Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
16-04-2013
Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
Op de Weg naar Zwartberg in Opglabbeek is maandagavond rond 19 uur een motorrijder verongelukt.
De motard botste tegen een boordsteen en kwam uiteindelijk ten val.
Hulpdiensten probeerden de man nog te reanimeren, maar hij stierf ter plaatse.
Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
In Brugge zijn vrijdagmorgen twee mensen om het leven gekomen bij een zwaar verkeersongeval. Het ongeval gebeurde op de drukke Koning Albert I-laan in Brugge. In de buurt van de op- en afrit van de E40 in Loppem reed de motorfiets bij een inhaalmaneuver frontaal in op een wagen. De motorrijder en zijn vrouwelijke passagier zijn overleden.
De Albert I-laan is momenteel in beide richtingen afgesloten, wat voor heel wat verkeershinder zorgt. Ook de afrit van de E40 in Loppem zal een tijdje afgesloten moeten worden. De federale wegpolitie en de politiezones Het Houtsche en Brugge volgen de moeilijke verkeerssituatie verder op.
De oorzaak voor het dramatische ongeval is nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk schatte de motorfiets een inhaalmanoeuvre niet goed in. Het parket van Brugge stuurt een deskundige ter plaatse om de omstandigheden van het ongeval verder te onderzoeken.
Op de grens van Kluisbergen en Mont-de-lEnclus is maandag bij valavond de jonge motorrijder Umberto Demets uit Avelgem om het leven gekomen. De jongeman was met hoge snelheid tegen de tractor van landbouwer V.C. geknald.
Volgens getuigen was de jongeman aan het racen met een andere motorrijder. Maar gisteren maakte de procureur van Doornik bekend dat ook de landbouwer niet helemaal vrijuit gaat. Meteen na het ongeval is de landbouwer in paniek gevlucht. Pas later keerde hij terug naar de plaats van het ongeval, maar dan met een andere tractor voor zijn aanhangwagen. Aan de politie verklaarde hij pas na een tijd dat hij die verwisseld had omdat zijn oorspronkelijke voertuig niet in orde was met de wegcode.
Het onderzoek naar de precieze oorzaak van het ongeval loopt nog steeds. Nagegaan wordt of het jonge slachtoffer aan het racen was en of het ongeval kon voorkomen worden als de tractor helemaal wettelijk in orde was geweest, want mogelijk deed de verlichting het niet.
De tractor met aanhangwagen en de motor zijn alvast in beslag genomen.
Tja ... deze zomer (half augustus) via de A17 op weg naar Brugge, als ik ter hoogte van Ruddervoorde een 'kraaaaaak' hoor en tegelijk mijn motor stilvalt en mijn achterwiel dichtslaat ! Nog efkens een goeie 50 meter heen en weer geslingerd (ik was met een goeie 125 km/u just een auto aan het inhalen op de middenste rijstrook) en van kop tot teen nat van het zweet toch veilig tot stilstand gekomen op een verharde strook naast de grasberm, want daar was geen echte vluchtstrook. Laten depanneren naar mijn garagist in Heule, maar die was nog 14 dagen met verlof. Diagnose achteraf : versnellingsbak naar de knoppen en voor meer dan 1600 euro kosten.
Ik laat hem niet meer herstellen, want voor een goeie 1500 euro heb ik een rijklare tweedehands.
Dus mijn rode PeeCeetje staat te koop als 'sloop-motor', want er zitten nog fantastische onderdelen op ter vervanging ...voor een collega Honda PC800-rijder die ze kan gebruiken (nieuwe banden, goed zadel en rugsteun, goeie batterij, Xenon-lamp, dubbele knipperlichten-schakelaar, scherm, nieuwe uitlaat, ...enzovoort.
Dus nog een beetje sparen en dan misschien in het voorjaar 2013 weer de baan op.
Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor kunnen er voortaan voor zorgen dat ze sneller bij incidenten op snelwegen zijn en eerder in actie kunnen komen.
Bij drukte op de weg duurde het vaak lang voordat de wagens van Rijkswaterstaat ter plekke waren. Met motoren kan een forse tijdwinst worden geboekt. De inspecteurs kunnen er dan voor zorgen dat het verkeer weer snel op gang komt na een ongeval of ander incident.
Ze worden met name ingezet op snelwegen zonder vluchtstroken en bij spitsstroken. De weginspecteurs kunnen makkelijk doorrijden tussen de auto's. Er gaan 34 inspecteurs aan de slag. Er zijn 20 motoren beschikbaar. Rijkswaterstaat deed een succesvolle proef met de motoren in Zuid-Holland.
Rijkswaterstaat zet vanaf dit najaar landelijk twintig BMW R 1200 RT motorfietsen in voor een snellere afhandeling van incidenten. De weginspecteur op de motor kan, bij files, door een kortere aanrijtijd eerder de juiste veiligheids- en doorstromingsmaatregelen nemen waardoor een incident sneller van de weg af is. De 34 Weginspecteurs zijn door de Politieacademie opgeleid. Ze worden met name ingezet op trajecten waar vluchtstroken ontbreken, bij spitsstroken en ter hoogte van kunstwerken. Juist op deze plekken, waar door filevorming en het ontbreken van vrije ruimte de incidentlocaties moeilijk bereikbaar zijn, heeft de weginspecteur de motor een toegevoegde waarde. Hij hoeft niet achteraan te sluiten, maar kan tussen de autos doorrijden. Hoe eerder een weginspecteur aanwezig is, des te sneller de incidentafhandeling wordt opgestart.
De Nijlense lijsttrekker van N-VA Jinse Van Den Bogaert mag van geluk spreken dat hij de laatste campagneweken nog volop kan mee beleven. Afgelopen vrijdag werd de 30-jarige politicus op weg naar zijn werk op zijn motorfiets op de Broechemsesteenweg van de sokken gereden.
"Uit een zijstraat kwam plots een auto opgedraaid. Mijn motorfiets raakte de voorzijde van de wagen, waarop ik onderuit ben gegleden", reconstrueert de N-VA-lijsttrekker het ongeval. In het ziekenhuis werd duidelijk dat hij bij de val zijn rechterenkel had gebroken. "Dit had erger kunnen aflopen. Ik moet nu wel zes weken op krukken rondlopen, maar dat betekent niet dat mijn campagne is afgelopen", zegt een strijdvaardige Jinse Van Den Bogaert. "Flyers ronddelen en huisbezoeken afleggen, zal niet meer lukken. Maar ik ga zeker nog langs bij een aantal mensen. Woensdag hebben we partijvergadering. Ik vermoed dat er dan nog wel afspraken worden gemaakt over wie me nog wat kan bijspringen."
Langs de Rijksweg belandde Glenn Gayse (26) uit Lendelede gisteren met zijn motor tegen de wagen bestuurd door Solange Theys. De automobiliste wilde rechtsomkeert maken en had wellicht de snelheid van de motor niet juist ingeschat. De motorrijder haperde met zijn voet aan de auto en kwam ten val. Hij werd lichtgewond.
Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
Zaterdagmiddag gebeurde even na 13 uur een zwaar ongeval in de Clyttesteenweg in Reningelst.
Een motorrijder uit Dranouter, die uit de richting van Reningelst kwam, werd er aangereden door de zeer eclusieve wagen Fisker Karma ES Ever van W.L. uit De Klijte, die de weg opreed vanuit de Diepestraat. De motor kwam via een boom in de gracht terecht en de bestuurder werd meters hoog door de lucht geslingerd. Hij kwam tientallen meter verder in de gracht terecht. De MUG en de brandweer van de Poperingse deelgemeente Reningelst kwamen ter plaatse. De motorrijder werd met zware verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. In de auto werd er niemand gewond. http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieuws/algemeen/motorrijder-raakt-zwaargewond-bij-ongeval-in-reningelst/article-4000177962288.htm#.UFT1idEY-sg.facebook
Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
De aanrijding in Nevele waarbij een motorrijder gisterenavond levensgevaarlijk gewond raakte, gebeurde vermoedelijk door een onoplettendheid van de bestuurster van de personenwagen. Dat zegt het Gentse parket, dat een verkeersdeskundige aangesteld heeft voor verder onderzoek.
Het ongeval gebeurde in de Damstraat in deelgemeente Vosselare. De bestuurder van de wagen, een 48-jarige vrouw, sloeg links de Meirebeekstraat in. Ze raakte de motorrijder, die uit de tegenovergestelde richting kwam. De vrouw reed niet te snel en had niet gedronken.
De man op de motor kwam zwaar ten val. Hij werd in levensgevaarlijke toestand naar het ziekenhuis gebracht en zijn toestand is nog altijd uiterst kritiek. Het gaat om een 28-jarige Gentenaar, die met een voorlopig rijbewijs reed.
Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
In het West-Vlaamse Moen, een deelgemeente van Zwevegem, is deze namiddag een motorrijder om het leven gekomen na een frontale aanrijding met een personenwagen. Dat bevestigt woordvoerder Michaël Vanden Heede van de politiezone Mira.
Het ongeval gebeurde omstreeks 15.30 uur op de Verzetslaan. Bij een inhaalbeweging botste een motorrijder frontaal op een voertuig dat uit de andere richting kwam. Voor de 48-jarige motorrijder kon geen hulp meer baten. Hij stierf ter plaatse aan zijn verwondingen.
De personenwagen werd bestuurd door een man uit Doornik. Hij was vergezeld van zijn vriendin. De bestuurder raakte lichtgewond, zijn vriendin verkeerde in shock. De Verzetslaan is afgesloten voor alle verkeer.
Een motorrijder is vandaag om het leven gekomen bij een ongeval in Stoumont in de provincie Luik. De passagier, de vrouw van de overleden bestuurder, raakte daarbij zwaargewond, meldt het parket van Verviers.
De motorrijder verongelukte even na 16 uur op de baan tussen Coo en La Gleize (Stoumont). Om een nog onbekende reden verloor hij de controle over het stuur. Hij overleed ter plaatse.
Zijn echtgenote werd in kritieke toestand met de helikopter afgevoerd. De vrouw verkeert nog steeds in levensgevaar.
Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
Een Belgische bestuurder heeft dinsdag op een weg in Corbès, in het Franse departement Gard, een motorrijder doodgereden. De Belg wordt vervolgd voor onopzettelijke doodslag, zo berichtte de krant Midi Libre.
De Belgische bestuurder zou geen voorrang aan de motorrijder verleend hebben toen hij een privéweg verliet. De motard overleed ter plaatse. De bestuurder, die in shock verkeerde, werd gehoord door de gendarmerie en vervolgens in verdenking gesteld voor onopzettelijke doodslag.
In Diest is een 23-jarige man om het leven gekomen bij een verkeersongeval. Dat meldt de lokale politie. De man reed met zijn motorfiets in de Molenstraat en verloor de controle over het stuur toen hij aan het kruispunt met de Postbaan een bocht nam.
De motorrijder kwam ten val, gleed door en kwam onder een geparkeerde wagen terecht. Volgens de politie overleed hij ter plekke. Het Leuvense parket heeft een verkeersdeskundige aangesteld om het ongeval nader te onderzoeken.
Bij een verkeersongeval is gisterenavond rond 20.30 uur een motorrijder om het leven gekomen op de N98, tussen Fosses-la-Ville en Mettet. Dat meldt het parket van Namen.
Een wagen sneed de motor de pas af. De bestuurder van de auto was onder invloed van alcohol. De motorrijder, een vijftiger, overleed aan zijn verwondingen. Het parket stuurde een expert ter plaatse.
Bij een verkeersongeval is gisterenavond rond 20.30 uur een motorrijder om het leven gekomen op de N98, tussen Fosses-la-Ville en Mettet. Dat meldt het parket van Namen.
Een wagen sneed de motor de pas af. De bestuurder van de auto was onder invloed van alcohol. De motorrijder, een vijftiger, overleed aan zijn verwondingen. Het parket stuurde een expert ter plaatse.
11de
Kanaaltreffen van MC Down Under uit Oudenburg.
Zondag
5 augustus 2012
We kwamen aan in Oudenburg om 09.30u... heldere hemel, fel zonnetje... dat
beloofde al veel goeds. De mooiste van de bende speelt voor wegkapitein...
Ondertussen worden al maatregelen getroffen voor de hamburgers en de hot-dogs...
Binnen was het gezelligheid troef : de barmeiden en de inschrijvingstafel...
Even een kiekje van de talrijke mooie trofeeën...
We
beginnen met kilometers kronkelweggetjes door de landerijen tot we in
het centrum van De Haan arriveren... een fanatieke inwoner heeft dat
goed geïllustreerd op zijn gevel (foto haan)...
Verder
naar Nieuwmunster ... Zuienkerke ... we volgen een tijdje de
Vierkerkenroute ... en weer de landerijen in tot bij Blankenberge ...
weer naar Zuienkerke ... Houtave ... Varsenare ... en daar zoeven we
de bossen van het Domein Tu-dor in ...
even oprijden tot bij het
kasteel... (foto)
Loppem
... Heidelberg ... Zedelgem ... in Snellegem liggen de wegen er nat
bij : hier hebben ze al een bui gegeten ! ... we zitten op de
Permekeroute ... Zerkegem ... Bekegem ... en hier hebben ze een ware
'knuffelzone' : wat we hier voor en na schooltijd te zien krijgen is
me een raadsel... (foto)
We
komen aan de Witte Molen van Roksem (foto) De Witte Molen is een windmolen in Roksem, een deelgemeente van het West-Vlaamse stadje Oudenburg. De Witte Molen, aan de Zeeweg, is een bergmolen waarin zowel meel als olie kan worden gemalen. In de eerste helft van de 17e eeuw werd hier een eerste houten staakmolen gebouwd. Deze molen staat op de Ferrariskaart (1770-1778) vermeld als "Rockxem-molen". De huidige bakstenen bergmolen kwam er in 1843 waarbij men onderdelen van de oude houten molen heeft gebruikt. Er staan namelijk 18de-eeuwse datums vermeld op enkele balken. Stad Oudenburg, die de molen in erfpacht heeft, liet de molen restaureren. Op de open monumentendag van 13 september 2003 werd de molen nog eens feestelijk ingehuldigd.
In 2010 zou de Witte Molen opnieuw gerestaureerd moeten zijn, maar de onderdelen liggen er nog steeds naast. De molen draaide niet meer nadat in 2008 problemen in de askop ontstonden.
We
rijden een stukje af van de Hoevenroute.
Deze autoroute met een totale afstand van 76 kilometer, verkent het polderlandschap tussen Oostende en Diksmuide, een gebied dat deel uitmaakt van de Grote Westpolder; dit is een op de zee teruggewonnen landstreek met een vrij uitgesproken agrarisch karakter, dat bepaald wordt door weiden, akkers en boerenhoven. Tijdens deze route worden de boerderijen centraal geplaatst, want trekpleisters langsheen deze tocht zijn onder andere: de Oudenburgse abdijhoeve, de Viconia-kasteelhoeve, de imposante Schoorbakkehoeve, het Fleriskot en de Spermalie-hofstede aangedaan. Andere bezienswaardigheden daarentegen worden gevormd door de Keignaertkreek, het Romaanse kerkje van Ettelgem, het landschap van Moere-Nieuwland, de Godelieve-abdij van Gistel, het natuurreservaat van Stuivekenskerke, het Fort van Nieuwen Damme en het koninklijk domein van Raversijde. Om het de autobestuurders een stuk makkelijker te maken is deze Hoevenroute als provinciale autoroute over het gehele parcours met zeshoekige bordjes bewegwijzerd. En voor de realisatie van dit routeproject stonden het Vlaams Commisariaat-Generaal voor Toerisme, het West-Vlaams provinciebestuur en de steden Oostende, Middelkerke, Gistel, Oudenburg en Diksmuide in, waarbij de algemene coördinatie werd waargenomen door de Westvlaamse Vereniging voor de Vrije Tijd v.z.w.
Wil je nog meer te weten komen over deze Hoevenroute, ga dan naar de website van het Brugse Ommeland via deze link: http://www.brugseommeland.be en klik daar dan door op routes.
Af en toe heeft de organisatie er goed aan gedaan om hier en daar van die gevarenbordjes te plaatsen, vooral waar de landelijke wegen bezaaid waren met grind...
1ste
controlepunt te Westkerke : cafe 'tKroegje... het is 11.22u. (foto)
De
organisatoren hebben zelfs de 'snelle jongens' voorzien van een extra
waarschuwing : Flitspaal !!! Maar die stond da n weer heel dicht na
het bord / velen zullen hier hard op de rem gestaan hebben !
...(foto)
Eernegem
... Koekelare ... tja, veel plaats bleef er niet over voor een tegenligger...
Ichtegem ... Daar hebben ze een 'Plezanten Hof' :
dat zal de Fons van de 'Opnieuw-Plezant-Club' deugd doen / misschien
kan hij in de toekomst daar wel eens een meeting organiseren !!
...(foto)
Mijn
bankkaart doet het niet bij het tanken en die gasten met hun prachtige GoldWings
hebben mij bij dat Gulf-station van nafte voorzien : ik heb ze
natuurlijk in cash terugbetaald... (foto)
We
rijden een stukje Houtlandroute en Boskapelroute...
De 81 km-lange Houtlandroute met vertrekplaats het Kasteel Ravenhof in Torhout, leidt je door het West-Vlaamse Houtland tussen Brugge en
Torhout. Kenmerkend voor de streek zijn de vele bossen en houtkanten. De route
start in Torhout en gaat dan via rustige secundaire wegen naar Koekelare,
Ichtegem, Aartrijke en Zedelgem. De route is zo opgevat dat de rondrit kan
worden gecombineerd met een korte wandeling in de kasteeldomeinen die zich
langsheen het tracé situeren. De 44 km-lange Boskapelfietsroute met startplaats in Ichtegem is vernoemd naar de Boskapel werd in de 19de eeuw gebouwd door de edelman Auguste de Tserclaes de Wommersom als dank voor een genezing. In 1875 werd het gebouwtje eigendom van de Bekegemse kerkfabriek. Sinds 1948 is er op Pinkstermaandag een jaarlijkse bedevaart naar de kapel. Deze werd ingericht door Pastoor Nijs. In de meimaand wordt er de rozenkrans op zondag om 19.00 u. op maandag, woensdag en vrijdag om 20.00 u gebeden. Op de eerste zondag van oktober wordt er een bedevaart gehouden van de kerk van Bekegem naar de Boskapel.
Koekelare
... Handzame ... Bovekerke ... Vladslo ... en daar zenden de kerels
die de pijltjes hebben opgehangen ons in een verboden zone. (foto)...
Jongens
pas daar mee op : als er ene 'local' de politie opbeld en die
plaatsen zich zo ongeveer halverwege die weg, dan gaan alle
motorrijders die ze pakken betalen !!!
Esen
... Woumen ... 2de controle in de 'ijshoeve' 'tMadeliefje... en den diene zal deugd gehad hebben van zijn aarbeiencoupke !! (foto)
We
rijden langsheen het waterzuiveringsstation De Blankaart (foto)
We
rijden tot bij de Houthulstbrug en rijden een eindje langs de
Ijzer... de Knokkebrug Houthulst over... Nieuwkapelle ... Lo ...
opnieuw Nieuwkapelle ... dit is het windmolenproject De Put ...(foto)
Oudekapelle
... Lampernisse ... Oostkerke ... we volgen de N35 richting Veurne en
slaan af richting Stuivekenskerke ... Kaaskerke ... Stuivekenskerke
... en we zitten nu op de IJzerfrontroute...
Deze 79km-lange toeristische autoroute verkent het polderlandschap tussen Nieuwpoort, Koekelare en Diksmuide. Centraal thema vormt het gebeuren tijdens de Eerste Wereldoorlog. De route vangt aan in Diksmuide. Vier jaar lang vormde de IJzer hier de frontlijn. Tal van relicten, monumenten en begraafplaatsen herinneren hieraan.
Pervijze
... en hier hebben we één van de weinige 'rechte' stukken weg
in het ganse traject richting Schore / dat moet een opluchting zijn voor de 'laagvliegers'
die hier na urenlang die kronkelweggetjes te hebben getrotseerd -
voor een aantal kilometers eens alle registers kunnen openzetten ...
we rijden weer een stukje Hoevenroute .. over de Ijzer en we komen
aan in Schore ...
we
volgen een stukje N367 en slaan af naar Mannekensvere... even buiten
de bebouwde kom, vind ik een bankje om even de benen te strekken en
een 'stuutje' te eten / het is inmiddels al 13.30u geworden ...
(foto)
Dan
gaat het langs de vaartdijk tot aan de Rattevallebrug van Middelkerke...
Ook de naam van het aanlengende restaurant waar de lekkerbekken aan hun trekken komen! Wat eens een volkcafeetje langs de Plassendaelevaart was, werd eind jaren 80 gerenoveerd tot een knus restaurantje, waar Koen en Claudette ondertussen al 25 jaar hun gasten ontvangen. Tussen 14 en 17.30 u. kun je er terecht voor verrukkelijke pannenkoeken, wafels en roomijs. Op ons zonnig en verwarmd terras kun je s middags of s avonds eveneens genieten van onze specialiteiten van het huis: een blond of bruin Rattevallekuipje en heerlijk gegrilde ribbetjes. En niet te vergeten: de kleintjes kunnen ravotten op het speelpleintje en in het springkasteel. Binnen zijn er 64 zitplaatsen, op het terras buiten kunnen zon 70 personen plaatsnemen.
komen we
via Westende in Middelkerke ... foto verpakte grasbalen...
Bij
het binnenrijden van Slijpe zien we dat staan : ROZE VAN VOOR TOT
ACHTER INCLUIS DE GARAGE !!!!!! Nog net niet zijn dak en zijn deuren...Ik mag er niet aan denken wie daarin
wil leven ! (foto)
Af
en toe komen op splitsingen waar een flauwe grappenmaker de pijltjes
heeft omgedraaid : dan zit er niets op dan in beide richtingen te
gaan verkennen tot we opnieuw een pijltje hebben gevonden, maar dat
kan soms kilometers ver zijn !!!
Zo
ook hier bij de 42km-route van Wereldkampioen Freddy Martens...
(foto)
De fietsroute start aan het info-kantoor nabij de Sint-Theresiakapel, langs de Badenlaan in Westende-Bad. Het initiatief voor de route kwam van de gemeente Middelkerke, waarvan Lombardsijde een deelgemeente is. U maakt kennis met zowel een ruraal landschap als de kustduinen. Het is een route met opvallend veel rustbanken. Houd wel rekening mat veel wind !
Freddy Maertens was een fameus wielrenner en werd wereldkampioen in 1976 en 1981. In de zomer van 2004 kreeg hij zijn eigen fietsroute in Middelkerke in West-Vlaanderen. De route is 42 kilometer lang en loopt voornamelijk over landelijke wegen. Freddy Maertens (Lombardsijde, 13 februari 1952) is een voormalig Belgisch wielrenner, die beroepsrenner was van 1972 tot 1987. Hij won veel van zijn wedstrijden in de sprint en kon dankzij zijn uitzonderlijke kracht goed op het grote verzet rijden. De meeste zeges haalde Maertens dan ook in sprints en tijdritten. In drie deelnames aan de Tour de France won hij vijftien etappes en droeg hij negen dagen de gele trui. Driemaal won hij de groene trui voor het puntenklassement.
We
rijden nog een stukje langs het water tot in Snaaskerke en van
daaruit was het niet ver meer tot in Oudenburg... maar velen vergaten
hun stempel op te halen bij de 3de (en geheime) controle in cafe
Derby !!! (foto)
Aankomst
14.45u.
Nog
even sympatiseren met een standhouder 'voor het goede doel' en een kiekje van wat 'bikers'-spullen. Niets speciaals tenzij je van die
'hardcore'-gadgets houdt natuurlijk.
Beoordeling
: een mooie rit /een min of meer voor sommigen lastige rit want het
parcours bestond voor 90% uit landelijke kronkelwegen en voor de
'snelle machines' is dit geen must. Onderweg heel weinig
bezienswaardigheden (dat is dan voor de toeristen onder ons) en voor
de Westvlamingen is dit natuurlijk bekend terrein. Gaan we per
gelegenheid zeker nog eens overdoen...
Cafe Bristol nog niet open... moeten wachten
tot 09.30u voor een koffie...
09.45u start Dit waren de te volgen pijltjes
Wachtebeke
(landwegen en bossen) (foto dreef)
we volgen de Krekenroute
Het Krekengebied is het meest noordelijke deel van het Meetjesland. Het hele landschap draagt er de sporen van de eeuwenlange strijd tegen de zee, die dikwijls overwonnen werd, maar even vaak keihard terugsloeg. In Waterland-Oudeman steekt de route de grens met Nederland over, om de polders van Zeeuws-Vlaanderen te ontdekken. In Terneuzen komen we even tot aan de imposante Westerschelde.
Ook in het zuiden van het Waasland liet de sluwe Reynaert overal sporen na. In Sint-Niklaas start je voor een tocht langs het Rupelmonde van Mercator en langs Scheldegemeente Temse. Na de Waasmunsterse Heide volgen we de pijlen naar Lokeren. Voorbij Lochristi en het provinciaal domein Puyenbroeck rij je naar Daknam. Via Sinaai en Belsele rijden we terug naar Sint-Niklaas.
Wachtebeke we volgen een baantje langs de autosnelweg
Zelzate.
Beoordeling : Ondanks de mooie landelijke wegen en beboste domeinen, weinig soeps wat betreft 'bezienswaardigheden'. Deze streek is een vlakke landbouwstreek, zonder hoogtes en laagtes, met afwisseld maïs- en graanvelden en bebossing. Verder niets. Maar de route was wel goed bepijld... evenwel spannend, want de pijltjes hingen pas (meestal zonder voorafgaande waarschuwing) op de afslag, de splitsing of het kruispunt ! Af en toe was het 'keren' geblazen. Een echte zoektocht... dat heeft ook zijn charmes. Het is duidelijk dat het nieuwe bestuur (de club is pas een drietal jaar terug heropgericht) nog geen kaas gegeten heeft wat organiseren en 'pijltjes hangen' betreft. Komt wel goed met de jaren...
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....