Peter Motte
Peter Motte - Vertaler


Met dank aan iedereen die helpt om deze blog te onderhouden.

Foto

Foto

Foto


Zoeken in blog


Blogs over strips
  • Andreas, striptekenaar
  • Comic Book Verfilming
  • Music, Media & Entertainment

    Met dank aan Vertaalbureau Motte
  • Vertaalbureau Motte bij WordPress
  • Vertaalbureau Motte website

    Inhoud blog
  • Ezzulia-uitdaging april 2021
  • Van Dale Grammatica - Werkwoord: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans
  • Ezzulia-uitdaging maart 2021
  • Ezzulia-uitdaging februari 2021
  • Ezzulia-uitdaging januari 2021

    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, De Tijdlijn, film, fantasy, sciencefiction, horror, literatuur, auto's, beeldende kunsten, computers
    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, De Tijdlijn, film, fantasy, sciencefiction, horror, literatuur, auto's, beeldende kunsten, computers
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Canada, 2011
    De GP van Canada is een soort generale repetitie voor de GP van Europa.
    In Europa wordt dit weekend de 24 Uren van Le Mans gereden, een van de grootste circuitwedstrijden van het jaar. De strijd gaat tussen Audi en Peugot.
    Voor wie Canada wil volgen, opgelet: door de manier waarop de aarde rond haar as draait, komt in Canada de zon later op dan bij ons. Dat betekent dat ze daar later zijn dan bij ons, waardoor het er vroeger is dan bij ons. Doordat het daar vroeger is dan bij ons, is het hier later als ze daar nog vroeg zijn.
    Dat betekent dat de kwalificatieritten en de wedstrijd een stuk later zijn dan bij ons. Of, liever gezegd: ze zijn hier op hetzelfde moment als daar, maar ze doen dat later, waardoor het er vroeger is. Of, waar het uiteindelijk om gaat is dat we later dan gewoonlijk te weten komen wanneer wat is gebeurd in een F1-wedstrijd.
    Zodra als je dat hebt doorgrond, kun je beginnen na te denken over de datumlijn, waar het het ene moment nog 11 juli 2011 is, en een paar kilometer verder al 12 juli 2011. Of: waar je kutn terugkeren in de tijd door naar het oosten te gaan!

    De resultaten van de kwalificaties en de wedstrijd worden hier vermeld.
    Aangezien de wedstrijd niet meetelt voor de European Formula 1 World Championship, gaan we er verder niet veel woorden aan vuil maken.
    Wat vakantie voor uw reporter.
    (ondertussen probeer ik dat gedoe rond die datumlijn te doorgronden... grrr... Wie zei dat de relativiteitstheorie van Einstein moeilijk was?)

    Ter informatie: Perez rijdt toch niet mee. Hij voelde zich niet lekker en werd vervangen door Pedro de la Rosa.

    Starorde GP van Canada:
    1 Germany S Vettel Red Bull
    2 Spain F Alonso Ferrari
    3 Brazil F Massa Ferrari
    4 Australia M Webber Red Bull
    5 Great Britain L Hamilton McLaren
    6 Germany N Rosberg Mercedes
    7 Great Britain J Button McLaren
    8 Germany M Schumacher Mercedes
    9 Germany N Heidfeld Renault
    10 Russian Federation V Petrov Renault
    11 Great Britain P Di Resta Force India
    12 Venezuela P Maldonado Williams
    13 Japan K Kobayashi Sauber
    14 Germany A Sutil Force India
    15 Switzerland S Buemi Toro Rosso
    16 Brazil R Barrichello Williams
    17 Spain P de la Rosa Sauber
    18 Spain J Alguersuari Toro Rosso
    19 Italy J Trulli Lotus
    20 Finland H Kovalainen Lotus
    21 Italy V Liuzzi Hispania
    22 Germany T Glock Virgin
    23 India N Karthikeyan Hispania
    24 Belgium J d'Ambrosio Virgin


    D'Ambrosio's tijd was niet binnen de 107%-limiet, en hij rekende op een gunstige beslissing van de wedstrijdleiding. Dat is gelukkig wel gebeurt.
    D'Ambrosio was tijdens de vrije trainingen vrijdag tegen de muur gekwakt, waarna hij problemen had met het nieuwe chassis van de auto. Daarom zag de wedstrijdleiding de slechte tijd door de vingers.


    De race leek bijna te verdrinken, maar uiteindelijk konden de resterende ronden toch nog worden afgelegd, en bovendien in voortdurend verbeterende omstandigheden, waardoor op het einde er toch nog een spannende wedstrijd uitkwam, en zelfs de oude Schumacher leek terug te keren.
    Na heel wat pech gedurende de kwalificaties en de vorige wedstrijden, mag d'Ambrosio tevreden zijn: hij werd 15e. En hij eindigde voor Glock, wat hij al bij al niet zo vaak doet.

    Grote Prijs van Canada, Montreal, 2011 Definitieve uitslag (na bestraffing Karthikeyan)
    1 Great Britain J Button McLaren
    2 Germany S Vettel Red Bull
    3 Australia M Webber Red Bull
    4 Germany M Schumacher Mercedes
    5 Russian Federation V Petrov Renault
    6 Brazil F Massa Ferrari
    7 Japan K Kobayashi Sauber
    8 Spain J Alguersuari Toro Rosso
    9 Brazil R Barrichello Williams
    10 Switzerland S Buemi Toro Rosso
    11 Germany N Rosberg Mercedes
    12 Spain P de la Rosa Sauber
    13 Italy V Liuzzi Hispania
    14 Belgium J d'Ambrosio  Virgin 
    15 Germany T Glock Virgin
    16 Italy J Trulli Lotus
    17 India N Karthikeyan Hispania
    18 Great Britain P Di Resta (ret.) Force India
    19 Venezuela P Maldonado (ret.) Williams
    20 Germany N Heidfeld (ret.) Renault
    21 Germany A Sutil (ret.) Force India
    22 Spain F Alonso (ret.) Ferrari
    23 Finland H Kovalainen (ret.) Lotus
    24 Great Britain L Hamilton (ret.) McLaren


    11-06-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (10)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, canada, f1 world championship, grote prijs van canada, F1 World Championship
    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Grand Prix 2: Rosemeyer! van Marvano

    strips, stripverhaal, marvano, grand prix, rosemeyer, bérengére marquebreucq

    Vandaag verscheen "Rosemeyer!", het tweede deel van de trilogie "Grand Prix" van Marvano.

     

    Marvano vertelt het verhaal van de grand-prix-piloten van tijdens de jaren 30, met hun roekeloze races op de voorgrond, en het opkomende nazisme op de achtergrond.

     

    Ondanks het soms zwaarwichtige onderwerp vindt Marvano de humor in de situaties.

     

    Een fijn getekend en door Bérengére Marquebreucq mooi ingekleurd realistisch album, een geslaagde illustratie van een historische periode, een aanvulling op Marvano's Berlijn-trilogie: een brok klasse.

    Meer info over Formule 1

    30-05-2011, 12:14 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Ooit gehoord van het European Formula 1 World Championship?

    F1-logo.jpg

     

     

    Het European Formula 1 World Championship is een klassement van de Formule 1 dat alleen rekening houdt met de wedstrijden gereden in Europa.


    Het ontstond in 2010, om eens uit te zoeken wat de resultaten zouden zijn als er alleen nog in Europa werd gereden.


    Het Europese kampioenschap werd vorig jaar gewonnen door Webber, terwijl het wereldkampioenschap in extremis werd gewonnen door Vettel.

    Je kunt alle wedstrijden volgen op de blog.

    30-05-2011, 10:31 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    23-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Monaco, 2011
    Deze week, zondag 29 mei: Monaco!
    In Spasnje bewees Fernando Alonso dat hij de kanonstart heeft teruggevonden waarvoor hij berucht was toen hij zijn wereldtitels pakte.
    McLaren toonde in Spanje dat ze kunnen tippen aan Red Bull, en hoogstens nog iets tekort schieten.
    Red Bull en McLaren zijn de snelste jongens van het hele pak, maar Monaco is géén snel circuit...
    Dus zouden de kaarten in Monaco wel eens anders kunnen liggen dan de voorbije wedstrijden.

    Startorde Grote Prijs Monaco 2011

    1 Ger Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1:13.556
    2 GB Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 1:13.997
    3 Aus Mark Webber 2 Red Bull-Renault 1:14.019
    4 Spa Fernando Alonso 5 Ferrari 1:14.483
    5 Ger Michael Schumacher 7 Mercedes GP 1:14.682
    6 Brz Felipe Massa 6 Ferrari 1:14.877
    7 Ger Nico Rosberg 8 Mercedes GP 1:15.766
    8 Ven Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 1:16.528
    9 Mex Sergio Perez 17 Sauber 1:15.482
    10 GB Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 1:14.275
    11 Rus Vitaly Petrov 10 Renault 1:15.815
    12 Brz Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 1:15.826
    13 Jpn Kamui Kobayashi 16 Sauber 1:15.973
    14 GB Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 1:16.118
    15 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:16.121
    16 Ger Nick Heidfeld 9 Renault 1:16.214
    17 Swi Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 1:16.300
    18 Fin Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 1:17.343
    19 Ita Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 1:17.381
    20 Spa Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 1:17.820
    21 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:17.914
    22 Bel Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 1:18.736
    23 Ind Narain Karthikeyan 22 Hispania-Cosworth No time
    24 Ita Vitantonio Liuzzi 23 Hispania-Cosworth No time

    De startorde werd veranderd: Lewis Hamilton werd van zijn aanvankelijke 7e plaats achteruitgeschoven naar 9, omdat zijn snelste ronde werd afgekeurd wegens het afsnijden van de chicane. "Onderstuur," zei Lewis.
    Let op dat Karthikeyan en Liuzzi geen tijd konden halen.
    Dat heeft echter geen invloed op de plaats die ze gisteren hadden gekregen.

    Perez 9e, maar zal niet starten doordat hij met een hersenschudding in het ziekenhuis ligt na zijn crash gisteren, de crash die trouwens Hamilton zijn beste tijd kostte.

    Alonso zal met zijn 4e plaats teleurgesteld zijn, maar hij mag nog niet worden afgeschreven.
    Vettel zet zijn opmars verder. Er is momenteel tegen hem niet veel te beginnen.
    Schumacher heeft een verrassende 5e plaats te pakken. Voor zijn doen is dat gewoon geweldig.
    Kemphaan Hamilton staat op de 7e plaats, wat niet erg denderend is. Op het circuit van Monaco is het onmogelijk om vanuit die positie de wedstrijd te winnen.
    d'Ambrosio moet Glock laten voorgaan.
    Beide Lotussen hebben zich tussen beide Toro Rosso's gewrongen. Lotus had waarschijnlijk op ietsje meer gehoopt.
    Niemand kijkt naar Button, maar hij staat daar wel op de 2e startplaats. Al bij al heeft hij kans op een overwinning.

    Uitslag Grote Prijs van Monaco 2011

    1
    S Vettel Red Bull
    2
    F Alonso Ferrari
    3
    J Button McLaren
    4
    M Webber Red Bull
    5
    K Kobayashi Sauber
    6
    L Hamilton McLaren
    7
    A Sutil Force India
    8
    N Heidfeld Renault
    9
    R Barrichello Williams
    10
    S Buemi Toro Rosso
    11
    N Rosberg Mercedes
    12
    P Di Resta Force India
    13
    J Trulli Lotus
    14
    H Kovalainen Lotus
    15
    J d'Ambrosio Virgin
    16
    V Liuzzi Hispania
    17
    N Karthikeyan Hispania
    18
    P Maldonado (uit) Williams
    19
    J Alguersuari (uit) Toro Rosso
    20
    V Petrov (uit) Renault
    21
    M Schumacher (uit) Mercedes
    22
    F Massa (uit) Ferrari
    23
    T Glock (uit) Virgin


    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Monaco, 2011, Piloten

    1    Sebastian Vettel    75
    2    Fernando Alonso    43
    3    Mark Webber    42
    4    Lewis Hamilton    38
    5    Jenson Button    38
    6    Nico Rosberg    16
    7    Nick Heidfeld    14
    8    Kamui Kobayashi    12
    9    Michael Schumacher    8
    10    Vitaly Petrov, Adrian Sutil        6
    12    Sebastien Buemi    3
    13    Rubens Barrichello,  Sergio Perez    2
    15    Felipe Massa, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Jaime Alguersuari, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli, Vitantonio Liuzzi, Narain Karthikeyan, Timo Glock, Jerome d'Ambrosio    0

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Monaco, 2011, Constructeurs

    1    Red Bull    117
    2    McLaren    76
    3    Ferrari    43
    4    Mercedes    24
    5    Renault    20
    6    Sauber    14
    7    Force India    6
    8    Toro Rosso    3
    9    Williams    2
    10    Lotus, Hispania, Virgin 0


    23-05-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (54)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, monaco, f1 world championship, grote prijs van monaco, European F1 World Championship
    20-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Spanje, 2011
    Onze volgende stop is Spanje, het circuit van Catalunja in Barcelona.
    Vandaag, vrijdag 20 jmei worden de eerste oefenritten gereden van 0900-1030 uur.
    De tweede reeks testritten volgen van 1300-1430.

    Ondertussen heeft Geraardsbergen (België) zich ook in het racen gestort.
    De plaatselijke radiozender MIG bestaat 30 jaar, en organiseert daarom een gocartrace in de straten van het Oudenbergstadje.
    Nee, de Muur van Geraardsbergen peddelen ze niet op.
    De gocarts die gewoonlijk aan de Belgische kust rondtoeren zullen zondag 22 mei tijdens een koopjeszondag in de afgezette straten rondrijden.

    Bikers krijgen wat harders tussen de tanden:
    met de politie van Geraardsbergen-Lierde is er een Biker Safety Day. Dat ise en begeleide motortocht met start en aankomst op het Stationsplein van Geraardsbergen.

    Het meest kleurrijke event zal waarschijnlijk
    het opstegen van bemande luchtballons worden, vanop het Marktplein van Geraardsbergen.

    Dei gocartrace moet ergens rond 14.00 uur beginnen. Meer weten we er niet van. Die carts zijn niet met een motor aangedreven. Het heeft dus wat weg van een zeepkisten race. Maar zeepkisten zijn helemaal niet anagedreven, zelfs niet met trappers.

    Om 13.00 uur vertrekt de F1 wedstrijd in Catalunja. Die auto's zijn wel aangedreven.

    Nieuws uit de paddocks: D'Ambrosio is zeker van zijn plaats bij Virgin voor het hele seizoen 2011.
    Alonso is zeker van zijn plaats bij Ferrari tot en met 2016. Normaal zou hij dus toch een of twee keer wereldkampioen met Ferrari kunnen worden.

    Als opwarmer voor de wedstrijd van zondag:

    Stand in het Wereldkampioenschap F1 na de Grote Prijs van Turkije
    1 Ger S Vettel 93
    2 GB L Hamilton 59
    3 Aus M Webber 55
    4 GB J Button 46
    5 Spa F Alonso 41
    6 Brz F Massa 24
    7 Ger N Heidfeld 21
    8 Rus V Petrov 21
    9 Ger N Rosberg 20
    10 Jpn K Kobayashi 8

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Turkije, 2011, Piloten
    Sebastian Vettel    25
    Mark Webber    18
    Fernando Alonso    15
    Lewis Hamilton    12
    Nico Rosberg    10
    Jenson Button    8
    Nick Heidfeld    6
    Vitaly Petrov    4
    Sebastien Buemi    2
    Kamui Kobayashi    1

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Turkije, 2011, Constructeurs
    Red Bull      43
    McLaren      20
    Ferrari      15
    Mercedes      10
    Renault      10
    Toro Rosso  2
    Sauber     1

    Startpositie Grote Prijs van Spanje, 2011
    Pos Country Driver Car Team Q1 Q2 Q3
    1 australia Mark Webber 2 Red Bull-Renault 1:23.619 1:21.773 1:20.981
    2 germany Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1:24.142 1:21.540 1:21.181
    3 great britain Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 1:24.370 1:22.148 1:21.961
    4 spain Fernando Alonso 5 Ferrari 1:23.485 1:22.813 1:21.964
    5 great britain Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 1:24.428 1:22.050 1:21.996
    6 russian federation Vitaly Petrov 10 Renault 1:23.069 1:22.948 1:22.471
    7 germany Nico Rosberg 8 Mercedes GP 1:23.507 1:22.569 1:22.599
    8 brazil Felipe Massa 6 Ferrari 1:23.506 1:23.026 1:22.888
    9 venezuela Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 1:24.406 1:22.854 1:22.952
    10 germany Michael Schumacher 7 Mercedes GP 1:22.960 1:22.671
    11 switzerland Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 1:23.962 1:23.231
    12 mexico Sergio Perez 17 Sauber 1:24.209 1:23.367
    13 spain Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 1:24.049 1:23.694
    14 japan Kamui Kobayashi 16 Sauber 1:23.656 1:23.702
    15 finland Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 1:25.874 1:25.403
    16 great britain Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 1:24.332 1:26.126
    17 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:24.648 1:26.571
    18 italy Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 1:26.521

    19 brazil Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 1:26.910

    20 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:27.315

    21 italy Vitantonio Liuzzi 23 Hispania-Cosworth 1:27.809

    22 india Narain Karthikeyan 22 Hispania-Cosworth 1:27.908

    23 belgium Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 1:28.556

    24 germany Nick Heidfeld 9 Renault


    Uitslag Grote Prijs van Spanje, 2011
    1 Germany S Vettel Red Bull
    2 Great Britain L Hamilton McLaren
    3 Great Britain J Button McLaren
    4 Australia M Webber Red Bull
    5 Spain F Alonso Ferrari
    6 Germany M Schumacher Mercedes
    7 Germany N Rosberg Mercedes
    8 Germany N Heidfeld Renault
    9 Mexico S Perez Sauber
    10 Japan K Kobayashi Sauber
    11 Russian Federation V Petrov Renault
    12 Great Britain P Di Resta Force India
    13 Germany A Sutil Force India
    14 Switzerland S Buemi Toro Rosso
    15 Venezuela P Maldonado Williams
    16 Spain J Alguersuari Toro Rosso
    17 Brazil R Barrichello Williams
    18 Italy J Trulli Lotus
    19 Germany T Glock Virgin
    20 Belgium J d'Ambrosio Virgin
    21 India N Karthikeyan Hispania
    22 Brazil F Massa (ret.) Ferrari
    23 Finland H Kovalainen Lotus
    24 Italy V Liuzzi (ret.) Hispania

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Spanje, 2011, Piloten
    Sebastian Vettel    50
    Mark Webber    30
    Lewis Hamilton    30
    Fernando Alonso    25
    Jenson Button    23
    Nico Rosberg    16
    Nick Heidfeld    10
    Michael Schumacher    8
    Vitaly Petrov    6
    Kamui Kobayashi    2
    Sergio Perez    2
    Sebastien Buemi    2

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Spanje, 2011, Constructeurs
    Red Bull    80
    McLaren    53
    Ferrari    25
    Mercedes    24
    Renault    16
    Sauber    4
    Toro Rosso    2
    Williams    0
    Force India    0
    Lotus    0
    Hispania    0
    Virgin    0

    20-05-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (16)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, catalunja, catalunya, f1 world championship, grote prijs van spanje, European F1 World Championship, Barcelona
    06-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Turkije, 2011
    Na de nodige buitenlandse avonturen, rijden de F1-machines over de rand van Europa.
    Deze week zijn ze neergestrekeni n Istanboel voor de Grote Prijs van Turkije.
    Dit jaar nemen we hem ook op in onze circuit van de wedstrijden die meeteleln voor het European F1 World Championship.
    Vorig jaar won Lewis Hamilton.
    Dit jaar toert er ook een Belg in rond: Jérôme D'Ambrosio, waar de binnenlandse pers even enthousiast over doet als over Hamilton en Co. Wat soms wel eens koddig is. De Jérôme maakt zich tijdens de kwalificaties in de eerste plaats zorgen over of hij mag meedoen, terwijl Hamilton zich zorgen maakt of hij vanaf de pole mag starten.
    Vorig jaar werd ons European F1 World Championship gewonnen door Webber, die tot de laatste wedstrijd van het F1 World Championship ook de grote titel te pakken leek te krijgen, op de hielen gezeten door ene Alonso. Tot alles compleet anders uitpakte en de twee belangrijkste favorieten de jonge knaap Vettel met de eer zagen lopen.

    Om jullie alvast warm te maken: hier de huidige stand in het officiële wereldkampioenschap.
    In het European F1 World Championship staan alle scores nog op nul.

    1 Sebastian Vettel Ger Red Bull-Renault 68
    2 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes 47
    3 Jenson Button GB McLaren-Mercedes 38
    4 Mark Webber Aus Red Bull-Renault 37
    5 Fernando Alonso Spa Ferrari 26
    6 Felipe Massa Brz Ferrari 24
    7 Vitaly Petrov Rus Renault 17
    8 Nick Heidfeld Ger Renault 15
    9 Nico Rosberg Ger Mercedes GP 10
    10 Kamui Kobayashi Jpn Sauber 7
    11 Michael Schumacher Ger Mercedes GP 6
    12 Sebastien Buemi Swi Toro Rosso-Ferrari 4
    13 Adrian Sutil Ger Force India-Mercedes 2
    14 Paul Di Resta GB Force India-Mercedes 2
    15 Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso-Ferrari 0
    16 Jarno Trulli Ita Lotus-Renault 0
    17 Rubens Barrichello Brz Williams-Cosworth 0
    18 Jerome d'Ambrosio Bel Virgin-Cosworth 0
    19 Heikki Kovalainen Fin Lotus-Renault 0
    20 Sergio Perez Mex Sauber 0
    21 Pastor Maldonado Ven Williams-Cosworth 0
    22 Narain Karthikeyan Ind Hispania-Cosworth 0
    23 Timo Glock Ger Virgin-Cosworth 0
    24 Vitantonio Liuzzi Ita Hispania-Cosworth 0

    Startorde Grote Prijs Turkije 2011

    1 Germany S Vettel Red Bull
    2 Australia M Webber Red Bull
    3 Germany N Rosberg Mercedes
    4 Great Britain L Hamilton McLaren
    5 Spain F Alonso Ferrari
    6 Great Britain J Button McLaren
    7 Russian Federation V Petrov Renault
    8 Germany M Schumacher Mercedes
    9 Germany N Heidfeld Renault
    10 Brazil F Massa Ferrari
    11 Brazil R Barrichello Williams
    12 Germany A Sutil Force India
    13 Great Britain P Di Resta Force India
    14 Venezuela P Maldonado Williams
    15 Mexico S Perez Sauber
    16 Switzerland S Buemi Toro Rosso
    17 Spain J Alguersuari Toro Rosso
    18 Finland H Kovalainen Lotus
    19 Italy J Trulli Lotus
    20 Italy V Liuzzi Hispania
    21 Germany T Glock Virgin
    22 India N Karthikeyan Hispania
    23 Japan K Kobayashi Sauber
    24 Belgium J d'Ambrosio Virgin

    Uitslag Grote Prijs van Turkije 2011, Istanboel
    1      Sebastian Vettel      1      Red Bull-Renault 1:30:17.558
    2     Mark Webber     2     Red Bull-Renault  +00:08.807
    3     Fernando Alonso     5     Ferrari +00:10.075
    4     Lewis Hamilton     3     McLaren-Mercedes +00:40.232
    5     Nico Rosberg     8     Mercedes GP +00:47.539
    6     Jenson Button     4     McLaren-Mercedes +00:59.431
    7     Nick Heidfeld     9     Renault +01:00.857
    8     Vitaly Petrov     10     Renault +01:08.168
    9     Sebastien Buemi     18     Toro Rosso-Ferrar i+01:09.394
    10     Kamui Kobayashi     16     Sauber +01:18.021
    11     Felipe Massa     6     Ferrari +01:19.823    
    12     Michael Schumacher     7     Mercedes GP +01:25.444    
    13     Adrian Sutil     14     Force India-Mercedes     op 1 ronde
    14     Sergio Perez     17     Sauber op 1 ronde
    15     Rubens Barrichello     11     Williams-Cosworth op 1 ronde
    16     Jaime Alguersuari     19     Toro Rosso-Ferrari op 1 ronde
    17     Pastor Maldonado     12     Williams-Cosworth op 1 ronde
    18     Jarno Trulli         21     Lotus-Renault op 1 ronde
    19     Heikki Kovalainen     20     Lotus-Renault op 1 ronde
    20     Jerome d'Ambrosio     25     Virgin-Cosworth op 1 ronde
    21     Narain Karthikeyan     22     Hispania-Cosworth op 1 ronde
    22     Vitantonio Liuzzi     23     Hispania-Cosworth op 1 ronde
    23     Paul Di Resta     15     Force India-Mercedes uitgevallen na 46ronden
    24     Timo Glock     24     Virgin-Cosworth niet gestart

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Turkije, 2011, Piloten
    Sebastian Vettel    25
    Mark Webber    18
    Fernando Alonso    15
    Lewis Hamilton    12
    Nico Rosberg    10
    Jenson Button    8
    Nick Heidfeld    6
    Vitaly Petrov    4
    Sebastien Buemi    2
    Kamui Kobayashi    1

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Turkije, 2011, Constructeurs
    Red Bull      43
    McLaren      20
    Ferrari      15
    Mercedes      10
    Renault      10
    Toro Rosso  2
    Sauber     1


    06-05-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (9)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, istanboel, f1 world championship, grote prijs van turkije, European F1 World Championship
    17-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ikigami: een nieuwe stripreeks
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanaf deze week ligt de knap getekende stripreeks Ikigami in de winkels.

    Ikigami past niet in het rijtje kinderstrips zoals Jommeke, Kiekeboes, Suske & Wiske en Kuifje.
    Het is een "hardere" strip, zoals vroeger Bernard Prince dat was. Net als "De valstrik" van Blake & Mortimer wordt hier niet de kaart getrokken van de aangename utopie.

    Motorô Mase beheerst zowel zijn tekenpen als zijn verhalenpen.
    Hij bedenkt emotioneel sterke verhalen, die ondanks de merkwaardige uitgangspunten en stevige consequenties geen holle verzinsels zijn.

    Tussen de massa's manga die de laatste jaren in het Nederlands op de markt werden gebracht, ontbraken echt volwassen reeksen, en er werd dan ook uitgekeken naar iets als Ikigami.
    Het is een gok: volwassen stripreeksen zijn niet het grote succes, niet in het minst doordat ouders het niks voor hun kroost vinden.
    Maar door die houding staat de volwassen lezer vaak in de kou. Uitgevers durven soms immers geen risico meer nemen.
    Gelukkig heeft Kana dat wel gedurfd, en hopelijk wordt dat gehonoreerd. Het zou het begin kunnen zijn van een nieuwe golf strips die andere wegen durven inslaan.

    17-03-2011, 16:42 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (2)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:manga, Ikigami, Kana, mangareeks, stripverhalen, stripreeks, Jommeke, Kiekeboes, Suske & Wiske, Kuifje, Bernard Prince, Blake & Mortimer, De valstrik
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Ikigami: een nieuwe mangareeks

    195626661.jpg
    Vanaf deze week ligt Ikigami in de winkels, een stripreeks waaraan ik meewerk.
    Ikigami past niet in het rijtje kinderstrips zoals Jommeke, Kiekeboes, Suske & Wiske en Kuifje.
    Het is een "hardere" strip, zoals vroeger Bernard Prince dat was. Net als "De valstrik" van Blake & Mortimer wordt hier niet de kaart getrokken van de aangename utopie.
    Ik kijk dan ook uit naar de reacties. Dit soort spul gaat er vaak moeilijk in, omdat de ouders het niks voor hun kroost vinden, maar de volwassen lezer staat daardoor soms in de kou.

    17-03-2011, 16:26 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    02-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Beursje: zaterdag: 6 november boeken, cd's enz...

    Deze week zaterdag, 6 november, is er een ruilbeurs voor boeken, cd's enzovoort. Ook voor postzegelliefhebbers.

    Mensen uit de buurt van Gent, Geraardsbergen, Brussel en omgeving kunnen best 's langskomen.  Het is op provinciaal niveau.

    Op 6 november 2010 is er in de Zaal St.-Bavo te Geraardsbergen een ruilbeurs.

    Ze wordt georganiseerd door de postzegelclub, maar er zijn ook boeken en cd's.

    Ik zal er zelf aanwezig zijn met enkele uitgaven van Tolkien, woordenboeken, woordenboeken op cd-rom, audio-cd's, en boeken over Vlaamse auteurs vooral van voor 1945.

    Mijn voorraad is vooral interessant voor wie belangstelling heeft voor oudere Vlaamse literatuur.

    Zaal St-Bavo
    Hoge Buizemont 165
    9500 Geraardsbergen

    6 november 2010
    van 9.00 tot 16.30 uur.

    Ingang: GRATIS

    Er zijn ter plaatse drank, broodjes en mattentaarten verkrijbaar aan lage prijzen (echt waar).

    Organisatie: Fila Geraardsbergen

    Info: Luc De Roeck, tel. 054-41.77.32


    Peter Motte, FR/EN/DU -> NL
    +32-(0)54-41.46.47
    gsm 0494-60.45.99
    http://www.vertaalbureaumotte.be

    02-11-2010, 10:52 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beursje: zaterdag: 6 november boeken, cd's enz...
    Deze week zaterdag, 6 november, is er een ruilbeurs voor boeken, cd's enzovoort. Ook voor postzegelliefhebbers.

    Mensen uit de buurt van Gent, Geraardsbergen, Brussel en omgeving kunnen best 's langskomen. Het is dus iets op provinciaal niveau.

    Op 6 november 2010 is er in de Zaal St.-Bavo te Geraardsbergen een ruilbeurs.

    Ze wordt georganiseerd door de postzegelclub, maar er zijn ook boeken en cd's.

    Ik zal er zelf aanwezig zijn met enkele uitgaven van Tolkien, woordenboeken, woordenboeken op cd-rom, audio-cd's, en boeken over Vlaamse auteurs vooral van voor 1945.

    Mijn voorraad is vooral interessant voor wie belangstelling heeft voor oudere Vlaamse literatuur.

    Zaal St-Bavo
    Hoge Buizemont 165
    9500 Geraardsbergen

    6 november 2010
    van 9.00 tot 16.30 uur.

    Ingang: GRATIS

    Er zijn ter plaatse drank, broodjes en mattentaarten verkrijbaar aan lage prijzen (echt waar).

    Organisatie: Fila Geraardsbergen

    Info: Luc De Roeck, tel. 054-41.77.32


    Peter Motte, FR/EN/DU -> NL
    +32-(0)54-41.46.47
    gsm 0494-60.45.99
    http://www.vertaalbureaumotte.be

    02-11-2010, 10:47 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:beurs, ruilbeurs, boeken, cd's, cd-rom's, audio-cd's, woordenboeken, postzegels, Fila Geraardsbergen, zaal St-Bavo, Tolkien
    05-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ProZ.com Freelance Translator Virtual Conference - Translation3.

    translation3.gif I attended the ProZ.com Freelance Translator Virtual Conference - Translation3.

    J'étais au ProZ.com Freelance Translator Virtual Conference - Translation3.


    Ik was op de ProZ.com Freelance Translator Virtual Conference - Translation3.

    05-10-2010, 11:52 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ProZ.com Freelance Translator Virtual Conference - Translation3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    I attended the ProZ.com Freelance Translator Virtual Conference - Translation3.

    J'étais au ProZ.com Freelance Translator Virtual Conference - Translation3.

    Ik was op de ProZ.com Freelance Translator Virtual Conference - Translation3.

    05-10-2010, 11:24 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:ProZ.com Freelance Translator Virtual Conference - Translation3, vertaler, vertaalbureau motte, translation office motte, bureau de traductions motte
    01-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Onthou 6 november 2e-handsbeurs boeken, audio-cd's, cd-roms

    Op 6 november 2010 is er in de Zaal St.-Bavo te Geraardsbergen een ruilbeurs.

    Ze wordt georganiseerd door de postzegelclub FIla Geraardsbergen.

    Er zijn boeken, cd's, cd-roms en postzegels te koop en te ruil.
    Ook aangeboden: postkaarten, munten en stukken i.v.m. heemkunde.

    Ik zal er zelf aanwezig zijn met woordenboeken op papier en op cd, enkele uitgaven van Tolkien, wat manga, audio-cd's, en boeken over Vlaamse auteurs vooral van voor 1945.

    Mijn voorraad is vooral interessant voor wie belangstelling heeft voor oudere Vlaamse literatuur en voor wie belangstelling heeft voor enkele gespecialiseerde woordenboeken.

    Plaats:
    Zaal St-Bavo
    Hoge Buizemont 165
    9500 Geraardsbergen

    Klik hier voor een kaart

    Tijd:
    6 november 2010
    van 9.00 tot 16.30 uur.

    Kosten:
    Ingang: GRATIS

    Parking: heel dicht in de buurt. Zaal St.-Bavo ligt eigenlijk onder een kerk, en de parking is er vlakbij.

    Restauratie:
    Er zijn ter plaatse drank, broodjes en mattentaarten verkrijbaar aan lage prijzen (echt waar).

    Organisatie: Fila Geraardsbergen

    Info: Luc De Roeck, tel. 054-41.77.32

    01-10-2010, 22:22 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    11-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European F1 World Championship, Grote Prijs van Italië
    De laatste race van het Europese seizoen van de F1.
    De laatste kans van Lewis Hamilton om nog vice-kampioen te worden.
    De laatste kans van McLaren om vice-kampioen te worden.

    Wat zal het worden?

    Monza is een circuit voor de snelle jongens. De gemiddelde snelheden zijn er hoog. De race heeft altijd de indruk snel voorbij te zijn. Het circuit lijkt wel typisch Italiaans: snel en slank, zwierig en elegant.

    In elk geval vertrekt Alonso vanuit een goede positie: hij heeft de pole.
    Krijgt Alonso nu eindelijk de beloning die hij al enige wedstrijden lang verdient?
    Er hangt veel vanaf voor hem: als hij deze race slecht scoort, grijpt hij zeker naast het wereldkampioenschap F1.

    Wat niet had mogen gebeuren en wat kon gebeuren is gebeurd: Lewis Hamilton had pech. Hij vertrok goed en schoof na de start van de vijfde plek direct naar de vierde plaats, maar al in een van de eerste bochten raakte hij Massa, en Lewis' auto werd beschadigd. De besturing liep niet meer zoals de ingenieurs hadden gepland en de mecaniciens hadden mogelijk gemaakt, en Lewis eindigde in het grind. Afgelopen. Na minder dan een ronde. De piloot was zo ontgoocheld dat het een hele tijd geduurd heeft voor hij met de pers wou praten.

    Pech ook voor de kijkers, want we wisten wel dat Hamilton het Europese F1 Worldchampionship niet meer kon winnen, maar het haalde toch de spanning voor een stuk uit de wedstrijd.

    Button trok op als een razende roeland, waardoor Fernando Alonso zijn pole niet kon vasthouden, maar verder dan de tweede plaats zakte hij niet weg. Even leek het of Massa nog kwam aandringen, maar behalve het onvermijdelijke gedrang kort na de start, hield hij zich kalm. Terwijl het duo Button-Alonso uitliep, liet Massa zich wat afzakken, waarschijnlijk vooral om te verhinderen dat de nummer 4 van het rijtje dichterbij kwam.

    En die vier? Ja, dat wisselde wel wat, maar op het einde van de wedstrijd bleek het... Sebastian Vettel te zijn. En dus niet Mark Webber, die nochtans precies op die vierde stek gestart was. Webber leek net als in Spa lood in de banden te hebben toen hij vertrok. Er schoten hem een aantal auto's voorbij, en voor je het wist, moest hij aan een remonte beginnen. Uiteindelijk eindige hij als zesde, en dat was de plek waar... Sebastian Vettel was vertrokken. De twee Red Bulls hadden tijdens de wedstrijd dus van plaats verwisseld.

    Tijdens de race hield Alonso vooral Button in de gaten. Je wist maar nooit of die laatste een fout maakte, zodat de Spanjaard hem voorbij kon. Dat gebeurde niet, maar er was nog een ander lichtpuntje: de pitstops. Misschien kon de Ferrari de McLaren voorbij door de pitstops? Dan kwam het erop aan ofwel een flinke voorsprong op te bouwen als Button als eerste de pits inging, ofwel zo snel mogelijk het gat met Button dicht te rijden, als Alonso als eerste de pit inging.

    Tot teleurstelling van Button werd hij als eerste binnengeroepen, en Alonso kon vrijuit gaan. Daarna dook de Ferrari de pits in, en kwam terug op het circuit, nauwelijks voor Button. Maar met wat scherp remmen, draaien, keren, elkaar bijna raken en waarschijnlijk ook met heel veel geluk, slaagde Alonso erin om na zijn pitstops nog net voor Button te blijven, die de rest van de race er niet meer in slaagde om dat goed te maken.

    Het eindresultaat is dus zoals je hieronder ziet.

    In het kampioenschap verandert er dus niet erg veel: Webber en Vettel blijven 1 en 2. De pechtvogel is Hamilton, die zijn derde plaats een vierde ziet worden, en Alonso stijgt van vier naar drie. Hij blij, natuurlijk, want het vergroot ook zijn kansen op de F1-wereldtitel zelf. Verder verandert er niet veel. Alleen achteraan zien we Petrov een plaats verliezen aan Hulkenberg.

    In het constructeurskampioenschap daarentegen zijn de kaarten dooreengeschud. De winnaar blijft Red Bull, maar bijna alle andere posities zijn verandert doordat de teams ofwel één plaats winnen, ofwel één plaats verliezen. Ferrari stijgt naar 2, McLaren zakt naar 3, Mercedes-GP stijgt naar 4, Renault zakt naar 5, Williams stijgt naar 6, Force India zakt naar 7. Alleen BMW Sauber en Toro Rosso houden hun plaats vast, maar dat is niet echt iets om trots op te zijn, want ze blijven op 8 en 9 ondanks het feit dat ze geen enkel puntje scoorden.


    De startorde van de Grote Prijs van Italië
    1 Spa Fernando Alonso 8 Ferrari 1:21.962
    2 GB Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 1:22.084
    3 Brz Felipe Massa 7 Ferrari 1:22.293
    4 Aus Mark Webber 6 Red Bull-Renault 1:22.433
    5 GB Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 1:22.623
    6 Ger Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 1:22.675
    7 Ger Nico Rosberg 4 Mercedes GP 1:23.027
    8 Ger Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 1:23.037
    9 Pol Robert Kubica 11 Renault 1:23.039
    10 Brz Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 1:23.328
    11 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:23.199
    12 Ger Michael Schumacher 3 Mercedes GP 1:23.388
    13 Jpn Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 1:23.659
    14 Swi Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 1:23.681
    15 Rus Vitaly Petrov 12 Renault 1:23.819
    16 Spa Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 1:23.919
    17 Spa Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 1:24.004
    18 Ita Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 1:25.540
    19 Fin Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 1:25.742
    20 Ita Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 1:25.774
    21 Brz Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 1:25.974
    22 Brz Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 1:26.847
    23 Jpn Sakon Yamamoto 20 Hispania-Cosworth 1:27.020
    24 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:25.934


    Uitslag Grote Prijs van Italië

    1 spain Fernando Alonso 8 Ferrari 1 1:24.139 1:16:24.572 25
    2 great britain Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 2 1:24.598 +00:02.938 18
    3 brazil Felipe Massa 7 Ferrari 3 1:24.575 +00:04.223 15
    4 germany Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 6 1:24.493 +00:28.196 12
    5 germany Nico Rosberg 4 Mercedes GP 7 1:24.491 +00:29.942 10
    6 australia Mark Webber 6 Red Bull-Renault 4 1:24.278 +00:31.276 8
    7 germany Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 8 1:24.576 +00:32.812 6
    8 poland Robert Kubica 11 Renault 9 1:24.560 +00:34.028 4
    9 germany Michael Schumacher 3 Mercedes GP 12 1:24.947 +00:44.948 2
    10 brazil Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 10 1:25.239 +01:04.213 1
    11 switzerland Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 14 1:25.224 +01:05.000
    12 italy Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 19 1:25.102 +01:06.106
    13 russia Vitaly Petrov 12 Renault 20 1:24.644 +01:18.919
    14 spain Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 16 1:26.325 lapped
    15 spain Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 15 1:25.472 lapped
    16 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 11 1:24.937 lapped
    17 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 24 1:27.765 lapped
    18 finland Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 18 1:27.822 lapped
    19 japan Sakon Yamamoto 20 Hispania-Cosworth 23 1:28.875 lapped
    20 brazil Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 21 1:28.171 retired, 50 laps
    21 italy Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 17 1:29.017 retired, 46 laps
    22 brazil Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 22 1:30.880 retired, 11 laps
    23 great britain Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 5
    crash, 0 laps
    24 japan Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 13
    retired, 0 laps

    European F1 Championschap: Stand piloten na de GP van Italië
    1 Mark Webber 134 => eindwinnaar van het European F1 Worldchampionship voor piloten
    2 Sebastian Vettel 106
    3 Fernando Alonso 98
    4 Lewis Hamilton 81
    5 Felipe Massa 77
    6 Jenson Button 69
    7 Robert Kubica 54
    8 Nico Rosberg 44
    9 Adrian Sutil 32
    10 Rubens Barrichello 26
    11 Michael Schumacher 24
    12 Kamui Kobayashi 20
    13 Nico Hulkenberg     15
    14 Vitaly Petrov     13
    15 Pedro de la Rosa 6
    16 Sebastian Buemi 3
    16 Vitantonio Liuzzi 3
    18 Alguersuari 1

    European F1 Championschap: Stand constructeurs na GP van Italië
    1 Red Bull 240
    => eindwinnaar van het European F1 Worldchampionship voor constructeurs
    2 Ferrari 165
    3 McLaren 153
    4 Mercedes 68
    5 Renault 67
    6 Williams 41
    7 Force India 35
    8 BMW Sauber 26
    9 Toro Rosso 4

    11-09-2010, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, european f1 world championship, grote prijs van italië, monza
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European F1 World Championship, Grote Prijs van België
    Waar velen op gewacht hebben, is eindelijk aangebroken: de Grote Prijs van België op het circuit van Spa-Francorchamps!

    De Grote Prijs van België is een van de weinige die er sinds het begin bij is. Een van de andere is de Grote Prijs van Monaco. Het is dan ook een van de wedstrijden met de langste geschiedenis.

    De Grote Prijs van België werd al verreden op de circuits van Spa-Francorchamps, Zolder en... Nijvel! Dat laatste is bij weinigen bekend. Het circuit van Nijvel bestaat nog, maar is verwaarloosd. Het werd een tijdlang gebruikt door illegale racers die de toegangspoorten hadden geforceerd.

    Zolder is tegenwoordig vooral bekend van de 24u van Zolder.

    Spa wordt al zo lang gebruikt, dat de geschiedenis ervan ouder is dan die van de F1.

    De eerste Grote Prijs zou er in 1925 gereden zijn. Hij werd toen gewonnen door Antonio Ascari in een Alfa Romeo, een merk dat heel lang in de F1 meedraaide, maar spijtig genoeg verdween. Het leeft echter nog verder in Ferrari, omdat Alfa tegenwoordig deel uitmaakt van de groep Fiat

    Andere legendarische winnaars van de Grote Prijs van België zijn Bugatti, Maserati, Mercedes-Benz, Talbot, Delage (een prachtige legende), Auto-Union, Ferrari, Lancia-Ferrari, Vanwall, Cooper-Climax....

    Jim Clark won de Grote Prijs van België 4 keer na elkaar, telkens in een Lotus, van het jaar 1962-1965. Legendarischer kun je niet worden! Lotus won de wedstrijd later nog 4 keer, de laatste keer met Ayrton Senna. Doordat Lotus weer meerijdt, kunnen we hun in de toekomst misschien nog overwinningen zien boeken.

    De meeste overwinningen staan echter op het conto van Ferrar: 15! Dat is een sterke prestatie, die ze dit jaar echter niet konden verbeteren. Alonso verweerde zich, maar had te veel pech. Lewis Hamilton verloor bijna de wedstrijd toen hij slipte door de regen, maar kon gelukkig de auto rijdende houden, en stevende op de overwinning af.

    Een apart kampioenschap bijhouden voor de Europese en de andere Grote Prijzen begint interessant te worden.
    In het rijderskampioenschap zien we dat Lewis Hamilton, die voor het gewone kampioenschap op de eerste plaats staat, in het Europese kampioenschap nog altijd maar op de derde plaats staat, ondanks zijn overwinning in België.
    Maar de situatie ziet er in Europa voor hem nog veel slechter uit: de wedstrijd in Monza, de Grote Prijs van Italië, is de laatste wedstrijd van het Europese kampioenschap. Lewis kan dus nog maximum 25 punten scoren, en dat is te weinig om de winnaar van het kampioenschap te worden. Hij kan wel nog de tweede plaats te pakken krijgen.
    Voor Mark Webber is de toestand helemaal anders: niemand kan hem nog de overwinning afpakken.

    Als we naar het Europese kampioenschap voor de constructeurs kijken, zien we dat Red Bull zijn leiderspositie niet meer kan verliezen. Als we van het puntenaantal van McLaren 43 aftrekken (het maximumaantal dat een ploeg in één wedstrijd kan winnen), dan zien we dat Ferrari hun nog kan inhalen, maar zij zijn wel de enigen. Tien puntjes verschil is natuurlijk erg weinig. Dus de race in Monza wordt spannend: behoudt McLaren de tweede plaats in het kampioenschap, of moeten ze die afstaan aan Ferrari? Als dat het geval is, loopt het Europese luik van het F1-kampioenschap voor McLaren tamelijk slecht af: ze verliezen al zeker beide titels aan de Red Bulls, maar zouden nog de tweede plaats kunnen kwijtspelen ook.

    Sterker nog: Hamilton kan nog de tweede plaats in het rijderskampioenschap halen, maar hij is niet eens zeker van zijn derde plaats. 81-25 is nog altijd 56, en dat betekent dat zowel Alonso als Massa hem kunnen achteruitduwen. Dan zou Hamilton zelfs maar de vijfde in het Europese kampioenschap zijn.

    De Grote Prijs van Italië begint dus met belangrijke vraagtekens.


    (Klik op de naam van een rijder of op de naam van het team, en je wordt naar een website met meer uitleg over de rijder of het team gestuud.)

    De startorde van de Grote Prijs van België

    1 Aus Mark Webber 6 Red Bull-Renault 1:45.778
    2 GB Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 1:45.863
    3 Pol Robert Kubica 11 Renault 1:46.100
    4 Ger Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 1:46.127
    5 GB Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 1:46.206
    6 Brz Felipe Massa 7 Ferrari 1:46.314
    7 Brz Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 1:46.602
    8 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:46.659
    9 Ger Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 1:47.053
    10 Spa Fernando Alonso 8 Ferrari 1:47.441
    11 Spa Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 1:48.267
    12 Ita Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 1:48.680
    13 Fin Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 1:50.980
    14 Ger Nico Rosberg 4 Mercedes GP 1:47.885
    15 Ita Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 2:01.491
    16 Swi Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 1:49.209
    17 Jpn Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 2:02.284
    18 Brz Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 2:03.612
    19 Jpn Sakon Yamamoto 20 Hispania-Cosworth 2:03.941
    20 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:52.049
    21 Ger Michael Schumacher 3 Mercedes GP 1:47.874
    22 Brz Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 2:18.754
    23 Rus Vitaly Petrov 12 Renault No time
    24 Spa Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 2:05.294

    Uitslag Grote Prijs van België

    1 great britain Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 2 1:49.069 1:29:04.260 25
    2 australia Mark Webber 6 Red Bull-Renault 1 1:49.395 +00:01.571 18
    3 poland Robert Kubica 11 Renault 3 1:49.807 +00:03.493 15
    4 brazil Felipe Massa 7 Ferrari 6 1:50.111 +00:08.264 12
    5 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 8 1:50.477 +00:09.094 10
    6 germany Nico Rosberg 4 Mercedes GP 14 1:51.688 +00:12.359 8
    7 germany Michael Schumacher 3 Mercedes GP 21 1:51.914 +00:15.548 6
    8 japan Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 17 1:51.749 +00:16.678 4
    9 russia Vitaly Petrov 12 Renault 23 1:51.175 +00:23.951 2
    10 italy Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 12 1:52.267 +00:34.831 1
    11 spain Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 24 1:52.537 +00:36.099
    12 switzerland Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 16 1:52.966 +00:39.895
    13 spain Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 11 1:51.576 +00:49.457
    14 germany Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 9 1:51.864 lapped
    15 germany Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 4 1:50.868 lapped
    16 finland Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 13 1:55.797 lapped
    17 brazil Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 22 1:55.705 lapped
    18 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 20 1:55.268 lapped
    19 italy Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 15 1:55.103 lapped
    20 japan Sakon Yamamoto 20 Hispania-Cosworth 19 1:55.484 lapped
    21 spain Fernando Alonso 8 Ferrari 10 1:51.374 crash, 37 laps
    22 great britain Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 5 1:52.879 retired, 15 laps
    23 brazil Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 18 2:20.201 retired, 5 laps
    24 brazil Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 7
    retired, 0 laps


    European F1 Championschap: Stand piloten na de GP van België
    1 Mark Webber 126
    2 Sebastian Vettel 94
    3 Lewis Hamilton 81
    4 Fernando Alonso 73
    5 Felipe Massa 62
    6 Jenson Button 51
    7 Robert Kubica 50
    8 Nico Rosberg 34
    9 Adrian Sutil 32
    10 Rubens Barrichello 25
    11 Michael Schumacher 22
    11 Kamui Kobayashi 20
    13 Vitaly Petrov     13
    14 Nico Hulkenberg     9
    15 Pedro de la Rosa 6
    16 Sebastian Buemi 3
    16 Vitantonio Liuzzi 3
    18 Alguersuari 1

    European F1 Championschap: Stand c
    onstructeurs na GP van België
    1 Red Bull 220
    2 McLaren 135
    3 Ferrari 125
    4 Renault 63
    5 Mercedes 56
    6 Force India 35
    7 Williams 34
    8 BMW Sauber 26
    9 Toro Rosso 4

    .

    11-09-2010, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, european f1 world championship, grote prijs van belgië, spa-francorchamps
    04-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bleach 12
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Iets helemaal anders: gisteren in de winkel gezien: Bleach 12! Over mensen die geesten bestrijden.

    04-08-2010, 11:54 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European F1 World Championship, Grote Prijs van Hongarije
    Op naar de Hungaroring!

    Resultaten

    Alonso is na de Grote Prijs van Hongarije een plaatsje hoger geklommen in de stand van het European F1 World Championship, maar dat is een beetje misleidend: zijn achterstand op de leider van het kampioenschap is namelijk met zeven punten gestegen.

    Die leider, Mark Webber, loopt op al zijn belangrijkste concurrenten uit. Zijn overwinning heeft hem goed gedaan.

    Voor Lewis Hamilton was het een rampweekend, dus daar hoeven we niet veel woorden aan vuil te maken.

    Maar ook Button deed het slecht: vier puntjes winnen is niet wat je verwacht van iemand die in de running voor de wereldtitel is. Als deze grand prix een slachtoffer heeft gemaakt, dan lijkt dat meer Jenson Button dan Lewis Hamilton te zijn. Lewis is tenslotte nog altijd vierde in het kampioenschap.

    Massa reed een zeer goede wedstrijd, en won heel wat punten, maar kan daar in de rangschikking nog niet van profiteren: hij staat nog altijd op de zesde plaats.

    Helemaal achteraan zijn er enkele verrassende ontwikkelingen. de hekkensluiters van vorig ekeer, Nico Hulkenberg en Vitaly Petrov, ruilden hun armzalige 15e plaats van één puntje in voor een 14e plaats met 9 punten voor Hulkenberg, en een 13e plaats met 11 punten voor Petrov.
    De winst in plaatsen is op het eerste gezicht niet spectaculair, maar wel in punten. Ze beginnen plotseling mee te tellen voor het middenveld.

    In de stand voor de constructeurs wordt bevestigd wat door de startorde voor de Grote Prijs van Hongarije al werd naar voren geschoven: het gaat tussen Red Bull en Ferrari. McLaren lijkt de tweede seizoenshelft geen vuist te kunnen maken. Hamilton en Button staan in het rijderskampioenschap nog altijd in een goede uitgangspositie om de titel te pakken, maar hun auto's lijken niet meer mee te willen.

    Renault springt een plaatsje naar voren, ten koste van Mercedes GP. Doordat Rosberg blijft beter presteren dan Schumacher, durven we ons zelfs afvragen of de slechte resultaten van Mercedes GP de schuld zijn van Schumacher. Rosberg kan dan al beweren dat Schumacher nog altijd een interessante toegevoegde waarde is, maar daar hebben we nog niet veel van gemerkt. Misschien om de auto's te testen? Nou, dat belooft voor voglende jaar: zelfs nu kunnen die strijkijzers van Mercedes niet mee.

    Achteraan verandert er niets, ondanks de goede prestatie van beide Williamsen. Maar Williams heeft nu wel hoop op een betere tweede seizoenshelft. Zeker als Schumacher blijft klungelen.

    Het beest is terug

    Michael Schumacher voerde een bloedstollend manoeuver uit tijdens de Grote Prijs van Hongarije, toen hij merkte dat hij werd overmeesterd door Rubens Barichello.

    Schumacher duwde Barichello bijna tegen de pitmuur.

    De sympathie die Schumacher na zijn terugkeer had opgebouwd, omdat zijn streken na drie jaar afwezigheid door het publiek vergeten waren, zal nu wel verdwenen zijn.

    Met de huidige technologie, waarbij alle raceauto's vol camera's zitten, heeft iedereen duidelijk kunnen volgen wat Schumacher uithaalde. Excuses zullen niet veel uithalen. Flauwe uitvluchten ook niet. De adem stokte van miljoenen mensen toen ze samen met Barichello Schumachers auto naar rechts zagen uitwijken en Barichello tussen de Mercedes en de harde pitmuur geperst werd.

    Warwick, die onder andere toezicht houdt op de veiligheid, en zijn team, hebben Schumacher bestraft door hem tijdens de volgende grote prijs 10 plaatsen achteruit te zetten. Die volgende grand prix is de wedstrijd in Spa.

    De startorde van de Grote Prijs van Hongarije
    1 Ger Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 1:18.773
    2 Aus Mark Webber 6 Red Bull-Renault 1:19.184
    3 Spa Fernando Alonso 8 Ferrari 1:19.987
    4 Brz Felipe Massa 7 Ferrari 1:20.331
    5 GB Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 1:20.499
    6 Ger Nico Rosberg 4 Mercedes GP 1:21.082
    7 Rus Vitaly Petrov 12 Renault 1:21.229
    8 Pol Robert Kubica 11 Renault 1:21.328
    9 Spa Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 1:21.411
    10 Ger Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 1:21.710
    11 GB Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 1:21.292
    12 Brz Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 1:21.331
    13 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:21.517
    14 Ger Michael Schumacher 3 Mercedes GP 1:21.630
    15 Swi Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 1:21.897
    16 Ita Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 1:21.927
    17 Spa Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 1:21.998
    18 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:24.050
    19 Fin Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 1:24.120
    20 Ita Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 1:24.199
    21 Brz Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 1:25.118
    22 Brz Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 1:26.391
    23 Jpn Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 1:22.222
    24 Jpn Sakon Yamamoto 20 Hispania-Cosworth 1:26.453

    Het is dus wel duidelijk welke teams de top van de tweede seizoenshelft zijn: Red Bull en Ferrari, gevolgd door McLaren.

    Uitslag Grote Prijs van Hongarije
    1 australia Mark Webber 6 Red Bull-Renault 2 1:22.651 1:41:05.571 25
    2 spain Fernando Alonso 8 Ferrari 3 1:23.195 +00:17.821 18
    3 germany Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 1 1:22.362 +00:19.252 15
    4 brazil Felipe Massa 7 Ferrari 4 1:23.329 +00:27.474 12
    5 russia Vitaly Petrov 12 Renault 7 1:23.799 +01:13.192 10
    6 germany Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 10 1:24.204 +01:16.723 8
    7 spain Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 9 1:24.342 lapped 6
    8 great britain Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 11 1:24.205 lapped 4
    9 japan Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 23 1:24.282 lapped 2
    10 brazil Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 12 1:22.811 lapped 1
    11 germany Michael Schumacher 3 Mercedes GP 14 1:25.372 lapped
    12 switzerland Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 15 1:25.449 lapped
    13 italy Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 16 1:25.358 lapped
    14 finland Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 19 1:27.457 lapped
    15 italy Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 20 1:27.429 lapped
    16 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 18 1:27.674 lapped
    17 brazil Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 22 1:28.093 lapped
    18 brazil Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 21 0:27.287 lapped
    19 japan Sakon Yamamoto 20 Hispania-Cosworth 24 1:29.278 lapped
    20 great britain Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 5 1:26.258 retired, 23 laps
    21 poland Robert Kubica 11 Renault 8 1:26.825 retired, 23 laps
    22 germany Nico Rosberg 4 Mercedes GP 6 1:27.594 retired, 15 laps
    23 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 13 1:28.177 retired, 15 laps
    24 spain Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 17
    retired, 1 laps

    European F1 Championschap: Stand piloten na de GP van Hongarije
    1 Mark Webber 108
    2 Sebastian Vettel 94
    3 Fernando Alonso 73
    4 Lewis Hamilton 58
    5 Jenson Button 51
    6 Felipe Massa 50
    7 Robert Kubica 35
    8 Nico Rosberg 26
    9 Rubens Barrichello 25
    10 Adrian Sutil 22
    11 Michael Schumacher 16
    11 Kamui Kobayashi 16
    13 Vitaly Petrov     11
    14 Nico Hulkenberg     9
    15 Pedro de la Rosa 6
    16 Sebastian Buemi 3
    17 Vitantonio Liuzzi 2
    18 Alguersuari 1

    European F1 Championschap: Stand constructeurs na GP van Hongarije
    1 Red Bull 202
    2 Ferrari 113
    3 McLaren 110
    4 Renault 46
    5 Mercedes 42
    6 Williams 34
    7 Force India 24
    8 BMW Sauber 22
    9 Toro Rosso 4

    30-07-2010, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, european f1 world championship, grote prijs van hongarije, hungaroring, grand pix
    25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European F1 World Championship, Grote Prijs van Duitsland
    En jawel hoor!
    Eindelijk staat alles weer in de startblokken: een nieuwe blog, een nieuwe provider!
    En de racemonsters, natuurlijk!
    Sinds vrijdag produceren ze samen tienduizenden explosies per minuut achter het hoofd van hun piloten om kanontijden neer te zetten waar zelfs een kanon niet tegenop kan.
    Tijdens de definitieve kwalificties gingen het er tussen Alonso en Vettel hard aan toe, maar uiteindelijk moest Alonso zich gewonnen geven.
    Tenminste, voor zover je dat "zicht gewonnen geven" kunt noemen: uiteindelijk bleek Alonso slechts 2 duizendsten van een seconde te kort te komen om gelijk te staan met Vettel. Of: hij had in dezelfde tijd 12 cm te weinig afgelegd. Twaalf centimeter! Met andere woorden: Alonso en Vettel zijn de facto even snel!
    Dat zal wat worden, vandaag, ginder in Hockenheim

    Sinds we bij een andere provider zitten, kunnen we gemakkelijk links in onze berichten opnemen.
    Klik op de naam van een rijder of op de naam van het team, en je wordt naar een website met meer uitleg over de rijder of het team gestuud.


    Aan de top van het rijderskampioenschap voor de Europese wedstrijden zien we wel verschuivingen, maar opvallend is dat de volgorde voor de constructeurs dezelfde blijft.
    Dat is eigenlijk merkwaardig, want de race-uitslag verschilde nogal van de GP van Engeland. De Ferrari's stelden toen zelfs erg teleur, terwijl ze nu een dubbel haalden.

    In het rijderskampioenschap voor de F1-wedstrijden die in Europa worden gereden, zien we een gelijkaardig verschijnsel: de eerste drie plaatsen blijven dezelfde.
    Fernando Alonso wint echter wel een plaats. Felipe Massa doet het eigenlijk nog veel beter: hij gaat van de 10e naar de 6e plek. Dus echt veel reden om down te zijn had Massa vandaag niet.
    En Vitali Petrov mag enigszins gerustgesteld zijn: hij haalde zijn eerste puntje binnen. We vragen ons eerlijk gezegd nog altijd af of we dat wel goed hebben gezien.

    Helemaal onderaan hebben we ook de stand in het wereldkampioenschap F1 vermeld, om het eens met het Europese kampioenschap te kunnen vergelijken.

    Startvolgorde


    1
    S Vettel Red Bull
    2
    F Alonso Ferrari
    3
    F Massa Ferrari
    4
    M Webber Red Bull
    5
    J Button McLaren
    6
    L Hamilton McLaren
    7
    R Kubica Renault
    8
    R Barrichello Williams
    9
    N Rosberg Mercedes
    10
    N Hulkenberg Williams
    11
    M Schumacher Mercedes
    12
    K Kobayashi BMW Sauber
    13
    V Petrov Renault
    14
    P de la Rosa BMW Sauber
    15
    J Alguersuari Toro Rosso
    16
    S Buemi Toro Rosso
    17
    J Trulli Lotus
    18
    H Kovalainen Lotus
    19
    A Sutil Force India
    20
    T Glock Virgin
    21
    B Senna Hispania
    22
    V Liuzzi Force India
    23
    S Yamamoto Hispania
    24
    L di Grassi Virgin


    Uitslag
    1
    F Alonso Ferrari
    2
    F Massa Ferrari
    3
    S Vettel Red Bull
    4
    L Hamilton McLaren
    5
    J Button McLaren
    6
    M Webber Red Bull
    7
    R Kubica Renault
    8
    N Rosberg Mercedes
    9
    M Schumacher Mercedes
    10
    V Petrov Renault
    11
    K Kobayashi BMW Sauber
    12
    R Barrichello Williams
    13
    N Hulkenberg Williams
    14
    P de la Rosa BMW Sauber
    15
    J Alguersuari Toro Rosso
    16
    V Liuzzi Force India
    17
    A Sutil Force India
    18
    T Glock Virgin
    19
    B Senna Hispania
    20
    H Kovalainen (ret.) Lotus
    21
    L di Grassi (ret.) Virgin
    22
    S Yamamoto (ret.) Hispania
    23
    J Trulli (ret.) Lotus
    24
    S Buemi (ret.) Toro Rosso


    European F1 Championschap: Stand piloten na de GP van Duitsland

    1 Mark Webber 83
    2 Sebastian Vettel 79
    3 Lewis Hamilton 58
    4 Fernando Alonso 55
    5 Jenson Button 47
    6 Felipe Massa 38
    7 Robert Kubica 35
    8 Nico Rosberg 26
    9 Rubens Barrichello 24
    10 Adrian Sutil 22
    11 Michael Schumacher 16
    12 Kamui Kobayashi 14
    13 Sebastian Buemi 3
    14 Vitantonio Liuzzi 2
    15 Alguerson 1
    15 Nico Hulkenberg     1
    15 Vitaly Petrov     1

    European F1 Championschap: Stand constructeurs na GP van Duitsland
    1 Red Bull 162
    2 McLaren 105
    3 Ferrari 83
    4 Mercedes 42
    5 Renault 36
    6 Williams 25
    7 Force India 24
    8 BMW Sauber 14
    9 Toro Rosso 4

    F1 wereldkampioenschap: stand piloten na Duitsland

    1 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes 157
    2 Jenson Button GB McLaren-Mercedes 143
    3 Mark Webber Aus Red Bull-Renault 136
    4 Sebastian Vettel Ger Red Bull-Renault 136
    5 Fernando Alonso Spa Ferrari 123
    6 Nico Rosberg Ger Mercedes GP 94
    7 Robert Kubica Pol Renault 89
    8 Felipe Massa Brz Ferrari 85
    9 Michael Schumacher Ger Mercedes GP 38
    10 Adrian Sutil Ger Force India-Mercedes 35
    11 Rubens Barrichello Brz Williams-Cosworth 29
    12 Kamui Kobayashi Jpn BMW Sauber-Ferrari 15
    13 Vitantonio Liuzzi Ita Force India-Mercedes 12
    14 Vitaly Petrov Rus Renault 7
    15 Sebastien Buemi Swi Toro Rosso-Ferrari 7
    16 Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso-Ferrari 3
    17 Nico Hulkenberg Ger Williams-Cosworth 2
    18 Pedro de la Rosa Spa BMW Sauber-Ferrari 0

    25-07-2010, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, european f1 world championship, grote prijs van duitsland, hockenheim
    24-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European F1 World Championship, Grote Prijs van Engeland
    Mijn vorige blogprovider wou per se tijdnes het weekend van Silverstone zijn systeem "verbeteren", waardoor ik net toen niets kon aanpassen.
    Erger nog: na het "migreren" naar een "beter platform" kreeg ik allerlei problemen, net als veel anderen van die provider.
    Sommingen onder ons verhuisden daarom hun blogs, en ik besloot dan maar hetzelfde te doen.

    De startorde:
    1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault      1:29.615
    2 Mark Webber Red Bull-Renault     1:29.758
    3 Fernando Alonso Ferrari     1:30.426
    4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes     1:30.556
    5 Nico Rosberg Mercedes GP     1:30.625
    6 Robert Kubica Renault     1:31.040
    7 Felipe Massa Ferrari     1:31.172
    8 Rubens Barrichello Williams-Cosworth     1:31.175
    9 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari     1:31.274
    10 Michael Schumacher Mercedes GP     1:31.430
    11 Adrian Sutil Force India-Mercedes     1:31.399
    12 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari     1:31.421
    13 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth     1:31.635
    14 Jenson Button McLaren-Mercedes     1:31.699
    15 Vitaly Petrov Renault     1:31.796
    16 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari     1:32.012
    17 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari     1:32.430
    18 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth     1:34.405
    19 Timo Glock Virgin-Cosworth     1:34.775
    20 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes     1:31.708
    21 Jarno Trulli Lotus-Cosworth     1:34.864
    22 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth     1:35.212
    23 Karun Chandhok Hispania-Cosworth     1:36.576
    24 Sakon Yamamoto Hispania-Cosworth     1:36.968


    Uitslag
    1      Mark Webber      Red Bull-Renault      25
    2     Lewis Hamilton     McLaren-Mercedes     18
    3     Nico Rosberg     Mercedes GP     15
    4     Jenson Button     McLaren-Mercedes     12
    5     Rubens Barrichello     Williams-Cosworth     10
    6     Kamui Kobayashi     BMW Sauber-Ferrari     8
    7     Sebastian Vettel     Red Bull-Renault     6
    8     Adrian Sutil     Force India-Mercedes     4
    9     Michael Schumacher     Mercedes GP     2
    10     Nico Hulkenberg     Williams-Cosworth     1
    11     Vitantonio Liuzzi     Force India-Mercedes    
    12     Sebastien Buemi     Toro Rosso-Ferrari        
    13     Vitaly Petrov     Renault
    14     Fernando Alonso     Ferrari    
    15     Felipe Massa Ferrari    
    16     Jarno Trulli     Lotus-Cosworth    
    17     Heikki Kovalainen     Lotus-Cosworth
    18     Timo Glock     Virgin-Cosworth
    19     Karun Chandhok     Hispania-Cosworth
    20     Sakon Yamamoto     Hispania-Cosworth
    21     Jaime Alguersuari     Toro Rosso-Ferrar
    22     Pedro de la Rosa     BMW Sauber-Ferrari
    23     Robert Kubica     Renault    
    24     Lucas di Grassi     Virgin-Cosworth   

    European F1 Championschap: Stand na de GP van Engeland

    1 Mark Webber 75
    2 Sebastian Vettel 64
    3 Lewis Hamilton 46
    4 Jenson Button 37
    5 Fernando Alonso 30
    6 Robert Kubica 29
    7 Rubens Barrichello 24
    8 Adrian Sutil 22
    8 Nico Rosberg 22
    10 Felipe Massa 20
    11 Michael Schumacher 14
    11 Kamui Kobayashi 14
    13 Sebastian Buemi 3
    14 Vitantonio Liuzzi 2
    15 Alguerson 1
    15 Nico Hulkenberg     1


    Stand Constructeurs na GP van Engeland
    1 Red Bull 139  
    2 McLaren 83
    3 Ferrari 50
    4 Mercedes 36
    5 Renault 29
    6 Williams 25
    7 Force India 24
    8 BMW Sauber 14
    9 Toro Rosso 4

    24-07-2010, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Blog Peter Motte verhuist!

    Door de problemen met skynetblogs hebben we besloten te verhuizenn naar
    Blog Peter Motte.

    23-07-2010, 23:35 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    Met dank aan wie me helpt om deze blog te onderhouden.

    Laatste commentaren
  • Jack Aitken vervangt Russel, Russel vervang Hamilton (Peter)
        op Hamilton heeft corona, Stoffel op pole als vervanger.
  • Standaard weer open (Peter Motte)
        op Boekhandels dicht
  • Nieuws over De Laatste Farao (Peter)
        op Nieuwe Blake & Mortimers op komst
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op PI-DAG !
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op Storm van 10 maart 2019
  • Heb een mooie zonnige warme donderdag (bemoedigendewoorden)
        op Computerkoeltoren!
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017) ( Peter Motte)
        op In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017)
  • Bijna weekend (Bernward)
        op Eindelijk "Het boek der spoken" van Jean Ray!

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog


    Zoeken met Ilse



    Archief per week
  • 05/04-11/04 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 05/11-11/11 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 29/12-04/01 1970

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!