, met een 1600 cc kopklepmotortje en een preselector versnellingsbak, en al hydraulische remmen!! Lekker smal en laag.
De motor werd zonder veel problemen eerst opgestart, na wie weet hoeveel jaar stilstand, wetende dat een vorige eigenaar er nieuwe olie indeed,zuigerveren en de dichtingen verving. Want je wil toch geen auto gaan bouwen op een chassis met niet werkende motor?
Eerste werk bestond eruit dit chassis grondig op te meten en secuur uit te tekenen, en aan de hand daarvan een ontwerp te maken. Veel gommen en proberen, profielen uitwerken.Daarna een aantal mallen van het hout van een afgeschreven bed in elkaar geflanst, bekleed met stukken karton, om een kijk te krijgen op de contouren van het ontwerp schaal 1/1. Lijkt eenvoudig, maar vergis je niet, je moet met heel veel dingen rekening houden.
Beetje aanpassen, zitproefje, en voila, het echte werk kon beginnen.
Binnen in het bescheiden maar ondertussen verwarmde werkplaatsje, werd het schrijnwerk voor rekening genomen, zoals het hoort, met veerkrachtig essenhout, pen en gatverbindingen. De zondagen konden eindelijk, na de perikelen in de kerk, doorgebracht worden op interessantere en productievere plaatsen, zonder met te vinger te worden gewezen. Bijna elke vrije minuut werd opgeofferd. Toch nog roet in het eten gekregen tijdens de solden, en een beetje kerkgeschiedenis. Maar af en toe een beetje dimmen wakkert de vlam weer op. Af en toe moet verse zuurstof aangevoerd worden.
Het chassis zelf ook onderhanden genomen, hoewel het niet zo slecht was. Vooral vliegroest verwijderen, zuiver maken en wat technische aanpassingen, vervangen van leidingen, nakijken van remmen, stuurinrichting enz.
Bij het verschijnen van de eerste zonnestralen begin maart werd het ontstanecockpit geraamteop het chassis geplaatst en goed bevonden. Nu kan het eindstuk eraan gebreid worden.
Jammer dat die winter zo snel voorbij wasÂ…Â…Â…Â…Â…. Nog zo veel werk te gaanÂ….
Dit jaar trachten de tuin niet te verwaarlozen.
Wordtmet zekerheid vervolgtÂ…Â…Â…Â…Â…Â….
ps op You tube kan je eenfilmpje bekijiken van de allison in actie..... zoek onder ; veterancar allison
Het teken en denkwerk......
Mallen maken met afvalhout................
Met karton afkleden.......
Uitvoering in essenhout.....
Winterjasje nog aan bij de eerste zonnestralen.....
Linker en rechteraanzicht..................
Beetje aangekleed op de computer............. nog een beetje geduld............................. wordt vervolgt.
2010zit er weer opÂ…Â…Â…Â…Hoewel dit jaar als een rampjaar werd afgekondigd op de meeste nieuwsprogrammaÂ’s,was het toch een vruchtbaar jaar op
hobby gebied.
Heel wat evenementen werden bijgewoond, en ook veel nieuwe contacten gelegd, schuurvondsten gedaan, nieuwe projecten aangevat, en enkele dierbare bezittingen ruilden na heeeeeel wat jaren en plezier van eigenaar. Een van de hoogtepunten is de ervaring die opgedaan werd met electrisch aangedreven auto's zoals een Detroit electric 1919 en een Allison 1902. Prachtige zelfbouw bolides gespot, bij verschillende hobbyisten, niet te versmaden !!!! Deze jongens zijn kunstenaars !!!! Ook technische pech stak de kop opÂ….Dat hoort er nu eenmaal ook bij.
Bijgevoegde fotoÂ’sgetuigen van geslaagde evenementen, schuurvondsten, en dat er nog aan de weg getimmert word.
Zet alvast voor volgend jaar (2011) in uw agenda, Indien u zoals wij, interesse heeft in vooroorlogseoldtimers ;
TrektochtderPionierste Neerglabbeek,
Grand prix franco Belge bij Ieper,
Circuit des Ardennesin Bastogne. Oude klepper Glorie de Haan
Classic Daysbij Dusseldorf.
Pre 1940 motor rit te Peer
Toertocht Midden Limburg te Altweert Toertocht te Lommel Luik - Nancy - Luik Grand sport & cyclecars te Louvain la neuve Pre 1905 rally ardennen Sweet valley Rally Zutendaal
Nog vele anderen Â…Â…Â…Â…Â…Â…..
Hier in bijlage extreem kleine greep uit het fotoalbum van 2010.
Veel kijkgenotÂ…..
Pre 1940 evenementen die ook nog in dit rijtje thuishoren mogen altijd gemeld worden, wij kijken er naar uit...........
Zelfbouw bolide Maiden trip van deze Humber eindigde in het kanaal
La Mondiale !!!!! Belgium Grand prix franco belge aanrader voor sportmotoren en auto's... die eens enkele rondjes willen draaien op een kombaan...
We schrijven het jaar 2010, en gaan er van uit dat schuurvondsten of het ontdekken van schatten enkel voorkomt in films en boeken.Bovendien overkomt dit altijd en alleen de anderen.
Je moet bedenken dat deze verhalen meestal gebaseerd zijn op echt gebeurde feiten danwel op pure fictie. Tegenwoordig kan je afgebroken restauratieprojecten die al enkele decennia voor zich heen sluimeren, ook bestempelen als schuurvondst, zij het dan meestal in een iet of wat moderner onderkomen.
Mister triple J of te wel Jonckheer Jacob Jacobson en Baron de Lunaticde Neerglabeek, zijn constant in de weer, om staffe ter oren gekomen verhalen na te gaan, en hier en daar de waarheid op de kop te tikken. In Sherlock Holmes stijl steeds weer met het petje op onderweg, om dit weer af te kunnen zetten bij een ontdekking, als eerbetoon aan de behoeders van ons roestig erfgoed. Goedgemanierd als ze zijn laten ze het pijpje thuis, dat geven ze later wel aan Maarten.
Nog niet zolang geleden in een niet al te ver land ontdekten we de hieronder afgebeelde Donnet Zedel uit het jaar 1925.De huidige eigenaar welke ook nogeen gelijkaardige rijdende auto van een jaartje jonger heeft, is op zoek naar een nog bruikbare motor voor zulk een auto, evenals een setje zetels voor een fiat 509a uit het jaar 1925, of model hiervan.
Indien een van onze trouwe lezers dus een tip heeft, we horen het graagÂ….
Ook sterke verhalen zijn altijd welkomÂ….
Onze oortjes staan altijd gespitst.
zo zie je maar hoe een 85 jarige door sommigen behandeld werd. De huidige eigenaar zal het beestje wel vertroetelen???
deze bejaarde jongen heeft na al die jaren zeker recht op een paar dagen in een kuuroord.
daarna ziet ie er zo uit, lekker opgefrist en klaar voor de voldende 85 jaar.
Je voelt je als een koning in zijn sas in zo'n voiture.. jonges wat een beenruimte... je zakt bijna tot je knieën in die malse troon. puur genieten.......... volgend jaar te zien op onze rally...???? dus wie een donnet motor weet liggen........ laat het ons weten...
Zeker niet het hart van die dooie egel die daar op het wegdek geplakt ligt.
Wie staat er daar weer aan de deur???????
Het is de lange winter die het rijden met onze open bolides niet echt aangenaam maakt. En het is de Sint die weer een cadeautje langs gebracht heeft om dit probleem te verhelpen. (neen, niet dat van moeder natuur !!!)
Dankzij het speurwerk van Jonckhheer Jacob Jacobuszoon ( in moderne taal mister tripple J ,en daar komen nog 2 j's bij van stokpaardje Jowett Jupiter) en Baron de Lunatic (naam spreekt voor zich), werd deze Mathis Faux cabriolet na een overnachting van meer dan een kwart eeuw weer uit zijn donkere schuur getrokken.Zo lang moest deze slapende schoonheid wachten op een liefhebber die dit in 1929 geboren voertuig weer tot leven zal brengen.Inclusief alle onderdelen, en reeds alle chroom stukken van een nieuw jasje voorzien (en dat zijn er veeeeel). Alles keurig ingevet en ingepakt in krantenpapier gedateerd 1980 !!!!!!!!!!!!Das pas echt sinterklaasÂ….Heel veel kadootjes uit te pakken.
Een superpuzzel van 1000den stukjesÂ…. plak dat maar eens tegen de muur !!!!
Chassis en motor waren al onder handen genomenÂ…Â… en nieuw rubber schoeisel.Nu nog lekker puzzelenÂ…. En hopelijk volgend jaar al lekker scheurenÂ…Â…Â…..
Aan allen die nu goesting gekregen hebbenÂ….jammer, maar deze auto is niet te koopÂ….. De autoremork wel..... 160 bij 300 cm platform. evt ook te huur.....
Cadeautje voor de deur..... kon helaas niet door de schoorsteen
Een mooi kontje .......... toch... Afladen en Sesam open u............
Na de opstart van dit blog 2 jaar geleden, verwelkomen we binnenkort onze 10.000 ste bezoeker.
Natuurlijk kijken meerdere mensen meer dan 1 keer, maar toch.... dagelijks paseren er een 15 tal mensen om eens te polsen wat er gaande is in Oldtimerland...........
de 10.000 ste bezoeker krijgt een Gratis inschrijving en/of oldtimerrit aangeboden indien hij op het moment van zijn bezoek een bericht nalaat in het gastenboek, en een foto van zichzelf (al dan niet per oldtimermobiel). Graag datum en tijd opgeven.....
Aan allen die een bezoek brachten hartelijk dank....
ondertussen een beetje verder dromen.....( voor foto klik op bijlage)
Het is gebeurt, op 25 september 2010 paseerde de 10000 ste bezoeker de revue..... ergens tussen 1200h en 1700h en hij vergat een bericht in het gastenboek na te laten.
dus van nu af geldt, wie het eerst een bericht in het gastenboek nalaat heeft recht op een gratis deelname voor de volgende rit, of een rit per oldtimer op afspraak...... ben beniewd?????
Proficiat RUUD !!!!!!!
Een maand en ..........1152......... bezoekers laterHeeft Ruud Torpedospeed (veelbelovende naam) de gratis inschrijving in de wacht gesleept.Jammer voor al die anderen, maar laat ons eerlijk zijnÂ….Kansen genoeg gehad.
Ooit eens een film gezien getitelt 'tolküne männer mit ihre tollen kisten' deze titel is van toepassing bij volgend onderwerp... Zoals in het begin gezegt, een klein beetje ferruckt muss man shon sein... of op z'n nederlands, een beetje zot moet je wel zijn.
Na xxxx aantal jaaaaaren werd deze delahaye uit het jaar 1913 weer tot leven gewekt. dikke sound en de geur van weleer...... Diende ooit als transporter voor gewonden in WO I .... de nu getransporteerde personen zien er iets gelukkiger uit...............
Deze site is ontstaan uit de jaarlijkse rally voor antieke voertuigen gebouwd voor 1930, traditioneel op de 1e zondag van juni sedert 2008.
In 2012 overgenomen, onder dezelfde naam 'Trektocht der Pioniers' voor voertuigen tot 1940
Voordien waren er ook al uitgaves, want het begon reeds in 1998 met een rally voor antieke motorfietsen. In de artikelen op dit blog vindt u een en ander over dit evenement, maar ook wat er zoal op oldtimer gebied in het algemeen te beleven valt en viel voor de bezielers van dit evenement; Jonckheer Jacob Jackobsen en Baron de Lunatic de Neerglabbeek. We hopen hiermee ook het jonge publiek warm te maken voor deze hobby.
Voor deelname ga naar trektocht der pioniers@jimdo.com
Wij wensen veel lees en kijkplezier aan alle liefhebbers van het genre, alsook de toevallige bezoeker
Eender welk evenement wordt gerealiseerd door meerdere mensen die zich dikwijls belangeloos inzetten voor het vermaak van de anderen.
Een stevig dankwoord mag er dan ook van af aan volgende mensen... Helaas staan ze niet allemaal op de foto. Dit word rechtgezet zodra de gelegenheid zich voordoet.
En natuurlijk ook dank aan alle deelnemers die hun mooie voertuigen wilden tonen aan het publiek.
Jaak Jacobs , verantwoordelijk voor het uitzetten en bepijlen, controleren van de route en nog veel meer. Eveneens auteur van een deel van de tentoongestelde werken. Dhr. Vandersteghen (met hoed en zonnebloem) die zijn 17e eeuwse schuur, bij voormalig ouderlijke woonst ter beschikking stelde voor de tentoonstelling van schilderijen genre 'oldtimers' En zich ontpopte als de perfecte Gastheer, evenals zijn echtgenote. Minimale score voor gastvrijheid 20 op 10.
Op eigen houtje organiseerde bovengenoemde gastheer een live jodelaar met bijhorende DJ en muziek, en gaf iedere deelnemer een bloemetje mee. Ook dank aan deze persoon waarvan de naam me op dit moment nog onbekend is. Proficiat....
Mark Geerkens, welke ons nu reeds voor de 3de keer laat meegenieten van zijn uitgebreide collectie Oldtimers. Mark organiseert ook zelf een groot treffen ieder jaar de week voor de 'pre 1930 rally' te Bocholt onder de noemer BTM. Welgemeende dank Mark.
Deze jongeman bloeide spontaan open als barman en helpende hand. Hartelijk dank hiervoor.
Irene Mercader de Luna, welke ook dit jaar weer het ontbijt, de koffie en vooral ook de afwas en opruimwerk voor haar rekening nam. Morele ondersteuning niet te vergeten!!!!
Meester Mathieu Geelen die als dorpsfotograaf weer heel actief was, en zowel de start, onderweg als op de stopplaatsen alles op de gevoelige plaat vastlegde. zie foto inzet Het vele oude ijzer welk met veel liefde moeite en kosten weer in volle glorie de baan op kon............ Daarnaast het mobile snakske uit hechtel welke elk die dat wilde voorzag van een flinke zak patat of hamburger. Zo ene uit de goede oude tijd. Bedankt Fred.
En last but not least waren er nog Jos Hendrix en Willy die de route nogmaals controleerden op verdwenen bewegwijzering. Een plaag waarmee we jaar na jaar helaas geconfronteerd worden. Heel erg vervelend voor de motorrijders die hierop aangewezen zijn. Toch zijn we erin geslaagd dat de laatste 2 jaar alle motorrijders de weg vonden. De route werd dan ook een 5 tal keer gecontroleerd.
Ook een oproep dus aan de motor liefhebbers,,, ze zijn van harte welkom.... en wij doen er alles aan om hen op de juiste weg te houden. Wij hopen dat ze weer in volle getalle komen opdagen zoals in de goede dagen......................... Ook dank aan Jos Nuyts van het motorenmuseum te Ellikom omwille van zijn bijdrage en ondersteuning.
Mocht er nog iemand over het hoofd zijn gezien, laat het weten en het word alsnog rechtgezet.