Voortbouwend op de vooruitgang van gisteren, gaan de werken vandaag verder. Eerst worden de twee bouten van de OAS vervangen door langere exemplaren. Ook de andere onderdelen (waaronder een nieuw oliefilter), darmen en aansluitingen vinden vlot hun plek en al snel kan ik de shark van de nodige vloeistoffen voorzien. Na een grondige research, een oliedraadje of 10 op verschillende fora, is de keuze gevallen op Valvoline, voornamelijk door hun hoog gehalte aan ZDDP. De koelvloeistof is rood van kleur en de olie op minerale basis, lijkt een dikke stroop. Als de shark met een 10-tal liter koelvloeistof en 5 liter olie gevuld is (er moet meer in maar dan kan het al is rondgepompt worden) , probeer ik een eerste start. Helaas was ik de kabel van de bobine vergeten aan te sluiten dus starten doet hij niet, maar vooral de strakke straal benzine die van de WUR gelanceerd wordt, maakt een einde aan de start ambities. Een nieuwe pakking voor de benzineaansluiting zal dinsdag wonderen verrichten.