Zoeken in blog

Gastenboek
  • kamagra oral jelly 5gm sildenafil her
  • the sleep store kamagra tow
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    30-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw scherm en herstellingen aan PC800

    Gisteren in het Nederlandse Lewedorp (Borsele) door een collega-motorrijder (Wim) een nieuw (origineel Honda-) scherm laten monteren op mijn peeceetje,

    plus hier en daar een herstellinkje laten uitvoeren... gezien ikzelf geen technicus ben op dit gebied, laat ik dergelijke werkjes liever over aan mensen met kennis van zaken.

    Een prima kerel die Wim en een uitmuntend monteur met oog voor detail.

    Het hoeft dan ook niet gezegd dat zijn eigen Honda Pacific Coast 800 in prima conditie staat


    Mijn oude scherm moest er dus af en daarvoor diende er het een en ander gedemonteerd te worden.


    Verslag van de werkzaamheden...

    Wim had het nieuwe scherm reeds klaarliggen en begon meteen om het wat op te poetsen



    Om een scherm te vervangen, moeten de beide spiegels eraf gehaald worden.

    Je moet dan ook weten waar die schroefjes zitten om het geheel los te maken.

    Ook de spiegels zelf moeten dan in een bepaalde stand gezet worden om aan die schroeven te geraken.



    Ook het sierstuk dat als afdekplaat dienst, wordt gedemonteerd





    Dan gaat het oude scherm eraf en wordt het nieuwe geplaatst.

    Die stukken zijn op maat gemaakt en passen meteen op het frame.



    Wim heeft oog voor detail... hij had al direct opgemerkt dat hier en daar de verkeerde schroef zat en begon meteen in zijn 'archief' te zoeken naar het juiste onderdeel.

    Wim is monteur van PC-motoren (hij heeft er in zijn garage nog een viertal staan voor onderdelenreserve...) en wist meteen wat er moest vervangen worden.



    De bevestigingsbeugel die het scherm op zijn plaats moet houden, wordt aangebracht en vastgeschroefd.



    De afdekstrook wordt er opnieuw op gemonteerd



    Klaar om de luchtrooster erin te plaatsen



    Wim heeft een goed ingerichte uitgeruste garage waar hij medecollega-motorrijders uit Nederland en België met raad en daad bijstaat in de herstellingen van de motoren.

    Af en toe worden daar bijeenkomsten georganiseerd waar ze dan onderling klussen en ervaringen uitwisselen.



    Blijkt plots dat er een inzetstukje van een schroef  1 millimeter te lang is voor een degelijke montage.

    Niet geaarzeld : Wim haalt meteen zijn slijpmachine boven en begint minutieus het kleinood op de juiste lengte te slijpen.



    Vervolgens worden de elektronische fiches van de richtingaanwijzers aangesloten en zijn ook deze klaar voor montage.





    De luchtrooster vooraan wordt terug aangebracht en vastgeschroefd.



    De oorzaak van het loskomen van de zijluchtgaten was een afgebroken aanhechtingspunt.



    Dit wordt door Wim hersteld door gebruik te maken van een snel hard wordende twee-componentenhars



    Wim stelde vast dat een zijdelings verbindingsstuk van het kapsel gespleten was en dat werd vakkundig terug aan elkaar gesmolten.

    Maar daarvoor moest het zadel en een zijpaneel eraf gehaald worden.



    De las wordt vervolgens met een Dremel afgewerkt en verstevigd met snelstollende hars voor een nog betere aanhechting.



    Ondertussen was de herstelling aan het zijluchtgat genoeg gehard en wordt met een fijn boortje een gaatje aangebracht om het geheel te kunnen vastvijzen.



    Het oog van Wim viel op een aanhechtingspunt in het zijpaneel dat losgeraakt was.

    Opnieuw wordt het lasapparaat bovengehaald en wordt het aanhechtingspunt vastgesmolten, afgeschuurd en met snelstollende twee-componenten-hars vastgezet.



    Dit hars heeft maar heel weinig tijd nodig om te harden en zo kon in een mum van tijd het zijpaneel terug op zijn plaats gezet worden.



    Nog even vastschroeven...



    ... het zijdelingse luchtgat er terug in plaatsen...



    ... het zadel terug monteren en vastschroeven... en klaar is kees (euh Wim) !



    Na afscheid te hebben genomen, vatte ik mijn terugreis naar Belgie aan en kon ik bij het buitenrijden van de 6 kilometerlange Westerscheldetunnel bij Terneuzen nog vlug een kiekje nemen.



    BEDANKT WIM !!!!


    30-08-2014 om 11:12 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A

    De Nederlandse  KMar krijgt 172 nieuwe patrouille motorfietsen. Vanaf volgend jaar stroomt de nieuwe Yamaha FJR 1300A gefaseerd in.

    De oude motorfietsen zijn namelijk aan het einde van hun levensduur.

    Adjudant René Evers, senior medewerker sectie Logistieke Diensten en voorzitter van de gebruikersgroep Motoren,

    is nauw betrokken geweest bij het samenstellen van het pakket van wensen en het testen van de nieuwe ‘dienstfiets’.

    Binnen de gebruikersgroep is voor de aanschaf van de nieuwe motoren besproken welke verbeteringen er moesten komen op en aan de nieuwe motorfiets.

    “Zo wilden de motorrijders onder andere een navigatiesysteem”, vertelt Evers. “Ze werkten vaak met kaarten of schreven een route met stift op de tank. Dat is nu niet meer nodig.”

    x

    De nieuwe motorfiets is een doorontwikkeling van de Yamaha FJR1300K die de KMar nu gebruikt.

    De Yamaha FJR1300A is meer gestroomlijnd en heeft een hoger verstelbaar windscherm en een bredere kuip dan zijn voorganger.

    De motor is voor de specifieke taken van de Marechaussee, zoals Mobiel Toezicht Veiligheid en begeleiding van militaire colonnes, op maat gemaakt.

    De grootste aanpassingen zijn doorgevoerd op het dashboard. “Er is een nieuwe cockpit ontworpen met een bedieningspaneel bij het linker en rechter handvat

    waarmee de rijder alle vormen van licht, geluid en communicatiemiddelen (c2000 en/of analoog) kan bedienen.

    Ook is er aandacht besteed aan veiligheid door de zichtbaarheid van de motorfiets te vergroten met verschillende extra (LED)-lichtsignalen in blauw en amber.”

    “We hebben de motorfiets flink beproefd. En dat moet ook wel, want dat gebeurt ook in de praktijk”, blikt Evers terug op de proof of concept.

    “Als je een auto tijdens een controle vanuit stilstand snel moet inhalen, vraag je het uiterste van de motorfiets. De topsnelheid en acceleratie zijn uitgebreid getest."

    “Handvatverwarming, leeslampje, bluetooth-functie voor de mobiele telefoon, maar ook een C2000-mobilofoon die alle andere systemen overruled”, somt Evers tevreden op.

    “En… mocht de accu van de motor leeg zijn, dan kun je heel eenvoudig de starthulpaansluiting bereiken om de accu weer op te laden.

    Voor een leek verschilt de motor qua uiterlijk misschien niet veel van zijn voorganger, maar met deze nieuwe motorfiets zien we de toekomst met een positieve blik tegemoet."

    x

    Tekst Robert den Hartog
    Foto sergeant-1 Eva Klijn, Phil Nijhuis, Jorn Koekoek (animatie)

    29-08-2014 om 08:26 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014

    33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
































     





     















    17-08-2014 om 18:59 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen

    Zondag 17 augustus gebeurde er om 18h50 in Hoevenen-Stabroek op de Antwerpse steenweg ter hoogte van de Hooghuisstraat een verkeersongeval waarbij een motorrijder en een bestelwagen betrokken waren.

    De motorrijder reed volgens getuigen aan hoge snelheid en knalde op de bestelwagen.

    Ziekenwagen, MUG, lokale politie en brandweer van de VZW hulpdienst van Stabroek kwamen ter plaatse. De motorrijder werd met verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht.

    De hulpdienst van Stabroek zorgde voor reiniging van het wegdek.

    De lokale politie van de PZ Noord deed de nodige verkeerstechnische vaststellingen.

    Het verkeer ondervond tijdelijk veel hinder door het ongeval.


    17-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus

    13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus































     




    16-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014

    15 jaar Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
































            








      





























































    10-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Graafschapstreffen 2014

    Graafschapstreffen - Jabbeke 2014


    LATER KOMT TEKST EN UITLEG...







     









     









        



















     











       

















    09-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Motoragent omgekomen bij achtervolging in Den Haag

    Gepubliceerd op: 06 augustus 2014

    Een 25-jarige politieagent is woensdagochtend 6 augustus tijdens een achtervolging in Den Haag om het leven gekomen.

    De agent kreeg een ongeval op de Bezuidenhoutseweg met de kruising Reigersbergenweg in Den Haag.

    De agent was bezig met een achtervolging van een verdachte op vermoedelijk een gestolen scooter toen hij het ongeval kreeg.

    Ondanks reanimatiepogingen, overleed de politieman ter plaatse.

    De verkeersongevallenanalysedienst onderzoekt de toedracht van het ongeval.

    De politie onderzoekt het incident met de gestolen scooter.

    De verdachte is aangehouden in de nabije omgeving van het ongeval.

    Paul Entken, plaatsvervangend politiechef laat in een eerste reactie weten dat binnen de eenheid Den Haag met grote verslagenheid is gereageerd op het overlijden van de collega.

    06-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart

    Bij een motorongeval aan de Kolonel Begaultlaan langs de Leuvense Vaart in Wilsele zijn vanmorgen om 4u45 twee personen om het leven gekomen.

    Om nog onduidelijke reden ging de motor uit de bocht en kwam het rijtuig met de twee opzittenden in de Vaart terecht.

    Beide opzittenden zijn daarbij overleden.

    Eén van beiden werd samen met de motor aangetroffen in het water, de tweede bevond zich langs de kant van de weg.

    De omstandigheden van het ongeval zijn volgens de Leuvense politiewoordvoerder Marc Vranckx nog onduidelijk.

    "Vermoedelijk heeft de bestuurder in een bocht van de Kolonel Begaultlaan ter hoogte van het vroegere Belgacomgebouw dat momenteel gebruikt wordt door de Leuvense stadsdiensten,

    de controle over het stuur verloren, is tegen een paal beland en vervolgens in het water", aldus Vranckx.

    De Leuvense politie beschikt momenteel nog niet over identiteitsgegevens van de slachtoffers.

    04-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014

    1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014





















     



























    03-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op de Noorderlaan in Antwerpen is een motorrijder in onduidelijke omstandigheden om het leven gekomen bij een ongeval.

    Net voorbij de Ekersesteenweg is één van hen om onduidelijke reden tegen een geparkeerde trailer van een vrachtwagen gereden.

    De klap was zeer hevig waardoor de motorrijder waarschijnlijk op slag dood was.

    Een getuige van het ongeval ondernam nog een poging om het slachtoffer te reanimeren, maar helaas zonder succes.

    De motor belandde door de klap enkele meters lager in de gracht.

    Dat zegt de Antwerpse lokale politie, die met haar cel Verkeersongevallen ter plaatse is.

    De agenten onderzoeken of er sprake was van een aanrijding dan wel of het slachtoffer ten val kwam zonder andere betrokkenen.

    Het ongeval gebeurde omstreeks 16 uur ter hoogte van de Italiëlei, nabij Park Spoor Noord.

    De drukke Noorderlaan is er tijdelijk afgesloten in beide richtingen, zowel om nader onderzoek mogelijk te maken als om een kijkfile te voorkomen.

    02-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In Buissenal (Frasnes-lez-Anvaing) is vandaag een veertiger om het leven gekomen bij een motorongeval.

    De man botste tegen een tractor en overleed ter plaatse.

    De tractor maakte een manoeuvre om een veld op te rijden.

    "Het voertuig trok een aanhangwagen en versperde dus te weg", is te horen bij het parket van Bergen.

    De motorrijder reed op de tractor in en was op slag dood.

    02-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014

    Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014











































         























       

      









     















    02-08-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op de Oostendsebaan in Gistel gebeurde donderdagavond rond zeven uur een ongeval dat het leven eiste van een 51-jarige motorrijder uit Oostende.

    Zijn passagier, een vrouw van 47 uit Sint-Andries (Brugge), raakte levensgevaarlijk gewond.

    De motorrijder was verrast door een tegenligger die plots links afsloeg naar de parking voor een frituur.

    De tweewieler sloeg te pletter tegen de rechterflank van de wagen.

    De motorrijder en zijn passagier werden weggeslingerd.

    De 51-jarige man uit Oostende werd ter plaatse gereanimeerd maar overleed kort na zijn overbrenging in het ziekenhuis.

    De vrouw vecht voor haar leven. De bestuurder van de auto, een 23-jarige man, bleef ongedeerd maar was erg onder de indruk.

    De Oostendsebaan was plaatselijk enkele uren afgesloten voor alle verkeer om een deskundige toe te laten de omstandigheden van het ongeval te reconstrueren.

    31-07-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder verongelukt, passagier kritiek

    Een 51-jarige motorrijder uit Oostende is donderdagavond 31 juli 2014 om het leven gekomen bij een verkeersongeval op de Oostendse Baan in Gistel.

    Een 47-jarige vrouw uit Brugge, die achteraan de motor zat, werd in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis.





    31-07-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014

    Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014


     


    Deze pijltjes moesten we volgen... maar op een bepaald moment hield ik het voor bekeken...

    De aanduidingen werden te verwarrend... soms kwamen we weer op eenzelfde traject die we reeds hadden afgereden...


    Op weg naar Geraardsbergen komen we langs dit eigenaardig 'monument' op het grote rondpunt in Brakel : een stelling die volhangt met fietsen !

    Het 'fietsmonument'  is gelegen op het rondpunt te Nederbrakel. Het monument werd gerealiseerd in 2005 toen Brakel de titel droeg van ‘Dorp van de Ronde’.



    En geen Manneken Pis Treffen zonder Manneken Pis...



    Brussel en Geraardsbergen, beiden hebben ze een Manneken Pis, akkoord. Maar dat van Geraardsbergen is het oudste.

    Veruit zelfs: het scheelt op de kop 160 jaar. Met andere woorden, toen het Manneken van Brussel aarzelend begon te wateren, had dat van ons al een hele Dender volgeplast.

    Verzinsels? Neen, de waarheid. Historisch bewezen. En loepzuiver aan de hand van stadsrekeningen.

    Ach, ons Manneken Pis! Als wij Geraardsbergenaars niet zo bescheiden waren, we zouden er heroïsche verhalen kunnen over vertellen.

    Maar laten we kort zijn. Het verhaal begint in 1452. Een voor ons niet zo fraai begin overigens, want dat jaar legden horden woeste Gentenaars - die trokken toen wel vaker op rooftocht - onze stad plat.

    Zelfs de fonteinen op de Markt gaan voor de bijl. Van eentje daarvan ontvreemden de barbaren zelfs een sierlijk gesculpteerde leeuw, die dienst doet als een fonteinspuiter.

    De Geraardsbergenaars zijn danig op hun hart getrapt en lichtelijk woest. Toch houden ze het beschaafd, en ze stuurden spoorslags ene Hendrik Joos naar Gent, om hun leeuw beleefd terug te vragen.

    Hendrik vangt bot. Dan - we schrijven 1455 - krijgt de stadsmagistraat van Geraardsbergen de gezegende inval om bij de Brusselse fonteinmeester Jan Van Der Schelden een "lattoenen mannekin", oftewel een mannetje in messing, te bestellen.

    Een daad die mag worden gezien als de uitdrukking van de vernieuwde levenswil van de Geraardsbergenaars, na de verwoestingen van 1452.

    Het eerste Manneken Pis dat geleverd wordt, blijkt een paar maten te groot te zijn voor de sokkel. Geen nood, er wordt een kleiner gecommandeerd.

    Voorjaar 1459 ziet dat, na een zwangerschap vol hindernissen, het levenslicht. Het weegt 45,5 pond. Manneken Pis van Geraardsbergen is geboren.

    Pas zegge en schrijve 160 jaar later zal zijn Brusselse evenknie - die dus een imitatie is - ter wereld komen.

     

    Het Geraardsbergs Manneken Pis heeft honderden kostuumpjes. Een aantal ervan staan permanent tentoongesteld in De Permanensje.

    De overgrote meerderheid van de plunjes vonden onderdak in het Huis Manneken-Pis.


    Rond het Geraardsbergs Manneken Pis werd een broederschap opgericht.

    De kapitteldag van het Broederschap van Manneken Pis vindt plaats de 2de zondag van juni gevolgd door de onthulling van Manneken Pis en de gouden Manneken-Pisworp.


    En we zijn weg... Geraardsbergen -- Nederoverboelare -- Atembeke -- Meerbeke -- Galmaarden



    De Bosberg is een heuvel in de Vlaamse Ardennen die zich in een bosrijke omgeving op het grondgebied Geraardsbergen en Galmaarden bevindt.

    Het wegdek bestaat deels uit betonplaten en deels uit kasseien.


    Op de flanken strekt zich het Raspaillebos uit.

    De Bosberg is bekend als de laatste beklimming van de Ronde van Vlaanderen.

    Edwig Van Hooydonck dankt zijn Ronde-zeges van 1989 en 1991 aan de Bosberg. In beide gevallen wist hij op de Bosberg te ontsnappen waarna hij niet meer bijgehaald kon worden door zijn achtervolgers.

    De Bosberg werd voor het eerst in een belangrijke koers opgenomen in 1950, in de Omloop Het Volk.

    De Bosberg werd in de Ronde van Vlaanderen sinds 1975 (met uitzondering van 2002) continu gesitueerd als klim na de Muur (tot en met 1980) of de Muur-Kapelmuur (vanaf 1981),

    vrijwel altijd als laatste klim. Uitzonderingen waarbij de Bosberg niet de laatste klim in de Ronde was zijn 1981 en 1985-1987.

    In 1981 werd de Bosberg gevolgd door de Nellekensberg, in 1985 door de Flierendries en in 1986 en 1987 door de Pollareberg.

    In 2002 werd de Bosberg in de Ronde voorafgegaan door Tenbosse, in verband met herstelwerkzaamheden aan de Muur-Kapelmuur.

    De kasseien op de Bosberg zijn sinds 1993 beschermd monument.

    De Bosberg is tevens opgenomen in de recreatieve fietsroute de Vlaanderen Fietsroute.



    We rijden verder naar Waarbeke en Vollezele waar de lokale kunstenaar Koenraad Tinnel enkele beelden heeft neergepoot, onderandere deze 'Ontvoering van Europa', naar een oude Griekse Legende.



    In de Griekse mythologie was Europa een Fenicische prinses op wie oppergod Zeus het wellustig oog liet vallen.

    Zij was de dochter van het koningspaar Agenor en Telephassa en de zuster van Cadmus.

    Volgens de bekendste versie van het verhaal was de jonge Europa op een dag met haar vriendinnen aan het spelen op het strand in de buurt van Sidon toen Zeus getroffen werd door de charmes van het meisje.

    Om aan het oog van zijn echtgenote Hera te ontsnappen, maar ook om het meisje met zijn goddelijke verschijning niet af te schrikken, veranderde Zeus zich in een witte stier.

    Toen Europa spelenderwijs op de rug van het schitterende, zich vriendelijk voordoende dier was geklommen, liep hij met haar de zee in en zwom in één stuk door naar het eiland Kreta, zijn geboorteplaats.

    Daar aangekomen voerde hij haar volgens sommigen naar de stad Gortys waar hij zich in zijn ware gedaante vertoonde en vervolgens gemeenschap met het meisje had in de schaduw van een plataan, waarna hij naar zijn vrouw op de Olympus terugkeerde.

    Europa baarde Minos, Rhadamanthys en mogelijk ook Sarpedon, maar volgens de Ilias was die laatste de zoon van Laodamia en Zeus.

    Europa trouwde met Asterion, koning van Kreta, die haar zonen adopteerde en opvoedde.

    De reis die Zeus in stierengedaante met Europa maakte zou misschien een etiologische verklaring kunnen zijn voor een cultureel en

    economisch gegeven dat verschillende eilanden in het oostelijke deel van de Middellandse Zee ooit als uitvalsbasis werden uitgekozen door migrerende bevolkingsgroepen uit het Midden-Oosten.

    Omdat ook het Grieks alfabet teruggaat op het Fenicische, lijkt het niet zo vreemd dat de mythologie Europa voorstelt als de moeder van Minos en daarmee van de Minoïsche cultuur, de oudste bekende beschaving in het werelddeel Europa.



    In de oude Griekse mythologie, was Europa een Fenicische prinses die door Zeus, in de gedaante van een hemelstier, werd ontvoerd en naar het eiland Kreta werd meegenomen,

    waar zij haar zoon Minos baarde. Voor Homerus was Europa een mythologische koningin van Kreta, maar geen geografische benaming.

    Tegenwoordig gaat men ervan uit dat de naam Europa wel degelijk een geografische oorsprong heeft:

    in de oudste tijden was in het gebied van Boötië tot aan Macedonië Europa de naam van een aardgodin en kwam deze naam daar ook als plaats- en riviernaam voor.

    Nadat men eerst het noordelijke deel van Griekenland met de naam Ευρώπη/Europè is gaan aanduiden, werd dit vervolgens de naam voor het hele vasteland van Griekenland en uiteindelijk voor het hele Europese vasteland

    zoals dat door de Hellespont en de Bosporus van Azië en door de straat van Gibraltar van Afrika gescheiden was.

    De term 'Europa' wordt over het algemeen herleid tot Grieks woord voor breed (eurys) en voor gezicht (ops).

    Een minderheid, echter, ziet een Semitische of Fenicische oorsprong, afgeleid van het Semitische woord erebu dat "zonsondergang" betekent of het Fenicische woord ereb dat "avond" betekent.

    Met het Midden-Oosten als gezichtspunt gaat de zon onder in Europa: het land in het westen, het zogenoemdeavondland.


    Onderweg stonden nog enkele van zijn werken tentoon...



    We rijden over Nieuwenhove naar Zandbergen, waar dit mooie kasteel van Lalaing staat...



    Maar twee vervaarlijke waakhonden hielden mij op en veilige afstand !


    Ook zogenaamd "Hof van Lier", afgeleid van de titel gouverneur van Lier van één der voormalige eigenaars.

    Gelegen ten oosten van het dorp in een groot park, deels uitlopend op het grondgebied Denderwindeke.

    Het complex bestaat uit een kasteel met in U-vorm opgestelde dienstgebouwen omgeven door een vierkante omwalling met twee vaste bruggen.

    Twee beboomde toegangsdreven met hekken en gietijzeren zuiltjes, respectievelijk in noordwestelijke (axiaal) en noordoostelijke richting lopend.

    Voormalige zetel van de heren van Zandbergen. Vanaf de 16de eeuw in het bezit der familie de Lalaing. De bouwgeschiedenis is niet gekend.

     Vermoedelijk stond er reeds in de 12de eeuw een versterkt kasteel.

    Volgens E. Poumon werd het kasteel verwoest door de geuzen in de 16de eeuw en door de hertog van Malborough in 1708;

    hersteld in het eerste kwart van de 18de eeuw; gerestaureerd en aangepast naar ontwerp van architect P. Saintenoy in 1911 -13.

    Een gravure van Sieur de la Pointe van 1696 toont de zuidwestelijke en noordwestelijke zijde, respectievelijk zij- en achtergevel van het kasteel,

    die grotendeels overeenkomen met de huidige toestand. Kasteel in bak- en zandsteenstijl met zandstenen onderbouw, uit de 16de en 17de eeuw.


    chanoine puissant


    Oorspronkelijk waterslot met gesloten en versterkt karakter in de loop van de 18de eeuw aangepast aan de toenmalige normen van betere bewoonbaarheid en opengewerkt als residentie:

    voorgevel gemarkeerd door achteruitspringend centraal gedeelte met bekronend fronton, zijrisalieten vermoedelijk ook voorzien van fronton; aanleg van dreef uitlopend op vaste brug met hek in de as van de ingangsdeur;

    statieplein bebouwd met twee in U-vorm opgestelde dienstgebouwen.

    Restauratie en gedeeltelijke reconstructie (kruiskozijnen en wederopgebouwde trapgevels) in het eerste kwart van de 20ste eeuw.

    Grosso modo rechthoekig kasteel met twee verdiepingen onder een complexe bedaking, ten westen en ten zuiden geflankeerd door twee ronde hoektorens,

    ten noordoosten voorzien van een dwarse vleugel onder een zadeldak met aanleunende vierkante middeltoren;

    ten zuidoosten, voorgevel, gemarkeerd door een achteruitspringend centraal gedeelte en ten noordwesten, achtergevel, door een torenvormig risaliet.

    Voorgevel (zuidoosten) met achteruitspringend centraal gedeelte in Lodewijk XV-stijl uit midden 18de eeuw(?) voorzien van een recente cementbezetting.

    Drie traveeën breed gedeelte afgelijnd door hoekpilasters die een entablement en driehoekig fronton met cartouche en later wapenschild schragen.

    Benedenverdieping geritmeerd door drie rondboogarcaden op vierkante natuurstenen pijlers met sokkel en kapiteel; natuurstenen boogomlijsting en gecanneleerde sluitsteen.

    Rechthoekige bovenvensters met centraal deurvenster voorzien van gesmeed ijzeren balkon op consoles.

    Noordoostelijke vleugel van acht traveeën in traditionele stijl door middel van muurankers gedateerd 1613: kruiskozijnen met zandstenen hoekblokken, speklagen ter hoogte van de dorpels en zandstenen steigergaten.

    Gereconstrueerde voor- en achtertrapgevel en dakvensters.

    Zuidwestelijke gevel van zeven traveeën met gelijkaardige ordonnantie uit het eerste kwart van de 17de eeuw geflankeerd door ronde hoektorens, baken zandsteenbouw,

    met rechthoekige muuropeningen en schietgaten uit de 16de eeuw; vernieuwde kegeldaken.

    Gelijkaardige achtergevel (noordwesten) gemarkeerd door torenvormige uitsprong met oudere kern (16de eeuw?).

    Voormalige kapel met gotische spitsboogvensters in een zandstenen omlijsting gemarkeerd door een over de penanten heen lopende booglijst op de benedenverdieping.

    Sterk gerestaureerde middeltoren, ten noordoosten, opklimmend tot de 16de eeuw of vroeger; uitgewerkte bekroning uit eerste kwart 20ste eeuw.

    Ontoegankelijk interieur met renaissanceschoorsteen.

    Eenlaags dienstgebouw ten noordoosten; zeven traveeën onder een leien schilddak, uit midden 18de eeuw(?).

    Met klimop begroeide zandstenen voorgevel geritmeerd door korfboogarcaden met imposten en sluitsteen, en door muurpilasters die een hoofdgestel met centraal driehoekig fronton schragen.

    Recente dakkapellen. Nagenoeg blinde achtergevel met spitsboogvensters vermoedelijk uit begin 20ste eeuw.

    Gelijkaardig dienstgebouw ten zuidwesten in bak- en zandsteenbouw, recent gerestaureerd en aangepast; volledig nieuwe gevelordonnantie in de achtergevel.

    Op het statieplein: natuurstenen schandpaal met wapenschild van de Lalaing. Vaste brug, hoofdtoegang, met begroeide bakstenen hekpijlers uitlopend op een siervaasbekroning uit de 18de eeuw; gesmeed ijzeren hek.



    Verder naar Denderwindeke -- Polare --

    Het is ondertussen al 11u30 en dus tijd voor een mondje eten.

    Dan nog even tanken en opnieuw op weg.



    En in Meerbeke liep het mis...

    Na enige tijd vruchteloos te hebben rondgereden, ben ik afgehaakt en huiswaarts gekeerd.



    27-07-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
    Aandacht ! Aandacht !
    Eigenaars van het type motor BMW R1200RT bouwjaar 2014 worden geadviseerd niet meer met hun motor op de baan te komen.
    Er is namelijk een kritiek defect waargenomen in de ophanging.
    BMW Motorrad heeft wereldwijd een n...ota uitgezonden in verband met een zeer gevaarlijk defect aan de achterophanging van dit type BMW-motor.
    De installatie van de Dynamic ESA electronische ophanging zou verkeerdelijk zijn gemonteerd.
    Gezien de constructeur niet kan garanderen dat de piston niet zou breken, raad hij aan alle motoren van het type R1200RT bouwjaar 2014 uit het verkeer te halen.
    Er zijn nog geen ongelukken gebeurd, maar uit voorzorg en om de veiligheid van de motorrijder wordt deze maatregel genomen.
    Het zou gaan om een 8000-tal motoren wereldwijd en er zal een technische campagne in het leven geroepen worden om alle betwistbare componenten gratis te laten vervangen.
    Betrokken eigenaars zullen ook persoonlijk daartoe uitgenodigd worden.





