sharknose
the story of a 928
Inhoud blog
  • Suspense
  • Van de weg en uit mijne weg
  • Bodyparts
  • Takelmaterie
  • Pins from hell
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    12-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keith

    Sinds de shark terug is hebben we enkele leuke daguitstapjes mogen maken, oa. Francorchamps, maar het probleem van een falende benzinepomp zekering steekt toch af en toe nog de kop op. Het probleem kan overal in het benzine systeem zitten maar nadat ik tijdens een forum uitstap met een onophoudelijke brede grijns rondrijdt omdat de pakking van de benzinesensor in de koffer het begeven heeft en ik zo veel benzinedampen opsnuif dat zelfs Keith Richards er bedenkingen bij heeft, besluit ik het probleem terdege aan te pakken.

    Het toeval wil dat ik de shark net volgetankt had (alhoewel toeval, ik had waarschijnlijk geen benzine in de koffer gehad anders) en dat ik die eerst moet aftappen. Gelukkig geen al te moeilijke taak al betekend het wel dat de Keith Richards-routine nog is wordt over gedaan. 

    Aan de benzinepomp zelf is niet veel te zien maar het probleem kan wel is in een vol gekoekte filter zitten. De intank-filter los krijgen blijkt echter geen eenvoudige opgave en het loopt al snel fout, ipv. de filter los te schroeven trek ik de hele “bus” los van de benzinetank. 

    Het moet weer lukken maar geheel onlogisch is het niet; ondanks het intelligente design van Porsche hebben ze deze constructie ongetwijfeld op een maandagochtend bedacht: een stalen bus met daarin een filter met Aluminium schroefdraad, daar kom je alleen maar op als je een heel weekend gezopen hebt of waarschijnlijker nog, benzine gesnoven hebt. 

    Het is belangrijk dat ik de bus kan recupereren en dus laat ik ze eerst maar is een nachtje weken in Wally’s brew alzo een ijslolie producerend. 















    12-08-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Hij is thuis, maar niet zonder slag of stoot. Het relaas van een bewogen dag:

    Deze ochtend gaat de wekker om 06uur, om 07uur staat mijn lift naar Antwerpen Centraal namelijk voor de deur. Ik had geen privé-chauffeur kunnen regelen maar VOF De Loods ligt op een kleine kilometer van het station Den Dolder, ook de reisduur van iets meer dan 2 uur lijkt niet onoverkomelijk. Ik moet overstappen in Rotterdam en Utrecht en heb daar telkens een minuut of 7 voor, gezien de stiptheid der treinen scherp, maar we zien wel, het is tenslotte voor een goed doel. De trein komt met 5 minuten vertraging in Rotterdam aan, met een tussensprintje spring ik in de trein naar Utrecht op het moment dat de conductrice op de fluit blaast. In Utrecht heb ik iets meer tijd en eigenlijk haal ik Den Dolder best vlot. Na even de juiste richting zoeken stap ik de Loods binnen net voor de regen. De ontvangst is zoals steeds aangenaam en met een bakje koffie overlopen we de gebeurde werken en resultaten. Kees vraagt alvorens ik vertrek om even blokje om te doen met de wagen en dan terug langs te rijden of alles naar wens is. Na een kort toertje is het dat zeker al is het contact van de kilometerteller wat nukkig maar dat is in 1,2,3 verholpen...Tijd voor de rit naar huis.

    Na de shark van voldoende vocht te hebben voorzien draai ik de autostrade op. De nieuwe billsteins zijn duidelijk wat harder en geven iets meer de rolgeluiden van mijn iets te oude banden door maar ze bevallen me absoluut. De shortshifter is absoluut “short” maar het went best snel en na de revisie is het schakelen strak en precies. Met een gevoel van tevredenheid maal ik de kilometers af en al snel passeer ik de grens.

    Net over de grens slaat het noodlot echter toe, de shark gedraagt zich plots alsof hij zonder benzine valt en ik slaag er net in de sputterende wagen op de pechstrook te parkeren alwaar hij stilvalt. Verscheidene startpogingen zonder resultaat doen de moed in de schoenen zinken. Ik heb voldoende getankt maar de manier waarop hij stilviel gaf mij toch de indruk dat hij zonder benzine viel. Ik was net het benzinestation aan de grens gepasseerd en besluit op zoek te gaan naar benzine, als dat niet helpt zien we wel. Net passeren in de wagen is niet hetzelfde al net “te voet” passeren heb ik vandaag geleerd en onverricht ter zake wandel ik langs de pechstrook terug naar de wagen. Op dat moment is er al hulp met een gevulde jerrycan op weg maar dat mag helaas niet baten. De wagen start niet, gereedschap heb ik niet bij aangezien ik met de trein de heenreis heb aangevat en ik de wagen gevuld had met onderdelen toen deze naar De Loods vertrok. Ik zie maar 1 (dure) oplossing, Touring waar ik géén lid bij ben, bellen. Over de factuur ga ik zwijgen maar na een uur en een kwart komt de depanneur, doet een poging met wat dampstart maar heeft geen zin in een deftige analyse langs de drukke autostrade, en ik kan hem geen ongelijk geven. In volle spits naar huis slepen dan maar, langs een school of 5 waar alle kindertjes de shark op de trailer een mooie auto vinden. Ik kan wat ooh’s en aah’s opvangen maar wat er op dat moment allemaal al door me heen gaat kan ik niet beschrijven. Uiteindelijk staat de shark tegen 16u30 op de oprit. Ik besluit meteen even de cover van de zekeringenkast te verwijderen, heel de tijd stilstaand langs de autostrade dacht ik “ had ik maar een 10 om aan de zekeringen en relais te kunnen”. Twee zekeringen staan er maar vreemd bij ook al lijken ze niet stuk. Ik vervang ze en als ik in de wagen stap valt het meteen op dat mijn verwarming/luchttoevoer terug werkt, een simpele draai aan de contactsleutel, a gentle twist, zoals het zo mooi in het Engels heet. Vroem! Eenk ort ritje geeft aan dat het probleem opgelost is. Morgen ga ik er mee naar Brussel, zorgeloos want hey...Ik ben bij Touring.






    19-06-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    21-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tot later, als je "genezen" bent :-D
    In de voormiddag worden de laatste voorbereidingen getroffen voor het transport. De steekassen worden provisorisch in elkaar gezet, onderdelen worden gesorteerd en gelabeld (1 etiket is 17 cm lang "Transmissie crossmember bouten" het zijn er 2 en ze zijn zelf niet zo lang ) en alles krijgt een plaatsje in de shark. Rond 14 u vertrekt de shark (die ondertussen een lekke linker voorband heeft) op transport.  Met een Stella vier ik het afronden van mijn taak, of verdrink ik het toch wel pijnlijk momentje om de wagen te zien vertrekken, ik weet het niet zeker. Wat ik wel zeker weet: het aftellen kan beginnen.













    21-05-2015, 16:26 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The job is done!
    Na een dagje Murphy gisteren waarbij het monteren van de handrem aan de linkerachterzijde alleen al 3 uur duurde, de remschijven uitsloegen en de motorkap niet geheel kon sluiten maar toch potvast kwam te zitten, kan ik met trots melden dat ik vandaag al deze problemen opgelost heb gekregen en de shark weer op eigen benen staat. Hij heeft er zowaar een glimlach van gekregen.









    19-05-2015, 13:32 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs