Peter Motte
Peter Motte - Vertaler


Met dank aan iedereen die helpt om deze blog te onderhouden.

Foto

Foto

Foto


Zoeken in blog


Blogs over strips
  • Andreas, striptekenaar
  • Comic Book Verfilming
  • Music, Media & Entertainment

    Met dank aan Vertaalbureau Motte
  • Vertaalbureau Motte bij WordPress
  • Vertaalbureau Motte website

    Inhoud blog
  • Jean Ray Geïllustreerd, deel 3
  • Ezzulia lees-uitdaging december 2020
  • Hamilton heeft corona, Stoffel op pole als vervanger.
  • Snelheid van corona-verspreiding
  • Corona-overlijden in de familie

    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, De Tijdlijn, film, fantasy, sciencefiction, horror, literatuur, auto's, beeldende kunsten, computers
    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, De Tijdlijn, film, fantasy, sciencefiction, horror, literatuur, auto's, beeldende kunsten, computers
    09-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Engeland, 2011
    Dit weekeinde racen de F1-auto's rond op Silverstone voor de grote prijs van Engeland.
    De Engelse piloten zijn eropuit om hun kansen sterk te verdedigen, en dat zijn er nogal wat, niet in het minst Jenson Button en Lewis Hamilton.
    Maar de McLarens gaven de laatste tijd niet de indruk echt een vuist te kunnen maken tegen de Ferrari's en de Red Bulls
    Wat kan de startvolgorde ons daarover vertellen?

    Silverstone heeft enkele heel aardige bochtencombinaties, waardoor het een van de betere circuits van het seizoen is.

    Dat het Europese kampioenschap bijhouden geen onzin is, bleek duidelijk toen we een straatje Alonso - Vettel - Hamilton - Webber hadden: dat waren namelijk allemaal kampioenen: Alonso 2x wereldkampioen, Vettel en Hamilton elk 1x wereldkampioen, en Webber werd vorig jaar de Europese kampioen. Het Europese kampioenschap heeft dus wel degelijk een beter beeld van de mogelijkheden van een rijder dan de impressionistische indruk die vaak nablijft na een overwinning in bijvoorbeeld Monaco. En het brengt duidelijk in herinnering dat Webber vorig jaar in zijn laatste race gewoon pech had.

    We vragen ons wel af of de aanrijding van Hamilton en Massa in een van de laatste bochten van de wedstrijd tot een diskwalificatie zou kunnen leiden. Maar wiens schuld was dat? Sneed Massa de bocht af? Remde Hamilton te laat? Moeilijk uit te maken. Massa was al voorbij Hamilton, dus ik vermoed dat Hamilton de Braziliaan had moeten laten passeren. Maar kon Hamilton wel nog remmen?

    Startorde Grote Prijs van Engeland, Silverstone, 2011
    1      Mark Webber      2      Red Bull-Renault      1:30.399
    2     Sebastian Vettel     1     Red Bull-Renault     1:30.431
    3     Fernando Alonso     5     Ferrari         1:30.516
    4     Felipe Massa     6     Ferrari         1:31.124
    5     Jenson Button     4     McLaren-Mercedes     1:31.898
    6     Paul Di Resta     15     Force India-Mercedes 1:31.929
    7     Pastor Maldonado     12     Williams-Cosworth     1:31.933
    8     Kamui Kobayashi     16     Sauber         1:32.128
    9     Nico Rosberg     8     Mercedes GP     1:32.209
    10     Lewis Hamilton     3     McLaren-Mercedes     1:32.376
    11     Adrian Sutil     14     Force India-Mercedes 1:32.617    
    12     Sergio Perez     17     Sauber         1:32.624    
    13     Michael Schumacher     7     Mercedes GP     1:32.656    
    14     Vitaly Petrov     10     Renault         1:32.734    
    15     Rubens Barrichello     11     Williams-Cosworth     1:33.119    
    16     Nick Heidfeld     9     Renault         1:33.805    
    17     Heikki Kovalainen     20     Lotus-Renault     1:34.821    
    18     Jaime Alguersuari     19     Toro Rosso-Ferrari     1:35.245    
    19     Sebastien Buemi     18     Toro Rosso-Ferrari     1:35.749    
    20     Timo Glock     24     Virgin-Cosworth     1:36.203    
    21     Jarno Trulli         21     Lotus-Renault     1:36.456    
    22     Jerome d'Ambrosio     25     Virgin-Cosworth     1:37.154    
    23     Vitantonio Liuzzi     23     Hispania-Cosworth     1:37.484    
    24     Daniel Ricciardo     22     Hispania-Cosworth     1:38.059


    Uitslag Grote Prijs van Engeland, Silverstone, 2011

    1 Spain F Alonso Ferrari
    2 Germany S Vettel Red Bull
    3 Australia M Webber Red Bull
    4 Great Britain L Hamilton McLaren
    5 Brazil F Massa Ferrari
    6 Germany N Rosberg Mercedes
    7 Mexico S Perez Sauber
    8 Germany N Heidfeld Renault
    9 Germany M Schumacher Mercedes
    10 Spain J Alguersuari Toro Rosso
    11 Germany A Sutil Force India
    12 Russian Federation V Petrov Renault
    13 Brazil R Barrichello Williams
    14 Venezuela P Maldonado Williams
    15 Great Britain P Di Resta Force India
    16 Germany T Glock Virgin
    17 Belgium J d'Ambrosio Virgin
    18 Italy V Liuzzi Hispania
    19 Australia D Ricciardo Hispania
    20 Great Britain J Button (ret.) McLaren
    21 Switzerland S Buemi (ret.) Toro Rosso
    22 Japan K Kobayashi (ret.) Sauber
    23 Italy J Trulli (ret.) Lotus
    24 Finland H Kovalainen (ret.) Lotus

    Zoals ik vorige keer al schreef: "Alonso begint de Red Bulls toch te bedreigen"... en dat heeft hij deze keer duidelijk bewezen.
    Dat het te danken is aan de algemene vooruitgang bij Ferrari, blijkt ook uit de verbeten strijd die Massa kon neerzetten. De reglementswijziging i.v.m. de aangeblazen diffusor speelt een rol, maar Ferrari heeft ook duidelijk vooruitgang gemaakt. Overigens zal dat reglement binnenkort wéér veranderen.
    Button is de pechvogel van het weekeinde: er liep iets mis tijdens de bandenwissel.
    En Hamilton heeft zich aardig verdedigd.
    Opvallend is ook de 7e plaats voor Perez met zijn Sauber.
    De 17e plaats van d'Ambrosia is niet onaardig, omdat hij als 22e vertrok, maar hij heeft niemand ingehaald.

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Engeland, 2011, Piloten
    1    Sebastian Vettel    118
    2    Fernando Alonso    86
    3    Mark Webber    72
    4    Lewis Hamilton    62
    5    Jenson Button    46
    6    Nico Rosberg    30
    7    Felipe Massa    20
    8    Nick Heidfeld    19
    9    Kamui Kobayashi    12
    10    Michael Schumacher    10
    11    Adrian Sutil    8
    12    Sergio Perez    8
    13    Vitaly Petrov    6
    14    Jaime Alguersuari    5
    15    Sebastien Buemi    3
    16    Rubens Barrichello    2

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Engeland, 2011, Constructeurs
    1    Red Bull    190
    2    McLaren    108
    3    Ferrari    106
    4    Mercedes    40
    5    Renault    25
    6    Sauber    20
    7    Force India    8
    8    Toro Rosso8
    9    Williams    2
    10    Lotus    0
    11    Hispania    0
    12    Virgin    0

    Spijtig genoeg nog altijd geen punten voor Virgin.

    09-07-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, europa, silverstene, f1 world championship, grote prijs van engeland, F1 World Championship, European F1 World Championship
    Met dank aan wie me helpt om deze blog te onderhouden.

    Laatste commentaren
  • Jack Aitken vervangt Russel, Russel vervang Hamilton (Peter)
        op Hamilton heeft corona, Stoffel op pole als vervanger.
  • Standaard weer open (Peter Motte)
        op Boekhandels dicht
  • Nieuws over De Laatste Farao (Peter)
        op Nieuwe Blake & Mortimers op komst
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op PI-DAG !
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op Storm van 10 maart 2019
  • Heb een mooie zonnige warme donderdag (bemoedigendewoorden)
        op Computerkoeltoren!
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017) ( Peter Motte)
        op In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017)
  • Bijna weekend (Bernward)
        op Eindelijk "Het boek der spoken" van Jean Ray!

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog


    Zoeken met Ilse



    Archief per week
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 05/11-11/11 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 29/12-04/01 1970

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!