sharknose
the story of a 928
Inhoud blog
  • Suspense
  • Van de weg en uit mijne weg
  • Bodyparts
  • Takelmaterie
  • Pins from hell
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    17-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Power
    Dag drie en 3 items worden aangepakt. Als eerste worden de remklauwen van het onderstel gehaald en zodanig opgehangen dat er geen spanning op de remleiding staat. Vervolgens gaan we de strijd aan met het koppelstuk tussen boite en transaxale al is het meer een strijd met de rubberen hoes die over het koppelstuk zit. Deze is zo stevig dat ze zelfs als alternatief voor geboortebeperking in aanmerking komt. Ik besluit om ze stuk te snijden, noch kracht nog nadenken kregen er voldoende beweging in. Als laatste halen we de 12 bouten die de steekassen aan de boite koppelen, los. Een breekijzer blokkeert het wiel zodat ik niet telkens over en weer moet lopen naar de handrem. Het gaat vlot maar mijn arm en schouder luiden tegen het eind van de dag toch enig protest, te veel power gebruikt denk ik. We naderen stilaan het moment van de waarheid.













    17-02-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    16-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Igor -Bouten : 5-0
    Vandaag ben ik er in geslaagd , niet zonder moeite weliswaar, om de bouten een forfait-score toe te dienen. 
    Een lange inbus van 8 die ik met een hamer "aangebracht" heb zorgt er voor dat de 1-0 al na 5 minuten op het bord stond.
    De overige 4 doelpunten kosten meer moeite aangezien de bouten minder bereikbaar zijn. Wat ook opvalt is dat de bouten soms een 17 zijn, dan weer een 16, ook een 14 zit er tussen. Doe daar de klompen roest bij die ze vertonen en het is duidelijk dat de bouten uit een "ik heb hier nog een aldi boutenpotteke" komen.
    Desalniettemin "De uitlaat is er uit".



















    16-02-2015, 17:30 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    15-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.(O)Usain (die) Bolt(s)? Verroest dedju...
    Krokus is voor velen een reden om zich, met wisselend succes, op glad ijs te begeven. Voor mij is het dit jaar hét moment om de versnellingsbak te demonteren. Nadat de shark naar een nieuwe locatie verhuist werd, is het materiaal aan de beurt. De Thulebox die bij krokusvakantiegeprepareerde wagens schijnt te horen laat ik toch maar achterwege.
    Na het inrichten van de garage gaat de shark op blokken. Ik kan ondertussen niet meer bijhouden hoe vaak ik dat klusje reeds geklaard heb.
    Ik denk dat deze klus de grootste tot nu toe gaat zijn waarbij veel bouten en moeren van onder de wagen gaan komen. Ik had het er nog over met Gerben van de VOF De Loods, zolang het meezit met de bouten gaat het best vooruit maar als je tegenslag hebt ben je zo een halve dag kwijt. 
    Bout nr.7 (zeven!) en het is van dat. De bouten van de schokdempers zijn easy going maar de zevende bout is die van de link tussen de transaxale as en de boite. Door de kleine opening is de inbus nauwelijks bereikbaar en uiteraard is de inbus rond gemaakt. Over de vorige restaurateur of garagist gaan we niet meer uitweiden, we komen anders plaats tekort en bij deze klus komen er dan ongetwijfeld nog wat pagina's bij.
    Aangezien het zondag is kan ik geen materiaal gaan kopen en besluit ik de uitlaat maar te demonteren. De kwaliteit en lengte van de bouten op de eerste flens zijn bedenkelijk maar ze komen vlot los en al snel heb ik de einddemper los. Er is duidelijk niet op een gram meer of minder Rutex gekeken. Ik verwacht dat alles wat er verder onderuit gaat komen min of meer hetzelfde beeld zal geven. We zullen de stalen borstel en RX verf ook maar verhuizen.
    De bouten op de volgende flens zijn er, net als de flensen zelf, nog slechter aan toe. Ik krijg geen beweging in deze roestkoek en richt mijn aandacht dan maar op de batterijhouder. Deze komt best vlot los maar is niet met gewone bouten vast gezet door de vorige prutser, een draadstang met moer moet een zelfgemaakte bout voorstellen. 


































    15-02-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    06-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Analyse this.
    We hebben de TC doorstaan maar lang kunnen we niet genieten van een shark zonder vijfde versnelling. Het anders afstellen van de rear coupler heeft geen vijfde versnelling opgeleverd. Als na een kort ritje de shark wel heel rare geluiden begint te maken is het duidelijk dat een bakrevisie aan de orde is.

    http://youtu.be/Cyra36PEsZs

    Het kiezen van een revisie-bedrijf zal geen eenvoudige taak zijn. Bij het verliezen van mijn achteruit was er geen enkele "specialist" die aan de, goedkope, bussen in de coupler heeft gedacht, dus mijn vertrouwen in de "specialisten" is niet erg groot. Gelukkig is er nog een bedrijf dat ik toen niet gecontacteerd had: VOF De Loods in Den Dolder.  De filosofie van het bedrijf bevalt me wel. Ze bieden dagebesteding aan, aan de volgende doelgroepen: 
    -autisme, chronisch ziek, moeilijk lerend, niet-aangeboren hersenletsel, psychische beperking, verstandelijke beperking.
    Deze mensen krijgen dus de kans aan een Porsche te sleutelen en daar wil ik mijn shark gerust voor ter beschikking stellen.
    Na een eerste mailtje blijkt dat ze ook bakrevisies doen en dat het voor hen geen probleem is dat ik de bak er zelf onderuit haal. Een dag later krijg ik echter een mailtje terug dat ze de shark toch graag mét boite onder willen zien teneinde een duidelijke analyse te kunnen maken, er is namelijk een kans dat het geluid niet uit de boite komt. Het feit dat ze meedenken doet mijn vertrouwen in het bedrijf enkel toenemen. Na nog een paar mailtjes en het regelen van een trailer en een chauffeur (een speciale vermelding voor José en trailerverhuur Percon http://www.percon-verhuur.be is hier op z'n plaats) maak ik een afspraak op 06/02 om de shark aan te bieden. Twee dagen voor de lange rit wil het Belgische landschap zichzelf een Oostenrijks tintje aanmeten maar dat zal me niet tegenhouden. Donderdagavond wordt de shark reeds op de trailer gezet zodat we vrijdagochtend om 06.00 uur de 132km lange reis kunnen aanvatten.
    Door het vroege vertrek hebben we nauwelijks last van het verkeer en komen we "ongeschonden" aan bij VOF De Loods. De koffie staat klaar op deze koude winterochtend en na een opwarmertje gaat de shark de brug op. Uit de analyse blijkt dat ik best de hele aandrijflijn een revisie geef. De koppeling heeft zijn beste tijd gehad en het geluid zou wel is uit de transaxale as kunnen komen. Het ontbreken van een vijfde versnelling is duidelijk een probleem in de bak. 
    Ondanks de vele "gebreken" die uit de analyse naar boven komen vertrek ik toch met een goed gevoel bij VOF De Loods. Ik kan nu de hele drijflijn in 1 keer aanpakken en heb daar bovendien de juiste "partner" voor gevonden.
    Na de rit terug, wordt de shark meteen in een andere garage dan de mijne gestald daar de ruimte in mijn garage te beperkt is voor de bakdemontage. In de week van 16/02 zal ik de bak onder de shark uit halen maar eerst gaan we nog wat research doen en bovenal een bakste Stella in de nieuwe locatie neerpoten.










    06-02-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs