Europa wordt
beheerd en te gronde gericht door psychopathische geldgier, dom kapitalisme en
ziekelijk asociale oude adel. Psychopathisch asociaal gedrag en geldgier zijn basis
van het ziekelijke kapitalisme en de ondergang van de Europese economie. Ook de
omvorming van de Economische Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS) naar een
Europese Unie zonder voorafgaandelijk de deelstaten economische en monetaire
gelijk te schakelen of gezamenlijke belangen en wetten te normaliseren, was en is
een blunder zonder weerga.
De Europese Unie:
De grote
ongelijkheden op alle terreinen, is en blijft een handicap die echter te diep
geworteld is, en het gevolg van maatschappijen die door de eeuwen via
natuurlijke selectie totaal uiteengegroeid zijn. Een fenomeen dat ons ontwikkelingen
geeft die genetisch bepaald en overgedragen worden op elke volgende generatie,
waardoor men vandaag kan vaststellen dat de meerderheid van leerlingen in onze
scholen, die stammen uit andere dan West-Europese gebieden, het scholingsniveau
van de doorsnee West Europeaan vaak nauwelijks of niet kunnen evenaren. Migraties
naar anders ontwikkelde gebieden geeft uiteraard een wijziging in het doorsnee
ontwikkelingsniveau wat zowel kan uitmonden in gradatie als in degradatie,
afhankelijk van de industriële en ambachtelijke behoefte van het gebied, terwijl
industriële of ambachtelijke aanpassing nodig of nuttig en geraadzaam kan
blijken.
Hiertegenover
staat dat ontwikkeling en mogelijkheden op andere dan hogeschoolopleiding voor
leerlingen herkomstig uit sommige vreemde gebieden, vaak beter liggen dan deze
van de autochtone bevolking, waardoor migranten en hun kinderen leemte in de arbeidsmarkt
kunnen vullen. De hoge graad van automatisering en de wegwerpmaatschappij hebben
handvaardigheid verdrongen, waardoor handarbeid slechts een beperkt terrein bestrijkt
en handvaardigheid moeilijk aanbod komt.
De opkomende
crisis mag dan als een plaag en bedreiging aanzien worden, doch zal in vrij
korte termijn de massaproductie en wegwerpmaatschappij uit pure noodzaak
hervormen tot en maatschappij die eisen zal stellen op het terrein van
duurzaamheid, met meer hergebruik en herstel van voorwerpen, toestellen en
gebouwen, om persoonlijk comfort en sociaalniveau voor de massa te vrijwaren en
te onderhouden. Hier zal dus een nieuwe arbeidsmarkt groeien met meer
mogelijkheden voor handarbeiders en bekwame stielmannen.
België is één van die rotte appelen:
Dit is een
landje dat slechts een stip is op de wereldkaart, en waarvan de doorsnee
Amerikaan slechts denkt dat het een provincie is van Frankrijk of Duitsland.
België was voordat de bende van Nijvel en de Dutroux affaire het wereldnieuws
haalden, nauwelijks buiten Europa bekent. De allures die de Belgische federale regering
zich echter aanmeet en de middelen die zij besteden om deze allures te
onderhouden zijn die van een grootmacht. België bezit trouwens een absoluut
wereldrecord aan aantal regeringen om dit lapje grond te regeren, terwijl er
van regeren in feiten niets in huis komt, en het landje zich in een voordurende
communautaire chaos bevind, waar ministers blijkbaar slechts bekvechten en hun
zakken volstoppen.
Als centrum
der Unie kan men best begrijpen dat men zich zekere allures aanmeet om de
status als hoofdplaats en centrum van de Unie hoog te houden, was het niet dat
de heren ministers van de Unie en van diverse regeringen zich aan allerlei
extra buitensporige privileges en voorrechten tegoed doen en hun ambt massaal
cumuleren met mandaten in bestuursraden en organisaties tegen buitensporige
vergoedingen, van het alom voortkomende machtsmisbruik nog maar te zwijgen,
terwijl op de koop toe, belangenvermenging niet uit de lucht gegrepen zijn.
Corruptie is anno 21ste
eeuw gemeengoed van de Belgische federale regeringen, hoewel men hier toch de vraag mag stellen in hoeverre dit de deelregeringen
niet infecteert, een gevaar dat niet uit te sluiten is, en men gezien de
federale overheid politiek verweven is met de deelregeringen, als
onvermijdelijk mag beschouwen. Corruptie en geknoei achter de schermen kan men slechts
tijdelijk verborgen houden, tenzij men lekken of intern verzet voorkomt, wat
nauwelijks geweldloos verwezenlijkt kan worden, zonder de leden die toetreden
tot de regeringen te screenen en integere personen eventueel uit te sluiten of
zoals ten tijde van de Roze Balletten te chanteren.
Collegialiteit is fenomeen en gemeengoed in alle sectoren van de
maatschappij, waarbij gelijkgezinden of collegas spontaan de rangen sluiten om
buitenstaanders op hun terrein te weren, een fenomeen dat voortvloeit uit het
individualisme dat de westerse maatschappij domineert, en net zogoed oorzaak is
van competitie binnen een kaste van gelijkgezinden. Collegialiteit is nuttig om
te voorkomen dat leken op het terrein hun invloed of mening en visie zouden
opdringen, en beschermd het professionele terrein tegen ongewenste of lastige
indringers. Collegialiteit blijkt door de Belgische regering echter gebruikt te
worden om ongehoorde en ondemocratische daden en beslissingen, fouten of
onkiese zaken van leden van de regering aan de nieuwsgierigheid en bemoeiing
van het publiek te onttrekken. Collegialiteit opent hiermee echter de poort
naar de corruptie en criminaliteit op bestuurlijk vlak, en zet daarmee ook de
democratie en inspraak van het volk op de helling, en verziekt de maatschappij.
Criminaliteit bij de overheden zal men in
haast alle landen tegenkomen, doch ook hier is België een buitenbeentje, daar
de criminaliteit door de Belgische regering zelf in eigen middens georkestreerd
is en via de gedwongen collegialiteit beschermd. Zowel de Roze Balletten, onderzoeken
en activiteiten van de bende van Nijvel, de moord op Minister André Cools, op Rijkswachter
Peter De Vleeschauweren, op Vleeskeurder Karel Van Noppen als de activiteiten
van Marc Dutroux en zijn kompanen Michel Nihoul en Michelle Martin, vallen op door
ofwel pistes die op bescherming van betrokken misdadigers wijzen ofwel waar
overheden en onderzoekers op een ongeloofwaardige en opvallende wijze
blunderen. Uit dergelijke gegevens kan men slechts veronderstellen of opmaken
dat er opzettelijk geblunderd werd om daders, andere betrokkenen, achter de
schermen of zelfs hooggeplaatste opdrachtgevers te vrijwaren.
De
turbulente omstandigheden en ontwikkelingen in Kongo, Rwanda en Burundi,
voormalige kolonies en mandaatgebieden van België, gepaard gaande met de
bemoeiingen en massas humanitaire interventies in het gebied roepen heel wat
vragen op.
Kongo-Vrijstaat
was van 1885 tot 1908 privé-eigendom van de Belgische koning Leopold II. Indien
men bedenkt dat de vroegere westerse, zelf uitgeroepen eigenaar, de Belgische Koning
Leopold II en na hem vanaf 1908 tot 1960 de Belgische Staat, zich immens en
onmenswaardig verrijkte aan de natuurlijke rijkdommen van Oost Kongo, waarop industriële
activiteit van de Belgische en West Europese non-ferro metallurgie werd
gefundeerd, is de vraag waarom er nu eigenlijk
nog in dit gebied onafgebroken gevochten wordt meer dan gegrond. Bedenk
dat Leopold II in 1906 initiatiefnemer en medestichter was van de exploitaties door
oprichting van Union Miniére in zijn persoonlijke kolonie. Een gebied dat na
een reeks van schandalen over wreedheden ten opzichte van de bevolking,
wreedheden die de slavernij der kolonies niet alleen evenaarden doch ook
overtroffen, en hem dwongen het bestuur van het gebied in 1908 aan de Belgische
overheid over te dragen. Dat de monarchie de rechten en aandelen in de mijnbouw
van het gebied behielden staat buiten kijf, doch betekend dat de rijkdommen
voorvloeiend uit de ontginning en handel van ertsen uit het gebied, in
belangrijke maten bij de Belgische monarchie terechtkomen, waardoor we mogen
aannemen dat deze monarchie over uitzonderlijke en ongekende rijkdom kan
beschikken. Deze bedenking roept vragen op betreffende de vermeende genocide
van Rwanda, een genocide waarbij Hutus, Tutsis en extremistische Hutu rebellen
betrokken waren, doch deze volkeren leefden vreedzaam gedurende nagenoeg 600jaar
samen, terwijl door vermenging van deze volkeren de aanwezigheid van etnische
gemeenschappen niet meer mogelijk was, en de bevolking door de tijden en de
seksuele vrijheid van ongehuwde jongeren zich tot een mengbevolking had ontwikkeld.
Voorgaande is echter het topje van de reusachtige ijsberg die onder de
oppervlakte verscholen ligt.
Zie ook: Rwanda, de genocide op
geesten uit het verleden (http://oldwarrior-kipdrego.blogspot.com)
De rechtspraak loopt massaal fout, in
dusdanige maten dat juristen dit als normaal gaan beschouwen en melancholiek de
schouders ophalen als er weer eens een vonnis wordt uitgesproken waarbij de
rechten van Jan Publiek worden genegeerd. De juridische activiteiten lijken
vaak een koehandel waarbij de positie van de betrokkenen primeert en de kleine
man kop van jut is. Scheiding der machten is een dode letter en papier is in
België uitzonderlijk verdraagzaam en onbetrouwbaar. Het ministerie van justitie
lijkt meer bekommerd om de bescherming van misdadigers dan om deze van hun
slachtoffers. Ongeacht de politieke fractie die de minister van justitie levert
blijft de asociale en ondemocratische tendens behouden, wat kan refereren naar
een machtsinvloed van boven de politiek.
Zie ook http://kipdrego.wordpress.com/2012/04/16/bedlgie-wie-bestuurt-het-land/
http://kipdrego.wordpress.com/2012/03/22/wordt-belgie-bestuurd-door-een-
schaduwregering-van-achter-de-coulissen/
Machtsmisbruik,
valsheid in geschrift en verklaring, manipulatie van rechtspraak, parket en
onderzoek zijn schering en inslag waarbij gonzende namen van Ministers en
Staatssecretarissen uit de rangen der klassieke meerderheden,
christendemocraten, liberalen en socialisten, telkens weer opduiken zoals Paul
Vanden Boeynants (PSC), Stefaan De Clerck (CD&V), Melchior Wathelet Sr
& Jr (PSC-cdH), Karel De Gucht, (Open VLD) Annemie Turtelboom (Open VLD),
Maggie De Block (Open VLD), Etienne Schouppe (CD&V), Jean-Luc Dehaene (CD&V)
stuk voor stuk, of uitzonderlijk bestuurlijke onbekwaamheid aan de dag leggen, of
op sociaal vlak, psychopathische randgevallen die de belangen van de burger op
een criminele wijze aan hun laarzen lappen, terwijl corruptie en collegialiteit
de lekken moet dichten.
Zowel
uitwassen als pedofilie en homoseksualiteit worden in gesloten kringen als norm
getolereerd, doch terwijl homoseksualiteit nauwelijks een bedreiging kan
genoemd worden, heeft pedofilie vooral Psychisch een gewelddadige achtergrond,
terwijl dit fenomeen wel de meest weerloze der maatschappij aan de macht en
willekeur van overheden of gezagdragers onderwerpt. Het is net deze
gewelddadigheid die het fenomeen in de kijker deed komen, en zowel kerkelijke
overheid als bedienaars ten schande werd. Hier is duidelijk gebleken dat
gezagdragers maar al te snel van hun macht misbruik maken om hun persoonlijke
wensen schaamteloos in te vullen. Schandalen bij kerkelijke overheden brachten de
bal aan het rollen, doch de civiele overheden bleven tot hiertoe buiten schot,
wat menigeen aan het denken mag zetten. Dat de politieke machten en de regering
zich niet schamen om rechters te manipuleren of onderdruk te zetten en zelfs te
wraken, is meer dan eens gebleken. De Dutroux zaak en verloop der onderzoeken
naar de bende van Nijvel, toonde ons duidelijk dat de werking of klachten bij
een parket zinloos zijn indien de regering parketten onder druk zet, of hogere
instanties hun werking verbiedt of verhindert.
Hier rijst
de vraag of er ooit klachten tegen mandatarissen of ministers werden
neergelegd, die door de verantwoordelijken via hun macht op het parket en de
rechtspraak werden geseponeerd of genegeerd. Ervaringen met klacht tegen de overheidsdiensten
en functionarissen bewezen dat dergelijke klachten onder de mat worden geveegd,
terwijl verantwoordelijken ongestoord verder gaan met wansmakelijke en
criminele praktijken, en de klager op de korrel wordt genomen of aan pesterijen
wordt onderworpen.
Lijvige en overvolle
wetboeken zorgen elke jurist kopzorgen terwijl rechters bestormd worden met
rechtzaken voor futiliteiten die het college van juristen grof geld bezorgen,
terwijl het aanbrengen van onrealistische rechtsgedingen straffeloos het hele
systeem in de war sturen, en zelfs deskundigen aan het kluwen nauwelijks nog
eraan uit kunnen. Vooral degene die geld en tijd hebben, en een leger van
juristen in kunnen zetten, profiteren van deze onoverzichtelijke kluwen van
wetten, terwijl de gezonde geest en oordeelkundigheid van rechters aan banden
wordt gelegd, en er van gezonde rechtspraak vaak geen sprake meer is.
Uiteindelijk zijn het witte boordcriminelen die hieruit munt slaan, terwijl de
gedupeerden gefrustreerd achterblijven en de bevolking door groeiend onrecht
zich steeds meer eisend gaat opstellen, wat slechts uitmond in meer verzet en
meer olie op het vuur van de crisis. Er zijn nochtans mogelijkheden voor
juristen om tegen frauduleuze uitspraken verzet aan te tekenen, doch is de
rechtspraak maar al te vaak afhankelijk van de macht der partijen, waardoor
juristen wijselijk geen verzet betekenen indien de bevoordeelde partij een
politieke macht vertegenwoordigd of hierdoor gesteund wordt, zodat zijzelf niet
het slachtoffer kunnen worden van de corruptie in het systeem.
De monarchie, vloek op
de interne vrede. Terwijl westerse Staten prat gaan op hun democratisch
beleid zijn er nog vele landen waar de monarchie een vinger in de pap heeft, om
maar te zwijgen van de Belgische en Engelse Monarchen die via hun privaat
kapitaal regeringen en regeringsleiders naar hun persoonlijke noden laten
dansen, waardoor de democratie en het volk buiten spel gezet worden. Vooral de
laatste decennia is het verzet in Europa tegen het opkomend rechtse front
opvallend georkestreerd, doch ook hier gaat de invloed van de monarchie in
België zover dat men schaamteloos de bevolking en de democratische rechten der
meerderheid openlijk omzeilt en negeert. Dat hierdoor de interne vrede en
toekomst van de Belgische federatie aan een zijde draadje komt te bengelen
hoeft geen betoog, gezien het voor iedereen duidelijk is dat het land dat
bestuurd wordt door een samenraapsel van minderheden overeenkomt met een schip
waarop iedereen het bevel kan geven, terwijl allen een diverse doelstelling beogen.
Centraal hierbij is de monarchie die de politiek manipuleert naar persoonlijke
behoefte die tegengesteld zijn met de belangen van de massa der onderdanen, en
waardoor er van inspraak van het volk niets overschiet terwijl het ongenoegen
van de massa stijgt.
Bescherming van het kapitalisme of de doodsteek
voor de economie.
Dat Belgische
zowel als Europese overheden alles doen om aandeelhouders en kapitalisten te vrijwaren
is duidelijk, doch weigering om grootkapitaal ernstig te belasten, zet
kwaadbloed bij de werkende massa die tot de laatste cent belast wordt.
Uiteindelijk is het slinken van de koopkracht een feit dat direct gevolg is van
de instorting der markten en bijhorende tewerkstelling, en het feit dat men de
schade tracht te beperken door lastenverhoging waar nagenoeg alle werkkrachten en
minder gegoede, direct of indirect de dupe van zijn.
De instorting
van de Banken, markten en de economie, is te wijten aan de ongehoorde subsidieringen
van producenten om tewerkstelling te stimuleren, met als gevolg dat er massaal handelsoverschotten
werden gecreëerd. Banken die hierin meegingen stonden op grond van de subsidiering
ook sneller en vlotter kredieten toe, waardoor de massa onverkochte goederen en
producten ten top steeg, en men uiteindelijk de rem op de producties moest
zetten, wat zich dan weer vertaalde in werkvermindering of zelfs werkloosheid
en daling dar hoopkracht bij de massa, doch dit was een klein sneeuwballetje dat
van op een hoge berg naar beneden begon te rollen.
Werkverminderde of zelfs werkloosheid betekent dat de koopkracht
van de werknemer slinkt, terwijl de opkomende industrielanden en hun hoge concurrentie,
de aftakeling van het westerse industrieelaandeel behoorlijk blijft versterken,
en de werkvermindering een extra duw gaf.
Het sneeuwbaleffect: Een vicieuze
cirkel met neergaande spiraal die slechts zal eindigen daar waar het aanbod de
vraag evenaart, doch de vraag wordt al langer hoe meer door de nieuwe
industrielanden ingevuld, waardoor het westerse aandeel, vooral in Europa, zal
blijven slinken. Hopelijk komt het einde van de Europese Unie niet te laat, elke
uitstel om de unie te ontmantelen en te hervormen tot een confederatie maakt
het probleem slechts groter. Elke deelstaat moet terug de eigen bevoegdheden in
handen nemen, in eigen behoefte voorzien en naar eigen vermogen en
handelsoverschotten zijn handel vrij kunnen bepalen, wil men de crisis
overwinnen. Doch confederatie betekend ook dat men extern blijft verbonden en
samenwerken, zonder de interne autonomie in te leveren. België is net zoals
vele West Europese landen door gebrek aan eigen rijkdommen zeer kwetsbaar, waardoor
voor België het behoud van hoogwaardige technologische ontwikkeling een
absolute noodzaak is. Wanbeheer en snel stijgende criminaliteit maken echter
van België niet direct a place to be, integendeel. Investeringen in een land
dat het eigen volk geen rechten geeft is investeren in een tijdbom, en kan elke
verstandige industrieel ontraden worden. De weigering om kapitalisten te
belasten op hun kapitaal mag het landje aantrekkelijk maken voor de rijkeren
van de planeet, doch daar heeft de bevolking en economie geen boodschap aan,
terwijl de kosten verder naar de werkende bevolking wordt doorgeschoven, en de
onrust stijgt. Men kan hieruit opmaken dat monarchieën die officieel of
officieus invloed op de politiek kunnen uitoefenen, een vloek zijn op de
vooruitgang en democratische rechten van de burger, en een land verlammen in gelijke
maten als een dictatuur.
Steun aan bedrijven die duurzame tewerkstelling
creëren. Vooral de laagste uurlonen moeten dringend omhoog en
gelijktijdig ontlast worden, waardoor de werknemer beloond en niet ontmoedigd
wordt. Lagere loonkost moet ook de concurrentiepositie van Belgische bedrijven
verbeteren, doch men moet zich wel realiseren dat een groot deel van de Europese
markt, onherroepelijk door de sterke concurrentie naar Aziatische bedrijven
verhuist. Lagere loonkosten betekend niet de verarming van de beroepsbevolking,
doch wel de looninkrimping daar waar zij buitensporig is. Ook efficiëntie van
een bedrijf en productiezekerheid moeten verhoog worden, factoren waar vooral
de vakbonden wel eens op ongehoorde en onverantwoorde wijze, deel aan hebben
door maar al te snel naar het wapen van de staking te grijpen. De ondernemer
zelf draag ook een verantwoordelijkheid en moet toezien dat hij bekwame mensen
gepast vergoed, zodat ze geen reden tot klagen hebben. Het Amerikaanse systeem waarbij
arbeiders zonder vooropzeg kunnen vertrekken, doch waarbij ook de werkgever
niet gebonden is aan een vooropzeg, heeft tot gevolg dat beide partijen er alle
belang bij hebben om elkaar te ontzien en te respecteren, terwijl het systeem
de goede arbeider verzekerd van zijn tewerkstelling, en de minder goede
verplicht te aanvaarden waarvoor hij goed is.
Herstel van
de economie kan slechts door eerste en vooral Europese behoefte te dekken, en daar
waar de externe industrie, producties en markten, op een gezonde en
ongesubsidieerde wijze kunnen beconcurreerd worden. Kleinschalige industrieactiviteiten
gericht op Europese consumptie of zwak beconcurreerde markten geeft minder
risico en betere werkverzekering.
Een direct gevolg van de crisis dat ook op vrij korte termijn de
tewerkstelling kan bevorderen, is de noodzaak tot langer gebruik van technische
middelen. Dergelijke grootschalige en haast onvermijdelijke groei van de markt
voor reconditionering of het terug in goed conditie brengen van gebruikte voorwerpen,
toestellen, gebouwen enz. zullen een duurzame tewerkstelling geven, terwijl het
land en de industrie voor de bevoorrading van de eigen consumptie, minder van
import afhankelijk worden.
Jeugdvorming en
onderwijs: De vorming van onze jeugd in België laat veel te wensen over,
en het initiatief om de Franse taal in Vlaanderen als tweede taal beter te
stimuleren terwijl de internationale communicatie haast uitsluitend in het Engels
gevoerd wordt, is een maat voor niets in een wereld waarin zowel Frans als Nederlands
nauwelijks nog toekomst heeft. België heeft nood aan hoogtechnologische werkkrachten,
doch die creëert men niet alleen door meer leerlingen in een universitaire opleiding
op te nemen. Het universitaire diploma is een nuttige referentie doch waarborgt
geen bekwaamheid, een fenomeen dat we dagelijks kunnen toetsen aan de resultaten
van onze regeringen die voornamelijk bestaan uit mandatarissen die een universitair
diploma op zak hebben. We weten uit het verleden dat goede krachten met hun bekwaamheden
en kunnen, maar al te vaak slechts steun vonden in de VS, en dus naar Amerika
uitweken. Vlaanderen moet zijn bekwame mensen zien te behouden en in plaats van
zich botweg op diplomas te oriënteren, zich ook meer baseren op het
daadwerkelijke vermogen en kennis van mensen, en bekwame mensen zien te
stimuleren. Deskundige testen voor bij schoolverlaters betreffende hun
bekwaamheid en mogelijkheden zou veel pistes kunnen blootleggen, die nu nog onbenut
blijven.
Gooi het roer om: Kan men en
zal men het roer omgooien zonder geweld, of moet men de weg op van het Nazi
regime om de man in de straat de rechten te geven waarvoor hij werkt? Eerst en
vooral moet het systeem voor recht en orde uitgemest worden, alle oprechte
juristen en rechters ten spijt. Doch recht en rechtspraak worden bij gelegenheid
van BOVEN de politiek verhinderd,
door hen die corruptie benutten om het eigen welzijn te waarborgen, en België
telt slechts een constante buiten de politiek of de democratische steminvloed
van de massa, namelijk de Belgische monarchie.
|