Na enkele dagen rust kunnen we aan de slag om de 3 bouten los te krijgen. Met een setje boren en linkse tappen gaan we de ondingen, die we de afgelopen dagen lieten weken in een mengsel van ATF/Aceton, te lijf. Ze wijken helaas geen mm. Potvast zitten ze als het ware. Bovendien krijgen we door de schuine plaatsing van de bouten de behuizing met thermostaat niet los waardoor ook de OAS niet uit de weg te krijgen is wat op zijn beurt het boren weer bemoeilijkt. Met wat moeite slagen we er in om de pakking die tussen de behuizing en het kleppendeksel zit weg te krijgen maar ondanks de spatie die we krijgen beweegt de behuizing nog steeds niet. De spatie is wel net genoeg om er een zaagblad tussen te krijgen waardoor we besluiten om de bouten door te zagen. Wegens geen plaats voor de beugel kunnen we enkel met het zaagblad werken maar met veel geduld en zweet slagen we er in de 3 bouten door te zagen waardoor alvast de behuizing los komt. In het kleppendeksel steken nu nog 3 korte stukjes bout maar zelfs met beperkte lengte wijken ze geen mm. Uitboren is de enige optie maar al bij de eerste bout breekt de boor. De rest zal voor volgende week zijn. We zijn tenslotte 7 uur verder. (De dag erna krijgt de Porsche 919 in het WEC op 16 minuten tijd een nieuwe voorophanging :shock: )