Dit artikel gewijdt aan de deelnemende motoren versie 2010. Ooit begon de trektocht als een 'bikers onley' verhaal. De motoren waren dit jaar in de minderheid, maar de kwaliteit er van lag torenhoog..... Een peugeot 1903 als oudste vehikel uit het arsenaal. Verder in het verhaal een Nimbus 4 cylinder, bijgenaamd ' de kachelpijp'.... kijk en zie waarom. Maar liefst 3 harleys met sidecar vielen er deze dag te bewonderen. 2x 1926 en 1x 1927 Nog een dikke v twin de Rene Gillet 1927, een fraaie FN 285 T uit 1920 reed voor de 6de keer mee, Belgische kwaliteit is daarmee bewezen. Een automoto fraaie dikke kopklepper met koningsas uit 1929, Nog een dikke 500 kopklepper van Gillet 1928, Een greep uit het museum van Jos Nuyts die met een douglas inschreef, maar het werd toch de Levis waarvan hij er 2 in zijn bezit heeft, want ook zijn trouwe Monet Goyon had kuren. Verder nog een hele vette FN kopklepper van Eddy Zels, bekend uit het trial millieu, Een SIC met dkw blokje en Gnome Rhone vervolledigen het lijstje.
Mooi rijtje motoren aan de start..
Peugeot 1903 uit de verzameling van Gerard de Bruyne uit Middelkerke. Hij was moedig genoeg om ondanks zware regen in middelkerke toch af te zakken naar het verre Limburg, en gelijk had ie, want hier scheen de zon. Er is al water genoeg in de zee oppperde hij. Bedankt Gerard voor uw aanwezigheid.
De stoere en suppersnelle FN van Eddy Zels.... zo snel dat hij maar 1 keer geflitst kon worden. Bij deze Eddy, sta je erop
Het grootste deel van het zootje op een rij............
Rene Gillet 750 cc v twin, broederlijk naast Nimbus 4 cyl, gevolgt door Levis en daarna de peugeot. Netjes gerangschikt van groot naar klein.
Gillet 500 ss uit 1928, in dat jaar brak zo een machien het wereldrecord snelheid. Puntje van de neus van Harley combinatie 1926. Ieder jaar veranderde de nuancering van de groene kleur van Harley. Het overschot groene verf uit de 1e wereldoorlog werd gemengd met een ander kleurtje tot het groen eindelijk uitgeput was in 1928/29.....
Allemaal te samen........
Ook wat jongere mortoren op de bezoekers parking........
Bewondering............ Enig idee waarom deze Nimbus de bijnaam 'kachelpijp' kreeg????
Meer dan prachtig gerestaureerd peugeotje met snaaraandrijving. Wordt nog regelmatig ingezet op veteraan rallys, hij was er ook bij op onze allereerste trektocht.
Hoewel hij zichzelf benoemde tot domste westvlaming in de limburg, toch slim genoeg om vooraf zijn lieveling van de nodige jus te voorzien...... Gerard, zo dom ben je dus ook weer niet.
Effe over het kopje strelen moet de Jos gedacht hebben, staat ie misschien ooit in mijn museum??
En dan GAAAAAS...........
FN van John Graal die reeds voor de 6de keer samen met echtgenote Carla achterop deze rit meerijd. Volhouden John.... guiness in het vooruitzicht
Evanals de FN van Guido is deze harley gewoon te snel om fatsoenlijk geflitst te worden.Lieber Herr Hennings, beim negstes mal bitte nicht zu schnell fahren, den sonst künnen wir die knölchen nicht richtig aufkleben....... Und nogmals dank fur ihre teilname.
Van de achterkant lukte het dus wel.............
Deze Franse automoto van Jan Nijsen staat zeker en vast bovanaan op het verlanglijstje van verzamelaars van franse motoren. Lekker dans son jus..... Net daarachter staat zijn frans broertje, Gnome et Rhone, eigenlijk net iets te jong voor deze rally (1936) maar wel erg speciaal.