Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
02-11-2007
Honda CB1100F en EVO6
Op het motrosalon van Tokio dit jaar kwam Honda ook al op de proppen met drie prototypes waarvan er twee wel eens in productie zouden kunnen komen. Opvallend is net dat het om twee motoren gaat met een retro-look.
De CB1100F heeft een geweldige '70ties look...
... en de CB1100R ziet eruit als een volbloedracer uit die tijd. Al is de techniek dus wel van nu. We hebben het al eerder gezien, die retrotrend. Kawasaki deed het ooit met de Drifters, en onlangs Ducati met de Paul Smart en Co... (zie onder).
De Honda EVO6 is dan weer wel een rasecht prototype met een zeer futuristische look.
Een productiemotor als deze kan je wel vergeten, al komt het korte uitlaatje al heel bekend voor en doet de EVO onmiddellijk denken aan een afgeslankte versie van de Triumph Rocket III.
De Fireblade bestaat al sinds 1992, toen deze 900RR supersporter als eerste de pure power achterwege liet en weinig gewicht liet primeren.
Waar is de tijd...
Het lichte gewicht blijft ook in 2008 prioritair, 199 kilogram. Dit is 4 kilo minder dan de vorige, maar ondertussen is het vermogen al opgelopen tot 177 pk (5 meer dan vorig jaar).
Grootste verschil is sowieso het sterk gewijzigde uiterlijk met een korte hippe uitlaatdemper aan de rechterkant en niet meer onder het zadel. Het motorblok van deze CBR1000RR kan nog meer toeren draaien en is nu uitgerust met een slipperkoppeling, afkomstig uit de racerij die voorkomt dat het achterwiel gaat blokkeren bij sterk afremmen.
Alles aan de Fireblade is nieuw, frame en achterbrug inbegrepen. Ja zelfs de batterij, die 1 kilo lichter werd.
De herfst en de nakende winter zijn niet meteen de lievelingsseizoenen van motorrijders. Gelukkig is het net in deze periode dat de constructeurs hun nieuwe spullen vor 2008 tijdens diverse salons voorstellen. Zoals dat van Tokio, dat vorige week zijn deuren opende. Alle Japanse merken komen voor 2008 sterk voor de dag, maar Honda springt er toch wel uit.
De Honda Transalp bestaat straks in 2008 twintig jaar en wordt volledig vernieuwd.
Terwijl hij bij zijn lacering in 1987 nog volledig in het teken stond van Parijs- Dakar en veel zand, is de nieuwe Transalp een pure asfaltvreter geworden die evenwel nog een zandweggetje kan meepikken, maar meer niet.
Gelukkig breekt de nieuwe Transalp met het wat softe imago van de vorige versies en krijgt hij door vier kleppen per cilinder (ipv drie) er wat extra pit bij (59pk). Dat heeft hij ook te danken aan de ruimere cilinderinhoud van 680cc. De eerste Trans hadden slechts 583cc. Door benzine-injectie te gebruiken zal het nieuwe model 7% minder verbruiken en werd de tank dan ook wat kleiner (van 19 naar 17,5L). Deze alleskunner is verkrijgbaar met gecombineerd remsysteem en ABS.
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 70 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....