Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    16-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg minerva roots vivinus




    2 vivinusen

    Een Nederlandse Dealer  'De wit'





    Een fraai motorblok van Vivinus

    Voor een auto uit 1903, ziet deze er al zeer vooruitstrevend uit.







    Vivinus was erg in trek in de vliegtuigbouw.

    Nog een Link Met Minerva..Moore Brabazon. Zoals ook de Minerva 'circuit des Ardennes gedoopt werd.



    En ten slotte een zeeeeeeeeeeeeeeeeeer zeldzame foto van een FAB, De Vivinus na 1912.

    We kijken uit naar nog meer Vivinus materiaal, dus niet aarzelen deze door te sturen................ alvast dank.

    16-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    15-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg minerva roots vivinus


    Om een zeer zeldzame overgebleven Vivinus te bezichtigen moet je al helemaal naar Noorwegen..............

    Of dit exemplaar iets dichterbij in de Collectie Mahy te Leuze. Dit is Vivinus nr 6



    Deze ' de Dietrich' Vivinus was persoonlijke eigendom van Baron de Dietirch, waarin ook ooit Etore Bugatti gezeten was.

    Een mooi beeld op de aan elkaar gekoppelde motoren de dion om alzo een 2 cilinder te verkrijgen.

    Ooit stond de Vivinus nr 6 in Houthalen, Museum Mahy.

    15-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    14-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische Elgé

    Elgé

     

    Op 30/12/2012, we zijn ondertussen weer  5 jaar zachtjes verder gerold,  brachten we hier het verhaal  van een extreem zeldzame vondst; een Belgische Elgé.  Niet echt een spectaculaire creatie, maar we kunnen leven met gewone gewoonheid. (zie bericht 30/12/2012)

    We wisten dat men deze wagen gerestaureerd wilde hebben voor het evenement ‘Circuit des ArdennesÂ’ van dit jaar, maar daarin is men wellicht niet geslaagd, hoewel de werken sterk gevorderd waren.  Een evolutionaire stap vooruit is gezet, want we vonden enkele beelden en ook een video van de draaiende motor van Chapuis Dornier waarmee deze cyclecar is uitgerust. Zou perfect passen in het kader van de momenteel lopende beurs in Brussel, voor degenen die willen gaan navelstaren.

      Lees dus nog eens het verhaal in onze archieven, en bewonder het werk van de nazaten van de originele bouwer, familie Lambin. Weer een stukje fragiel erfgoed gered van een bijna gewisse ondergang.



    De Elgé nadat hij uit zijn schuilplaats naar de plaats van restauratie gebracht werd, ontdaan van een paar kilo's duivenmest.

    Immer nog met zijn laatste nummerplaat uit de jaren 60.

    Een beetje overzichtelijker dan in de schuur waar hij onder een hoop junk en vuil 30 jaar moest verblijven.

    Momenteel ziet het achterkantje er zo uit. Blinkt als een spiegel.

    De triestige aanblik van een verwaarloosd motortje.............

    welk er met de nodige hand der liefde nu zo uit ziet.

    Hetzelfde voor het instrumentenbord.   Voor..............

    en Na

    Wieldopjes mooi opgeblonken zodat de merknaam weer fier in de openbaarheid kan treden.

    Voila, en dan hier het geheel................. hopelijk komen we hem binnenkort tegen.

    14-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    12-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.news on the Henry Ford Minerva
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Onlangs ontvangen, Kleurfoto van de Henry Ford Minerva begin jaren 80.
    Zie meer in de artikels ; 7/9/ 2017 en 6/9/ 2017 en 27/8/2017




    12-11-2017 om 09:03 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    09-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reactie op bericht coupé chauffeur.
    Als reactie op onze rubriek 'Minerva coupé chauffeur kregen we deze mooie foto uit Frankrijk.
    We moeten echter wel vast stellen dat de eigenaar het embleem van een Packard op deze Minerva plaatste.
    Moeten we dit zien als een eerbetoon aan de Belgische Rolls Royce of als een belediging? 
    U mag kiezen, wij gaan voor het eerste. 
    Foto uit 1927, met natuurlijk onze dank aan de inzender.




    09-11-2017 om 20:13 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    08-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minerva 1906
    Speciaal bericht,
    foto ingezonden door een Lezer. 
    Achiles Zephirinus Bekaert op zijn Minerva 1906 te Nevele
    Mooi, en hartelijk dank aan de inzender. 
    Daarnaast 2 foto's van het grootste broertje, Minerva 6 cilinder 1906.
    en tenslotte een beeld van het Minerva equipe 1904 van circuit des Ardennes,  hoewel we daar onze twijfels over hebben.

    Nogmaals, het is verboden foto's over te nemen, te publiceren op sociale media en andere !
    U mag wel naar dit blog verwijzen.
     Forbidden to take photos and post to social media or others !
    You can refer to this blog.


    De trotse Achil op zijn fonkelnieuwe Minerva.

    Ook deze Minerva liep in 1906 uit de fabriek. De grootste tot dan toe gebouwde Minerva met een 6 cilinder.

    Mogelijk dezelfde auto als hierboven.

    Volgens het opschrift zou dit het Minerva team circuit des Ardennes 1904 zijn?  Wie weet meer?

    08-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    02-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva coupé Chauffeur
    Zoals gemeld in de voorgaande Rubriek, waren en veel Minerva's die zelf model stonden. 
    We beginnen met Minerva's van het model coupé chauffeur waarbij de eigenaar meestal niet zelf achter het stuur zat.
    Om duidelijk te maken dat ze in een andere klasse zaten dan hun bedienden, kregen deze een apart afgescheiden werkruimte. 
    Pas na WO II raakte dit verschijnsel in onbruik. 


    Minerva type SS uit 1910.

    Minerva type 24 pk 1907. Deze had zijlingse rolgordijnen

    Minerva uit 1911 met Henri Lafitte carrosserie.

    Deze foto gezien op een Antwerpse beurs. Helaas gegevens niet duidelijk.

    Nog een 26 pk Minerva omstreeks 1912

    Fabrieksfoto Minerva D' Ieteren

    Nog een D'Ieteren 1915

    Minerva voorzien van een Engelse carros. Offord & Sons begin jaren 20, en een exemplaar van dezelfde carrossier later.

    Belgische makelij D'Ieteren

    Een type TT 1915 door D'ieteren

    Amerikaanse boddy halverwege jaren 20

    Deze is ook een Amerikaanse versie van Rolston.

    Dezelfde wagen ander perspectief.

    Minerva 1923 door D'Ieteren

    Ook dit is een creatie van D'Ieteren.

    Nog een D'Ieteren 

    Zonder gegevens

    Type O 1921 gebouwd voor Marylin Miler

    02-11-2017 om 15:03 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    01-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva coupé Chauffeur vervolg
    Vervolg Minerva coupé chauffeur tot in de jaren 30.



    Minerva met Vandenplas boddy

    Minerva 1929 van Ostruck type AM



    Minerva 'imperial' D'Ieteren 







    Imperial D'Ieteren







    40 pk 1934









    01-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    30-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva oude foto's
    De Herfstmaanden zijn weer aangebroken, waardoor de auto's weer op stal staan en er een beetje tijd is om weer in de archieven en onder de wagens te duiken. 
    Afgelopen paar weken zijn er weer enkele mooie beelden van Minerva producten in de digitale brievenbus beland, en zoals u het van ons gewoon bent delen we ze hier met u. Gratis en voor niks, met enkel de vraag ze niet te produceren op sociale media, vermits we daar niet altijd de toestemming hebben.  (dus geen Facebook, Pinterest, en aanverwanten.) U mag altijd wel verwijzen naar dit blog. En natuurlijk, mocht u zelf nog foto's hebben liggen van Minerva of andere Belgische merken, we zien ze graag verschijnen.

    We beginnen met enkele motorfietsen........




    Een meer dan mooie opname van bij onze noorderburen. Minerva clip on omstreeks 1901/2

    Ook deze foto is gemaakt met een kwaliteits camera.

    Een  nog jonge Olieslagers?






















    En nog enkele automobielen.
    Antwerpse verkeersagent

    Wat een drukte !



    Effe naar de Bakker.

    30-10-2017 om 12:22 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    29-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minerva oude foto's vervolg


    Foto toegezonden door een lezer die hierdoor besmet werd, en besloot zelf Minervist te worden. 





    Deze foto ontvingen we vanuit Australië van Gregg. Op de treeplank staat de man die 2de eigenaar werd van deze Minerva, en hem vorig jaar op 82 jarige leeftijd verkocht aan Gregg.

    Nog steeds in zijn oude glorie, met toepasselijk schaap op de radiator.

    Gregg, samen met Bill Sides, welke enkele maanden geleden nog op toer was in Europa, en ons met zijn bezoek en kennis verraste. 

    De motor werd zuiver gemaakt, nagekeken en voorzien van nieuwe segmenten, en hopla, weer klaar voor de volgende 80jaar.



    Terug onderweg naar de toekomst............

    Verder nog wat foto's van een 1913 Minerva welke via Spanje en Amerika weer in België belande, en deelnam aan o.a. de laatste Groote rally.





    Hier in actie afgelopen Augustus. 



    Ook niet bij de deur, deze Minerva, eigendom van een Maharadja in India. 

    We hebben nog honderden foto's van Minerva's welke op zich als fotomodel dienden. We zullen deze in de nabije toekomst publiceren, maar ook andere Belgische merken zullen aan bod komen.



    Een van de latere modellen van Minerva. 

    29-10-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs