Sometimes the reason is you are stupid and make bad decisions. Het laten zitten van de clutch master ondanks mijn twijfels was zo een "foute" beslissing. Op de Lizzytrip van 08/11 bleek de shark al wat stroef te schakelen. Een paar weken later maak ik door het stroeve schakelen een schaklefoutje en sindsdien heb ik geen 5e versnelling meer. Waarschijnlijk is het koppelstuk op de boite los gekomen, niet al te moeilijk op te lossen boven een smeerput, maar ik besluit om eerst de clutch master te vervangen. De rotste klus zoals uit vorige blogpost al bleek. Helaas heb ik de tegenslag dat de helpende handen "a la minute" afhaken waardoor ik het maar in mijn eentje ga proberen. Het demonteren gaat uiteraard vlot. Ik weet dat indien ik de clutch master in het gat krijg, deze wel zal blijven hangen en ik hem dan provisorisch met 1 schroef kan vastzetten. Het probleem is de master gedraaid krijgen zodat ook de tweede schroef op z'n plek kan. Ik voorzie een griptang van wat tape en hoop daarmee de master te kunnen draaien. Dat lukt met veel kracht maar net niet ver genoeg. Na een paar pogingen heb ik een meevaller, de master "kantelt" nog een beetje naar voor waardoor hij als vanzelf op z'n plek kan draaien. Snel schroef ik de linkerzijde vast. Het is nu enkel nog een kwestie van de master van de bouten te voorzien met de bussen en afdekplaat. Nadat ik de rechterschroef vast heb gezet haal ik de linker weer los en kan dan de bus en plaat er op zetten. Voor het losmaken van de rechterschroef moet ik de master weer "handmatig" op z'n plek houden maar ook dit geeft geen problemen. Al snel zit het ding op z'n plek en met behulp van een kinkt spraytje kan de stofhoes als afsluiter op z'n plek. Het opnieuw monteren van de hoofdremcilinder is, nu ik het voor de derde keer doe, een snelle makkelijke klus op de laatste remleiding na. Hoe kan het ook anders, there's one in every crowd. De draad van de nippel is versleten en er zit niets anders op dan voor een nieuwe leiding te gaan. In afwachting van de leiding open ik de koplamp maar. Vocht in de koplamp was een logische reden om de wagen af te keuren bij deTC. Een haardroger en droog weer bij de herkeuring moeten dit probleem verhelpen. Ik besluit de dag met m'n eerste selfie ooit.