    20-06-2014 om 12:17 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snelheidscontrole op Engelse wegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Motorrijders die deze zomer door het Engelse Graafschap Gloucestershire gaan schuren, zijn bij deze gewaarschuwd : er worden extra snelheidscontroles gehouden op sommige van de gevaarlijkste wegen van het land.

    Het Gloucestershire Road Safety Partnership (GRSP) zal een oogje in het zeil houden, en in het biezonder op de A417 waar in het verleden al meerdere ongevallen met motoren zijn gebeurd.

    Er zullen - zoals verleden jaar - opnieuw speciale borden worden geplaatst langs deze route, maar ook op het vrachtwagentraject van de A38, de A466 en de A48 door het Forest of Dean.

    "Nu het motorseizoen op volle toeren draait en het groot verlof voor de deur staat, willen wij beide partijen - motorrijders en autobestuurders - erop attent maken zich verantwoord te gedragen op onze wegen om alzo ongelukken te vermijden" zegt GRSP

    motorcycle safety co-ordinator Chris Harrison. "Wij hopen met deze indicaties de weggebruiker bewust te maken van de risico's die ze lopen bij snel rijden".

    Van het aantal personen die tussen 2009 en 2011 op deze landelijke wegen zwaar gekwetst geraakten of gedood zijn, waren 23 % motorrijders.

    Dank zij die sensibiliseringscampagnes is het dodental tussen 2011 en 2013 al teruggevallen naar 18 % !!

    (Op de foto : Graham Owen van het Gloucestershire Fire and Rescue Service, Gloucestershire Road Safety Partnership motorcycle safety co-ordinator Chris Harrison en Gloucestershire police Constable Simon Ross met een van de borden voor deze veiligheidscampagne...)


    19-06-2014 om 12:53 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval

    De Antwerpse politierechter heeft Morad A. (25) uit Antwerpen veroordeeld voor het ongeval waarbij motorrijder Louis D.V. (48) uit Brasschaat om het leven kwam.

    Hij kreeg drie maanden cel met uitstel, 4.500 euro boete en een jaar rijverbod, waarvan zes maanden effectief.

    Het ongeval gebeurde op 26 juni 2012 op de Deurnesteenweg in Wijnegem.

    Morad A. wilde zonder zijn richtingaanwijzer te gebruiken tankstation Maes opdraaien.

    Het kwam daarbij tot een aanrijding met een motorrijder die uit de tegenovergestelde richting kwam.

    Louis D.V. kwam zwaar ten val en bezweek aan zijn verwondingen.

    De fout voor het ongeval ligt volgens de politierechter volledig bij de beklaagde.

    Hij had in gemeend dat hij nog snel en zonder gevaar kon afdraaien, ook al kwam het slachtoffer al aanrijden.

    De rechter hield wel rekening met het blanco strafblad van Morad A. en het feit dat hij geen gevaarlijk of roekeloos bestuurder is.

    De echtgenote, dochter, zussen en broers van het slachtoffer kregen 31.000 euro aan schadevergoedingen toegekend, maar dat totaal kan nog verder oplopen, omdat een aantal bedragen provisioneel zijn.

    16-06-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In Opwijk in Vlaams-Brabant zijn twee mannen van 27 en 47 jaar om het leven gekomen bij een zwaar motorongeval. Volgens commissaris Noens van de politiezone Asse-Merchtem-Opwijk-Wemmel had de motorrijder een te hoge snelheid en verloor hij de controle over zijn stuur. De motor knalde frontaal op een tegenliggende personenwagen.

    Het ongeval gebeurde op de baan van Opwijk naar Merchtem. De politie heeft de weg enige tijd afgesloten voor alle verkeer. De motorrijder en zijn passagier overleden ter plekke, de twee inzittenden van de personenwagen werden lichtgewond naar het Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis in Asse overgebracht.

    Stefan Huysmans, een buurtbewoner, zag het allemaal gebeuren. Hij fietste net met zijn zoon door de straat wanneer de motorrijder de controle over zijn stuur verloor. "Het was een enorme klap, ik ben dan onmiddelijk naar de slachtoffers toegelopen," vertelt de man.

    15-06-2014 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 63 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!