Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
18-01-2015
Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
800w*2 Motor 19 Inch Tire Off Road Segway, Electric Chariot Scooter For Police Use
Features
1. This Electric Chariot Scooter Comes with 2 Wireless Remote controllers
2. Over-speed alert and speed control to protect drivers
3. LCD Screen display battery Status
4. 3 types of speed setting modes can be shift. (18km/h, 12km/h, 8km/h)
5. Alarm system enable/disable (we can supply GPS Tracking Device)
6. 6 super LED lights, 3 front white lights and 3 rear red
Applications
Police,security personnel patrol
Personal travel,amusement and short-distance travel
Renting in tourist attractions,parks and amusements playgrounds
Intelligent robot moving platform
Industrial park,factory,greenhouse personal transport
Commercial applications,riding it to do promotion for your product
Car partner,put into the car black box as a scooter
Air port,stadiums,indoor venues,big warehouses,major shopping centers
Exhibitions buyers travel
1. Motor -- like the heart: we use brushless quiet 800W powerful motor, can operate almost silently.
2. Imported battery -- like the blood: TESLA dedicated Samsung battery cells, 1000 times deep cycles without damage to the battery, larger capacity, 20 km milleage after only 60 minutes single charging.
3. Gyroscope -- like the brain : It will adjust its algorythm automatically when it's making a turing, so you can enjoy turing smoothly
Op de Torhoutbaan in Ichtegem kwam zaterdagavond 22 november omstreeks 21u30 een 34-jarige motorrijder om het leven bij een zwaar verkeersongeval.
De motor doorboorde de deur van een BMW. De bestuurster van de wagen werd zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis.
Maar de vrouw uit Koekelare overleed in het ziekenhuis aan haar verwondingen.
De motorrijder kwam vanuit de richting Oostende gereden toen hij zich even voorbij het kruispunt van de Engel in de flank van een BMW personenwagen boorde.
Volgens getuigen reed de motor zeer snel en was de klap enorm.
De brandweerkorpsen van Torhout en Gistel waren snel ter plaatse, maar voor de motorrijder kwam alle hulp te laat.
In de West-Vlaamse gemeente Ingelmunster is vrijdagmiddag een jonge motorrijder om het leven gekomen.
Het slachtoffer botste op een auto met aanhangwagen.
Het dramatisch verkeersongeval deed zich voor op de Gentstraat, waar een 23-jarige motorrijder botste op een auto met aanhangwagen, die van het containerpark kwam en de weg wilde opdraaien.
De motorrijder was op slag dood. De weg is voorlopig afgesloten.
Een deskundige van het Kortrijks parket komt ter plaatse om de omstandigheden van het ongeval te achterhalen.
De bestuurder van de personenwagen raakte niet gewond maar de bejaarde man is wel in shock.
Aan de spooroverweg op de Mechelsesteenweg in Blaasveld (Willebroek) is gisterenavond (19 sep) een motorfiets op de sporen beland.
De motorrijder, een man uit Ruisbroek, remde omdat de slagbomen van de spooroverweg naar beneden waren. Op die plaats lag echter een kleine hoeveelheid zand, afkomstig van werken.
De motorrijder schoof op het zand onderuit en de motorfiets schoof nog enkele meters verder.
De tweewieler kwam op de sporen tot stilstand. Net op dat ogenblik passeerde er een trein met een snelheid van 120 kilometer per uur.
De motorfiets werd in de lucht gekatapulteerd en kwam honderd meter verder naast de sporen tot stilstand.
De motorrijder bleef als bij wonder ongedeerd. De trein maakte een noodstop en kwam enkele honderden meters verder tot stilstand.
Na een uurtje kreeg de machinist toestemming om verder te rijden naar het station van Willebroek.
Daar konden de meer dan 500 reizigers op een andere trein overstappen.
Dit waren de pijlen die we moesten opzoeken en de weg volgen...
MTC Vrijbos uit Houthulst met hun nieuwe fluo-uitrusting...
Even dit 'specialleke' fotograferen...
We starten om 09.45u... het is nog beworlt... niet de 22° C die ons beloofd was.
We verlaten Oostende via het centrum, richting kustlijn, waar we de weg naar Middelkerke nemen via Raversijde...
Westende... en langs de vaart Passendale-Nieuwpoort komen we in deze badstad aan.
Via landelijke wegen gaat het naar Booitshoeke... Veurne... stukje langs de Lo-vaart naar Wulveringem/Vinkem... Houtem... we kruisen de N8 en komen aan in Beauvoorde.
Daar was het kasteel te bezoeken vanwege Open Monumentendag...
We rijden via landelijke wegen de Franse grens over en komen aan in Hondschoote...
Daar hebben we een eerste controlepost in De Grill... het is 11.00 u en de zon komt er door.
Er rijden weer enkele juweeltjes van Cam-An mee... een Roadster 3-wheels
Klein peeceetje naast grote broer Goldwing...
Bij het wegrijden van de controlepost, een middeleeuws kampement...
In Hondschoote hebben ze mooie kunstige straatnaamplaatjes...
Dan gaat het via Warhem naar Hoymille, waar een rommelmarkt aan de gang was... even de benen strekken...
Bergues... Bierne... GrandmilleBrugge... Brouckerque... Craywick... Merckeghem... en in Bollezeele krijgen we een tweede controlepost in de 'Au Tour du Monde'...
Het is 11.00u...
In Rubrouck passeren we een eigenaardig cafeetje ... : 100% Flamand !!
Verder naar Arneke... Wormhout... Bambecque... Les Cinq Chemins... Bray-Dunes... Leisele... Hoogstade...
En in Lo-Reninge krijgen we een derde controle in cafe Mozarthuis... het is 14.10u...
Daar ontmoet ik weer mijn Poperingse carnavalvriendin Anja en haar motard.
In Polinkhove rijden we nogmaals de Lo-vaart over.
Ik weet niet precies hoeveel keer ik deze passage al heb gedaan in mijn motorrijdersloopbaan, maar 't is nu wel de laatste keer dat ik dit plaatje schiet !
Verder naar Oudekapelle... Lampernisse... Oostkerke... en plots ziet ik in een rechterooghoek iets dat vloekt met het landschap...
Ik draai mijn karre en ik had gelijk : daar lag een helm langs de rand van de weg !
Ik nader en zie op de rand van een grasberm en een omgeploegde akker een roestige Franse 'Adrian'-helm liggen !
Wat een vondst, zo vlak in de periode waar we allemaal weer dagelijks met de Eerste Wereldoorlog geconfronteerd worden !!!
beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
David Holmes was amper 38 jaar oud toen hij omkwam bij een zwaar verkeersongeval.
Een camera op zijn helm filmde het hele gebeuren.
Zijn moeder heeft nu besloten de vreselijke beelden vrij te geven in de hoop dat motorrijders zich bewuster worden van hun kwetsbare rol in het verkeer.
Op de beelden is te zien hoe David enkele autos voorbij steekt en daarbij de toegelaten snelheid overschrijdt.
Op datzelfde ogenblik probeert een auto echter de weg te kruisen.
Voor alle waaghalzen onder jullie: daag het lot niet té hard uit, want dan kan het flink mislopen.
Net als in dit filmpje waarin een motorrijder een onoplettende chauffeur tegenkomt en het drama helaas niet meer kan navertellen.
David Holmes was een fervent motorrijder uit het Engelse Norfolk.
Net als zo vaak sprong de 38-jarige man op zijn Yamaha FJR1300 en trok hij zijn racemachine op de A47 ter hoogte van Honingham open tot 156 km/u.
De toegelaten snelheid daar is 96 km/u, dus David zat daar behoorlijk over.
Op een bepaald moment slaat de chauffeur van een Renault Clio uit de tegenovergestelde richting rechts af.
Helaas zag hij de razendsnelle moto niet aankomen en knalde David genadeloos hard tegen de stilstaande Renault Clio.
David vloog van zijn moto en smakte enkele meters verder roerloos tegen de grond.
Niemand die zoiets overleven kon, en daarom wou Davids moeder de beelden die gemaakt werden met een helmcamera de wereld insturen, opdat andere motorrijders er een les uit zouden kunnen leren.
Zulke zaken gebeuren nu eenmaal te vaak, dus laat het ook voor u en uw auto/speedboot/straaljager een wijze levensles zijn...
Motard zwaargewond bij aanrijding kort na familiebezoekje
In de Jolainstraat in Sint-Denijs liep gisterenmiddag motorrijder P.T. (53) uit Bernissart in Henegouwen, zware verwondingen op bij een verkeersongeval.
In een lichte bocht in de straat knalde de motorrijder met zijn Honda tegen een wagen.
Het slachtoffer werd over de auto gekatapulteerd.
Hij werd zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht.
Automobiliste S.V. (40) uit Roeselare bleef ongedeerd.
Het parket stelde een verkeersdeskundige aan om de precieze omstandigheden van het ongeval te onderzoeken.
De brandweer kwam ter plaatse om gelekte olie op te ruimen.
De straat bleef een tijd afgesloten voor alle verkeer.
Gisteren in het Nederlandse Lewedorp (Borsele) door een collega-motorrijder (Wim) een nieuw (origineel Honda-) scherm laten monteren op mijn peeceetje,
plus hier en daar een herstellinkje laten uitvoeren... gezien ikzelf geen technicus ben op dit gebied, laat ik dergelijke werkjes liever over aan mensen met kennis van zaken.
Een prima kerel die Wim en een uitmuntend monteur met oog voor detail.
Het hoeft dan ook niet gezegd dat zijn eigen Honda Pacific Coast 800 in prima conditie staat
Mijn oude scherm moest er dus af en daarvoor diende er het een en ander gedemonteerd te worden.
Verslag van de werkzaamheden...
Wim had het nieuwe scherm reeds klaarliggen en begon meteen om het wat op te poetsen
Om een scherm te vervangen, moeten de beide spiegels eraf gehaald worden.
Je moet dan ook weten waar die schroefjes zitten om het geheel los te maken.
Ook de spiegels zelf moeten dan in een bepaalde stand gezet worden om aan die schroeven te geraken.
Ook het sierstuk dat als afdekplaat dienst, wordt gedemonteerd
Dan gaat het oude scherm eraf en wordt het nieuwe geplaatst.
Die stukken zijn op maat gemaakt en passen meteen op het frame.
Wim heeft oog voor detail... hij had al direct opgemerkt dat hier en daar de verkeerde schroef zat en begon meteen in zijn 'archief' te zoeken naar het juiste onderdeel.
Wim is monteur van PC-motoren (hij heeft er in zijn garage nog een viertal staan voor onderdelenreserve...) en wist meteen wat er moest vervangen worden.
De bevestigingsbeugel die het scherm op zijn plaats moet houden, wordt aangebracht en vastgeschroefd.
De afdekstrook wordt er opnieuw op gemonteerd
Klaar om de luchtrooster erin te plaatsen
Wim heeft een goed ingerichte uitgeruste garage waar hij medecollega-motorrijders uit Nederland en België met raad en daad bijstaat in de herstellingen van de motoren.
Af en toe worden daar bijeenkomsten georganiseerd waar ze dan onderling klussen en ervaringen uitwisselen.
Blijkt plots dat er een inzetstukje van een schroef 1 millimeter te lang is voor een degelijke montage.
Niet geaarzeld : Wim haalt meteen zijn slijpmachine boven en begint minutieus het kleinood op de juiste lengte te slijpen.
Vervolgens worden de elektronische fiches van de richtingaanwijzers aangesloten en zijn ook deze klaar voor montage.
De luchtrooster vooraan wordt terug aangebracht en vastgeschroefd.
De oorzaak van het loskomen van de zijluchtgaten was een afgebroken aanhechtingspunt.
Dit wordt door Wim hersteld door gebruik te maken van een snel hard wordende twee-componentenhars
Wim stelde vast dat een zijdelings verbindingsstuk van het kapsel gespleten was en dat werd vakkundig terug aan elkaar gesmolten.
Maar daarvoor moest het zadel en een zijpaneel eraf gehaald worden.
De las wordt vervolgens met een Dremel afgewerkt en verstevigd met snelstollende hars voor een nog betere aanhechting.
Ondertussen was de herstelling aan het zijluchtgat genoeg gehard en wordt met een fijn boortje een gaatje aangebracht om het geheel te kunnen vastvijzen.
Het oog van Wim viel op een aanhechtingspunt in het zijpaneel dat losgeraakt was.
Opnieuw wordt het lasapparaat bovengehaald en wordt het aanhechtingspunt vastgesmolten, afgeschuurd en met snelstollende twee-componenten-hars vastgezet.
Dit hars heeft maar heel weinig tijd nodig om te harden en zo kon in een mum van tijd het zijpaneel terug op zijn plaats gezet worden.
Nog even vastschroeven...
... het zijdelingse luchtgat er terug in plaatsen...
... het zadel terug monteren en vastschroeven... en klaar is kees (euh Wim) !
Na afscheid te hebben genomen, vatte ik mijn terugreis naar Belgie aan en kon ik bij het buitenrijden van de 6 kilometerlange Westerscheldetunnel bij Terneuzen nog vlug een kiekje nemen.
De Nederlandse KMar krijgt 172 nieuwe patrouille motorfietsen. Vanaf volgend jaar stroomt de nieuwe Yamaha FJR 1300A gefaseerd in.
De oude motorfietsen zijn namelijk aan het einde van hun levensduur.
Adjudant René Evers, senior medewerker sectie Logistieke Diensten en voorzitter van de gebruikersgroep Motoren,
is nauw betrokken geweest bij het samenstellen van het pakket van wensen en het testen van de nieuwe dienstfiets.
Binnen de gebruikersgroep is voor de aanschaf van de nieuwe motoren besproken welke verbeteringen er moesten komen op en aan de nieuwe motorfiets.
Zo wilden de motorrijders onder andere een navigatiesysteem, vertelt Evers. Ze werkten vaak met kaarten of schreven een route met stift op de tank. Dat is nu niet meer nodig.
De nieuwe motorfiets is een doorontwikkeling van de Yamaha FJR1300K die de KMar nu gebruikt.
De Yamaha FJR1300A is meer gestroomlijnd en heeft een hoger verstelbaar windscherm en een bredere kuip dan zijn voorganger.
De motor is voor de specifieke taken van de Marechaussee, zoals Mobiel Toezicht Veiligheid en begeleiding van militaire colonnes, op maat gemaakt.
De grootste aanpassingen zijn doorgevoerd op het dashboard. Er is een nieuwe cockpit ontworpen met een bedieningspaneel bij het linker en rechter handvat
waarmee de rijder alle vormen van licht, geluid en communicatiemiddelen (c2000 en/of analoog) kan bedienen.
Ook is er aandacht besteed aan veiligheid door de zichtbaarheid van de motorfiets te vergroten met verschillende extra (LED)-lichtsignalen in blauw en amber.
We hebben de motorfiets flink beproefd. En dat moet ook wel, want dat gebeurt ook in de praktijk, blikt Evers terug op de proof of concept.
Als je een auto tijdens een controle vanuit stilstand snel moet inhalen, vraag je het uiterste van de motorfiets. De topsnelheid en acceleratie zijn uitgebreid getest."
Handvatverwarming, leeslampje, bluetooth-functie voor de mobiele telefoon, maar ook een C2000-mobilofoon die alle andere systemen overruled, somt Evers tevreden op.
En mocht de accu van de motor leeg zijn, dan kun je heel eenvoudig de starthulpaansluiting bereiken om de accu weer op te laden.
Voor een leek verschilt de motor qua uiterlijk misschien niet veel van zijn voorganger, maar met deze nieuwe motorfiets zien we de toekomst met een positieve blik tegemoet."
Tekst Robert den Hartog Foto sergeant-1 Eva Klijn, Phil Nijhuis, Jorn Koekoek (animatie)
Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
Zondag 17 augustus gebeurde er om 18h50 in Hoevenen-Stabroek op de Antwerpse steenweg ter hoogte van de Hooghuisstraat een verkeersongeval waarbij een motorrijder en een bestelwagen betrokken waren.
De motorrijder reed volgens getuigen aan hoge snelheid en knalde op de bestelwagen.
Ziekenwagen, MUG, lokale politie en brandweer van de VZW hulpdienst van Stabroek kwamen ter plaatse. De motorrijder werd met verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht.
De hulpdienst van Stabroek zorgde voor reiniging van het wegdek.
De lokale politie van de PZ Noord deed de nodige verkeerstechnische vaststellingen.
Het verkeer ondervond tijdelijk veel hinder door het ongeval.
Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
Motoragent omgekomen bij achtervolging in Den Haag
Gepubliceerd op: 06 augustus 2014
Een 25-jarige politieagent is woensdagochtend 6 augustus tijdens een achtervolging in Den Haag om het leven gekomen.
De agent kreeg een ongeval op de Bezuidenhoutseweg met de kruising Reigersbergenweg in Den Haag.
De agent was bezig met een achtervolging van een verdachte op vermoedelijk een gestolen scooter toen hij het ongeval kreeg.
Ondanks reanimatiepogingen, overleed de politieman ter plaatse.
De verkeersongevallenanalysedienst onderzoekt de toedracht van het ongeval.
De politie onderzoekt het incident met de gestolen scooter.
De verdachte is aangehouden in de nabije omgeving van het ongeval.
Paul Entken, plaatsvervangend politiechef laat in een eerste reactie weten dat binnen de eenheid Den Haag met grote verslagenheid is gereageerd op het overlijden van de collega.
Bij een motorongeval aan de Kolonel Begaultlaan langs de Leuvense Vaart in Wilsele zijn vanmorgen om 4u45 twee personen om het leven gekomen.
Om nog onduidelijke reden ging de motor uit de bocht en kwam het rijtuig met de twee opzittenden in de Vaart terecht.
Beide opzittenden zijn daarbij overleden.
Eén van beiden werd samen met de motor aangetroffen in het water, de tweede bevond zich langs de kant van de weg.
De omstandigheden van het ongeval zijn volgens de Leuvense politiewoordvoerder Marc Vranckx nog onduidelijk.
"Vermoedelijk heeft de bestuurder in een bocht van de Kolonel Begaultlaan ter hoogte van het vroegere Belgacomgebouw dat momenteel gebruikt wordt door de Leuvense stadsdiensten,
de controle over het stuur verloren, is tegen een paal beland en vervolgens in het water", aldus Vranckx.
De Leuvense politie beschikt momenteel nog niet over identiteitsgegevens van de slachtoffers.
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....