
Zoals het een goede Baron betaamt, voor een Minerva had je een chauffeur in dienst.

Maar soms ging de Baron zelf achter het stuurwiel zitten.

In de latere jaren werden er meer Minerva's aan 'simpele' mensen verkocht. De modellen werden ook beterkoop, maar nog steeds een status symbool.

Het vertrek aan de Dikke Mee in Antwerpen verliep vlekkeloos, al was het soms moeilijk doorkomen tussen wel zeer veel kijklustigen en fotografen.

Zeer mooie originele thermometer, van voor het 'mascotte' tijdperk. (1922)

schitterende details, Franse carrosserie.

De werkplaats van de chauffeur welke zijn handen letterlijk vol had.

De benzine stand moest je wel achter aan de auto gaan aflezen. Ingebouwd in de tank, en uitgedrukt in Gallons en Liters

Een foto gemaakt onderweg naar de middagstop.

En naar het Stampe/Vertonge (vliegtuigconstructeur) Museum, de fabriek waar de motoren voor Minerva werden vervaardigd.


De Minerva van Henri Ford was uitgerust met speciale Olie/luchtvering, destijds in Amerika toegepast o.a. ook op Caddilac en Packard.

Een Minerva van de laatste generatie's uit Museum Bosaert te Ieper. 1933 Rapide 25 pk.
Bij aankomst op de luchthaven werden de deelnemers onderworpen aan een snuffelhond test. Dat de nummerplaat niet reglementair is maakt niet uit.

Deze Minerva AG reed helemaal vanuit Limburg naar Antwerpen, deelgenomen aan de rally, en terug naar huis. 310 km er bij op de teller. Proficiat.



In totaal werden 16 Minerva's verwacht op de aankomst.