Het begint hier stilaan op een goed stripverhaal met detective-inhoud te lijken.
Onlangs ontdekten we in het zuiden van dit land, een loods gevuld met een vijftig tal oldtimers in wording.
Daarmee bedoelen we vehikels uit de 60er en 70er jaren. Leuk, prachtig zal je denken.
Helaas, afgelopen winter heeft het noodlot toegeslagen. Een flinke brok roet is in het eten van toekomstige restaurateurs gevallen. De overgebleven autoÂ’s die op een of andere manier het geluk hadden te ontsnappen van de schroothoop, zijn nu toch ten prooi gevallen aan de tand des tijds. Pietje Hein met de bekende zeiszat zich zeker weer te vervelen in afwachting van een leuke aardbeving, tsunami, met als toetje een kernprobleempje.
De bolides stonden in een grote loods, waarvan afgelopen winter het dak het begaf onder de druk van massaÂ’s sneeuw. Het gaat van volvoÂ’s over mercedessen tot corvette, alfa etcÂ….Â…Â…Â…Â….TÂ’ja de een zijn plezier is de ander zijn vertier. Geef toe, als je de dadelijk volgende beelden bekijkt, doen die toch denken aan een tsunami. Piet jongen, was het nog niet genoeg geweest?
Tot overmaat van ramp word de locatie nu door groene jongens geviseerd, en alles moet tegen Pasen 2011 netjes opgeruimd zijn. Een en ander is al geruimt, maar er is meer...
Had onze vriend Laurent zich daar niet even kunnen gaan moeien in plaats van in de Congo? Hij is toch ook autoliefhebber???
De meeste autoÂ’s zijn dusdanig beschadigt dat ze niet meer te redden vallen, maar voor een of ander onderdeel zeker nog te gebruiken. Zoals bovengenoemde onze zakcentjes weet te spenderen, had hij hier misschien een kleinigheidje kunnen uitgeven, en daarna een boompje opzetten.
Look, weep and cry Â…Â…Â…Â…Â…Â…..hij kwam, hij zag , hij barste in tranen uitÂ…Â…..Avee Caesar!!!!
Wie nog iets wil redden kan contact opnemen via ons gastenboek, en wij loodsen u naar de plaats van onheil. Vergeet niet je talisman mee te nemen.
Het winterseizoen 2010/2011zit er gelukkig weeral op. Niet dat dit verloren tijd was, in tegendeel, tijd te kort om alle winterprojecten tot het bittere einde te voltooien. Naast het bijna dagelijks sneeuw ruimen stond de creatie van een eigen jaren dertig sportauto op het programma. Een jongensdroom die doorouders al pril de kop werd ingedrukt, wegens onmogelijk, te duur, dat is iets voor gepensioneerden en gekken !!! Noem maar op, alles was goed om er maar niet aan te beginnen. 30 jaar waren nodig om de nodige moed, ervaring en wil samen te sprokkelen. Rijpen noemen ze dat. Enkele zotten ontmoet die met hetzelfde idee zaten, en het ook, en met beperkte middelen uitvoerden, met een resultaat om U tegen te zeggen. Pure kunst, gemengd met technisch vernuft en veel karakter.Dat smaakt naar meer en ………een eigen creatie. Dan hetgeluk gehad een wondermooi chassis te vinden, geëigend voor dit project. (zie enkele artikelen voordien)
Engels underslung chassis uit 1932, met een 1600 cc kopklepmotortje en een preselector versnellingsbak, en al hydraulische remmen!! Lekker smal en laag.
De motor werd zonder veel problemen eerst opgestart, na wie weet hoeveel jaar stilstand, wetende dat een vorige eigenaar er nieuwe olie indeed,zuigerveren en de dichtingen verving. Want je wil toch geen auto gaan bouwen op een chassis met niet werkende motor?
Eerste werk bestond eruit dit chassis grondig op te meten en secuur uit te tekenen, en aan de hand daarvan een ontwerp te maken. Veel gommen en proberen, profielen uitwerken.Daarna een aantal mallen van het hout van een afgeschreven bed in elkaar geflanst, bekleed met stukken karton, om een kijk te krijgen op de contouren van het ontwerp schaal 1/1. Lijkt eenvoudig, maar vergis je niet, je moet met heel veel dingen rekening houden.
Beetje aanpassen, zitproefje, en voila, het echte werk kon beginnen.
Binnen in het bescheiden maar ondertussen verwarmde werkplaatsje, werd het schrijnwerk voor rekening genomen, zoals het hoort, met veerkrachtig essenhout, pen en gatverbindingen. De zondagen konden eindelijk, na de perikelen in de kerk, doorgebracht worden op interessantere en productievere plaatsen, zonder met te vinger te worden gewezen. Bijna elke vrije minuut werd opgeofferd. Toch nog roet in het eten gekregen tijdens de solden, en een beetje kerkgeschiedenis. Maar af en toe een beetje dimmen wakkert de vlam weer op. Af en toe moet verse zuurstof aangevoerd worden.
Het chassis zelf ook onderhanden genomen, hoewel het niet zo slecht was. Vooral vliegroest verwijderen, zuiver maken en wat technische aanpassingen, vervangen van leidingen, nakijken van remmen, stuurinrichting enz.
Bij het verschijnen van de eerste zonnestralen begin maart werd het ontstanecockpit geraamteop het chassis geplaatst en goed bevonden. Nu kan het eindstuk eraan gebreid worden.
Jammer dat die winter zo snel voorbij wasÂ…Â…Â…Â…Â…. Nog zo veel werk te gaanÂ….
Dit jaar trachten de tuin niet te verwaarlozen.
Wordtmet zekerheid vervolgtÂ…Â…Â…Â…Â…Â….
ps op You tube kan je eenfilmpje bekijiken van de allison in actie..... zoek onder ; veterancar allison
Het teken en denkwerk......
Mallen maken met afvalhout................
Met karton afkleden.......
Uitvoering in essenhout.....
Winterjasje nog aan bij de eerste zonnestralen.....
Linker en rechteraanzicht..................
Beetje aangekleed op de computer............. nog een beetje geduld............................. wordt vervolgt.
2010zit er weer opÂ…Â…Â…Â…Hoewel dit jaar als een rampjaar werd afgekondigd op de meeste nieuwsprogrammaÂ’s,was het toch een vruchtbaar jaar op
hobby gebied.
Heel wat evenementen werden bijgewoond, en ook veel nieuwe contacten gelegd, schuurvondsten gedaan, nieuwe projecten aangevat, en enkele dierbare bezittingen ruilden na heeeeeel wat jaren en plezier van eigenaar. Een van de hoogtepunten is de ervaring die opgedaan werd met electrisch aangedreven auto's zoals een Detroit electric 1919 en een Allison 1902. Prachtige zelfbouw bolides gespot, bij verschillende hobbyisten, niet te versmaden !!!! Deze jongens zijn kunstenaars !!!! Ook technische pech stak de kop opÂ….Dat hoort er nu eenmaal ook bij.
Bijgevoegde fotoÂ’sgetuigen van geslaagde evenementen, schuurvondsten, en dat er nog aan de weg getimmert word.
Zet alvast voor volgend jaar (2011) in uw agenda, Indien u zoals wij, interesse heeft in vooroorlogseoldtimers ;
TrektochtderPionierste Neerglabbeek,
Grand prix franco Belge bij Ieper,
Circuit des Ardennesin Bastogne. Oude klepper Glorie de Haan
Classic Daysbij Dusseldorf.
Pre 1940 motor rit te Peer
Toertocht Midden Limburg te Altweert Toertocht te Lommel Luik - Nancy - Luik Grand sport & cyclecars te Louvain la neuve Pre 1905 rally ardennen Sweet valley Rally Zutendaal
Nog vele anderen Â…Â…Â…Â…Â…Â…..
Hier in bijlage extreem kleine greep uit het fotoalbum van 2010.
Veel kijkgenotÂ…..
Pre 1940 evenementen die ook nog in dit rijtje thuishoren mogen altijd gemeld worden, wij kijken er naar uit...........
Zelfbouw bolide Maiden trip van deze Humber eindigde in het kanaal
La Mondiale !!!!! Belgium Grand prix franco belge aanrader voor sportmotoren en auto's... die eens enkele rondjes willen draaien op een kombaan...
We schrijven het jaar 2010, en gaan er van uit dat schuurvondsten of het ontdekken van schatten enkel voorkomt in films en boeken.Bovendien overkomt dit altijd en alleen de anderen.
Je moet bedenken dat deze verhalen meestal gebaseerd zijn op echt gebeurde feiten danwel op pure fictie. Tegenwoordig kan je afgebroken restauratieprojecten die al enkele decennia voor zich heen sluimeren, ook bestempelen als schuurvondst, zij het dan meestal in een iet of wat moderner onderkomen.
Mister triple J of te wel Jonckheer Jacob Jacobson en Baron de Lunaticde Neerglabeek, zijn constant in de weer, om staffe ter oren gekomen verhalen na te gaan, en hier en daar de waarheid op de kop te tikken. In Sherlock Holmes stijl steeds weer met het petje op onderweg, om dit weer af te kunnen zetten bij een ontdekking, als eerbetoon aan de behoeders van ons roestig erfgoed. Goedgemanierd als ze zijn laten ze het pijpje thuis, dat geven ze later wel aan Maarten.
Nog niet zolang geleden in een niet al te ver land ontdekten we de hieronder afgebeelde Donnet Zedel uit het jaar 1925.De huidige eigenaar welke ook nogeen gelijkaardige rijdende auto van een jaartje jonger heeft, is op zoek naar een nog bruikbare motor voor zulk een auto, evenals een setje zetels voor een fiat 509a uit het jaar 1925, of model hiervan.
Indien een van onze trouwe lezers dus een tip heeft, we horen het graagÂ….
Ook sterke verhalen zijn altijd welkomÂ….
Onze oortjes staan altijd gespitst.
zo zie je maar hoe een 85 jarige door sommigen behandeld werd. De huidige eigenaar zal het beestje wel vertroetelen???
deze bejaarde jongen heeft na al die jaren zeker recht op een paar dagen in een kuuroord.
daarna ziet ie er zo uit, lekker opgefrist en klaar voor de voldende 85 jaar.
Je voelt je als een koning in zijn sas in zo'n voiture.. jonges wat een beenruimte... je zakt bijna tot je knieën in die malse troon. puur genieten.......... volgend jaar te zien op onze rally...???? dus wie een donnet motor weet liggen........ laat het ons weten...
Zeker niet het hart van die dooie egel die daar op het wegdek geplakt ligt.
Wie staat er daar weer aan de deur???????
Het is de lange winter die het rijden met onze open bolides niet echt aangenaam maakt. En het is de Sint die weer een cadeautje langs gebracht heeft om dit probleem te verhelpen. (neen, niet dat van moeder natuur !!!)
Dankzij het speurwerk van Jonckhheer Jacob Jacobuszoon ( in moderne taal mister tripple J ,en daar komen nog 2 j's bij van stokpaardje Jowett Jupiter) en Baron de Lunatic (naam spreekt voor zich), werd deze Mathis Faux cabriolet na een overnachting van meer dan een kwart eeuw weer uit zijn donkere schuur getrokken.Zo lang moest deze slapende schoonheid wachten op een liefhebber die dit in 1929 geboren voertuig weer tot leven zal brengen.Inclusief alle onderdelen, en reeds alle chroom stukken van een nieuw jasje voorzien (en dat zijn er veeeeel). Alles keurig ingevet en ingepakt in krantenpapier gedateerd 1980 !!!!!!!!!!!!Das pas echt sinterklaasÂ….Heel veel kadootjes uit te pakken.
Een superpuzzel van 1000den stukjesÂ…. plak dat maar eens tegen de muur !!!!
Chassis en motor waren al onder handen genomenÂ…Â… en nieuw rubber schoeisel.Nu nog lekker puzzelenÂ…. En hopelijk volgend jaar al lekker scheurenÂ…Â…Â…..
Aan allen die nu goesting gekregen hebbenÂ….jammer, maar deze auto is niet te koopÂ….. De autoremork wel..... 160 bij 300 cm platform. evt ook te huur.....
Cadeautje voor de deur..... kon helaas niet door de schoorsteen
Een mooi kontje .......... toch... Afladen en Sesam open u............
Na de opstart van dit blog 2 jaar geleden, verwelkomen we binnenkort onze 10.000 ste bezoeker.
Natuurlijk kijken meerdere mensen meer dan 1 keer, maar toch.... dagelijks paseren er een 15 tal mensen om eens te polsen wat er gaande is in Oldtimerland...........
de 10.000 ste bezoeker krijgt een Gratis inschrijving en/of oldtimerrit aangeboden indien hij op het moment van zijn bezoek een bericht nalaat in het gastenboek, en een foto van zichzelf (al dan niet per oldtimermobiel). Graag datum en tijd opgeven.....
Aan allen die een bezoek brachten hartelijk dank....
ondertussen een beetje verder dromen.....( voor foto klik op bijlage)
Het is gebeurt, op 25 september 2010 paseerde de 10000 ste bezoeker de revue..... ergens tussen 1200h en 1700h en hij vergat een bericht in het gastenboek na te laten.
dus van nu af geldt, wie het eerst een bericht in het gastenboek nalaat heeft recht op een gratis deelname voor de volgende rit, of een rit per oldtimer op afspraak...... ben beniewd?????
Proficiat RUUD !!!!!!!
Een maand en ..........1152......... bezoekers laterHeeft Ruud Torpedospeed (veelbelovende naam) de gratis inschrijving in de wacht gesleept.Jammer voor al die anderen, maar laat ons eerlijk zijnÂ….Kansen genoeg gehad.
Ooit eens een film gezien getitelt 'tolküne männer mit ihre tollen kisten' deze titel is van toepassing bij volgend onderwerp... Zoals in het begin gezegt, een klein beetje ferruckt muss man shon sein... of op z'n nederlands, een beetje zot moet je wel zijn.
Na xxxx aantal jaaaaaren werd deze delahaye uit het jaar 1913 weer tot leven gewekt. dikke sound en de geur van weleer...... Diende ooit als transporter voor gewonden in WO I .... de nu getransporteerde personen zien er iets gelukkiger uit...............
Deze site is ontstaan uit de jaarlijkse rally voor antieke voertuigen gebouwd voor 1930, traditioneel op de 1e zondag van juni sedert 2008.
In 2012 overgenomen, onder dezelfde naam 'Trektocht der Pioniers' voor voertuigen tot 1940
Voordien waren er ook al uitgaves, want het begon reeds in 1998 met een rally voor antieke motorfietsen. In de artikelen op dit blog vindt u een en ander over dit evenement, maar ook wat er zoal op oldtimer gebied in het algemeen te beleven valt en viel voor de bezielers van dit evenement; Jonckheer Jacob Jackobsen en Baron de Lunatic de Neerglabbeek. We hopen hiermee ook het jonge publiek warm te maken voor deze hobby.
Voor deelname ga naar trektocht der pioniers@jimdo.com
Wij wensen veel lees en kijkplezier aan alle liefhebbers van het genre, alsook de toevallige bezoeker
Eender welk evenement wordt gerealiseerd door meerdere mensen die zich dikwijls belangeloos inzetten voor het vermaak van de anderen.
Een stevig dankwoord mag er dan ook van af aan volgende mensen... Helaas staan ze niet allemaal op de foto. Dit word rechtgezet zodra de gelegenheid zich voordoet.
En natuurlijk ook dank aan alle deelnemers die hun mooie voertuigen wilden tonen aan het publiek.
Jaak Jacobs , verantwoordelijk voor het uitzetten en bepijlen, controleren van de route en nog veel meer. Eveneens auteur van een deel van de tentoongestelde werken. Dhr. Vandersteghen (met hoed en zonnebloem) die zijn 17e eeuwse schuur, bij voormalig ouderlijke woonst ter beschikking stelde voor de tentoonstelling van schilderijen genre 'oldtimers' En zich ontpopte als de perfecte Gastheer, evenals zijn echtgenote. Minimale score voor gastvrijheid 20 op 10.
Op eigen houtje organiseerde bovengenoemde gastheer een live jodelaar met bijhorende DJ en muziek, en gaf iedere deelnemer een bloemetje mee. Ook dank aan deze persoon waarvan de naam me op dit moment nog onbekend is. Proficiat....
Mark Geerkens, welke ons nu reeds voor de 3de keer laat meegenieten van zijn uitgebreide collectie Oldtimers. Mark organiseert ook zelf een groot treffen ieder jaar de week voor de 'pre 1930 rally' te Bocholt onder de noemer BTM. Welgemeende dank Mark.
Deze jongeman bloeide spontaan open als barman en helpende hand. Hartelijk dank hiervoor.
Irene Mercader de Luna, welke ook dit jaar weer het ontbijt, de koffie en vooral ook de afwas en opruimwerk voor haar rekening nam. Morele ondersteuning niet te vergeten!!!!
Meester Mathieu Geelen die als dorpsfotograaf weer heel actief was, en zowel de start, onderweg als op de stopplaatsen alles op de gevoelige plaat vastlegde. zie foto inzet Het vele oude ijzer welk met veel liefde moeite en kosten weer in volle glorie de baan op kon............ Daarnaast het mobile snakske uit hechtel welke elk die dat wilde voorzag van een flinke zak patat of hamburger. Zo ene uit de goede oude tijd. Bedankt Fred.
En last but not least waren er nog Jos Hendrix en Willy die de route nogmaals controleerden op verdwenen bewegwijzering. Een plaag waarmee we jaar na jaar helaas geconfronteerd worden. Heel erg vervelend voor de motorrijders die hierop aangewezen zijn. Toch zijn we erin geslaagd dat de laatste 2 jaar alle motorrijders de weg vonden. De route werd dan ook een 5 tal keer gecontroleerd.
Ook een oproep dus aan de motor liefhebbers,,, ze zijn van harte welkom.... en wij doen er alles aan om hen op de juiste weg te houden. Wij hopen dat ze weer in volle getalle komen opdagen zoals in de goede dagen......................... Ook dank aan Jos Nuyts van het motorenmuseum te Ellikom omwille van zijn bijdrage en ondersteuning.
Mocht er nog iemand over het hoofd zijn gezien, laat het weten en het word alsnog rechtgezet.
Dit artikel gewijdt aan de deelnemende motoren versie 2010. Ooit begon de trektocht als een 'bikers onley' verhaal. De motoren waren dit jaar in de minderheid, maar de kwaliteit er van lag torenhoog..... Een peugeot 1903 als oudste vehikel uit het arsenaal. Verder in het verhaal een Nimbus 4 cylinder, bijgenaamd ' de kachelpijp'.... kijk en zie waarom. Maar liefst 3 harleys met sidecar vielen er deze dag te bewonderen. 2x 1926 en 1x 1927 Nog een dikke v twin de Rene Gillet 1927, een fraaie FN 285 T uit 1920 reed voor de 6de keer mee, Belgische kwaliteit is daarmee bewezen. Een automoto fraaie dikke kopklepper met koningsas uit 1929, Nog een dikke 500 kopklepper van Gillet 1928, Een greep uit het museum van Jos Nuyts die met een douglas inschreef, maar het werd toch de Levis waarvan hij er 2 in zijn bezit heeft, want ook zijn trouwe Monet Goyon had kuren. Verder nog een hele vette FN kopklepper van Eddy Zels, bekend uit het trial millieu, Een SIC met dkw blokje en Gnome Rhone vervolledigen het lijstje.
Mooi rijtje motoren aan de start..
Peugeot 1903 uit de verzameling van Gerard de Bruyne uit Middelkerke. Hij was moedig genoeg om ondanks zware regen in middelkerke toch af te zakken naar het verre Limburg, en gelijk had ie, want hier scheen de zon. Er is al water genoeg in de zee oppperde hij. Bedankt Gerard voor uw aanwezigheid.
De stoere en suppersnelle FN van Eddy Zels.... zo snel dat hij maar 1 keer geflitst kon worden. Bij deze Eddy, sta je erop
Het grootste deel van het zootje op een rij............
Rene Gillet 750 cc v twin, broederlijk naast Nimbus 4 cyl, gevolgt door Levis en daarna de peugeot. Netjes gerangschikt van groot naar klein.
Gillet 500 ss uit 1928, in dat jaar brak zo een machien het wereldrecord snelheid. Puntje van de neus van Harley combinatie 1926. Ieder jaar veranderde de nuancering van de groene kleur van Harley. Het overschot groene verf uit de 1e wereldoorlog werd gemengd met een ander kleurtje tot het groen eindelijk uitgeput was in 1928/29.....
Allemaal te samen........
Ook wat jongere mortoren op de bezoekers parking........
Bewondering............ Enig idee waarom deze Nimbus de bijnaam 'kachelpijp' kreeg????
Meer dan prachtig gerestaureerd peugeotje met snaaraandrijving. Wordt nog regelmatig ingezet op veteraan rallys, hij was er ook bij op onze allereerste trektocht.
Hoewel hij zichzelf benoemde tot domste westvlaming in de limburg, toch slim genoeg om vooraf zijn lieveling van de nodige jus te voorzien...... Gerard, zo dom ben je dus ook weer niet.
Effe over het kopje strelen moet de Jos gedacht hebben, staat ie misschien ooit in mijn museum??
En dan GAAAAAS...........
FN van John Graal die reeds voor de 6de keer samen met echtgenote Carla achterop deze rit meerijd. Volhouden John.... guiness in het vooruitzicht
Evanals de FN van Guido is deze harley gewoon te snel om fatsoenlijk geflitst te worden.Lieber Herr Hennings, beim negstes mal bitte nicht zu schnell fahren, den sonst künnen wir die knölchen nicht richtig aufkleben....... Und nogmals dank fur ihre teilname.
Van de achterkant lukte het dus wel.............
Deze Franse automoto van Jan Nijsen staat zeker en vast bovanaan op het verlanglijstje van verzamelaars van franse motoren. Lekker dans son jus..... Net daarachter staat zijn frans broertje, Gnome et Rhone, eigenlijk net iets te jong voor deze rally (1936) maar wel erg speciaal.
Kleine impressie van de 6de Trektocht der Pioniers 2010 Toegevoegde beelden spreken voor zich. Prachtig deelnemersveld van zowel motoren als auto's. Oudste motor; peugeot 1903, oudste auto ford model t 1909. De bezoekers parking stond goed gevuld met vijftiger jaren geweld. Voor elk wat wils op deze 6 de trektocht.
Meer uitleg en foto's in volgend artikel. Meerdere fotografen vereeuwigden deze momenten, en eerstkomend een flinke greep uit hun arsenaal........ Nog meer foto geweld op de link, geplaatst door deelnemers.
Fier als een gieter bij een peugeoteke jaren 20 ................ ooooh was het maar de mijne.............
Trektocht vanuit vogelperspectief................. maar niks laten vallen op die netjes gepoetste oldies!!!!!!!!
Eerste halte; op een 17e eeuwse hoeve waar een kleine schilderij tentoonstelling (thema oldtimer auto/moto) werd gehouden. gezellige boel inclusief live jodelaar en een barman met moustache uit den oouden tijd. Foto's van enkele werken te zien op de link in de linkerkolom.
Van Gogh kwam persoonlijk een kijkje nemen, pilske in de aanslag
Gezellige pick nick in verkoelende lommer
Vrouwen aan het stuur, even de weg uitleggen.............. hmmmm..........
Zakje patat in zicht...
Mooi overzicht op de benidorm bastards
Zo zou je ze elke dag tegen willen komen........... lekker verder dromen..........
Na een verfrissende plensbui stonder alle kapjes omhoog.....
Zelfs de achterkant mag gezien worden
Goed volk aan de start.
Pick nick manden in de aanslag........
Leuk rij(d)tje motoren ........
Kijk, dit is nu leuk, familie uitstapje; man met de dikke citroen en vrouwlief met het lieftallig peugeotje..... waar de schoonmoeder zat is niet geweten....
Vroeger ook al alle luxe, mooi en proper vervoer.
Prachtige Rene Gillet uit 1927 een dikke V twin was toendertijd een luxe mobiel.
Helemaal in stijl dit prachtige koppel, helemaal klaar voor de strijd....
Veel bewondering voor de ouds deelnemende wagen, een T ford allereerste generatie 1909. Ondergetekende mocht een proefritje maken, geloof het of niet, dit ding is echt snel, loopt als een naaimachine.... echt iets voor op het verlanglijstje. De eerste ford modellen hadden enkele pk's meer dan de daaropvolgende door een hogere compressie. Het autootje weegt slechts 650 kg.
Close up van de trotse duiste bezitter.
Nog een dikke V twin Harley Davidson 1927 met sidecar, jonges wat een prachtig geluid deze produceert. Ook helemaal uit duitsland aangereist. Herzlichen dank fur ihre teilname...
Als een paling in het groen moet deze deelnemer zich gevoelt hebben......... Meer foto's volgen, of click op de link in de linker kolom......... foto's van deelnemers....
Hij kon het weer niet laten zich over te geven aan de nieuwste modetrend
Foto's van de eerste testrit......... een kind kan de was doen, ..... en de kaboutertjes waren ook present
Wie meer wil weten over dit voertuig moet gewoon op 6 juni present zijn op dit evenement. of reageer via bericht achterlaten.... vul gastenboek aan !!!!!!!
de 50 ste bezoeker van ons gastenboek krijgt een gratis testride....
Vroeg geleerd is oud gedaan
euh, links is rechts en rechts is links
De cockpit van een 107 jaar oud voertuig
goed kijken, dan kan je 't later ook
lol
full speed at 35 to 40 km/h !!!!! (als er geen wind staat tenminste) berg af nog sneller.....
met de kap naar beneden toch nog ietsie sneller
spiegeltje spiegeltje aan de wand .....
U heeft lang genoeg gewacht op een beetje info over dit voertuig. Het betreft een Allison spider electric uit het jaar 1902 of vroeger..... Enig nog bestaand exemplaar, electrisch aangedreven.
Nog wat reclame voor volgende rallys; Weert Arcen Weert, Les Herstallienes, Aa beeckrit, Moeder Lambik rally, kielriemenfahrt Meckenheim, Oude klepper Glorie, VMC rit Essen, Mahymobiles, Rit van de BSA club Peer, Oldimama Maaseik...... Rally van Brussel, Sweet vally rally Genk..... Indian Pow Wow, Beurs Beaully, Beurs Ciney, , Niet noodzakelijk in deze volgorde, allemaal meer dan de moeite om aan deel te nemen. Met deze dan ook een proficiat aan alle organisatoren van deze evenementen.
'Baron de Crawhez ' Circuit des Ardennes 2011!!!!!
Last but not least Goede vriend Baron de Crawhez organiseert weerom ' Circuit des ardennes' Dit topevenement van 3 dagen vindt slechts om de 4 jaar plaats. Volgende editie 2011......!!!!!! Tijd voldoende dus om dit nu al in uw agenda te noteren en om in de knutselkelder te duiken om uw vehikel startklaar te krijgen.... Hoe ouder hoe beter........... op vrijdag voor voertuigen tot 1914.........