Geschiedenis en civilisatie blijven hangen, terwijl ontwikkeling de dam af gaat.
De overheersende sociale ontwikkeling en het gemiddelde der intelligentie bij
een bevolking bepalen het verloop, sociale evolutie en geschiedenis van een
continent en haar bevolking. Dergelijke stelling mag dan wel belangrijk en
onmiskenbaar zijn, doch houd geen rekening met moderne technologische invloeden
en migraties door toenemende mobiliteit. Anderzijds zal men steeds terugkerende
factoren treffen, zoals het feit dat beter sociaal ontwikkelde gemeenschappen,
door interne stabiliteit zich onvermijdelijk zullen verplaatsen naar betere
leefomgevingen en lager ontwikkelden zullen verstoten. Indien we interne
destabilisering meten aan de hand van voortkomende criminaliteit zien we dat in
barre leefomstandigheden en vooral kleinen eilanden de criminaliteit oploopt.
Hiertegenover staat dat in druk bevolkte gebieden nabij de evenaar, tot voor de
koloniale bezettingen er op de oude contingenten geen orde diensten of legers te
vinden waren, wat wijst op het gebrek aan noodzaak om deze te ontwikkelen, net
zoals we slechts verdedigingsbouwwerken treffen waar er verdediging nodig was.
Het is duidelijk dat de vrijheid van het individu veelal zinloos aan banden
gelegd wordt door westerse culturen en normen, terwijl westerse wetten vele
handelingen strafbaar maken, die in de natuur geen bestraffing behoefden.
Vooral het eigendomsrecht is een creatie van het westerse individualisme, en
leidt er toe dat westerse personen en instellingen zelfs natuur tot eigendom
gaan verklaren, vaak zelfs in gebieden die niet door hen bewoond worden.
Datgene dat men zelf verwezenlijkt wordt bij alle volkeren als eigendom van
zijn vervaardiger aanzien, doch bij vele volkeren is het normaal dat eigendommen
en hun nut gedeeld worden binnen de gemeenschap, terwijl het leefgebied indien
onontbeerlijk ter overleving, gevrijwaard wordt van indringers die hun bestaan
en de toereikendheid der natuurlijke bronnen kunnen bedreigen.
De graaizucht van de westerse leiders en heersers ken echter geen grenzen,
terwijl zowel de eigen bevolking als veroverde gebieden door hen geplunderd
worden, waardoor verzet van de benadeelden niet weg et denken is, en vooral
vereniging van de benadeelden een steeds grotere dreiging voor de heersende
krachten wordt.
Kolonisatie heeft echter een verrassend effect op de
gekoloniseerde gebieden en levert een sterk degraderend effect door massale
vermengingen en verkrachtingen door veroveraars waardoor hun genetische
eigenschappen in de kolonies, ook na de bezetting, massaal aanwezig blijft.
Genetisch materiaal van de egocentrische westerse wereld destabiliseert echter
de derdewereld en hun vroegere vredelievende gemeenschappen. Ook hier groeide
de graaizucht welig en vele der halfbloeden zullen eerst hun heil zoeken in
steden, waar ze meer luxe en comfort hopen te vinden, eigen aan hun
egocentrisme en de westerse invloed, om uiteindelijk naar het westen uit te
wijken en hier een golf van migranten aan te vullen. De westerse maatschappij
op zich wordt zodoende verder verdeeld, wat leidt tot een verdere afbouw van
eensgezindheid van de bevolking, wat dus hun eensgezindheid en macht door
aantal verbrokkeld.
Verdeeldheid leidt tot migraties met degradatie in de door migratie vermengde
maatschappijen, en ontwikkeld daarmee een langzame maar zekere verdere
degradatie van de maatschappij. Doch totale verwildering wordt in stabiele
omgevingen verhinderd door haar bevolking en hun gematig optreden, terwijl de
afbouw hiermee verdaagd wordt. Het proces dat basis is voor vorming van
maatschappijen naar leefomstandigheden zal echter zijn werk verder zetten en stabiele
gemeenschappen in staat stellen een plaats naar ontwikkeling van de massa te
behouden.
Het leidt echter geen twijfel dat onze moderne maatschappij op het vlak van
sociale intelligentie niet echt vordert terwijl migratie-uitstoot door beter
ontwikkelden maatschappijnen slecht de vluchtroutes voor hun gedegradeerde naar
onze contreien biedt, en hen hiervan ontlast, terwijl het voor de nieuwe thuishaven
van deze migranten geen positieve aanwinst betekend.
Laten we tweeduizend jaar terug blikken, en het feit dat het volk zich
vermaakte aan geweld en laad van anderen, louter voor hun genoegen, terwijl
oorlogen voor velen de tijd vulden en iedereen naar zijn persoonlijke roep
streefde.
Duizend jaar geleden troepte de mensen samen om te kijken hoe veroordeelden
werden geradbraakt en gevierendeeld, terwijl onze westerse wereld werd
overspoeld door oorlogen, waarbij het om de edelen en koningen te doen was om
gebieden te veroveren en volkeren te onderwerpen, en technologie werd
toegespitst om betere en sterkere wapens en verdedigingen te ontwerpen.
Vandaag zijn het grootmachten en continenten die met getrokken zwaarden
tegenover elkaar staan en moorden en plunderen in de derdewereld, om edelen en
regeerders te lauweren en hun rijkdommen te handhaven. Hun rijkdommen worden
niet alleen gedragen door plunderingen, doch ook door hun moderne slaven, die
zonder enige inspraak desnoods als kanonvoeder worden ingezet of werken om via
taksen en belastingen geplunderd te worden, en een groot deel van hun arbeid af
te staan voor de weelde van hun leiders. Weigeringen worden gestraft of hun
bezittingen worden naar middeleeuwse gewoonten aangeslagen.
Anno 2013 is de raid op bezittingen van het volk begonnen terwijl de honger
en behoefte van overheden en kapitalisten de waanzin overtreffen. Het westen
holt naar de afgrond doch domme leiders zien het niet en graaien maar door,
alsof er niets aan de hand is.
Plegen Eurocraten en regeringen bewuste moord op Europa?
Islamafobie, een spookbeeld in
dienst van overheden en de Europese Unie.
De Islamofobie overheerst de media,
politiek en sociale netwerken.
Het werkelijke gevaar voor Europa
komt echter de laatste decennia uit de gelederen der eigen regeringen en vooral
het overkoepelende Europarlement, dat blijkbaar de islamofobie nuttig gebruikt
om alle aandacht van zich en hun activiteiten af te wenden.
De klappen komen echter hard aan
doch niet uit het Midden-Oosten, wel uit de snel groeiende oosterse economie en
de steile klim van Aziatische landen, terwijl een tweede fatale klap ons
geleverd wordt door onze eigen regeringen en vooral het Europese Parlement te
Brussel, Straatsburg en Luxemburg, van waaruit het Europese beleid gestuurd
wordt.
Eurocraten vullen gulzig hun zakken
en dit der medewerkers, terwijl de eurolanden monetair en economisch
verkommeren en op sterven na dood zijn. Onze gezagdragers graaien naar het geld
dat ze beleggen waar het opbrengt, waardoor het niet anders kan dan terechtkomen
in groeilanden, en zij dus de eerste zijn om het vermogen aan de Europese
economie te onttrekken en Europa verder te laten verkommeren.
hendrikleenders
via amplify.com June 23, 2012 at 0:02am
Genesis 9:
15 - En gij zult een ark maken, driehonderd el lang,
vijftig el breed, en dertig el hoog.
16 - Met een venster en een zijdeur, met onderste,
tweede en derde indeling.
Als de Heer vernam dat men
dit in de Bijbel had geschreven jammerde hij luid:
Allee oei na, ben Ik nu architect. En die maten
dan! Olala, ze zijn met mammoeten aan t schieten in plaats van met spek of
varkens. En ik had hem nog zo gezegd DUIM, en geen EL. Ach ja, die drie
verdiepen, ik had hem gezegd dat hij zijn spullen maar op moest stapelen als t
nodig was. En dan, hij had maar een paar dagen, en trouwens duim was genoeg
geweest voor een bootje van 7.5 meter lang en 1.2 meter breed en 75 hoog.
En dat mee nemen van den hele dierentuin, nee zeg ik
had nog gezegd een paar kiekskes voor de eieren, wat haantjes om te slachten en
misschien nog een geitje voor de melk, en een vislijn natuurlijk om te vissen.
Opscheppers zijn het, die afstammelingen van bleken Adam en hete Eva, allemaal
dezelfde.
Alle zeg nu zelf, één El is
69cm, en Ik zou dat in al Mijn Goddelijke wijsheid, dat gecommandeerd hebben,
niet goed wijs zeker? Dat zou dan een oceaanreus van 210m lang, 35m breed en
21m hoog moeten worden. Had hij nu nog voet genomen, verdikke, dat is dan nog
90m lang, 15m breed en 10 m hoog, dat kan nog voor 3 verdiepen hoog. Dat zou
nog een jobje zijn voor een moderne scheepswerf in de 20ste eeuw. En die
kwibussen leven nog in het stenentijdperk, en mij beschuldigen van het geven
van zo een idiote opdracht! Zou dat misschien de rede zijn dat de Russische
vlakte zo kaal is. Die Noach is met zijn ploeg en zijn stenen bijltjes, zeker
enkele tientallen jaren bezig geweest om Rusland kaal te kappen. Ze verbleven
in die vlakte, in het koude noorden, nadat Ik bleke Adam en hete Eva uit Mijn
tropisch paradijs had verjagen, voor straf natuurlijk.
De Gucht: "Zó spijtig dat we dit land naar de kloten helpen" gva 22-08-11
De Gucht: "Zó spijtig dat we dit land naar de kloten helpen"
hendrikleenders via amplify.com June 23, 2012 at 0:03am
Sorry mr. Karel De Gucht maar;
Wil men een geheel organiseren moet men er eerst voor zorgen, dat de onderliggende eenheden goed georganiseerd zijn. België en de Belgische politiek kunnen niets degelijk opzetten, noch sociaal of maatschappelijk, noch economisch, indien de gemeenschappen niet duidelijk en goed geordend zijn. De strikte ordening of opsplitsing van BHV moet dus eerst gebeuren, doch ook de afbakeningen der verschillende gemeenschappen of besturen, vooraleer het in zijn geheel een standvaste plaats kan invullen en degelijk mee kan functioneren. Europa dringt de deelgemeenschappen en landen wetten en regels op waarvan vele een ontwrichtend effect hebben door een gebrek aan voorbereidende coördinaties en afspraken. Neem gewoonweg het grensoverschrijdende verkeer en afschaffing van controle der grensovergangen heeft een massa internationale en grensoverschrijdende criminaliteit in het leven geroepen, net mogelijk door gebrek aan een vrij en internationaal politieoptreden of een Europese eenheidspolitie. Om de haverklap ligt het treinverkeer lam door diefstel van bekabeling, waardoor men ook de vraag kan stellen, in hoeverre de NMBS de veiligheid van haar reizigers nog kan waarborgen, gezien dieven alles kunnen plunderen en voor er alarm kan geslagen worden, vaak over de grenzen verdwenen zijn. Interne problemen moeten eerst afdoende geregeld zijn voor men met internationale problematiek uitpakt. Indien de splitsing van België nog lang op laat wachten, zal men snel een oplossing moeten bieden die de meerderheid van het volk aanvaardbaar vind. België is echter net zoals het gros der westerse landen, een politieke hutsepot, die niet door en voor het volk wordt gestuurd, zoals in een democratie zou moeten zijn, doch een chaos waar de kiezer een speelbal is van politici die slecht hun baantje bekleden voor het eigen profijt in plaats van voor het volk en het belang van het volk. Doch de hutsepot wordt noch extra dooreen gehaald door de politiek aangewakkerde stroom van migranten. De regeringsonderhandelingen van het ogenblik, met uitsluiting van de grootste partij of haast ¼ van de totale bevolking spreekt voor zich, erger nog, indien men bedenkt dat men met steun van Vlaamse partijen, ook open VLD, aan een regeringsonderhandeling deelneemt, met ondervertegenwoordiging van Vlaanderen, door het uitsluiten van de grootste Vlaamse partij. Karel De Gucht (Euro politicus voor open VLD) behoort tot een politieke vleugel die ondanks de massale afkeuring van de bevolking naar Koninklijke pijpen danst en deelneemt aan de huidige regeringsonderhandelingen, en de Vlaamse bevolking negeert door hun gewicht in de onderhandelingen te saboteren, en zo het volk te verraden. Het is duidelijk dat de koning een enorm grote minderheid van de bevolking tot zijn sympathisanten kan rekenen, doch ook openlijk de wensen der meerderheid botweg naast zich legt. We leven in een democratie die door een koning wordt gedomineerd en zijn positie bespeeld zoals we vandaag vast kunnen stellen, en waarbij de Franstalige en Vlaamse lakeien het volk de rug toekeren, en daarmee de stabiliteit van het land om hun persoonlijke belangen in de weegschaal werpen. Zo lang er geen echte democratie is en de bevolking dag na dag wordt geconfronteerd met de gevolgen van onverantwoorde politici die de resultaten van noeste arbeid van de bevolking verkwanselen en dwaas besteden, waardoor de welstand van die arbeider de dam af rolt, zal men met interne onrust en instabiliteit moeten rekenen. Het wordt tijd dat het volk net als in andere landen, politici en mandatarissen ter verantwoording kunnen en eventueel laten vervolgen en bij bewezen machtsmisbruik aan een veelvoud van normale straffen laten veroordelen, zelfs tot het ontnemen van hun burgerrechten.
BELGIUM AND
WITH THEM MANY EUROPEAN COUNTRIES FALLING DOWN IN A RAVINE.
Corruption
and abuses exhaust a country, and push it further in depth. For Belgium it is
time that someone is tinkering with the legal system, so responsible in public
or semi-public can be sued and constrained to take their responsibility. You need to
try, a clear and indisputable fact of fraud or abuse of public funds or others,
to lay a complaint today, but no public prosecutor wants, can or should a
complaint against protected by the government or belonging to the government,
treat, not even when you personally the victim of corruption or abuse of power
are, and it is clear to willfully, without any justification or demonstrable
justification, allowing corruption nowhere clearer and more openly the image of
society draws.
NO
COMMUNITY INSTITUTION, COMPANY OR ORGANIZATION CAN OPERATE AND SURVIVAL BY
MALADMINISTRATION, CHAOS OR CORRUPTION.
It is
clear that responsible aren't infallible and it must remain so to exclude
prosecute if there is no malice or abuse involved, or can be demonstrated for
people in public while unfounded complaints have indeed to be announced and
described as slander and can lead, to abuse of the population continued or
individuals bearing toward authorities, rulers and officials to exclude. One
can indeed performers on behalf of superiors only judge as a performer and not
as principal, taking into account the fact that refusal against a superior,
could have serious consequences for the position and income of a parent with an
undivided family responsibility. An official or mandatory that is not
necessarily a burden to maintain family can and must act in honor and good
faith and has a criminal assignment refuse.
THE
SOLUTIONS ARE HARD AND URGENT.
Europe
and especially Belgium perish unless they drastically intervene, but also in government
corruption and crime and by reducing labor costs drastically. The governments
hesitate and scare, they loss income but can compensate those with very high
loads at high and extremely high wages. Such actions let fear and a rage come
upon them they mean and their must also be cut in own skin and welfare.
YES, IT
CAN.
Costs and
hourly wages drastically reduce while the laborer get more to earn, costs for
industries goes down and greatly improved employment with us will makes our
country and employment attractive. This is a basic idea, but in these
conditions and ways must find the way to put Europe economically back on track
and to make our own industry healthy
Lets go
sober put the matter in a nutshell, wages of labor of lowest categories cost
heaps of money that you really need, but bringing down wages of less skilled
and thus largest mass give sufficient low workload of bring us to the best that
Europe has to offer. By compensating with higher charges and restrictions on
excessive salaries, the bulk of which will be restored and the damage be
limited, but will be in employment a real speed boost and Belgium make a prize
catch, while despite low labor costs in the masses a pretty and well earned
purchasing power will emerge. If one then links this to a raising of 10% of net
wages in low-skilled and thus increased the net for them, one also has more
worker satisfaction and more internal peace in the companies. The burden
reduction is thus partially paid to workers with low wages while the companies
seen their wage costs go down. This can only work and be accepted by everyone,
as the highest wages are drastically reduced and the abundance creamed but
charges will differ, it must al by al, remain reasonable and proportionate.
The
greater the responsibility that successfully taken and completed the higher the
reward is reasonable but extreme differences of more than twenty-fold from a
full wage for a laborer is over the acceptability, and the reasonably beyond,
but paralyzed also the western economy and their industrial share
The
benefits of school-leavers may be destroyed. All those who don't bet but can
bet and share in daily efforts of their community, have no rights, especially
if the person has no family burden and so no one has dependents. School leavers
will at the first six months receive a wage that 50% of the statutory minimum
in the category includes, and are entitled to 10% increase effective after 6
months, also from the start of the second year gives an increase of 10% and get
this from the second year every three months which allow one receives the full
reward from the begin of the second year.
Thus they
are within two years grown into their job and receive the full minimum wage, a
right that is definitive also after a change to another company, or employer,
regardless of category or function held by them.
Raising
minimum wages and reduce benefits will indeed still bring an added benefit in
vision, namely the increased motivation that will give young people to receive
certainly a diploma or certificate, and giving additional training and
increased interest for education.
An
employer who adopts a work force so that after his school already arrived at
their full wages must therefore be adopt to the full wage. Such a system gives
the company more opportunity to train and form to own needs without high costs
or loss.
Young
people should be able to go from their 16th instead of compulsory school until
they are 18, so those who have no desire for training to the classic system
right from the outset enter a labor market, and in the same conditions as other
student that left school at 18 year for the first two year, but remain in the
category of unskilled, unless they demonstrate their knowledge to a center jury
and obtain recognition. To make the whole livable as possible there should be
switched for lighter labor instead of automated work and many people as
possible should be profitable be employed.
Retirement
is a right acquired on the basis of the contributions that a person has paid.
Pension
and retirement ages with the following options at the discretion of the
employee:
From
50 years 75% labor and full right of 25% of the full pension.
From
55 years 50% labor and full right of 50% of the full pension.
From 60 full board after heavy
physical labor or clear physical problems or 25% labor and full right of 75% of
the full pension.
From
65 years for everyone a right of a full pension.
Increases
in retirement ages is meaningless given the healthy age limit is the majority
of the population between 55 and 60 years and a lot of people over 55 have
serious problems especially to perform heavy physical labor. For administrative
employees, the limit is reached around 60 to 65, but exceptions prove the rule
and older impunity in turn can continue to work, in relation to compensation
while they without prejudice to their rights and pension will receive.
THE
SERVICES OF LAW AND ORDER IS LIMPING.
The real
problem lies with the legislature, which is responsible for the guidelines,
instructions and limitations in the system and the proper functioning of it.
Our
system of law and order, which exist by the presence of public prosecutors,
courts, judges, police and lawyers should retain a reasonable fee, which means
specifically those services should their remuneration and their wages retain
and should not be affected but they form namely the backbone of our society.
Free lawyers and counselors are there and to be punishable if it clearly
matters for judicial treatment for wear while clearly no legal basis exist, and
they thus make their position abuse and counsel seeking people unquestionable
and irresponsible at the expense hunting, and courts irresponsible burden.
All
members of the Corps for law and order and authorities of governments should be
heavily punished if clear a must willful fraud comes to light, and they
considered their position and power, clear and irrefutable, abuse, without
being able to justify their actions. Conclusively the health of the society
relies namely largely on their shoulders.
Combining
public functions or of top government officials and should be prohibited. A
government or senior official should not accumulate; causing interest mixing
should be excluded.
Our
society can put back on track and be healed, but this beginning lies with the
authority of the area, and their will and be able to control what can perfect,
even as a society the population after clear information, inspect all steps and
with targets, and possibly give her consent or can make known. Support of the
masses and industry can get only if one makes society democratic and
transparent.
België en met hen vele Europese landen
storten in een ravijn.
Elkegemeenschap binnen de
Europese Unie die monetair of economisch ver achter blijft, is een bedreiging
en handicap voor de gehele federatie van Europese staten die deel uitmaken van
de Unie.
Indien corruptie en misbruiken een land uitputten, stort dit na verloop
van tijd in een chaotische diepte. Elke deelstaat van de Europese Unie die
instort trekt de Unie mee naar de afgrond.
Voor België wordt het tijd dat er iemand gaat sleutelen aan het rechtssysteem,
zodat verantwoordelijke in overheidsdiensten of parastatalen kunnen aangeklaagd
worden. Je moet vandaag voor een duidelijk en onweerlegbaar feit van fraude of
machtsmisbruik van gemeenschapsgeld of anderen gemeenschappelijke of
individuele belangen, eens proberen een klacht neer te legging of de fraude aan
te kaarten. Geen enkel parket wil, kan of mag een klacht tegen de overheid of
tegen door de regering beschermden behandelen, zelfs niet wanneer een
gedupeerde persoonlijk de klacht neerlegt, ook niet wanneer duidelijk en
onweerlegbaar wordt aangetoond dat het om corruptie of misbruik, zonder enige
verantwoording of aantoonbare rechtvaardiging gaat. Hierdoor vormt corruptie
nergens duidelijker en meer openlijk het beeld van de maatschappij.
Geen enkele gemeenschap, instelling, bedrijf
of organisatie kan functioneren en overleven op grond van wanbeheer, chaos of
corruptie.
Het is duidelijk dat verantwoordelijke niet onfeilbaar zijn en het moet
uitgesloten blijven om mensen in overheidsdienst te vervolgen, indien er geen
moedwil of machtsmisbruik mee gemoeid is of aangetoond kan worden, ongegronde
klachten moeten trouwens als laster omschreven en vervolgd kunnen worden, om
misbruiken van de bevolking of individuen tegenover gezagdragers, regeerders en
verantwoordelijken uit te sluiten.
Men kan trouwens uitvoerders in opdracht van meerderen slechts beoordelen
als uitvoerder en niet als opdrachtgevende, rekening houdend met het feit dat
weigering tegenover een meerdere, ernstige gevolgen kon hebben voor de positie
en inkomen van een ouder met volle gezinslast. Een ambtenaar of mandataris die
niet noodzakelijk een gezinslast moet onderhouden kan en moet echter handelen
naar eer en geweten en een criminele opdracht weigeren. Bewezen criminaliteit
of daden die een gevolg zijn van bewust en vrijwillig plegen van onrecht en
geweld, zullen en moeten gestraft worden en procedurefouten mogen niet
aangehaald worden om een bewezen criminaliteit van vervolging of veroordeling
te ontlasten, ook niet bij criminaliteit die door verantwoordelijken en macht-
of gezaghebbende werd gepleegd.
oplossingen zijn hard doch dringend.
Europa en vooral België gaan te gronde tenzij men drastisch ingrijpt, de
corruptie en overheidscriminaliteit terugdringt en de loonkost drastisch
verlaagd. De overheden aarzelen, het kost inkomen en deze compenseren met zeer
hoge lasten op hoge en extreem hoge lonen, boezemt hen angst in. Dergelijke
maatregelen gaan een woede over hen laten komen vreest men, en men moet daarbij
ook in eigen vel gaan snijden.
DOCH JA, HET KAN.
Kosten en uurlonen drastisch verlagen, de arbeider meer laten verdienen,
terwijl de kosten voor de bedrijven flink verbeterd en tewerkstelling bij ons
aantrekkelijk wordt. Dit is een basis idee, doch in deze pisten en voorwaarden
moet men een weg zoeken om Europa terug op economisch spoor te zetten, en de
eigen industrie gezond te maken.
Gaan we even nuchter de zaak op een rijtje zetten, lonen van arbeid der
laagste categorieën volledig ontlasten kost hopen geld dat men dringen nodig
heeft, doch drukt lonen van de laagst geschoolden en dus grootste massa
voldoende om het beste werkaanbod van Europa te bieden. Door compensatie met
hogere lasten en beperkingen op extreme lonen kan het grootste deel hiervan
hersteld worden en is de schade beperkt, doch zal in ijl tempo de
tewerkstelling aanzwengelen en van België een prijsbeest maken, terwijl ondanks
lage loonkost bij de massa er een behoorlijk en wel verdiende koopkracht zal
ontstaan. Indien men dit dan weer koppelt aan een optrekking van 10% van het
netto loon bij de laag geschoolden en zo het netto voor hen verhoogd heeft men
ook meer tevredenheid van de arbeider en meer interne vrede in de bedrijven. De
lasten verlaging wordt dus gedeeltelijk uitgekeerd aan de arbeiders met lage
lonen en aan de bedrijven die hun loonkost zien dalen. Dit kan alleen werken en
door iedereen aanvaard worden, als de hoogste lonen drastisch beperkt worden en
de overvloed door lasten afgeroomd wordt, verschillen moeten blijven doch
redelijk en in verhouding. Hoe groter de verantwoordelijkheid die succesvol
wordt genomen en ingevuld, hoe hoger de beloning en redelijkheid aanvaardbaar
is. Extreme verschillen van meer dan het twintigvoudige van een vol loon voor
een arbeider is wel met de haren getrokken, en gaat alle redelijkheid te boven,
doch verlamt echter ook de westerse economie en het industriële aandeel.
De uitkeringen van schoolverlaters moeten weg, wie zich niet inzet, doch
wel kan inzetten heeft geen rechten, zeker niet als de persoon geen gezinslast
of niemand ten laste heeft. Schoolverlaters moeten daar en tegen de eerste zes
maanden een loon ontvangen dat 50 % van het statutaire minimum dat in de
categorie gangbaar is, en hebben recht op 10% verhoging na 6 effectieve
maanden, vanaf de aanvang van het tweede jaar heeft men een verhoging van 10%
en word deze telkens om de drie maanden toegepast waardoor men vanaf de aanvang
van het derde jaar het volle loon ontvangt. Zodoende zijn zij binnen de twee
jaar en ingewerkt en op vol minimum loon, een recht dat behouden blijft bij een
wissel naar een ander bedrijf of werkgever, ongeacht de categorie of functie
die door hen bekleed wordt.
Het optrekken van minimum lonen en beperken van uitkeringen zal trouwens
nog een extra voordeel aan het licht brengen, namelijk de verhoogde motivatie
die het zal geven aan jongeren om zeker een diploma of getuigschrift te halen,
waardoor scholing een extra en verhoogde belangstelling van jongeren zal
krijgen.
Een werkgever die dus een kracht aanneemt die na zijn schoolverlaten al
op het volle loon is beland, moet dus voor de werknemer het volle loon
uitkeren. Dergelijk systeem geeft de bedrijven meer gelegenheid om eigen
krachten op te leiden zonder dat het veel kost of verlieslatend zou kunnen
worden.
Jongeren moeten vanaf hun 16de in leercontract kunnen gaan in
plaats van verplichte school tot hun 18de, waardoor degenen die geen
lust hebben voor opleiding naar het klassieke systeem toch van meet af, in een
arbeidscircuit terecht komen, en dit aan dezelfde voorwaarden als
schoolverlater voor de eerste twee jaar, doch blijven in de categorie der
ongeschoolden, tenzij ze voor een middenjury vakkennis aantonen en erkenning
verwerven. Om het geheel leefbaar te maken moet er voor lichtere arbeid zoveel
mogelijk omgeschakeld worden naar ongeautomatiseerde arbeid en moeten er zoveel
mogelijk mensen rendabel ingezet worden.
Pensioen is een verworven recht op basis van
de bijdragen die een persoon heeft gestort.
Pensioen en pensioenleeftijden met volgende mogelijkheden naar keuze van de
werknemer:
Vanaf
50 jaar 75% arbeid en 25% van het volle pensioen uitgekeerd.
Vanaf 55 jaar 50% arbeid en 50% van het volle pensioen
uitgekeerd.
Vanaf 60 jaar volpensioen na zware fysieke arbeid of
duidelijk fysieke problemen of 25% arbeid en 75% van het volle pensioen
uitgekeerd
Vanaf 65 jaar voor iedereen vol pensioen.
Verhogingen van pensioenleeftijden is zinloos gezien de gezonde
ouderdomsgrens bij de meerderheid van de bevolking tussen 55 en 60 jaar ligt en
te veel mensen boven de 55 ernstige problemen krijgen vooral om zware fysieke
arbeid te verrichten. Ook voor bedienden de grens rond 60 a 65 bereikt is, doch
uitzonderingen bevestigen de regel en ouderen moeten ongestraft zich in kunnen
blijven zetten naar vermogen, tegen compensatie in verhouding, zonder dat er
aan hun rechten en pensioen geraakt wordt.
Het korps voor recht en orde, loopt mank.
Het werkelijke probleem ligt uiteraard bij de wetgever, die
verantwoordelijk is voor de richtlijnen, opdrachten en beperkingen in het
systeem en de goede werking er van.
Het systeem voor recht en order, te verstaan de parketten, rechtbanken,
rechters, politiediensten en juristen, moeten een redelijke vergoeding
behouden, wat wil zeggen dat specifiek deze diensten hun vergoeding moeten
behouden, en hun lonen niet aangetast mogen worden, zijn vormen namelijk de
ruggengraat van onze maatschappij. Vrije juristen en advocaten of raadslieden
moeten daar en tegen strafbaar zijn indien zij duidelijk zaken ter
gerechtelijke behandeling voordragen terwijl er overduidelijk geen
rechtsgronden zijn, en zij van hun positie dus misbruik maken en raadzoekende
onbetwistbaar en onverantwoord op kosten jagen, en rechtbanken onverantwoord
belasten.
Alle leden van het korps voor recht en orde en gezagdragers der overheden
moeten zwaarder gestraft worden indien er duidelijke een moetwillige fraude aan
het licht komt, en zij hun positie en macht, duidelijk en onweerlegbaar, misbruiken,
zonder dit onomstotelijk te kunnen verantwoorden. De gezondheid van de
maatschappij steunt namelijk voor een belangrijk deel op hun schouders
Cumulatie van overheidsfuncties of deze der top en
regeringsambtenaren moet verboden worden. Een regerings- of topambtenaar mag
dus niet cumuleren, waardoor belangenvermengingen uitgesloten moet worden.
Onze maatschappij kan
terug op spoor gezet en gezond gemaakt worden, doch dit begin ligt bij het
gezag van het gebied, en hun wil en kunnen om een maatschappij te besturen, wat
perfect kan, ook terwijl de bevolking na duidelijke informatie, inzage van alle
stappen en doelstellingen kent, en eventueel haar instemming geeft of kenbaar
kan maken. Steun van de massa en industrie kan men slechts krijgen indien men
de maatschappij democratisch en inzichtelijk maakt.