Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
Er stonden ook een twintigtal kraampjes waar new-age en hippy-spullen te koop werden aangeboden.
Een 'witte heks' was bloemenkransen aan het vlechten...
En natuurlijk mochten de traditionele pensen niet ontbreken... deskundig klaargemaakt op de BBQ
Deze mooie Chinese 'vlieger' toornde hoog uit boven de hoofden van de aanwezigen
Op de 'festival-weide' leek het wel de finale van het WK voetbal : voor de gelegenheid had iedere deelnemer een oranje t-shirt gekregen...
Het motoren-park was er weer eentje om U tegen te zeggen... Een kleine greep uit het aanbod... (voor meer fotomateriaal kun je altijd een kijkje nemen naar voorgaande edities op dit blog)
Deze oude BMW was ook van de partij
Niet te vergelijken met deze prachtige combinatie van Honda Goldwing 1800
Er komen meer en meer 'trikes' opdagen bij zulke aangelegenheden
Naar gewoonte was ook 'Jumbo' weer gemonteerd vooraan op de 'pacewagon'
De kop van de karavaan wordt steevast getrokken door deze oude Goldwing met vlag
De escortes staan reeds te popelen van ongeduld om de terugweg aan te vatten
In Deerlijk centrum waren enkele verkeerspalen versierd met olifanten-maskers
Bij het verlaten van de dorpskom stonden toeschouwers de voorbijrijdende sidecars toe te wuiven
In Oostrozebeke werden we onthaald op fanfaremuziek en majoretten.
Even tussendoor...
In Meulebeke lachtte de beer op het dorpsplein ons toe.
Even buiten het centrum stond ons nog een verrassing te wachten : de plaatselijke brandweer tracteerde op een douche !
Tot groot jolijt van de deelnemers, want een verfrissing van die aard was enigszins toch wel welkom bij dit warme weer.
Daar staan de 'schuldigen'...!
Ik mag er niet aan denken dat deze tractor in eerste versnelling door zou schieten !
Bij aankomst op het Instituut Dominiek Savio stonden de line-dancers ons op te wachten
Enkele medewerkers in olijke outfit verzamelden zoveel mogelijk handtekeningen om die achteraf aan de organisatie te schenken.
Met veel droefheid melden wij u het overlijden van een clublid van MTC Vlaanderen.
Hilde Wynant was jaren actief lid van de club en overleed na een motorongeval in Duitsland, zij is de echtgenote van Philip Vermeir. De uitvaartplechtigheid vindt plaats in de aula van het crematorium Westlede te Lochristi (Smalle Heerweg 60, 9080 Lochristi) op zaterdag 24 juli om 12.30 uur.
De familie heeft graag dat wie kan ook met de moto komt. Bij deze een oproep aan alle leden en sympathisanten van MTC Vlaanderen om een erehaag te komen vormen bij de laatste groet aan Hilde. Vertrek aan het funerarium De Rycke, Stationsstraat 121, 9450 Haaltert om 11u30. Het is de wens van Filip om van daar al met een aantal motoren mee te rijden met de lijkwagen richting Lochristi. Diegenen die vanuit Aalst vertrekken kunnen samen rijden met Rudy De Meersman, afspraak om 11u aan den Hazard.
Met veel droefheid melden wij u het overlijden van een clublid van MTC Vlaanderen.
Hilde Wynant was jaren actief lid van de club en overleed na een motorongeval in Duitsland, zij is de echtgenote van Philip Vermeir. De uitvaartplechtigheid vindt plaats in de aula van het crematorium Westlede te Lochristi (Smalle Heerweg 60, 9080 Lochristi) op zaterdag 24 juli om 12.30 uur.
De familie heeft graag dat wie kan ook met de moto komt. Bij deze een oproep aan alle leden en sympathisanten van MTC Vlaanderen om een erehaag te komen vormen bij de laatste groet aan Hilde. Vertrek aan het funerarium De Rycke, Stationsstraat 121, 9450 Haaltert om 11u30. Het is de wens van Filip om van daar al met een aantal motoren mee te rijden met de lijkwagen richting Lochristi. Diegenen die vanuit Aalst vertrekken kunnen samen rijden met Rudy De Meersman, afspraak om 11u aan den Hazard.
Met veel droefheid melden wij u het overlijden van een clublid van MTC Vlaanderen.
Hilde Wynant was jaren actief lid van de club en overleed na een motorongeval in Duitsland, zij is de echtgenote van Philip Vermeir. De uitvaartplechtigheid vindt plaats in de aula van het crematorium Westlede te Lochristi (Smalle Heerweg 60, 9080 Lochristi) op zaterdag 24 juli om 12.30 uur.
De familie heeft graag dat wie kan ook met de moto komt. Bij deze een oproep aan alle leden en sympathisanten van MTC Vlaanderen om een erehaag te komen vormen bij de laatste groet aan Hilde. Vertrek aan het funerarium De Rycke, Stationsstraat 121, 9450 Haaltert om 11u30. Het is de wens van Filip om van daar al met een aantal motoren mee te rijden met de lijkwagen richting Lochristi. Diegenen die vanuit Aalst vertrekken kunnen samen rijden met Rudy De Meersman, afspraak om 11u aan den Hazard.
Een motorrijder is vrijdagmiddag even na vier uur zwaargewond geraakt bij een aanrijding op de Zandheuvelweg, op de grens Baarn-Hilversum.
Een bestuurder van een bestelbusje sloeg linksaf, waarbij hij de motorrijder over het hoofd zag. Die klapte frontaal op de bus. Het slachtoffer is overgebracht naar het UMC.
Drachten - De politie onderzoekt een eenzijdig verkeersongeval dat zaterdagmiddag rond 17.00 uur plaatsvond op de Opperhaudmare (N381). Daarbij kwam een 28-jarige man uit Haulerwijk om het leven.
De hulpdiensten waren snel ter plaatse en startten de reanimatie. Ook een traumahelikopter kwam ter plaatse. De motorrijder werd vervolgens in kritieke toestand per ambulance overgebracht naar het UMCG. Daar is hij aan zijn verwondingen overleden.
De Opperhaudmare werd vanwege de landing van de helikopter en voor het onderzoek door bureau Verkeersongevalsanalayse afgesloten. Rond 19.30 uur werd de weg weer vrijgegeven.
Een beetje een verkeerde kijk op de zaken. Vooreerst ligt de oorzaak van motorongevallen voor 80% bij de onoplettendheid van een autobestuurder. Ik ben in mijn loopbaan als 'toeristisch' motorrijder (dus niet met een snelheids- of off-raodmachine) al 7 (ZEVEN !) keer van de baan gereden door een verstrooide chauffeur. Vandaar dat ik de laatste 20 jaar steeds met fluohelm en bijpassend hesje de baan op ga. Ik ben niet verbonden aan een of andere club, dus ik hoef niet te pochen met mijn 'tag'.
De stelling dat bij motorrijders jonger dan 34 jaar het dodenaantal is gedaald, kan misschien wel kloppen, maar er wordt geen melding gedaan van het aantal ongevallen waarbij sommige 'cowboy's' het gelukkig wel overleefd hebben. Het is juist die categorie die nog eens het gashendel durven opentrekken.
Dat de groep van 50-plussers een hogere ongevallenscore krijgen, laat ik in het midden. Ik ben 55 en heb in 1974 ook geen motorrijdersopleiding gehad... dat bestond trouwens nog niet. Maar niemand zal mij komen vertellen dat ik in die 36 jaar ervaring over onvoldoende voertuigbeheersing beschik ! Ja, natuurlijk... als je in je midlifecrisis je spaarcenten van de bank haalt en je als 50/60-plusser direct een Goldwing gaat aanschaffen, is de kans groot dat je (zonder degelijke rijopleiding) binnen de maand uit de bocht gaat of achterop een auto beland.
Een 24-jarige Tilburger is vrijdagnacht overleden aan zijn verwondingen die hij de avond ervoor opliep bij een ongeval met zijn motor.
De man reed met hoge snelheid over een verkeersdrempel op de Kapelmeesterlaan en verloor de macht over het stuur. Het slachtoffer kwam onder een geparkeerde auto terecht.
BMW has unveiled a new fluorescent yellow System 6 helmet, a high-visibility design first developed for Dutch police riders.
For £375 motorcyclists can now buy the striking yellow flip-fronts that weigh in at just 1570g and are among the quietest (86 dB at 60mph) of their kind currently on the market.
Additional features include a drop-down internal sun shield and a mist-resistant double-layered visor. For riders who prefer more sober colours, the System 6 is also available in black, grey and metallic white.
Dave Alexander, BMW aftersales manager said: "The System 6 has been a very successful helmet since its launch last year. It's one of the lightest and quietest helmets on the market.
"We've had a lot of demand for fluorescent clothing and accessories - particularly from riders in urban areas who are very conscious of the need to be visible in all conditions. We're very pleased to be able to offer the added safety of the fluorescent colours in a stylish, modern-looking and well featured helmet."
Met de dood van twee motorrijders in Semmerzake, bij Gavere, staat de teller sinds het begin van de zomer al op vijftien motordoden. En dat alleen al in Vlaanderen. Gemiddeld laat om de twee dagen een motorrijder het leven bij een verkeersongeval !
Twee bevriende motorrijders reden zondagavond in Semmerzake frontaal op elkaar in. Jarno De Cnuydt (28) uit Asper ging om onduidelijke redenen met zijn Suzuki-racebike aan het slingeren. Hij botste tegen zijn vriend Henri Boeykens (48) afkomstig uit Scheldewindeke, die met zijn motorfiets uit de tegengestelde richting kwam aangereden. De klap was enorm. Beide motorrijders waren op slag dood.
'Uit een eerste onderzoek blijkt dat De Cnuydt met zijn arm of helm een verkeersbord heeft aangetikt. Hij is met zijn motor beginnen te schuiven en heeft zo de doorgang versperd. Of één van de twee te snel reed, is nog niet duidelijk', zegt Annemie Serlippens van het Gentse parket.
Defensief rijgedrag
Dit ongeval met dodelijke afloop maakt dat er sinds het begin van de zomer al vijftien motorrijders het leven lieten. En dat alleen in Vlaanderen. In Wallonië liggen de cijfers traditioneel nog iets hoger. Vijftien doden in vijfendertig zomerdagen maakt een triest gemiddelde van bijna één dode motorrijder om de twee dagen.
Erwin Steegmans van de Motorcycle Action Group (MAG), die zich inzet voor de belangen van de motorrijders : "De cijfers zijn hard. Elk jaar voeren wij aan het begin van de lente intens campagne waarin we pleiten voor defensief rijgedrag. We hadden de indruk dat de preventiecampagne zijn vruchten afwierp. In de maanden april en mei waren er minder doden dan de afgelopen jaren. Jammer genoeg stellen we het omgekeerde vast sinds 21 juni."
Geen roekeloos gedrag
Volgens Werner De Dobbeleer van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) is het warme weer van de voorbije weken een cruciale factor. "Vele motorrijders hebben gewacht op de zon om hun motor na enkele maanden van stal te halen. Het is in de zomer een pak drukker op de weg, met heel wat meer ongevallen tot gevolg."
Uit studies van het BIVV blijkt dat 80 procent van de dodelijke motorongevallen tussen april en oktober plaatsvinden. En meer nog, dat de motorrijders die bij een ongeval betrokken zijn slechts in twee van de tien gevallen de oorzaak van het ongeval zijn. Het gaat vooral om perceptiefouten.
"Het gebeurt dat motorrijders verblind worden door de zon of hun motor na een winterslaap fout inschatten. Maar eigenlijk gaat het hier om een structureel probleem", zegt Steegmans. "Het blijft voor automobilisten zeer moeilijk om de rijpatronen van een motorrijder te doorgronden. Al is dat zeker niet altijd een synoniem voor roekeloos gedrag van motorrijders. De cijfers bewijzen het tegendeel. We blijven motorrijders adviseren om defensief te rijden en er nooit vanuit te gaan dat je voorgangers je gezien hebben."
17 en 18 juli 2010 't Goorhof Kerklei 18 - 2960 Sint-Job-in-'t-Goor Bepijld vanaf de E19, Antwerpen-Breda afrit 4 Sint-Job-in-'t-Goor. Inschrijvingsrecht: 5 euro (1 drankje) Inschrijvingen: zaterdag van 9 tot 18u en zondag van 8 tot 16u. GEEN CAMPING en GEEN FUIF ! Volledig bepijlde rondrit van 160 km. Administratieve afsluiting zondag om 16 uur. Prijsuitreiking: zondag 17 uur. Info: Swa Weyten, 0478-64.30.24 toervrienden1@gmail.com
"Ik wil leven", knipoogt verlamde vlak voor machines uitgaan
De 43-jarige Richard Rudd uit het Britse Kidderminster is na een motorongeval verlamd en comateus en zijn leven hangt af van de machines waaraan hij gekoppeld is. Maar toch wil hij leven, zo kon hij op het nippertje aangeven.
De familie van Rudd, die in staat is te denken en te horen, was op het punt gekomen waarop de harde beslissing genomen moest worden: de machines zouden uitgezet worden en Richard zou sterven. De man had zelf ooit gezegd dat hij niet graag zou vastzitten in een nutteloos lichaam.
Maar terwijl de familie zich opmaakte voor het afscheid, ontdekte een dokter dat Richard ondanks zijn verwondingen aan de ruggengraat in staat bleek zijn ogen te bewegen. Zo kon hij antwoorden op simpele vragen. Toen hem gevraagd werd: "Wil je in leven blijven?", antwoordde man "ja".
Woensdagavond 18 augustus 2010 omstreeks 20:00 uur rukte ambulancepersoneel uit naar de Oudelandsedijk nabij Nieuwe-Tonge voor een ongeval. Ter plaatse bleek een motorrijder van de dijk te zijn geraakt. Het is onbekend wat de ernst van de verwondingen van de bestuurder zijn. De brandweer van Oude-Tonge kwam ter plaatse om het ambulancepersoneel te assisteren.
Motorongeval
Woensdagavond 18 augustus 2010 omstreeks 20:00 uur rukte ambulancepersoneel uit naar de Oudelandsedijk nabij Nieuwe-Tonge voor een ongeval. Ter plaatse bleek een motorrijder van de dijk te zijn geraakt. Het is onbekend wat de ernst van de verwondingen van de bestuurder zijn. De brandweer van Oude-Tonge kwam ter plaatse om het ambulancepersoneel te assisteren.
Sleutelbos veroorzaakt dodelijk motorongeval
In Sleidinge is een motorrijder omgekomen bij een ongeluk. Het ongeluk werd zo goed als zeker veroorzaakt door een sleutelbos die in de ketting van zijn motorfiets viel. Het parket van Gent voert nog een onderzoek, maar er was geen enkel ander voertuig bij het ongeval betrokken. Volgens het parket heeft de sleutelbos een dodelijke val veroorzaakt. De motorrijder was 32 jaar.
Bepijlde toeristische motorit van 190 km, 2 mooie stopplaatsen, gratis optredens, gratis tombola, eerste prijs, complete moto-bandenset. Inschrijving van 8u30 tot 14u aan feestzaal Cardijnlaan 8 Aalter-Brug. Piloot 7 euro, duo 5 euro, pak friet met saus, consumptie en tombola inbegrepen. Aandenken voor de talrijkst aanwezige motorclub.
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....