Peter Motte
Peter Motte - Vertaler


Met dank aan iedereen die helpt om deze blog te onderhouden.

Foto

Foto

Foto


Zoeken in blog


Blogs over strips
  • Andreas, striptekenaar
  • Comic Book Verfilming
  • Music, Media & Entertainment

    Met dank aan Vertaalbureau Motte
  • Vertaalbureau Motte bij WordPress
  • Vertaalbureau Motte website

    Inhoud blog
  • Ezzulia-uitdaging april 2021
  • Van Dale Grammatica - Werkwoord: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans
  • Ezzulia-uitdaging maart 2021
  • Ezzulia-uitdaging februari 2021
  • Ezzulia-uitdaging januari 2021

    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, De Tijdlijn, film, fantasy, sciencefiction, horror, literatuur, auto's, beeldende kunsten, computers
    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, De Tijdlijn, film, fantasy, sciencefiction, horror, literatuur, auto's, beeldende kunsten, computers
    23-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Monaco, 2011
    Deze week, zondag 29 mei: Monaco!
    In Spasnje bewees Fernando Alonso dat hij de kanonstart heeft teruggevonden waarvoor hij berucht was toen hij zijn wereldtitels pakte.
    McLaren toonde in Spanje dat ze kunnen tippen aan Red Bull, en hoogstens nog iets tekort schieten.
    Red Bull en McLaren zijn de snelste jongens van het hele pak, maar Monaco is géén snel circuit...
    Dus zouden de kaarten in Monaco wel eens anders kunnen liggen dan de voorbije wedstrijden.

    Startorde Grote Prijs Monaco 2011

    1 Ger Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1:13.556
    2 GB Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 1:13.997
    3 Aus Mark Webber 2 Red Bull-Renault 1:14.019
    4 Spa Fernando Alonso 5 Ferrari 1:14.483
    5 Ger Michael Schumacher 7 Mercedes GP 1:14.682
    6 Brz Felipe Massa 6 Ferrari 1:14.877
    7 Ger Nico Rosberg 8 Mercedes GP 1:15.766
    8 Ven Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 1:16.528
    9 Mex Sergio Perez 17 Sauber 1:15.482
    10 GB Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 1:14.275
    11 Rus Vitaly Petrov 10 Renault 1:15.815
    12 Brz Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 1:15.826
    13 Jpn Kamui Kobayashi 16 Sauber 1:15.973
    14 GB Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 1:16.118
    15 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:16.121
    16 Ger Nick Heidfeld 9 Renault 1:16.214
    17 Swi Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 1:16.300
    18 Fin Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 1:17.343
    19 Ita Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 1:17.381
    20 Spa Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 1:17.820
    21 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:17.914
    22 Bel Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 1:18.736
    23 Ind Narain Karthikeyan 22 Hispania-Cosworth No time
    24 Ita Vitantonio Liuzzi 23 Hispania-Cosworth No time

    De startorde werd veranderd: Lewis Hamilton werd van zijn aanvankelijke 7e plaats achteruitgeschoven naar 9, omdat zijn snelste ronde werd afgekeurd wegens het afsnijden van de chicane. "Onderstuur," zei Lewis.
    Let op dat Karthikeyan en Liuzzi geen tijd konden halen.
    Dat heeft echter geen invloed op de plaats die ze gisteren hadden gekregen.

    Perez 9e, maar zal niet starten doordat hij met een hersenschudding in het ziekenhuis ligt na zijn crash gisteren, de crash die trouwens Hamilton zijn beste tijd kostte.

    Alonso zal met zijn 4e plaats teleurgesteld zijn, maar hij mag nog niet worden afgeschreven.
    Vettel zet zijn opmars verder. Er is momenteel tegen hem niet veel te beginnen.
    Schumacher heeft een verrassende 5e plaats te pakken. Voor zijn doen is dat gewoon geweldig.
    Kemphaan Hamilton staat op de 7e plaats, wat niet erg denderend is. Op het circuit van Monaco is het onmogelijk om vanuit die positie de wedstrijd te winnen.
    d'Ambrosio moet Glock laten voorgaan.
    Beide Lotussen hebben zich tussen beide Toro Rosso's gewrongen. Lotus had waarschijnlijk op ietsje meer gehoopt.
    Niemand kijkt naar Button, maar hij staat daar wel op de 2e startplaats. Al bij al heeft hij kans op een overwinning.

    Uitslag Grote Prijs van Monaco 2011

    1
    S Vettel Red Bull
    2
    F Alonso Ferrari
    3
    J Button McLaren
    4
    M Webber Red Bull
    5
    K Kobayashi Sauber
    6
    L Hamilton McLaren
    7
    A Sutil Force India
    8
    N Heidfeld Renault
    9
    R Barrichello Williams
    10
    S Buemi Toro Rosso
    11
    N Rosberg Mercedes
    12
    P Di Resta Force India
    13
    J Trulli Lotus
    14
    H Kovalainen Lotus
    15
    J d'Ambrosio Virgin
    16
    V Liuzzi Hispania
    17
    N Karthikeyan Hispania
    18
    P Maldonado (uit) Williams
    19
    J Alguersuari (uit) Toro Rosso
    20
    V Petrov (uit) Renault
    21
    M Schumacher (uit) Mercedes
    22
    F Massa (uit) Ferrari
    23
    T Glock (uit) Virgin


    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Monaco, 2011, Piloten

    1    Sebastian Vettel    75
    2    Fernando Alonso    43
    3    Mark Webber    42
    4    Lewis Hamilton    38
    5    Jenson Button    38
    6    Nico Rosberg    16
    7    Nick Heidfeld    14
    8    Kamui Kobayashi    12
    9    Michael Schumacher    8
    10    Vitaly Petrov, Adrian Sutil        6
    12    Sebastien Buemi    3
    13    Rubens Barrichello,  Sergio Perez    2
    15    Felipe Massa, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Jaime Alguersuari, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli, Vitantonio Liuzzi, Narain Karthikeyan, Timo Glock, Jerome d'Ambrosio    0

    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Monaco, 2011, Constructeurs

    1    Red Bull    117
    2    McLaren    76
    3    Ferrari    43
    4    Mercedes    24
    5    Renault    20
    6    Sauber    14
    7    Force India    6
    8    Toro Rosso    3
    9    Williams    2
    10    Lotus, Hispania, Virgin 0




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (54)

    10-06-2011
    En dan weer niet... Bahrein
    Het is nu definitief: dit jaar is er geen GP van Bahrein. De organisatoren zelf hebben er definitief de stekker uitgetrokken.
    Zayed R. Alzayani, voorzitter van het circuit van Bahrein, zei het wel te willen, maar het niet meer haalbaar te achten.
    De negatieve sfeer rond de wedstrijd strookte niet meer met het beeld dat ze er zelf van wilden.
    Bijna een half miljoen mensen heeft de online-petitie tegen de wedstrijd ondertekend.
    Normaal is het circuit Het is nu definitief: dit jaar is er geen GP van Bahrein. De organisatoren zelf hebben er definitief de stekker uitgetrokken.
    Zayed R. Alzayani, een van de verantwoordelijken van het circuit van Bahrein, zei het wel te willen, maar het niet meer haalbaar te achten.
    De negatieve commotie rond de wedstrijd strookte niet meer met het beeld dat ze er zelf van wilden.
    Normaal is het circuit van Sakhier volgende jaar weer de openingswedstrijd van het F1-seizoen. Sommigen hebben ook daar nog wat voorbehoud over, maar ons lijkt dat overdreven.
    De rust op de F1-kalender 2011 is dus teruggekeerd, en de GP van India gaat zoals gepland door op 30 oktober.
    En nu naar Canada, een oefenwedstrijd voor de GP van Europa van 26 juni.

    10-06-2011, 10:00 geschreven door Peter Motte


    09-06-2011
    Perez mag!
    Perez mag starten in de GP van Canada.

    09-06-2011, 20:00 geschreven door Peter Motte


    08-06-2011
    Bahrein: FOTA zegt "NEE!"
    De Fota is een organisatie die alle F1-teams verenigt, behalve Hispania Racing.

    De Fota wil niet dat de GP Bahrein in 2011 weer op de kalender wordt gezet, omdat het logistiek niet haalbaar is.

    Een ander probleem is dat de datum van 30 oktober oorspronkelijk de datum voor de GP van India was. Bahrein op 30 oktober willen inlassen veroorzaakt dus heel wat problemen  Hoe krijg je een veranderde datum verkocht aan het publiek dat zijn tickets al heeft? Of aan de hotelhouders, die boekingen moeten veranderen? De FIA is al bij al zwaar aan het knoeien met die datumverandering.

    Daarom was het idee om in Bahrein op 11 december te racen, maar daar wordt dus om logistieke redenen tegen gereageerd door de Fota.

    Ethische en morele redenen worden door de Fota niet vermeld, maar algemeen wordt aangenomen dat die achter de schermen wel degelijk een rol spelen, en dat heel wat teams niet graag worden verbonden aan een regime waarover nog altijd kwaadaardige geruchten de ronde doen.

    Belangrijk in die hele heisa is dat de Fia verplicht is om te luisteren naar de Fota. De Wereldraad van de Fia moet een ondertekend schriftelijk akkoord hebben van alle teams om de veranderingen te mogen invoeren, en dat is niet alleen op dit moment niet het geval, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat alle teams het er ooit mee eens zullen zijn.

    Ook enkele zwaargewichten uit de Britse politiek vinden een verdaagde wedstrijd in Bahrein geen goed idee, maar zij hebben geen enkele formele zeggenschap over de beslissingen van de Fia, de Fota of de teams. De Britse regering zou bijvoorbeeld wel kunnen verbieden dat landgenoten Bahrein bezoeken, waardoor veel teams niet al hun personeel in Bahrein zouden krijgen, maar zoiets drastisch zou de relaties met Bahrein kunnen verstoren. De uitlatingen van de Britse politici zijn dan ook meer van belang voor hun imago dan voor de agenda van de FIA.

    Sjeik Mohammed Bin Essa Al-Khalifa, hoofd van de Bahreinse Raad vooe economische ontwikkeling, zei in het programma "Today" van BBC Radio 4, dat de GP het land zou helpen verenigen. Hij zei: "De GP is een verenigende kracht. Dat is de visie van de meerderheid van de inwoners van Bahrain, met inbegrip van de oppositie, en we kijken ernaar uit dat deze race Bahrein helpt om de problemen aan te pakken dat het nu doormaakt.".
    En daarmee betrekt de sjeik de GP wel in een politieke strategie, en dat is precies waar veel teams bang ban zijn

    Ondertussen heeft ook Bernie zich laten horen, maar wat hij zegt komt erop neer dat hij nog geen belissing wil nemen, omdat nu nog niemand kan weten hoe het later op het jaar in Bahrein zal zijn. Hij stelt een voorlopige datum van 4 december voor. Bernie is een verstandig man. Hij heeft gezien dat nu niemand iets kan zien. Het lijkt erop dat je in F1 een Bernie nodig hebt om zulke voor de hand liggende verstandige uitspraken te doen.

    Voormalig wereldkampioen Damon Hill zei: "Ik denk dat het probleem met F1 is dat het een bel is. Ze gaat de wereld rond en iedereen leeft in die bel alsof ze immuun zijn voor alles wat erbuiten gebeurt."

    De huidige heisa begon toen de Fia besloot Bahrein weer op de kalender te zetten na een rapport (pdf) van een van de vicevoorzitters van de Fia, Carlos Gracia

    08-06-2011, 14:07 geschreven door Peter Motte


    07-06-2011
    Weer (niet) Bahrein
    Ouwe (waar) taaie (denkt hij) Max Mosley betwijfelt ook of Bahrein op 30 oktober doorgaat.
    Hij vreest dat het imago van de F1 zal worden geschaad (moet hij zeggen )
    Feit is dat meer en meer mensen vrezen dat de F1 zich er in een politiek wespennest steekt.
    Wat is daarmee het probleem?
    Ten eerste is het gemakkelijker om erin te geraken, dan eruit. Net als met oorlog: dat begint gemakkelijk, maar stopt moeilijk (in de meeste gevallen stopt het doordat beide partijen oorlogsmoe zijn).
    Ten tweede is F1... entertainment! Niet zozeer louter sport dus. Sport doe je zelf. Er rijden maar 24 man met zo'n F1 rond, hé.
    En entertainment heeft het nooit goed verdragen dat het te veel wordt geassocieerd met de grote boze buitenwereld.

    07-06-2011, 13:57 geschreven door Peter Motte


    Bahrein: toen weer wel, nu weer niet?
    De FIA had besloten om Bahrein in oktober 2011 in de kalender in te schuiven, maar nogal wet mensen voelen daar weinig voor.
    Nu vindt ook Bernie dat de zaak moet worden heroverwogen, lees: dat de beslissing om in okt 11 toch nog in Bahrein te tuffen, misschien toch beter niet als al te defiitief wordt beschouwd.

    07-06-2011, 13:42 geschreven door Peter Motte


    06-06-2011
    Bahrein?
    Bijna in extremis werd besloten om de Grote Prijs van Bahrein toch nog te laten doorgaan.
    Het zou de eerste GP van dit jaar zijn geweest, maar door volksopstanden werd het regime wankel, en werd onduidelijk of de wedstrijd nog kon plaatsvinden zoals gepland.
    Er werd o.a. gevreesd dat sommigen een wereldwijd bekeken evenement zoals de F1 GP zouden gebruiken om een platform voor hun ongenoegen te krijgen.
    Toen bleek dat het regime de onlusten met moiete onder controle kreeg, werd de wedstrijd afgelast.
    Maar tijdens latere onderhandelen werd besloten de wedstrijd toch nog dit jaar op 30 oktober te laten plaatsvinden.

    Maar sommigen bevalt dat niet.
    Twee dagen geleden werd al bekend dat er een groep was die al 300.000 handtekeningen had opgehaald om de wedstrijd te boycotten.

    Rubens Barrichello, de woordvoerder van de F1-piloten, vindt een wedstrijd in Bahrein nog altijd te onveilig.

    Maar er zit meer achter.
    Mark Webber zegt: "Het gaat om mensenrechten. We hadden al veel eerder een duidelijk standpunt moeten innemen en duidelijk moeten maken dat we dit seizoen niet komen."
    Eigenlijk neemt Webber een politiek standpunt in doordat hij geen politiek standpunt wil innemen.
    In een column in de Daily Telegraph schreef hij:
    "Als een sportevenement wordt gebruikt door een tiranniek regiem om zijn acties tegen de bevolking te camoufleren, moet er een grens worden getrokken. Als de sport deze rol accepteert, wordt het een instrument van de regering''.

    Ook Max Mosley vindt de wedstrijd geen goed idee, net zoals de Britse minister van sport.

    06-06-2011, 18:39 geschreven door Peter Motte


    03-06-2011
    21 F1 GP'sin 2012
    De kalender van 2012:

    Interessant is dat er weer een GP van de VS is.
    En de GP van Brazilië is weer de laatste.

    11 maart: Bahrein (Sakhir)
    18 maart: Australië (Melbourne)
    1 april: Maleisië (Sepang)
    8 april: China (Shanghai)
    22 april: Zuid-Korea (Yeongam)
    6 mei: Turkije (Istanboel) - onder voorbehoud
    20 mei: Spanje (Barcelona)
    27 mei: Monaco
    10 juni: Canada (Montreal)
    17 juni: Verenigde Staten (Austin)
    1 juli: Europa (Valencia)
    15 juli: Groot-Brittannië (Silverstone)
    29 juli: Duitsland (Hockenheim)
    5 augustus: Hongarije (Boedapest)
    2 september: België (Spa-Francorchamps)
    9 september: Italië (Monza)
    30 september: Singapore
    14 oktober: Japan (Suzuka)
    28 oktober: India (New Dehli)
    11 november: Aboe Dhabi
    25 november: Brazilië (Sao Paulo)

    03-06-2011, 19:50 geschreven door Peter Motte


    30-05-2011
    GP2, Monaco, 2011
    Dit weekend werd in Monaco ook een wedstrijd voor de GP2 gereden.
    De negen wedstrijden van de GP2 wordt allemaal in Europa gereden.

    Uitslagen
    * Eerste race (41 ronden):
    1. Davide Valsecchi (Ita/Team AirAsia) 1:00.23
    2. Alvaro Parente (Por) 1:00.25
    3. Luca Filippi (Ita) 1:00.26
    4. Romain Grosjean (Fra) 1:00:28
    5. Stefano Coletti (Mon) 1:00.37
    * Tweede race (30 ronden):
    1. Charles Pic (Fra/Barwa Addax Team) 45:50
    2. Josef Kral (Tsj) 45:53
    3. Romain Grosjean (Fra) 45:54
    4. Luca Filippi (Ita) 46:05
    5. Davide Valsecchi (Ita) 46:17

    Stand
    1. Romain Grosjean (Fra/DAMS) 23 ptn
    2. Sam Bird (GBr) 23
    3. Charles Pic (Fra) 22
    4. Davide Valsecchi (Ita) 21
    5. Giedo Van Der Garde (Ned) 21

    30-05-2011, 11:01 geschreven door Peter Motte


    Ondertussen, aan de andere kant van de wereld...
    In Indianapolis deed ondertussen een andere Belg, Bertrand Baguette, het een stuk beter dan d'Ambrosio.
    In 500 Mijl van Indianapolis haalde hij de 7e plaats op een druk bezet deelnemersveld: er waren meer dan 50 auto's aan de start.
    De winnaar was de Engelsman Dan Wheldon.

    30-05-2011, 10:58 geschreven door Peter Motte


    En Loeb?
    Niet alleen Vettel is ongenaakbaar. Ook Sébastien Loeb kent er wat van.
    Toegegeven: op dit moment steekt niemand zo boven de rest uit als Vettel, maar Loeb behoudt wel zijn leiding in het Wereldkampioenschap Ralley, én hij heeft al zeven (7!) wereldtitels.
    In Cordoba won hij de zesde wedstrijd voor het WK, de Rally van Argentinië. Het is ook al de zesde keer dat hij die wedstrijd wint.
    Hij had nochtans een minuut straftijd gekregen, maar Loeb is er al vaker in geslaagd een slecht begin van een wedstrijd toch nog in een overwinning om te zetten.

    Uitslag Rally van Argentinië
    1. Sébastien Loeb-Daniel Elena (Fra-Mon/Citroën DS3) 4 u 03:56.9
    2. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen (Fin/Ford Fiesta RS)
    3. Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Fra/Citroën DS3)
    4. Petter Solberg-Chris Patterson (Noo-GBr/Citroën DS3)
    5. Mads Ostberg-Jonas Andersson (Noo-Zwe/Ford Fiesta RS)
    6. Federico Villagra-Jorge Perez-Companc (Arg/Ford Fiesta RS)
    7. Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (Fin/Ford Fiesta RS)
    8. Matthew Wilson-Scott Martin (GBr/Ford Fiesta RS)
    9. Hayden Paddon-John Kennard (NZe/Subaru Impreza) (1e categorie Production-WRC)
    10. Patrik Flodin-Maria Andersson (Zwe/Subaru Impreza)

    Stand Wereldkampioenschap Ralley, piloten
    1. S. Loeb (Fra) 126 punten
    2. M. Hirvonen (Fin) 113
    3. S. Ogier (Fra) 96
    4. J-M. Latvala (Fin) 74
    5. P. Solberg (Noo) 61
    6. M. Ostberg (Noo) 48
    7. M. Wilson (GBr) 28
    8. F. Villagra (Arg) 20
    9. K. Räikkönen (Fin) 18
    10. H. Solberg (Noo) 10
    11. D. Sordo (Spa) 8
    . J. Hänninen (Fin) 8
    13. O. Tanak (Est) 7
    . M. Prokop (Tsj) 7
    15. P-G. Andersson (Zwe) 6
    16. K. Al Qassimi (VAE) 5
    17. D. Kuipers (Ned) 3
    18. H. Paddon (NZe) 2
    19. B. Sousa (Por) 1
    . P. Flodin (Zwe) 1

    Stand Wereldkampioenschap Ralley, constructeurs:
    1. Citroën Racing 207 ptn
    2. Ford 174
    3. Stobart-Ford 75
    4. Petter Solberg WRT 49
    5. Munchi's-Ford 32
    6. Ice1Racing 26
    7. Abu Dhabi-Ford 19
    8. FERM-Ford 10
    9. Monster-Ford 8
    10. Brazil WRT 1 .

    30-05-2011, 10:54 geschreven door Peter Motte


    Lewis krijgt 20 seconden aan z'n broek
    Voor zijn akkefietje met Maldonado krijgt Lewis 20 seconden straftijd. Dat beïnvloedt gelukkig niet zijn eindresultaat.

    30-05-2011, 10:43 geschreven door Peter Motte


    29-05-2011
    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Monaco, 2011, Constructeurs
    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Monaco, 2011, Constructeurs

    Red Bull    117
    McLaren    76
    Ferrari    43
    Mercedes    24
    Renault    20
    Sauber    14
    Force India  6
    Toro Rosso 3
    Williams    2
    Lotus    0
    Hispania    0
    Virgin    0

    29-05-2011, 18:53 geschreven door Peter Motte


    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Monaco, 2011, Piloten
    Stand European F1 World Championship, NA Grote Prijs van Monaco, 2011, Piloten

    Sebastian Vettel    75
    Fernando Alonso    43
    Mark Webber    42
    Lewis Hamilton    38
    Jenson Button    38
    Nico Rosberg    16
    Nick Heidfeld    14
    Kamui Kobayashi    12
    Michael Schumacher    8
    Vitaly Petrov    6
    Adrian Sutil        6
    Sebastien Buemi    3
    Rubens Barrichello    2
    Sergio Perez    2

    29-05-2011, 18:52 geschreven door Peter Motte


    De resultaten van d'Ambrosio tot nu toe
    De resultaten van d'Ambrosio tot nu toe

    Race         Datum         Start     Aankomst
    Australian GP     27 Mar 2011     22     14
    Malaysian GP     10 Apr 2011     22     19
    Chinese GP     17 Apr 2011     21     20
    Turkish GP     8 May 2011     23     20
    Spanish GP     22 May 2011     23     20
    Monaco GP     29 May 2011     22     15

    29-05-2011, 18:46 geschreven door Peter Motte


    Volgende wedstrijd: Canada, daarna de Grote Prijs van Europa
    Nu kunnen we even uitblazen.
    De volgende F1 GP is in Canada op 12 juni.
    En de volgende wedstrijd is weer in Europa, nl. de Grote Prijs van Europa op 26 juni.

    29-05-2011, 17:14 geschreven door Peter Motte


    Eindstand piloten Grote Prijs van Monaco 2011
    Eindstand piloten Grote Prijs van Monaco 2011

    Dit is de voorlopige eindstand.
    We wachten voorlopig tot we zeker zijn, want met wat Hamilton in de laatste vijf ronden heeft uitgespookt, is het mogelijk dat er nog iets verandert.
    En wie weet wat er achteraan in het veld allemaal nog is gebeurd.

    1
    S Vettel Red Bull
    2
    F Alonso Ferrari
    3
    J Button McLaren
    4
    M Webber Red Bull
    5
    K Kobayashi Sauber
    6
    L Hamilton McLaren
    7
    A Sutil Force India
    8
    N Heidfeld Renault
    9
    R Barrichello Williams
    10
    S Buemi Toro Rosso
    11
    N Rosberg Mercedes
    12
    P Di Resta Force India
    13
    J Trulli Lotus
    14
    H Kovalainen Lotus
    15
    J d'Ambrosio Virgin
    16
    V Liuzzi Hispania
    17
    N Karthikeyan Hispania
    18
    P Maldonado (uit) Williams
    19
    J Alguersuari (uit) Toro Rosso
    20
    V Petrov (uit) Renault
    21
    M Schumacher (uit) Mercedes
    22
    F Massa (uit) Ferrari
    23
    T Glock (uit) Virgin


    29-05-2011, 17:09 geschreven door Peter Motte


    J d'Ambrosio
    Eigenlijk heeft d'Ambrosio gewoon zijn startpositie gehouden. Achter hem stonden Karthikeyan en Liuzzi, die geen tijd hadden gehaald. En zij zijn ook achter hem geëindigd. Alle anderen die achter Jerôme eindigden, vielen iut.










    29-05-2011, 17:06 geschreven door Peter Motte


    En d'Ambrosio en zijn maagd?
    Jerôme eindigde als 15e.
    Hij deed het daardoor beter dan Glock, maar Timo viel uit, dus een goede vergelijking is dat niet.

    29-05-2011, 17:03 geschreven door Peter Motte


    Vettel - Alonso - Button
    Dat is het dus: Vettel - Alonso - Button.
    In die laatste ronden heeft Lewis er nog Maldonado uitgereden. Dat zou Lewis nog een straf kunnen opleveren.
    Lewis is goed, maar hij is onregelmatig en laat zich soms te veel meeslepen door de druk.
    Alonso is koeler.

    29-05-2011, 16:15 geschreven door Peter Motte


    Petrov was kneuzinkjes
    Petrov heeft alleen wat kneuzinkjes aan zijn been.

    29-05-2011, 16:14 geschreven door Peter Motte


    Auto's opgesteld op startlijn
    De mecaniciens werken nu driftig aan de auto's die op de startlijn staan opgesteld in de posities die ze hadden voor de pestcar op de weg kwam.
    De herstart gebeurt achter de safety car, maar die zou best wel eens direct kunnen binnenkomen.
    Ik heb het nit goed kunnen zien, maar ik heb zo'n vermoeden dat Vettel nieuwe banden heeft gekregen. In elk geval mag het.

    Er zouden nog 6 ronden worden gereden.
    Dat wordt dus een soort kwalificatiewedstrijd waarbij ze allemaal tegelijk op de piste zijn.

    Nog dit: Petrov was buiten bewustzijn door de klap, maar niet voor lang.

    29-05-2011, 16:02 geschreven door Peter Motte


    RACE NIET AFGELOPEN!
    De wedstrijd wordt herstart nadat de brokstukken van de weg zijn!

    29-05-2011, 15:56 geschreven door Peter Motte


    Warboel op het circuit!
    De drie leiders Vettel - Alonso - Button speelden een spelletje "wiens band houdt het het langst vol", toen ze een treintje "achterblijvers" naderden dat werd opgehouden door Sutil.
    Nou, achterblivers... zelfs Hamilton zat ertussen.
    Sutil kreeg een klapband en miste de chicane na de tunnel. Hamilton remde wat onverwachts om Sutil te ontwijken die de band opkwam. En Alguersuari rijdt op tegen Lewis, wordt opgetild door diens rechterachterwiel, slaat Lewis' achtervleugel schuin, vliegt tegen de vangrail en wordt zelf nog eens geraakt door Petrov.
    Sutil parkeet zich wat verder aan de kant met een lekke band.
    Alguersuari en Petrov improviseren een autokerkhofje na de chinae.
    De drie leiders laveren er ongeschonden en elegant doorheen, alsof het alleen maar een stijloefening. Fantastisch om te zien hoe zij door die melée laveren.
    De pestcar komt echter het circuit op, er wordt zelfs een ziekenauto weggestuurd, voor Petrov naar het schijnt. Er is vanalles mogelijk: stuk tegen z'n kop gekregen, duimen of polsen gebroken doordat die in het stuur gehaakt zitten, enz...
    Maar het probleem is dat de pestauto op minder dan 10 ronden van het einde op moet, waardoor de wedstrijdleiding vermoedt dat het niet meer mogelijk is om de race op een normale manier af te werken.
    En dus is er een rode vlag: wedstrijd wordt afgesloten. Aangezien er mere dan 3/4e van het aantal ronden is afgelegd, geldt het als een volledige wedstrijd, en dus tellen de volle punten.
    En dat betekent dat Vettels vel is gered, want hij had onmogelijk Alonso tot het einde kunnen afhouden: Vettels banden waren zwaar versleten, en er waren te weinig ronden over om nieuwe banden te steken.
    Het is opmerkelijk hoe lang Vettel het met zijn banden kan volhouden, maar deze keer heeft hij geluk gehad.
    Alsonso en zelfs Button hadden veel kansen op een overwinning.
    Dit is heel spijtig, want het was een spannende finale.

    29-05-2011, 15:55 geschreven door Peter Motte


    Wedstrijd voortijdig afgevlagd!
    Wedstrijd voortijdig afgevlagd!

    29-05-2011, 15:45 geschreven door Peter Motte


    Hamilton <-> Massa, deel 3 (driemaal is scheepsrecht)
    Het incident Hamilton/Massa wordt onderzocht.
    Sommigen verwachten dat Hamilton een drive-through krijgt, omdat Paul di Resta hetzelfde kreeg voor een gelijkaardig incident.

    29-05-2011, 15:03 geschreven door Peter Motte


    Hamilton <-> Massa, deel 2
    Ronde 38: Safety car nog altijd op de weg.
    Teamradio Hamilton:
    Ingenieur: "Do you think the front wing is damaged?"
    Hamilton: "I think it's OK. I went up the inside and he [Massa] turned in on me, on purpose!"
    Sommigen denken dat die laatste opmerking voor de wedstrijdcommissarissen is bedoeld.
    De filmpjes zullen druk bekeken worden.

    29-05-2011, 15:02 geschreven door Peter Motte


    Hamilton <-> Massa
    Ronde 34.
    Oh boy!
    Hamilton ramt Massa in de flank in de haarspeldboct. De Ferrari is beschadigd.
    De twee auto's racen naast elkaar in de tunnel en Massa belandt op de vuile strook.
    Vuile strook? Uitgang tunnel? Kennen we dat ergens van?
    Ja hoorl: Massa's auto neemt het bevel over en wordt lovely-lovely met de vangrail.
    Exit Massa.
    In de safety car.
    En dan stopt Schumacher net na Rascasse voor de ingang van de pits.
    Oké, hij is niet de beste van het veld meer, maar stoppen...
    We krijgen dus een vliegende start met Button - Vettel - Alonso - Sutil, maar die laatste is een Force India  en dus normaliter geen bedreiging in dat kwartet.

    29-05-2011, 15:00 geschreven door Peter Motte


    Geen geknoei bij Button
    Button komt met nieuwe banden buiten, en heeft het geluk een vrije baan voor hem te hebben. Hij kan ervan profiteren om kanontijden te draaien.

    29-05-2011, 14:53 geschreven door Peter Motte


    Schumacher voorbij Rosberg
    Schumacher valt Rosberg aan. Valt aan, that is. Hij geraakt hem voorbij en rijdt nu 13e.

    29-05-2011, 14:52 geschreven door Peter Motte


    Waarom knoeien ze? Daarom knoeien ze!
    De mecaniciens van Red Bull kregen een deken niet los van een van de wielen.
    De mecaniciens van McLaren kwamen eerst naar buiten, gingen toen weer naar binnen, en haasten zich dan weer naar buiten. Communicatieprobleempje.

    29-05-2011, 14:50 geschreven door Peter Motte


    McLaren knoeit
    Het lijkt de rode draad van de dag te worden: ook het team van Lewis verknoeit zijn pitstop.

    29-05-2011, 14:49 geschreven door Peter Motte


    Waar zit Alonso?
    Alonso is zit achter Vettel op de derde plaats.

    29-05-2011, 14:47 geschreven door Peter Motte


    Red Bull knoeit
    Vettel en Webber trekken kort na Buttons stop ook de pits in, maar de ploeg knoeit erop los. Ze lijken gewoon niet klaar te zijn voor een pitstop.
    Wisten ze nergens van? Gingen Vettel en Webber zomaar op eigen initiatief even binnen? Zonder het team te waarschuwen?
    Ze verliezen meer tijd dan voorzien en Button komt aan de leiding.

    29-05-2011, 14:46 geschreven door Peter Motte


    Mercedes bandenproblemen
    In de eerste ronden krijgen de Mercedessen problemen met hun banden. De eersten die ervan profiteren zijn Hamilton en Barrichello, waarna Schumacher de pits induikt.
    Daarna verliest Rosberg een plaats aan Massa.
    In dezelfde 15e rond gaat Button de pits in.

    29-05-2011, 14:44 geschreven door Peter Motte


    Ze zijn vertrokken!
    Net als in Spanje heeft Alonso ook nu een blitzstart gemaakt, en deze keer heeft hij meer kans om vast te houden aan zijn positie omdat de top in Monaco lager ligt dan op gewone circuits.
    Maar Vettel heeft vrij baan en slaat gemakkelijk een kloofje.
    Schumacher bewijst al in de start dat hij zijn hoge plaats niet kan waarmaken, en zakt al naar de 10e plaats.
    Rosberg vliegt nog indrukwekkender naar voren dan Alonso, en komt direct op plaats 5 uit.
    Vettel - Button - Alonso

    29-05-2011, 14:13 geschreven door Peter Motte


    Senna heeft het record
    Senna  heeft het record van het aantal GP F1 overwinningen in Monaca: 6.
    Van de huidige rijders komt Schumacher met 5 het dichtst in de buurt.
    Maar of Schumacher erin zal slagen om vandaag te winnen...
    Er wordt zelfs algemeen aanvaard dat zijn kwalificatie te goed is voor hem.
    Het probleem met Schumacher is dat hij in staat is om iemand van de baan te rammen die hem bedreigt.

    29-05-2011, 14:02 geschreven door Peter Motte


    Definitieve startorde Grote Prijs van Monaco 2011
    Definitieve startorde Grote Prijs van Monaco 2011

    1
    Sebastian Vettel
    Red Bull-Renault
    2
    Jenson Button
    McLaren-Mercedes
    3
    Mark Webber 2 Red Bull-Renault
    4
    Fernando Alonso
    Ferrari
    5
    Michael Schumacher
    Mercedes GP
    6
    Felipe Massa
    Ferrari
    7
    Nico Rosberg
    Mercedes GP
    8
    Pastor Maldonado
    Williams-Cosworth
    9
    Sergio Perez
    Sauber
    10
    Lewis Hamilton
    McLaren-Mercedes
    11
    Vitaly Petrov
    Renault
    12
    Rubens Barrichello
    Williams-Cosworth
    13
    Kamui Kobayashi
    Sauber
    14
    Paul Di Resta
    Force India-Mercedes
    15
    Adrian Sutil
    Force India-Mercedes
    16
    Nick Heidfeld
    Renault
    17
    Sebastien Buemi
    Toro Rosso-Ferrari
    18
    Heikki Kovalainen
    Lotus-Renault
    19
    Jarno Trulli
    Lotus-Renault
    20
    Jaime Alguersuari
    Toro Rosso-Ferrari
    21
    Timo Glock
    Virgin-Cosworth
    22
    Jerome d'Ambrosio
    Virgin-Cosworth
    23
    Narain Karthikeyan
    Hispania-Cosworth  
    24
    Vitantonio Liuzzi
    Hispania-Cosworth

    29-05-2011, 10:36 geschreven door Peter Motte


    Nog voor de race: Hamilton gestraft
    Hamilton eindigde gisteren zevende in de kwalificaties, en we hebben hem ook op die plaats gemeld.
    Maar vandaag blijkt dat hij uiteindelijk een straf kreeg omdat hij de chicane (te veel?) heeft afgesneden, zodat hij negende eindigt.
    Hamilton wijt zijn te korte bocht aan onderstuur.
    Hij ging dus uit de bocht.
    Hamilton had wel meer pech.
    Om te beginnen wou zijn team McLaren dat hij zijn ultieme snelle ronde in één keer reed, en hielden ze hem lang binnen. Rare strategie.
    Toen hij pas op de baan was, werd hij eerst gehinderd door Massa, die wat voor hem reed te wandelen.
    Daarna kwam de cash van Perez, die het hele boeltje stillegde, zodat de strategie van McLaren eigenlijk niet meer kon werken, want Lewis' banden koelden af terwijl hij aan de uitgang van de pitlane stond te wachten.
    Hamilton denkt dat hij in staat was de pole te halen, en dat gaf hem kans op een overwinning.
    Vanaf de 9e startplaats is winnen in de meeste F1-wedstrijden onmogelijk, maar zeker in Monaco.
    Dat is sneu voor het kampioenschap, omdat momenteel Hamilton zowat de enige is die Vettel aankan.
    Ook Button klaagde dat te lage bandentermperatuur zijn definitieve ronde verknoeide. Hij wachtte vlak achter Lewis om de pits uit te rijden na Perez' ongeluk.

    29-05-2011, 10:32 geschreven door Peter Motte


    28-05-2011
    Toestand van Perez
    Perez blijft vannacht ter observatie in het ziekenhuis.
    Door zijn crash heeft hij een hersenschudding en een verstuikte heup. Hij zal zich niet lekker voelen.
    Het is zeer onwaarschijnlijk dat hij morgen zal racen.
    Er zal zeker iets aan het circuit worden bijgesteld, maar dat zal niet voor de wedstrijd morgen klaar zijn.
    De eerste klap die hij kreeg, tegen de vangrail na de tunneluitgang, moet de zwaarste zijn geweest. De rechterwielophangingen zijn allemaal zwaar beschadigd en soms zelfs helemaal afgebroken. De band rechtsvoor sprong van het wiel af.  En het linkerachterwiel sleepte met de ophangstangen als een lamme poot achter deauto aan.
    Het was waarschijnlijk ook door die klap dat Perez zijn hersenschudding opliep.
    Het is het eerste F1-seizoen van Perez, en hij reed vorige week in Spanje voor de eerste keer in de punten.

    28-05-2011, 18:04 geschreven door Peter Motte


    Derde keer, goeie keer: Petrov - Rosberg - Perez
    Perez ongeluk was na dat van Rosberg vanmorgen al het derde op dezelfde plaats op het circuit.
    Donderdag ging Vitaly Petrov er met zijn Renault al van de weg.
    Rosberg verslikte zich in een bult in de weg, en ging er prompt op de rem staan, waardoor de auto wegsloeg en de vangrail raakte.
    Zijn vergissing werd volgens Mercedes waarschijnlijk veroorzaakt door lage bandendruk - een lekke band, dus.
    Perez was van de goede lijn af toen hij de tunnel uitraasde, en hij was nog altijd op het midden van de weg toen hij de controle verloor waar het circuit daalt in de richting van de chicane. Hij was minstens een autolengte links van de ideale lijn, en de rommel die zich aar op het circuit ophoopt, heeft zeker aan het ongeluk bijgedragen.


    28-05-2011, 16:31 geschreven door Peter Motte


    De crash van Perez op film
    Eindelijk een werkend filmpje van de crash van Perez

    Je kunt goed zien dat Perez' auto met de flank tegen de zacht barrière aanramt die de kar van Rosberg ontweek.

    28-05-2011, 16:21 geschreven door Peter Motte


    En Perez?
    Normaal start de Mexicaan Sergio Perez morgen met zijn Sauber vanop de 10e plaats, maar het is afwachten wat ze in het ziekenhuis zeggen.
    Momenteel hebben we nog niet meer nieuws van hem, maar zodra we iets weten, posten we het hier.
    Iedereen duimt voor Perez.

    28-05-2011, 15:54 geschreven door Peter Motte


    De laatste ronde
    Licht op groen en Hamilton stuift naar voren!
    De rest hangt achter hem aan, als kuikens achter een moeder de gans die plots vuur in haar kont heeft.
    De eerste tijden rollen dan ook al snel op de borden.
    Niet eens anderhalve minuut, en we kennen de top van de startorde.

    28-05-2011, 15:46 geschreven door Peter Motte


    De laatste minuut
    De 9 overgebleven piloten voor Q3 staan te drummen aan het eind van de pitlane, wachtend op het groene licht.
    Het circuit is nu vrij, maar over enkele seconden barsten ze alle negen los.

    28-05-2011, 15:44 geschreven door Peter Motte


    2' 26
    Het derde deel van de officiële kwalificatieritten werd door het ongeluk van Sergio Perez 2 minuten en 26 seconden voor het einde afgesloten.
    Dat betekent dat die .2 minuten en 26 seconden nog worden gereden.
    In 2 minuten en 26 seconden nog een recordtijd neerzetten: dat wordt een hels gedoe.

    28-05-2011, 15:43 geschreven door Peter Motte


    Hobbels
    Achter de tunneluitgang is het wegdek hobbelig.
    David Coulthard crashte er in 2008 ook al eens.
    De barrière die Perez' auto uitkoos om zich tegen te parkeren, wordt nu hersteld. Flinke klap geweest.

    28-05-2011, 15:39 geschreven door Peter Motte


    Perez' toestand
    De Sauber van Perez is weggehesen.
    Perez spreekt nog, hij is dus niet bewusteloos.

    28-05-2011, 15:38 geschreven door Peter Motte


    Weer die plek
    Waarom twee zware crashes net na het uitkomen van de tunnel?
    Die tunnel is jarenlang veilig geweest, al werd aanvankelijk gevreesd dat het ergste kon gebeuren als precies in die tunnel twee auto's op elkaar botsten.
    Enkele jaren geleden werden de eerste inhaalmanoeuvers in de tunnel uitgevoerd, en de bocht net na het uitkomen van de tunnel is een favoriet plekje voor inhaalacties.
    De tunnel is een bocht, en blijkbaar hebben de plaatselijke circuitkenmerken door de evolutie van de auto's er een ideaal inhaalplekje van gemaakt.

    28-05-2011, 15:36 geschreven door Peter Motte


    Perez crasht
    Zowat in de laatste minuut van de laatste fase van de officiële kwalificatieritten is de Mexicaan Perez op dezelfde plaats van de baan gegaan als vanmorgen Nico Rosberg.
    Maar hij had pech: Rosberg kon de bandenmuur verderop nog ontwijken (of beter: zijn auto ontweek de muur, de bestuurder van een losgeslagen auto heeft zelf niet veel te zeggen over waar de auto heen gaat).
    Perez kon dat echter niet.
    Hij wordt afgevoerd met de ziekenauto.
    We wachten nu op nieuws over zijn medische toestand.

    28-05-2011, 15:33 geschreven door Peter Motte


    Nico Rosberg crasht
    Al kort na de start van de oefenritten crashte Nico Rosberg. Geen erg, behalve dat de auto naar de vaantjes is. Nico moest te voet naar de pits. Te voet! Naar de pits! Op een F1-circuit! Als toppiloot!
    Vandaar ook zijn lage plaatsing in de uitslag.
    Het ongeluk gebeurt voorbij de tunnel. De auto danste nog wat rond voor hij vond dat het genoeg was.

    Filmpje van de crash


    28-05-2011, 12:18 geschreven door Peter Motte


    Vrije oefenritten drie
    Formule 1 kent tegenwoordig drie keer vrije oefenritten. Normaal is de eerste vrijdagmorgen, de tweede vrijdagmiddag en de derde zaterdagmorgen.
    Monaco is een uitzondering, waar één en twee op donderdag worden gereden i.p.v. op vrijdag. Het iis een stratencircuit en vrijdag willen ze de weg vrij hebben.
    Momenteel is de derde sessie bezig.
    Spannend, dat wel, maar aangezien de uitslag niet meetelt voor de startvolgorde, is het toch een beetje spanning om niets.
    Je ziet het dan ook aan de resultaten: Nico Rosberg staat helemaal achteraan. Daar hoort hij helemaal niet thuis.
    En Schumacher staat op de 5e plaats. Die hoort daar ook helemaal niet. Je zou gaan denken dat de officials de namen hebben omgewisseld.
    De 1e plaats van Alonso zegt dus eigenlijk weinig, behalve dat de Spanjaard zich inspant om een flinke Grote Prijs te rijden.

    28-05-2011, 12:04 geschreven door Peter Motte


    27-05-2011
    d'Ambrosio blijft sneller dan Glock
    Jerôme d'Ambosio was donderdag in zowel de eerste als de tweede vrije oefensessie sneller dan Timo Glock.

    Eerste vrije oefensessie
    20
    Jerome d'Ambrosio 25
    1:21.758
    21
    Timo Glock 24
    1:21.815

    Tweede vrije oefensessie
    21
    Jerome d'Ambrosio 25
    1:19.185
    22
    Timo Glock 24
    1:19.338

    Het valt op dat beide Virgins hun tijd met zowat tweeëneenhalve seconde hebben verbeterd, maar desondanks hadden ze een plaats verloren op de concurrentie.

    Dat kwam echter doordat Mark Webber geen tijd haalde in de eerste sessie.


    .

    27-05-2011, 14:10 geschreven door Peter Motte


    Hou Alsonso in de gaten
    Gisteren waren er al vrije oefenritten in Monaco.
    Jerôme deed het goed, beter dan Glock, maar dat wil nog niets zeggen.
    De tweede oefensessie heeft dit tabelletje aan de top:
    1 spain F Alonso 1:15.123
    2 great britain L Hamilton 1:15.228
    3 germany N Rosberg 1:15.321
    4 great britain J Button 1:15.448
    5 germany S Vettel 1:15.667
    6 brazil F Massa 1:15.781
    7 germany M Schumacher 1:16.356
    8 australia M Webber 1:16.642
    9 germany A Sutil 1:17.101
    10 germany N Heidfeld 1:17.126

    Maar ook dat is tenslotte nog niet van belang.

    Zowel de eerste als de tweede oefensessie werden donderdag gereden i.p.v. vrijdag.

    Maar, opgepast:.. Alonso heeft in Monaco al twee keer gewonnen.
    Vorig jaar lukte dat niet: hij vertrok vanuit de pitlane in de reserveauto nadat hij tijdens de kwalificaties zijn auto tegen de vaingrail smakte, maar eindigde toch nog zesde.
    En dat de topsnelheid in Monaco beperkt wordt door de bochtige aard van het circuit (er is eigenlijk geen enkele rechte lijn), kan in zijn voordeel zijn.

    Alonso crasht

    27-05-2011, 14:01 geschreven door Peter Motte


    26-05-2011
    Red Bull is boos
    Over stomme ruzies gesproken: er zijn er veel in het wereldje van de F1, maar dit slaat alles: Red Bull beschuldigd Ferrari ervan om de pitstrategie van de losgebroken stier te kopiëren. Mag niet, vinden ze. Zouden ze het steigerende paard voor de rechter dagen wegens inbruik op de (c)'s? Maar zijn ze dan helemaal vergeten dat het precies dat is, was Ferrari vorig jara de titel kostte? Of reageert Red Bull gewoon op Ferrari als een stier op een rode lap?

    26-05-2011, 02:56 geschreven door Peter Motte


    Met dank aan wie me helpt om deze blog te onderhouden.

    Laatste commentaren
  • Jack Aitken vervangt Russel, Russel vervang Hamilton (Peter)
        op Hamilton heeft corona, Stoffel op pole als vervanger.
  • Standaard weer open (Peter Motte)
        op Boekhandels dicht
  • Nieuws over De Laatste Farao (Peter)
        op Nieuwe Blake & Mortimers op komst
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op PI-DAG !
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op Storm van 10 maart 2019
  • Heb een mooie zonnige warme donderdag (bemoedigendewoorden)
        op Computerkoeltoren!
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017) ( Peter Motte)
        op In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017)
  • Bijna weekend (Bernward)
        op Eindelijk "Het boek der spoken" van Jean Ray!

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog


    Zoeken met Ilse



    Archief per week
  • 05/04-11/04 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 05/11-11/11 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 29/12-04/01 1970

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!