Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
10-10-2012
Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor kunnen er voortaan voor zorgen dat ze sneller bij incidenten op snelwegen zijn en eerder in actie kunnen komen.
Bij drukte op de weg duurde het vaak lang voordat de wagens van Rijkswaterstaat ter plekke waren. Met motoren kan een forse tijdwinst worden geboekt. De inspecteurs kunnen er dan voor zorgen dat het verkeer weer snel op gang komt na een ongeval of ander incident.
Ze worden met name ingezet op snelwegen zonder vluchtstroken en bij spitsstroken. De weginspecteurs kunnen makkelijk doorrijden tussen de auto's. Er gaan 34 inspecteurs aan de slag. Er zijn 20 motoren beschikbaar. Rijkswaterstaat deed een succesvolle proef met de motoren in Zuid-Holland.
Rijkswaterstaat zet vanaf dit najaar landelijk twintig BMW R 1200 RT motorfietsen in voor een snellere afhandeling van incidenten. De weginspecteur op de motor kan, bij files, door een kortere aanrijtijd eerder de juiste veiligheids- en doorstromingsmaatregelen nemen waardoor een incident sneller van de weg af is. De 34 Weginspecteurs zijn door de Politieacademie opgeleid. Ze worden met name ingezet op trajecten waar vluchtstroken ontbreken, bij spitsstroken en ter hoogte van kunstwerken. Juist op deze plekken, waar door filevorming en het ontbreken van vrije ruimte de incidentlocaties moeilijk bereikbaar zijn, heeft de weginspecteur de motor een toegevoegde waarde. Hij hoeft niet achteraan te sluiten, maar kan tussen de autos doorrijden. Hoe eerder een weginspecteur aanwezig is, des te sneller de incidentafhandeling wordt opgestart.
Tja ... deze zomer (half augustus) via de A17 op weg naar Brugge, als ik ter hoogte van Ruddervoorde een 'kraaaaaak' hoor en tegelijk mijn motor stilvalt en mijn achterwiel dichtslaat ! Nog efkens een goeie 50 meter heen en weer geslingerd (ik was met een goeie 125 km/u just een auto aan het inhalen op de middenste rijstrook) en van kop tot teen nat van het zweet toch veilig tot stilstand gekomen op een verharde strook naast de grasberm, want daar was geen echte vluchtstrook. Laten depanneren naar mijn garagist in Heule, maar die was nog 14 dagen met verlof. Diagnose achteraf : versnellingsbak naar de knoppen en voor meer dan 1600 euro kosten.
Ik laat hem niet meer herstellen, want voor een goeie 1500 euro heb ik een rijklare tweedehands.
Dus mijn rode PeeCeetje staat te koop als 'sloop-motor', want er zitten nog fantastische onderdelen op ter vervanging ...voor een collega Honda PC800-rijder die ze kan gebruiken (nieuwe banden, goed zadel en rugsteun, goeie batterij, Xenon-lamp, dubbele knipperlichten-schakelaar, scherm, nieuwe uitlaat, ...enzovoort.
Dus nog een beetje sparen en dan misschien in het voorjaar 2013 weer de baan op.
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....