Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    11-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gibbs Biskji

    Waar vind je in Nederland als motorrijder nog die sensatie van pure vrijheid?

    In de lucht zou je denken, maar daar is nog niet echt een haalbare oplossing voor bedacht.

    Dan gaan we toch het water op, met de Gibbs Biski.

    Want ligt Nederland ook niet vol met bochtige waterwegen?

    Hoe zou het zijn wanneer je toerend door Nederland geen rekening hoeft te houden met asfalt?

    Wanneer je als een commando in een rechte lijn van A naar B kunt rijden zonder rekening te houden met kanalen..., sloten en zelfs meren?

    Dat moet pas echt een gevoel van vrijheid geven. Sterker: het zou motorrijden zoals we nu kennen zelfs ontwrichten.

    De Gibbs Biski is een fascinerend ding.

    Met deze mix van een motorscooter en een jetski maakt het niet uit wanneer je rijdend van A naar B ineens voor een waterweg staat.

    Het is gewoon een kwestie van gasgeven en doorgaan.
    De Gibbs amfibiemotor, in Australië inmiddels straat legaal verklaard, heeft een tweecilinder blok van 55pk.

    De topsnelheid op de weg bedraagt 129 km/u, op het water 60 km/u.

    In watermodus trekt de Biski het achterwiel in en wordt de aandrijving overgenomen door een waterjet.

    Ook het voorwiel wordt dan vastgezet. Het inschakelen van de watermodus duurt zo’n vijf seconden.

    De Gibbs Biski weegt inclusief alle vloeistoffen 228 kilo en is daarmee slechts negen kilo zwaarder dan bijvoorbeeld een Yamaha TMax.

    In het water lijkt de Biski behoorlijk stabiel.

    Je kunt er zonder dat de Biski omkukelt opklimmen wanneer je door een scherpe stuuractie in het water bent beland.

    Als we de video moeten geloven, is het stuurgedrag op de vaste wal lang niet zo enerverend als op het water.

    Zo te zien heeft de Biski een nogal zeer beperkte grondspeling.

    De prijs van de Gibbs Biskji is nog niet bekend.

    Voor Nederland is er wel een importeur: Quadski Benelux uit Assen.











    11-11-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chauffeur maait motard van de weg

    Een merkwaardig verkeersincident doet nogal wat stof opwaaien in Texas.

    In Granbury werd zaterdag een motard van de weg gemaaid door de 68-jarige autobestuurder Bill Crum.

    Die beweert dat hij in zijn been werd gestoken door een wesp, net op het moment dat motorrijder Eric Sanders hem wilde voorbijsteken.

    Getuigen beweren evenwel dat Crum de motard met opzet heeft aangereden.

    Bij het 'ongeval' werden Sanders en zijn vriendin, die achterop de motor zat, gewond. Zij mocht intussen intensieve zorgen verlaten.

    Het incident werd gefilmd door een andere motorrijder.

    We zien hoe motard Eric Sanders een witte auto wil inhalen op een tweevaksbaan.

    Op die plaats is voorbijsteken verboden wegens een dubbele gele lijn.

    Op het moment van het inhaalmanoeuvre wijkt de witte auto uit naar links en wordt de motor van de baan gereden.

    Op het eerste gezicht lijkt het erop dat de chauffeur van de witte wagen, de 68-jarige Bill Crum, de motard met opzet aanrijdt.

    De man beweert evenwel dat hij net op dat moment gestoken werd door een wesp. "Of een ander beest", getuigt hij voor CBS 11 News.

    Op de vraag van de reporter of die steek sporen heeft nagelaten, antwoordt Crum dat zijn been gezwollen is en dat hij hinkt.

    De politie heeft intussen de beelden van het ongeval opgevraagd.

    Mogelijk wordt Crum vervolgd voor opzettelijke slagen en verwondingen.

    http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/2497246/2015/10/21/Chauffeur-maait-motard-van-de-weg-Ik-werd-gestoken-door-een-wesp.dhtml

    31-10-2015 om 13:06 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg

    Op het internet zijn beelden opgedoken van een motard die met een hoge snelheid op één wiel over de snelweg rijdt.

    Hij verliest het evenwicht en gaat hard tegen de grond. Hij draagt bovendien geen beschermkledij.

    Het is dan ook heel straf dat de man na de crash gewoon weer rechtstaat.

    De beelden zijn gisteren opgedoken op het internet.

    Waar en wanneer ze zijn genomen, is niet duidelijk.

    http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/2508358/2015/10/30/Motard-staat-weer-recht-na-mislukte-wheelie-op-snelweg.dhtml

    30-10-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden

    Motorfabrikant Yamaha stelt op de Tokyo Motor Show een robot voor die helemaal autonoom een moto kan besturen.

     

    In een promofilmpje is te zien hoe de Motobot inderdaad zelf aan de hendels draait en stuurt.

    Een begeleidend stemmetje zegt dat de robot nog veel moet leren, maar dat "hij gemaakt is om ons te overtreffen".

    De lui van techsite Gizmodo zien de robot al Robocopgewijs snelheidsovertreders achternazitten op de snelweg, zonder dat een agent daarbij zijn leven moet wagen.

    Het doel van Yamaha spreekt een beetje minder tot de verbeelding.

    De fabrikant wil de robot uiteindelijk sneller dan 200 kilometer per uur laten rijden op consumentenmodellen zonder extra aanpassingen.

    De resultaten van die tests moeten dan dienen om de veiligheid en het comfort van bestuurders te verbeteren.

    28-10-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een 49-jarige man uit Zeebrugge is afgelopen nacht om het leven gekomen na een bijzonder zwaar ongeval op een landelijke weg in Meetkerke.

    Hij reed op zijn motor rechtdoor aan een kruispunt waar in het midden een kapelletje stond.

    Hij reed dwars door het gebouwtje dat half instortte. De brandweer had liefst 4 uur werk om alle brokstukken op te ruimen en het kapelletje te stutten.

    "Omdat het om een beschermd monument gaat moeten we ons nu eerst informeren wat te doen", zegt burgemeester Alain De Vlieghe.

    Het ongeval gebeurde rond middernacht aan het kapelletje op het kruispunt van de Molenweg en de Mareweg in Meetkerke (Zuienkerke).

    Het slachtoffer reed met zijn motor op de Molenweg komende uit de richting van de Oostendse Steenweg en reed allicht met hoge snelheid in op het kapelletje op het kruispunt aan het einde van het rechte stuk van de Molenweg.

    Er waren geen remsporen te vinden vlak vóór de kapel. De klap moet enorm geweest zijn.

    De motor lag tussen de brokstukken in de kapel die gedeeltelijk instortte. Het slachtoffer overleed ter plaatse.

    Toen de hulpdiensten arriveerden konden ze enkel nog maar de dood van de motorrijder vaststellen.

    Het Brugse parket stelde een verkeersdeskundige aan die vaststelde dat het ongeval te wijten was aan een te hoge snelheid.

    Na het ongeval blijft van de kapel enkel nog een puinhoop over.

    30-09-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zero Motorcycles

    Patrouillemachines van Zero Motorcycles

    Zero Motorcycles levert motorfietsen met aanpasbare opties voor politie en beveiligingsdiensten, deze voldoen aan de specifieke vereisten bij een groot aantal patrouilletoepassingen.

    Deze nieuwe motorfietsen kunnen zowel op de openbare weg als in terrein patrouilleren en hebben daarom voor politiekorpsen en beveiligingsdiensten unieke pluspunten vergeleken met machines met verbrandingsmotor.

    De 100% elektrische aandrijving is vrijwel g...eruisloos en ontwikkelt geen uitlaatgassen en nauwelijks warmte.

    Het volledige aandrijfkoppel is onmiddellijk vanuit stilstand beschikbaar en de machines zijn heel gemakkelijk te manoeuvreren.

    Dankzij 'brandstofkosten' van slechts € 0,01/km en de onderhoudsvrije aandrijflijn kan een groep motorfietsen van Zero Motorcycles uw organisatie geld besparen, terwijl u hiermee bovendien tactisch in het voordeel bent.

    Onderhoudsvrij aandrijfsysteem
    Lange levensduur van motorfietsaccupakket
    Topsnelheid van 158 km/u
    Maximale actieradius van 286 km per oplaadbeurt
    Regeneratief remmen
    Opties voor gebruik op openbare wegen of in terrein

    De lokale politiezone Rupel pakt als eerste van het land uit met twee elektrische politiemotoren.

    De motoren zijn van Amerikaanse makelij en dragen de naam Zero DS.

    ‘We hebben eerst op de Europese markt gezocht, maar voorlopig kunnen die modellen niet op tegen deze Amerikaanse motoren.

    De batterij is goed voor 224 kilometer patrouilleren, als er niet op de snelweg gereden wordt.

    De batterij slaat immers de energie die vrij komt bij het remmen opnieuw op’, legt commissaris Peter Van den Abbeele uit.

    De motor haalt met gemak 160 kilometer per uur en gaat van 0 naar 100 kilometer per uur in amper vijf seconden.

    ‘Als je het vergelijkt met gewone motoren, dan heeft deze elektrische motor een vermogen tussen 850 en 1.000 cc.

    Het bijladen van de batterij voor 90% kan op een uurtje gebeuren.

    We gaan nog snelopladers kopen zodat, indien nodig, het bijtanken in amper tien minuten kan gebeuren’, zegt Van den Abbeele.























    29-09-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
    Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie






    07-09-2015 om 04:24 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de motorrijders van Hatzoloh

    Leden van de Antwerpse Joodse gemeenschap zijn al langer bekend met Hatzoloh, de religieuze spoeddienst. Anderen hebben ze misschien ook al zien rondrijden op hun bekende rode scooters maar weten niet wie of wat Hatzoloh is. Joods Actueel had een gesprek met Shmulie (Samuel) Markowitz, hoofdcoördinator van de organisatie.

    “Hatzoloh is het Hebreeuwse woord voor redding. Het concept van Hatzoloh is eenvoudig, een kleine groep vrijwilligers staat in voor de dienst eerste zorgen bij ongevallen.

    Het idee zag in 1978 het levenslicht in New York. De religieuze jood, Hershl Weber was op straat getuige van hoe iemand in elkaar zakte.

    De omstaanders wisten niet wat doen en verwittigden de hulpdiensten.

    Toen de ambulance ter plaatse kwam (wat ettelijke minuten duurde) bleek de man overleden.”(Uit ons archief, januari 2008)

    “Waarom geen interne dienst in de joodse gemeenschap organiseren van mensen die de eerste zorgen toedienen in de vaak cruciale momenten voor de ambulance aankomt dacht Weber bij zichzelf.

    En zo werd het idee van Hatzoloh geboren, een spoeddienst die binnen enkele ogenblikken ter plaatse is, en door effectieve communicatie met de hulpdiensten, de patiënt kan helpen bijstaan.

    De organisatie is uitgegroeid tot een officiële spoeddienst van vrijwilligers en telt in New York zo’n 1.500 leden, een tiental ambulances en zelfs een helikopter.

    Het is de grootste vrijwillige spoeddienst ter wereld.”

    “Het duurde niet lang of andere Joodse gemeenschappen namen het idee over.

    Vandaag vindt men dan ook lokale Hatzoloh diensten in alle steden met een Joodse aanwezigheid zoals L.A., Londen, Zurich, Johannesburg en ook Antwerpen.

    De Antwerpse tak van Hatzoloh zag het levenslicht in 2001.

    ‘De Joodse gemeenschap stond aanvankelijk sceptisch tegenover het idee’ vertelt Shmulie Markowitz, een van de drie hoofdverantwoordelijken van Hatzoloh Antwerpen,

    ‘maar vandaag heeft elk Joods huishouden in Antwerpen ons telefoonnummer bij de hand’.

    Zo’n 100 maandelijkse interventies bewijzen het nut van deze dienst.”






































    03-09-2015 om 11:55 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade

    Minder dan de helft van de Belgische motorrijders is voldoende verzekerd voor lichamelijke letsels bij een ongeval in fout of bij een eigen val.

    Dat meldt verzekeraar Ethias.


     "Dit is een onrustwekkend laag cijfer als men weet dat motorrijders een kwetsbare groep blijven in het verkeer", zo luidt het.

    Ethias analyseerde 38.000 verzekeringspolissen en stelde vast dat slechts 47 procent verzekerd is voor lichamelijke letsels bij een ongeval in fout of bij een eigen val.

    Volgens de verzekeraar sluiten de meeste motorrijders de wettelijk verplichte BA-verzekering meestal wel af, maar die dekt eventuele lichamelijke letsels niet.

    Cijfers van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) begin maart wijzen op een stijging van het aantal ernstige ongevallen waarbij ten minste één motorrijder betrokken is.

    In 2011 vielen 114 doden bij ongevallen met motoren, wat neerkomt op 14,8 procent van alle verkeersdoden.

    Zowat 700 motorrijders raakten zwaargewond.

    "Meestal gaat het om ongevallen waarbij de motorrijder zelf ten val komt", aldus Ethias.

    "En als hij onvoldoende verzekerd is, zal hij zelf alle gevolgen moeten dragen in geval van lichamelijke letsels."





    29-08-2015 om 17:18 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Marokkaanse motorpolitie gaat in de komende weken nieuwe helmen ontvangen met een geïntegreerde camera.

    Volgens Akhbar Al Yaoum moeten deze camera’s de agenten helpen de criminaliteit beter te bestrijden.

    Ook zullen de kleine filmcamera’s helpen het geweld tegen de politie te verlagen.

    De camera’s zullen zo geprogrammeerd zijn dat ze enkel tijdens de diensturen aan zullen staan.

    In meerdere Europese landen zijn de politiediensten reeds uitgerust met dergelijke camera’s.

     In Engeland is daarmee het geweld tegen de politie met 8 procent afgenomen in een jaar tijd.

    20-08-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motard van 36 sterft na zware klap op N49

    Cafébaas Peter Verschraegen (36) uit Zelzate is zondagnacht (16 aug) om het leven gekomen bij een zwaar ongeval met zijn motor op de N49 in Zelzate.

    Verschraegen, die samen met zijn vrouw Bianca Scheepers achter de toog stond van café Markt 19, reed in op een bestelwagen.

    Het zware ongeval gebeurde om 2.55 uur aan het op- en afrittencomplex van de N49 ter hoogte van Zelzate-Oost.

    Peter Verschraegen reed er met zijn BMW S1000 RR achteraan in op de bestelwagen van een koppel van 67 en 68 jaar oud uit Eeklo.

    De hulpdiensten waren onmiddellijk ter plaatse, maar voor de 36-jarige motard kon geen hulp meer baten. Hij overleed ter plaatse.

    Het koppel liep lichte verwondingen op. Het is voorlopig nog onduidelijk wat er precies is gebeurd.

    Het parket van Oost-Vlaanderen was gisteren erg karig met commentaar. Het stuurde een verkeersdeskundige ter plaatse om de precieze omstandigheden van het ongeval te onderzoeken.

    "De motorfiets werd in beslag genomen en het slachtoffer is overgebracht naar het Jan Palfijnziekenhuis in Gent", klinkt het.

    Of overdreven snelheid of alcohol het ongeval veroorzaakt hebben, was nog niet duidelijk.

    Samen met zijn vrouw Bianca had Peter nog maar sinds 1 januari van dit jaar het café Markt 19 op de Grote Markt in Zelzate overgenomen.

    Zij stond achter de toog en hij kwam na zijn uren - Peter werkte bij een chemisch bedrijf in Gent - altijd een handje toesteken.

    Het koppel wilde het teloorgegane café een nieuw elan geven.

    Burgemeester Frank Bruggeman kwam er graag en vaak over de vloer en leerde Peter de voorbije maanden ook beter kennen.

    "Hij was een aanwinst voor de Grote Markt", bewierookt de burgemeester Peter.

    "Hij dacht na over de toekomst van de Grote Markt, wilde de problemen in Zelzate oplossen.

    Het is doodzonde dat hij er niet meer is. Hij zal gemist worden."

    Zijn vrouw Bianca was gisteren bijzonder aangeslagen door het nieuws.

    "Het is verschrikkelijk", reageert ze. "Ik heb deze morgen alleen maar vernomen dat hij overleden is. Ik weet nu nog altijd niet wat er gebeurd is", snikt ze.

    Bianca kreeg gisteren gelukkig heel wat steun van haar broer Mario. Hij begrijpt ook niet hoe het ongeval kon gebeuren.

    "Peter was nochtans een erg ervaren rijder. Vroeger reed hij zelfs op circuits", zegt Mario.

    Een goeie vriend en stamgast van de '19' is er ook het hart van in.

    "Ik ken Peter al vele jaren", zegt hij. "We gingen normaal over twee weken een weekendje naar Amsterdam.

    Ik ben er nog nooit geweest, hij zou me rondleiden. Ik heb het nieuws vanmorgen vernomen via een sms-bericht.

    Ik kan het nog altijd niet geloven, hij was nog zo jong."





    18-08-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Volgens de eerste ex-vrouw van John F., de man die wordt verdacht van het neerschieten van de Nederlandse verpleegster Linda van der Giesen, zou het slachtoffer leden van de beruchte motorclub Satudarah op de verdachte hebben afgestuurd.

    Een lid van motorbende Satudarah toont zijn tatoeage: "God forgives, Satudarah don't".

    John F. zou, na de bedreigingen, een tijdlang ondergedoken hebben gezeten.

    Dat zei zijn eerste ex-vrouw Bianca woensdagavond in een interview met het tv-programma  Hart van Nederland.

    De bedreigingen aan het adres van de verdachte zouden volgens haar de reden zijn dat hij een vuurwapen had aangeschaft.

    De ex-vrouw zegt ook dat de laatste vriendin van de verdachte zou hebben samengespannen met Linda om hem te bedreigen, nadat Linda belastende informatie over John F. had gedeeld met de ex-vriendin.

    Daarop besloot die ex-vriendin dat John F. de zoon die hij met haar heeft niet meer mocht zien.

    Volgens Bianca ging daar het conflict tussen Linda en de verdachte om.

    Tussen Linda en John F. was sprake van een 'complexe relatie', die een maand voor het incident op de klippen liep. 

    Over en weer zijn aangiftes en meldingen gedaan, zo werd woensdag op een persconferentie bekendgemaakt.

    Volgens de politie hebben verschillende exen aangifte tegen de verdachte gedaan.

    Linda van der Giesen overleed nadat ze werd neegeschoten op de parkeerplaats van het TweeSteden ziekenhuis in de gemeente Waalwijk (Noord-Brabant) maandag.

    Ze laat een zoontje van vier achter.

    De 28-jarige vrouw uit Zevenbergen werkte als verpleegkundige op de afdeling plastische chirurgie.

    Van der Giesen kwam net als de hoofdverdachte uit Zevenbergen.

    13-08-2015 om 15:43 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We starten met een pas binnengelopen bericht. 
    Bij een zwaar ongeval op de Sint-Antoniusweg in Kallo is één dode gevallen. 
    Een motorrijder uit het Brusselse verloor om een nog onbekende reden de controle over het stuur. 
    Hij reed rechtdoor over een rotonde en overleed ter plaatse. 
    Hij was samen met een twintigtal andere motorrijders op pad in de Waaslandhaven. 
    Bij het ongeval waren geen andere voertuigen betrokken. 
    Er is een verkeersdeskundige ter plaatse gekomen om de omstandigheden van het ongeval te onderzoeken.

    09-08-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden

    In Kallo in Oost-Vlaanderen is zondag een motorrijder van 45 uit Zaventem om het leven gekomen.

    De man maakte deel uit een groep van 12 motorrijders uit het Brusselse die een rondrit maakte.

    Op de verkeerswisselaar Waaslandhaven-Noord in Kallo verloor hij door een oneffenheid in het wegdek de controle over het stuur en kwam ten val aan een rotonde.

    De hulpdiensten probeerden de man nog te reanimeren, maar hij overleed ter plaatse.





    09-08-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mustang Pony 320 1947

    Wie denkt dat Honda met zijn Dax nieuwe wegen bewandelde, heeft het misschien wel bij het verkeerde eind.

    Tot die conclusie kom je ongetwijfeld als je voor de Mustang Pony staat.

    Een heel compacte, eenvoudige motorfiets die tussen 1947 en '65 in de Verenigde Staten van Amerika werd gebouwd en verkocht.



    Bij veel motormerken speelde de Tweede Wereldoorlog een belangrijke rol in hun geschiedenis.

    Zo ook bij Mustang.

    Het was aan het eind van de Tweede Wereldoorlog dat John Gladden uit Glendale Californië zich in het haar krabde en zich afvroeg wat te doen nu hij geen vliegtuigonderdelen voor het leger meer diende te produceren.

    Zijn keuze viel op motorfietsen, een sector waarin hij ook al voor de oorlog actief was geweest.

    Zijn geesteskind dat tot stand kwam met de hulp van zijn assistent Howard Forrest, was echt wel een product van zijn tijd.

    De eerste Mustang was een kleine, goedkope en lichte motorfiets met een cilinderinhoud van 125 cc.

    De gebruikte krachtbron was een uit Engeland afkomstige Villiers tweetakt motor.

    De Colt, zoals die Mustang heette, was echter geen lang leven beschoren.

    Door de bescheiden aantallen waarin de Villiers motoren vanuit Engeland werden geleverd, werd de productie van de Colt al snel stopgezet.



    Gladden was echter voor niet één gat te vangen. Hij had intussen een eigen viertakt krachtbron ontwikkeld.

    In 1947 was die krachtbron, een industriële motor met een cilinderinhoud van 320 cc, productierijp.

    De nieuwe Mustang-motor, die de naam Pony kreeg, was van meet af aan met deze luchtgekoelde zijklepper uitgerust.

    De versnellingsbak, een Burgman met drie verhoudingen, werd middels een primaire kettingaandrijving aangesproken, terwijl eveneens een kettingtransmissie voor de eindoverbrenging zorgde.

    Schakelen gebeurde met de rechtervoet en ook de kickstarter is aan de rechterkant terug te vinden.



    Later, in de jaren '60, zouden er een Bronco en een Stallion model het levenslicht zien.

    Die werden onder andere uitgerust met een voorrem, gespaakte wielen en een vier verhoudingen tellende versnellingsbak.

    Het topmodel destijds was de Thoroughbred, een model dat zich van de rest onderscheidde door onder andere een swingarm achtervering.

    Ook waagde Mustang zich aan het bouwen van driewielers die als werkpaardjes allerhande in het dagelijkse leven werden ingezet.



    Het rijwielgedeelte van de Pony die we hier tonen, is een toonbeeld van eenvoud.

    Het stalen buizenframe heeft een hydraulisch gedempte upsidedownvork in het vooronder.

    Het achterwiel is niet afgeveerd, voor het benodigde rijcomfort rekende John op een uit de kluiten gewassen zweefzadel.

    Volle wielen met een diameter van 12 duim dragen zowel voor als achter 4 duim brede banden.

    Remmen kan alleen op het achterwiel.

    Een met de linkervoet te bedienen trommelrem deed samen met de motorrem van de naar verhouding flink grote motor zijn best om de zaak tot staan te brengen.



    De Mustang-motoren bleken al snel niet alleen gewild voor alledaags straatgebruik.

    Ze werden ook in de motorsport ingezet.

    In de lichtgewichtklasse doken ze op in de racesport en zelfs op de dragstrips maakten ze naam door hun opvallende prestaties.

    Zo is het geval bekend van een dragracer die met zijn Mustang op de kwartmijl geregeld snelheden haalde van meer dan 90 mijl per uur en een tijd van 12 seconden wist neer te zetten.



    Heel wat Amerikanen hebben met de Mustang-motoren gereden.

    Zelfs in het begin van de jaren '60 verkochten de Mustangs helemaal niet onaardig en dat niet alleen in Californië, maar ook in de omliggende staten.

    Toch waren de Mustang-motoren geen lang leven meer beschoren.

    Onder druk van de goedkope Japanse producten moest dit mooie Amerikaanse product tenslotte het hoofd buigen.

    In 1963 stopte de productie en in 1965 werden de laatste nieuwe Mustang-motoren verkocht.



    De dag van vandaag zijn diezelfde Mustang-motoren natuurlijk heel in trek bij verzamelaars.

    Geen wonder, want wie zou niet voor de stijlvolle, cleane look van de Mustangs vallen.

    Bovendien heeft de verzamelwoede ervoor gezorgd dat diverse bedrijven onderdelen aanbieden die bij de restauratie van de Mustang-motoren van pas komen.

    't Is dan ook geen wonder dat er nu Mustang-motoren in omloop zijn die mooier zijn dan ze ooit waren, zelfs mooier dan toen ze spiksplinternieuw uit de fabriek uit Glendale rolden.



    Wil je een Mustang, dan zal je naar de States moeten om er eentje te kopen.

    Neem minstens 8.000 dollar mee, want zelfs voor een niet compleet gerestaureerd exemplaar zal je een bedrag van die grootte moeten neertellen.

    Wil je voor je zover gaat Mustang-motoren in levende lijve zien, dan kan dat en wel in het Forgotten Times Museum te Zandvliet.

    Daar staat niet alleen de Pony uit deze reportage, maar ook een aantal andere exemplaren waaronder zelfs een driewieler…



    Forgotten Times Museum
    Zoutestraat 19
    2040 Zandvliet
    Open van dinsdag tot vrijdag van 14 tot 18 uur.
    Op zaterdag van 10 tot 17 uur en op zondag van 12 tot 16 uur.




    23-07-2015 om 15:08 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een Nederlandse motorrijder van 19 jaar uit Hendrik-Ido-Ambacht in de Nederlandse provincie Zuid-Holland is zondag bezweken aan de verwondingen die hij op 16 juli had opgelopen bij een ongeval op het circuit in Zolder.

    Dat heeft de lokale politie Heusden-Zolder bevestigd.

    Diezelfde dag kwam ook een motorrijder uit Beringen bij een ander noodlottig ongeval op het circuit om het leven.

    De 19-jarige Pim van den Berg liep levensgevaarlijke letsels op bij een zware crash op het circuit.

    Om een onbekende reden was hij met zijn motorfiets in een bocht rechtdoor gereden.

    De hulpdiensten brachten hem naar het ziekenhuis, waar hij afgelopen zondag overleed.

    Later die donderdag liep het een tweede maal mis bij de start van een wedstrijd.

    Zes motorrijders kwamen met elkaar in aanrijding.

    Een 44-jarige motard uit Beringen liet daarbij het leven.

    16-07-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porcaro, de stad van de motorrijders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Madone des motards

    "Porcaro, village motards"... Porcaro, de stad van de motards !

    Bienvenue à toutes et à tous ! Welkom aan allen !

    Porcaro est une petite commune du Morbihan qui compte 645 habitants et se situe entre Guer et Ploermel, à 45 km de Rennes.

    Porcaro is een klein dorpje in de Morbihan-streek, telt 645 inwoners en is gelegen tussen Guer en Ploermel, op 45 km van Rennes.

    Elle est désormais reconnue comme la capitale française des motards. Chaque année, près de 20 000 motards de toute la France et de l'europe se retrouvent pour le «Pardon de la Madone» créé en 1979 par le père Louis Prévoteau. 

    Ze heeft het statuut van 'de Franse hoofdstad voor motorrijders'. Ieder jaar vinden ruim 20.000 motards de weg naar dit dorpsevenement, genaamd de "Pardon de la Madone", opgericht in 1979 door priester Louis Prévotau.


    Op 15 augustus zakken 20.000 motards af naar het kleine Franse dorpje Porcaro om er hun zonden van zich af te wassen met een zegening, een concert en rondritten.

    Bijlagen:
    01-48.jpg (78.9 KB)   
    5.jpg (54.4 KB)   

    16-07-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent

    Een politieagent op de motor heeft afgelopen zondag in het Nederlandse Almere een 13-jarige verdachte geboeid laten meelopen met zijn politiemotor.

    Dat is te zien op een filmpje dat maandagavond op Facebook werd geplaatst.

    De video werd ondertussen al meer dan 212.000 keer bekeken en lokte heel wat verontwaardigde reacties uit.


    Volgens de Nederlandse website ‘Omroep Flevoland’ heeft een woordvoerder van de politie laten weten dat ze niet gediend zijn met de manier waarop de agent de 13-jarige jongen door het centrum van Almere naar het politiekantoor begeleidde.

    De politie startte een onderzoek naar het gedrag van de agent. Hij mag momenteel niet meer de baan op en moet zich beperken tot bureauwerk.

    De 13-jarige jongen werd aangehouden door de agent omdat hij tweemaal een valse identiteit opgaf.

    14-07-2015 om 14:28 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De gestolen unieke Honda MSX 125 van Jurgen Vergote (40) uit Dadizele is terecht. "Jammer genoeg is de motorfiets zwaar beschadigd", zucht de eigenaar.

    Eind vorige maand werd de motorfiets gestolen, toen de eigenaar een bezoek bracht aan vrienden in de Meensesteenweg in Dadizele.

    "Toen ik daar buiten kwam, bleek mijn Honda verdwenen", zegt Jurgen Vergote. Het gaat om een unieke tweewieler, die uitgerust is met tal van handgemaakte stukken.

    "Ik vreesde dat de motor al ergens in Polen of Frankrijk was, maar tot mijn grote verbazing bleek iemand uit mijn eigen gemeente hem te hebben gestolen."

    De motorfiets werd eerst door een attente voorbijganger, die over de diefstal in deze krant had gelezen, opgemerkt.

    De politie werd verwittigd en kon de dader betrappen toen hij de Honda in de tuin van zijn buurman wou verbergen.

    Zwaar beschadigd

    "Ik ben blij dat ik mijn motor terug heb, maar hij is wel zwaar beschadigd.

    Zo boorde de dief in de klep van de brandstoftank om die te kunnen openen.

    Ook ging de motorfiets twee keer tegen de vlakte en werd de bedrading kapot gemaakt.

    Hoeveel de herstellingen zullen kosten, weet ik niet. Het zal echter niet min zijn."

    07-07-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strandredders nemen jetscooter in gebruik

    Blankenberge eerste kustgemeente die jetski aankoopt

    De strandredders van Blankenberge maken als eerste langs de kust gebruik van een jetscooter.

    ‘Het is een meerwaarde voor de interventies die we moeten uitvoeren, zowel voor zwemmers in de problemen als voor kitesurfers’, zegt hoofdredder Tom Cocle.


    Nadat ze als eersten verhoogde beachhouses op het strand hadden geplaatst waardoor ze beter zichtbaar zijn, blijken de strandredders nu ook de voorlopers door een jetscooter in gebruik te nemen.

    In maart en in mei werden er testen uitgevoerd met twee modellen, maar de voorkeur van de strandredders ging naar de Yamaha die in Blankenberge werd getest.

    Als alles volgens plan verloopt, wordt de jetscooter, die 14.000 euro kost, geleverd op 4 juli.





    30-06-2015 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs