sharknose
the story of a 928
Inhoud blog
  • Suspense
  • Van de weg en uit mijne weg
  • Bodyparts
  • Takelmaterie
  • Pins from hell
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    04-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stuurstoppen en uilijning
    Deze week mogen we het stuurhuis verhaal afsluiten. Ik slaag er in de stuurstoppen te plaatsen (nadat ik eerst de verkeerde bestelde) en de wagen min of meer uit te lijnen. De rubbers over de stoppen en stuurstangen plaatsen is alvast een glibberig gedoe, er zijn leuker dingen
    De bandenspecialist neemt de definitieve uitlijning voor zijn rekening. 
    Gerust rondrijden zit er overigens nog niet helemaal in daar de wagen soms stil valt zonder aanwijsbare reden.
    Goed nieuws is er dan weer ivm.het chassisnummer. Na enkele telefoontjes aan D'ieteren, een bezoek aan Beirens (die me meeneemt in de garage met waanzinnig veel coole cars) die me vertellen, en in het geval van Beirens zelfs tonen waar het chassisnummer staat, krijg ik het ding aanvankelijk niet in het vizier. Als ik op een avond besluit de kabelboom wat opzij te trekken staat het er in koeien van letters. Als je het weet vrij eenvoudig eigenlijk. Toch vreemd dat de NV België het ook niet kon vinden. 

    04-12-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    13-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de put
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De afkeuring voor het stuurhuis blijkt gerechtigd dus ik bestel een stuurhuis bij VSM. De eerste grote Porsche-klus staat voor de deur. Wolfs werd verticaal geklasseerd nadat we bij hen informeerden naar de mogelijkheden ivm.het stuurhuis. Al wat stuk of fout gaat aan de wagen ligt volgens hen aan onszelf, zo krijgen we op nogmaals onvriendelijke toon te horen nadat we telefonisch contact met hen opnemen in de hoop tot een constructieve dialoog. Dik gebuisd voor service en ondanks de positieve ervaringen die anderen er mee hebben kan ik alleen maar getuigen van vriendelijkheid bij de verkoop van de wagen. Verder zullen wij wel vervelende klanten zijn zeker. In de put zit ik er niet van alhoewel in letterlijke zin dat toch het geval is. Ik vervang het stuurhuis in de garage van een familielid die over een smeerput beschikt. Al bij al valt het mee en op 2 dagen is het zaakje gefixt. Enige probleem is de uitlijning. Daar kom ik achter als ik vertrek. Het lijkt alsof ik op ijs aan het rijden ben, de Porsche lijkt alle richtingen op te willen. Een stop bij meneer CC brengt soelaas en ik geraak zonder verdere problemen thuis. 
    Helaas beschik nog niet over de originele "stuurstoppen". Die zaten niet bij het nieuwe stuurhuis en op het oude zaten er ook geen, daar zaten slechte zelfgemaakte stuurstoppen op in de vorm van grote rondels. Jawadde! Morgen de originele maar is bestellen.




    13-11-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    24-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama act 2
    Het start-euvel, of beter gezegd het niet starten, is als bij wonder verdwenen. Een oorzaak is niet gevonden maar plots startte hij weer. Veel is er niet aan te doen en het is gewoon afwachten tot hij het weer krijgt of beter nog, leven met de hoop dat het niet weerkeert. Klaar voor een nieuwe poging bij de keuring dus. Ik besluit, na het drama van vorige keer, mee te gaan dan zijn we tenminste met 2 om te duwen .
    Het chasis-nummer blijft even onvindbaar als vorige keer ondanks de aanwijzingen waar hij staat of zou moeten staan. Slechte start dus maar goed de wagen kent geen andere start-problemen en haalt het dus tot op de brug. Het is overweldigend en hartverwarmend om te zien hoe de NV België zijn interesse toont in oude wagens, maar liefst 4 van zijn werknemers plegen overleg over wat er aan de onderkant van de Porsche allemaal te zien is. Na overleg besluit men de wagen af te keuren. Te veel speling op het stuurhuis en aan de onderkant is blijkbaar gelast en de las is verdoezelt met een dikke laag Rutex. De NV België wenst de las te zien alvorens men er zijn, zéér gewaardeerde, zegen over kan geven.
    Een met whisky gevulde avond bij de familie CC verzacht de pijn. De nodige bedenkingen worden gemaakt bij het verschil in keuring in Nederland en België, het één gemaakt Europa lijkt vooral een goed idee te zijn, verder dan dat gaat het niet tenzij het over kosten gaat.
    We bekijken of het stuurhuis onder garantie valt en zullen de komende dagen contact opnemen met Wolfs.





    24-10-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama act 1
    Vandaag is de wagen naar de technische keuring geweest. Ik was er zelf niet bij maar het telefoontje dat ik krijg na de keuring is een absoluut drama. De wagen is binnengereden op de controle en na het zoeken naar het chassis-nummer, die men overigens niet gevonden heeft, niet meer gestart geraakt. Verder controle is er niet geweest en de wagen is richting VSM gesleept. Hij wil voorlopig niet meer starten. I'm going nuts here!

    Bijlagen:
    Porsche.png (19.6 KB)   



    10-10-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    01-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heb ik dat elektrisch wonder weer
    Vandaag heb ik uiteindelijk de tijd gevonden om het meettoestel bovenhalen. Alhoewel ik een diploma nijverheidselektriciteit op zak heb, heb ik een vreselijke hekel aan elektriciteit. Ik word niet veel wijzer van de metingen en besluit beroep te doen op een bevriende garagist uit de buurt(Vsm-autoservice.Marc de eigenaar is ook een porsche-fanaat en heeft al jaaaaren een 911 uit elkaar liggen))  nadat een mail naar Wolfs onbeantwoord is gebleven. (vroeg gewoon naar mogelijke oorzaak en meetpunten) 
    Het verdict van de garagist is niet al te best: batterij naar de... al een geluk dat ik dus al een nieuwe heb gekocht en de alternator die ook de geest heeft gegeven. Een nieuwe alternator wordt geplaatsten we weten nu dat aan de basis het elektrisch gedeelte alvast in orde is. De wagen kan nu klaar gemaakt worden voor de technische keuring. 

    01-10-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.There's a down and an upside
    The Upside: Vandaag mijn gelijkvormigheidsattest gescoord. Dank zij de kwaliteitsvolle verkeersstroom (met dank aan de NV België)  op de A12 was ik te laat op mijn afspraak maar na een telefoontje naar D'ieteren kreeg ik te horen dat indien ik er voor 11u30 zou zijn, de controle nog zou plaats vinden. Door het vlotte verkeer in en rond Brussel (opnieuw mijn dank naar voornoemde NV) haal ik het nét. Na amper een uur ter plaatse is er alvast 1 zorg voorbij.
    The downside: Op weg naar D'ieteren gaat plots het waarschuwingslampje van de batterij branden en de voltmeter loopt zéér langzaam terug.Ik besluit te blijven bollen richting bestemming en zal het probleem later wel oplossen. Ik kom in Brussel aan met een goede 10 volt batterijspanning.
    Op de weg terug daalt de spanning verder en ik besluit de A12 te verlaten om binnendoor de rijden. In Rumst is het einde verhaal. Na ongeveer een uur stil te staan is de spanning weer gestegen en kan ik weer even verder maar na 15 min. is het definitief over. Calling CC for some rescue. We bekijken de situatie even en vinden slepen toch te riskant. Proberen met startkabels dan maar. Die hebben we niet dus die worden eerst aangekocht. We kunnen terug starten en laten de wagen mét startkabels even draaien waarna ik weer even verder kan rijden maar verder dan 2 km kom ik niet. De wagen achter laten lijkt de enige optie, morgen kan ik getakeld worden. Welgezind stap ik in de wagen bij CC. Als we door Kontich rijden komen we een grote speciaalzaak tegen met wagenonderdelen, ik besluit een nieuwe batterij te kopen en daar mee naar huis te rijden. Dat laatste lukt met een constante batterijspanning van 10V. Back home wacht homemade CC food en Whisky. Ik ben de administratieve rompslomp van de NV België eigenlijk weer spuugzat. Een één gemaakt Europa met vrij verkeer van goederen en personen:
    MY ASS!!

    19-09-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.He's back
    Deze week na een paar keer over en weer bellen het dan toch gedaan gekregen dat de Porsche klaar is. Ik heb absoluut geen zin om mijn afspraak maandag bij D'ieteren nog eens te cancellen.
    Zoals zo vaak trommelen we de heer CC op voor logistieke steun. Aangekomen bij Wolfs zien we de auto al buiten staan,Dhr.wolfs komt toegesneld en overhandigd ons de sleutels en zegt meteen "Hop rijden". We hebben het gevoel dat men van ons af wil. Als we vragen willen stellen over de gebeurde reparatie's krijgen we een kort onvriendelijk antwoord en al snel is het duidelijk dat we maar beter vertrekken. Op de weg terug stellen we vast dat wat gevraagd is,gedaan is en daar zijn we blij mee, helaas hebben we ook een minder prettig gevoel over gehouden aan onze ontvangst bij Wolfs. De terugreis verloopt verder zonder problemen. We kunnen duimen naar maandag toe.

    15-09-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs