Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    23-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7de United Bikers For Animal Rights Brugge 23 aug 2009

    7de United Bikers For Animal Rights
    Brugge 23 aug 2009



    23-08-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27e Mandeltreffen Izegem 23 augustus 2009

    27e Mandeltreffen
    Izegem 23 augustus 2009







    Ik ga hieronder een persoonlijk verslagje neerpennen, met wat foto-materiaal van onderweg, en als Izegemnaar wil ik nu niet chauvinistisch overkomen, maar laat ik het alvast in één woord samenvatten :
    SUBLIEM !
    Hierachter, beste motorrijders, moet een enorm hechte en goed-geoliede organisatie zitten om zo'n treffen, met over twee dagen meer dan 1100 inschrijvingen, tot een goed einde te brengen.
    Van hieruit alvast een dikke proficiat !
    En het is niet van horen zeggen : ik heb het nogmaals mogen meemaken... Verleden jaar deed onze jongste de rit mee achterop, dit jaar mocht het vrouwtje eens mee.
    s'Morgen werden we al wakker van de eerste motoren die ons huis passeerden (wij wonen niet ver van de plek van inschrijving en de organisatoren hadden toch wel de pijltjes via  onze straat gehangen, zeker !




    Omstreeks 10.00u was het daar al 'volle bak' : de speelplaats van de BelleVue-school stond overvol met blinkende motoren.

    Klik op foto voor groot formaat

    Na de inschrijving en de begroetingen van bekenden, konden we eindelijk op pad.
    Op het gemak tot spijt van wie het benijd, want het was mooi weer en we wilden er wel wat van genieten. Racen zou niet aan de orde van de dag zijn, want het beloofde een 'boerenkrijg' te worden.
    Inderdaad : 80% van de te volgen wegen waren juist breed genoeg om een tractor door te laten !

    De molens van Kachtem...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Via Emelgem en Meulebeke (waar de landbouwers reeds hun velden moesten besproeien vanwege de wekenlange droogte) reden we richting Ingelmunster en dan naar Ooigem waar die fameuse tank staat. Maar eerst even bijtanken...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat




    Even verder in Dessselgem kregen we al een 'geheime controle'.
    Daar kregen we ook een frisse cola getracteerd en die was meer dan welkom want het was behoorlijk warm geworden.

    Klik op foto voor groot formaat

    Verder naar Belgiek, Deerlijk en Avelgem. Op het marktplein waren daar feesttenten opgetrokken en zagen we juist een groep ruiters vertrekken.
     

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder de eerste controle in het JOC KRAK (een jeugdhuis die ik nog heb helpen oprichten in 1973 en daar de debuten van Raymond van het Groenenwoud, Johan Verminnen en Urbanus heb meegemaakt).

    Freedom-voorzitter JeanPaul Eggermont hield er een oogje in het zeil...

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan reden we de Scheldemeersen in om uit te komen in Amougies.
    Daar heb ik indertijd met mijn vader nog de 'opening' meegemaakt van het sportvliegveldje...



    http://www.airport-amougies.com/

    In ArcWattripont heeft een boer toch wel heel veel lef gehad om een stuk plastieken rioolbuis aan een straatkapel te vijzen waarin dan de reclame kan gestoken worden...




    Even verder merkte mijn duo een idylisch tefereeltje op : een Schotse koe met kalf.
    Even het stoppen waard...

    Klik op foto voor groot formaat





    Jaja ! Die van 20 km/u bestaan ook nog !
    Het rode randje is dan wel versleten, maar hij blijft geldig.

    Klik op foto voor groot formaat

    We reden dan langs een bospad en op kleine betonnen veldwegels met links en rechts van ons metershoge muren van mais.

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder een prachtig panorama...

    Klik op foto voor groot formaat








    Aangekomen in Ellezelles weken we even van de route af om langsheen de molen naar het centrum te rijden, want als je op zondag daar in de streek bent, en je hebt HELE GROTE HONGER (!) dan moet je geheid naar 'Mamy La Frite' in de Rue Notre-Dame.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat




    Door welke bebouwde kom we hier hebben gereden weet ik niet meer (het stond in ieder geval niet op dat plakaat...) maar in Lahamaide kregen we in de 'Relais du Moulin' een tweede stempeltje.

    Klik op foto voor groot formaat

     Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Plaspauze ook, want dat pintje in die frituur begonnen al hun werk te doen. En terwijl je daar zo gemoedelijk staat te plassen komt er plots een motormeid op mijn schouder tikken...
    "zeg, zijde gij niet een Vandendriessche uit Moen ?". Ontkennen kon ik niet en later zou Katrien Ameye, een vroegere drie jaar jongere dorpsgenote en dochter van onze vroegere tuinman Willy, mij alsdusdanig herkend hebben. We sloegen een gemoedelijk praatje met haar man die eveneens op de motor meereed.

    Klik op foto voor groot formaat

    We passeerden de 'Blanc Moulin', 
    een stenen windmolen met een ommuurde belt, gelegen aan de Route de Flobecq. Hij werd gebouwd in 1789 door landbouwer Jean-Baptiste Deltenre. Molenaar Amédée Choquet hield hem in de jaren 1930 nog in werking. Na de tweede wereldoorlog trad het verval in en verdween het gevlucht.




    Toch zou hij niet verdwijnen : een Vlaamse privé-eigenaar (Lucien De Wachter uit Mechelen) kocht hem aan en bij Besluit van de Executive van de Franse Gemeenschap werd de molen (inclusief het interieur) op 20 april 1982 als monument beschermd.
    Klik op foto voor groot formaat
     



    Klik op foto voor groot formaat

    We reden door Ostiches, Villers Notre-Dame,... en het viel ons op dat er hier en daar huizen bevlagd waren met de kleuren van de Stad Ath, want jawel : diezelfde dag waren er daar festiviteiten rondom 'tRos Beiaard Ommegang.
    O
    p elk vierde zondag van augustus stromen duizenden toeschouwers in Ath samen om deel te nemen in de "ducasse", een volksfeest dat reeds sedert ruim vijf eeuwen met luister wordt gevierd.  (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ducasse_van_Aat)





    In 2005 is de Ducasse van Ath als 'Meesterwerk van het immaterieel erfgoed van Mensheid' door de UNESCO erkend.
     Nog even iets anders dan het Ros Beiaard van Dendermonde die maar om de 10 jaar uitgaat...
    Blicquy, Bascècles, Wandelincourt, Thumaide : aan een kerkhof staat een enorm kruisbeeld...
     
    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden richting Doornik en via de 'Route Paysagère' gaat het langs Bury, Barry, Maulde, Thrimougies en Melles.


    Klik op foto voor groot formaat

    Een uigebrande hoeve... moet nog niet lang geleden zijn, want heel de resterende inboedel stond nog buiten.




    Even voor Herinnes zien we op een recht stuk veldweg in de verte blauwe zwaailichten en een verkeersopstopping.




    Toen we naderbijkwamen werd ons gemeld dat er zich een vreselijk verkeersongeval heeft voorgedaan met een motor en of we even konden wachten tot de ambulance weg was. Het moet nog niet lang geleden gebeurt zijn, want die gast lag daar nog op straat.
     

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Ontsteld staan de achteropkomers toe te kijken...
    Klik op foto voor groot formaat

    Later zou blijken dat hij aan een snelheid van bijna 200km/u in de gracht was gesukkeld, tegen een duiker aanbotste en zo 20 meter ver gecatapulteerd werd op het wegdek, vlak voor de wielen van een andere motorrijder.
    Van zijn bike blijft alleen zijn achterwiel heel over...

    Klik op foto voor groot formaat

    Ja... zo'n snelheden doe je niet op de boerenbuiten, hé !
    En of die andere 'cowboy's' daar lessen uit trekken ?
    Bijlange niet : even verder hielden we halt op een bankje om even de benen te strekken en een slokje te drinken en wat zagen we daar voorbijvliegen ?
    Je houdt het niet voor mogelijk !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Jammergenoeg kunnen we daar alleen maar over napraten, want de verantwoordelijkheid ligt volledig in handen van de bestuurder. Het is alleen jammer dat hij dan met zo'n stunten onschuldige omstaanders meetrekt in zijn ongeluk ! Soit.

    Even een kiekje met nog een 'ander duiveltje'...


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Volgt al vlug een derde controle in Café Kapitein in Spierre/Espièrre.

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Daar was ook een aanlegsteiger voor die waterscooters...


    Klik op foto voor groot formaat

    Ook motorrijders, maar dan op het water...

    Klik op foto voor groot formaat

    Pecq, Kooigem, Bellegem en Rollegem volgen nu vlug op elkaar en we rijden een eindje op de 'Goedendag Fietsroute'.
     



    Daaraan zag je al dat we het 'Kortrijkse' naderden...

    Klik op foto voor groot formaat

    Via Aalbeke ( waar we eventjes een kiekje namen tussen die fameuse boomstammetjes-opslag van de plaatselijke houtzagerij) en Marke ging het naar Lauwe en van daar naar Izegem.


    Klik op foto voor groot formaat

    Bij aankomst konden we een foto aankopen die onderweg was genomen : 6 euro is toch veel geld voor een digitale foto !
     
    Klik op foto voor groot formaat



    Een goed pintje was welkom, jammer dat het maar kleine bekertjes waren...

    Klik op foto voor groot formaat

    Nog een met een fameuse snor...

    Klik op foto voor groot formaat

    Dan volgde de prijsuitreiking en de tombola.


    Klik op foto voor groot formaat

    Wederom een rijkgevuld podium...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Een onschuldige kinderhand mocht de hoofdprijs (een mooie fiets) trekken.




    Klik op foto voor groot formaat

    2Route (uit Torhout) was er met de grootste groep en de oudste deelnemer was 72 jaar.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    En dan was er nog een die misschien wel 30 keer op en af achter prijzen mocht gaan :
    een grote club, mijn gedacht !




    Ik moest mij content stellen met één zakje, maar kreeg van de organisatie  daarbovenop nog een mooie 'Izegemse' badhanddoek kado.

    Klik op foto voor groot formaat

    Bedankt JeanPaul !

    23-08-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jumborun 2009

    JUMBO-RUN 2009

    Klik op foto voor groot formaat

    De 39 ste Belgische JUMBO-RUN  zit er weer op.
    Het was wederom een feestelijke rondrit voor volwassen en jonge andersvaliden in side-cars.
    Dit jaar was de luchtmachtbasis in Koksijde als stopplaats gekozen.
    Het lokaal comité 'Fascinerend Koksijde' zorgde voor middagmaal, de animaties, de muziek, de verrassingen en er was ook een korte maar spannende Seaking reddings-demonstratie.
    Er waren weeral motorrijders uit verschillende landen aanwezig en meestal rijden ze dan met dezelfde persoon, met wie
    ze na al deze jaren een band opgebouwd hebben.
    het moet niet gezegd dat iedereen naar dit één-jaarlijks gebeuren toeleeft.
    Naast de motorrijders staan de mensen van Dominiek Savio ook in voor een perfecte begeleiding van de patienten onderweg.
    De politie-motards van de Federale verkeerseenheid West-Vlaanderen, de plaatselijke politie en enkele getrouwe wegkapiteins zorgen voor een feilloos verloop tijdens het parcours.
    Er reden achteraan de kolomme bussen mee voor de passagiers die zich onwel voelden en de bezemwagen voor de zijspannen die met pech onderweg af te rekenen hadden.

    EEN VERSLAG.
    (van mijn 31ste Jumborun)


    De estafetten krijgen hun materiaal...

    Klik op foto voor groot formaat
     
    Klik op foto voor groot formaat



    Klik op foto voor groot formaat

    Dat lintje gaf toegang de dag erna op het concert van Milk Inc

    Een zestal 'zwaantjes' van de Federale Wegpolitie (al jaren dezelfde ploeg) reden mee voor de 'officiële' bevelen te geven aan verkeerslichten bvb (plaatsen waar motorestafettes geen bevoegdheid hebben...)

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    09.00 uur : colonnevorming

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Ik vraag me steeds af hoe die karretjes nog de baan houden !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    10.00 uur : vertrek 39ste Belgische Jumbo-run richting Koksijde

    Route heen :
    Gits - Hooglede - Lichtervelde - Kortemark - Koekelare - Diksmuide - Middelkerke - Veurne - Koksijde


    Klik op foto voor groot formaat 
    De 'kop' van de kolomme...


     


    Klik op foto voor groot formaat

    En dan volgt de rest... in totaal 154 zijspannen waaronder enkele 'trikes'.
    En we zijn vertrokken !













    Eventjes de colonne stil leggen voor...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... de trein !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat 
    Klik op foto voor groot formaat

    Cafe De Landsman in Booitshoeke...



    Klik op foto voor groot formaat

    De 'peace-wagon', met aan boord een bijna hese Patsy, want haar luidsprekersinstallatie was uitgevallen en riep ze dan zomaar gedurende meer dan de helft van het traject luidkeels door het zijraampje van de bestelwagen de mensen toe !

    Klik op foto voor groot formaat

    En we passeren de 'Normandie'...

    Klik op foto voor groot formaat

    De Normandie werd opgericht in 1936. Na een felle ruzie met de eigenaar van ‘Péniche-boothotel’, besloot hotelier Jean Van den bergh een gelijkaardig gebouw uit de grond te stampen. Zowel de vorm als de naam van ‘de Normandie’, verwijst naar het vroegere Franse vlaggenschip, dat in het jaar 1935 de snelste transatlantische overtocht tussen Le Havre en New York realiseerde.
    Het boothotel ‘de Normandie’ werd ontworpen door de -voor die tijd- modernistische architecten Laurent en Willy Bruggeman.

     Verleden jaar werden alle kapotte ramen vervangen... tevergeefs.

    In het jaar 1994 besliste het Vlaamse Gewest, afdeling Monumenten en Landschappen, om de twee boothotels ‘de Normandie’ en ‘de Péniche’ als monument te beschermen.


    Klik op foto voor groot formaat

    12.00 uur : doortocht zeedijk Koksijde

     Klik op foto voor groot formaat

     Klik op foto voor groot formaat

     

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    De mensen keken nogal verbaasd op als die colonne passeerde...



    12.15 uur : Aankomst op de luchtmachtbasis
     

    Klik op foto voor groot formaat





    Klik op foto voor groot formaat



    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    De Koksijdse reuzen Ko en Lisa stonden ons op te wachten
    en we werden onthaald met een hapje en een drankje.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Ondertussen parkeerden de motorrijders hun machines die daar op het tarmak stonden te blinken in de zon...



    Tientallen vrijwilligers zorgden dat alles picobello verliep...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Best dat 'schatje' met haar grote slagersmes niet te veel lastig vallen !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    En er werd 'Brugse Zot' geschonken...


     Klik op foto voor groot formaat

    We moesten echter wel één euro borg betalen voor het glas, maar voor die prijs kon je het evenwel meenemen naar huis...







    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    13.00 - 16.00 uur : optreden Bluelink en animatie

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Guido kreeg van de Federale een officiële politiepet !

    Klik op foto voor groot formaat

    Ballonplooiers binnen en buiten zorgden voor kunstwerkjes voor de jongeren...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    ... maar ook voor de ouderen...!

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    14.00 uur: officieel Jumbo moment - toespraak door burgemeester Marc Vanden Bussche - toespraak Patsy (verantwoordelijke Dominiek Savio) - huldiging van verdienstelijke deelnemers en medewerkers 

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    15.00 - 16.30 uur : doorlopend animatie

     Klik op foto voor groot formaat

    Enkele motorrijders, zo van de carnavalswagen 'geplukt'...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Een opblaasbare rodeostier voor de kleintjes...

    Klik op foto voor groot formaat

    ... waar ook een 'grote' eens moest op gaan zitten... !

    Klik op foto voor groot formaat

    De 'vrienden der blinden' uit Koksijde stonden er met een parcours en enkele van hun fameuse geleidehonden.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Er waren ook tal van volksspelen aanwezig en wie lopen we daar tegen het lijf ?

    Walter Capiau !

    Klik op foto voor groot formaat

    ... nog steeds 'gebeten' van zijn spelletje "hoger-lager"




    Grimeuses waren er ook... en niet alleen voor de kinderen...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Stoere bikers lieten zich als lammetjes beschilderen tot groot jolijt van hun mindervalide passagier !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Enkele biezondere karretjes...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    En ze zijn niet allemaal fonkelnieuw !

    Klik op foto voor groot formaat

    Deze wieltjes zijn waarschijnlijk 'geleend' van een Citroën 2PKaatje !!!!!

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Plots liep iedereen de gelagzaal uit !
    Een gesimuleerde reddingsoperatie per Sea-King helikopter...

    Klik op foto voor groot formaat

    HELP !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor we vertrokken kregen we nog allemaal een geschenkenzakje...
    ... en kreeg ik van een van de medewerkster een mooie t-shirt

    Klik op foto voor groot formaat

    17.00 uur : vertrek naar Gits

    Route terug :
    Koksijde - Veurne - Diksmuide - Kortemark - Hooglede - Gits

    Klik op foto voor groot formaat

    Eventjes enkele zware 'harley's' ophouden...


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Onderweg weer publiek die aanmoedigend stond te zwaaien...

    Klik op foto voor groot formaat

    18.30 uur : aankomst Dominiek Savio.

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Alle escortes en VIP's waren nog uitgenodigd op een receptie...

    Klik op foto voor groot formaat


    Voor meer fotomateriaal zie

    http://www.bloggen.be/indepictjer/archief.php?ID=434818
    www.jumbo-run.be
    en

    http://www.mccb.be/0JUMBORUN/framep.htm

    Volgend jaar, voor de 40ste editie,
    belooft het een 'specialleke' te worden !

    22-08-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solextreffen in Alveringem
    Oproep aan allen met een Solex-brommer !



    Sinds een aantal jaren nemen de leden van de
    Solex Angels Vlamertinge en 'copains' uit de omgeving van Dunkerque onder andere deel aan de manifestatie 'Alveringem anno 1950'. 
    Deze organisatie, ter gelegenheid van Alveringem kermis, gaat na 18 jaar een andere richting uit en laat de solexrit niet meer uitrijden op kermis-zondag.  Toch wilde herbergier Chris Deman van café 't Wieltje "iets" organiseren voor de solexrijders ter gelegenheid van zijn "herbergkermis" en gaat de rondrit door op "koekezondag", 27 september. 


     
    Het wordt dus een solexrit op zondag 27 september

    Programma

    09.15    Inschrijving in café ’t Wieltje

    10.15    Rondrit met onderweg drankpauze

    12.15    Middagmaal

    13.30    Rondrit

    14.15    Bierseminarie met o.a. Vleterse bieren (De Struise Brouwers)

    16.00    Rondrit

    17.00    café ’t Wieltje : Gratis duik in jacuzzi voor elke deelnemer (zwemgerief meebrengen), Kermis met o.a. muzikaal optreden , rodeostier, bierfiets …

    Inschrijving verplicht, ten laatste op 12 september 2009 : chris.deman@telenet.be of tel. 058-288953

    Aantal deelnemers beperkt tot 35 !

    Kostprijs: 25 euro per deelnemer (middagmaal met frietjes en 9 consumpties inbegrepen)

    Informatie: www.everyoneweb.com/solexrondrit
    V.u. : Chris Deman, ’t Wieltje Dorp 25, 8690 Alveringem
    058.288608


    Ze zouden het fijn vinden enkele rijders uit de Izegemse Solexclub van Pol Berlamont te kunnen ontmoeten en uiteraard was ik er, als belleman aan de startlijn, van harte welkom. Maar ik ben op deze dag elders aan het werk en kan ik bijgevolg niet aanwezig zijn op dit biezondere treffen.
    Ik wens hen dan ook een prachtige dag en veilig weer thuis !

    Hieronder alvast enkele sfeerbeelden van verleden jaar (2008), mij toegestuurd door de Voorzitter van de Solex Angels, José Ryckebosch. 




    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat
     

    12-08-2009 om 19:22 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Japanse en Zweedse sleepdienst








    Da's geen politie maar een soort ANWB.
    Ook in Zweden hebben ze die (als proef) in gebruik als sleepdienst.
    Ik heb er jaren geleden al eens een foto van gezien. Heb er al een paar op het net gevonden.
    Op drukke wegen kunnen ze vaak niet ter plekke komen met een normale sleepdienst. Deze Goldwing vaak nog wel. Kunnen ze de weg snel weer verlossen van een gestrandde vierwieler.

















    10-08-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.London Ambulance take Pan Europeans

    London Ambulance take Pan Europeans

    London Ambulance see bikes as the answer to fighting through the London congestion.

    We looked at response times in congested areas of London twenty years ago and saw that motorcycles were the solution to getting a vehicle and paramedic on-scene as soon as possible.

    London’s Ambulance Service has expanded its fleet of two-wheelers with the acquisition of twelve Honda ST1300 Pan European motorcycles.

    Klik op foto voor groot formaat

    In an attempt to reduce response times in the congested capital, twelve more paramedics will be handed the keys to the new vehicles, with a particular focus being placed on East London.

    The new set of motorcycles will join the 50 currently in use by the London Ambulance Service, the largest of its kind in the world, and will continue the services’ long reliance on the Pan European model.

    Klik op foto voor groot formaat

    Motorcycle paramedics are used to reach emergency scenes far quicker than is possible with an ambulance, providing on-the-spot first aid to patients.

    Shaun Rock of the London Ambulance Service said:”We looked at response times in congested areas of London twenty years ago and saw that motorcycles were the solution to getting a vehicle and paramedic on-scene as soon as possible. We needed to expand our two-wheeled operation so that we could ensure our response capability was compliant with new government response times.

    “Our riding group evaluated a number of motorcycle models but, the Honda Pan European has met and exceeded our specifications over the past 18 years we feel it continues to do so. It is capable of carrying a large range of medical equipment and is perfect for our needs. It is capable of speed when required but also possesses the excellent low-speed manoeuvrability that we need in the congested areas of the capital. This is why we’ve chosen to further strengthen our existing fleet with twelve more Pan European motorcycles.”

    Honda’s Public Sector Operations Co-ordinator, Bob Fellowes, added: “We are delighted to emerge as the favoured supplier to the London Ambulance Service with a version of the ST1300A8, which they believe meets their extremely high specifications. At Honda (UK) we are proud to be of service to an organisation which performs such a vital and reliable role to our capital’s community.”

    18-07-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Czech police on Segways
    Klik op de afbeelding om de link te volgen The Prague police use a nice line in heavy-duty pannier-equipped Segways. Fast, manoeuvrable and imposing.

    15-07-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7de WMV Treffen-Waregem 12 juli 2009

    7de WMV Treffen
    (Waregemse Motorvrienden)
    t.v.v. Kinderkankerfonds Koester
     
    12 juli 2009

    Bepijlde rondrit van 160 km met tal van bekers en prijzen te winnen.
    Vertrek en aankomst aan zaal Café De Gilde,
    R. Vanmeerhaeghestraat 55 te 8790 Waregem (Nieuwenhove)
    www.waregemsemotorvrienden.be





    De inschrijvingstafel te Nieuwenhove, deelgemeente van Waregem.
    Bij aankomst kregen we een drankbon, een koffiebon, een eetbon (goed voor een hotdog of hamburger) en een vragenblad.


    Klik op foto voor groot formaat

     Er was er gratis koffie, geserveerd door deze charmante koffiedame...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klaar voor vertrek.



    Dit jaar zouden ze ons over onbekende (nou, onbekende...voor Nederlanders misschien) wegen in een boog rond Geraardsbergen sturen.

    De rit was onderverdeeld in vier delen :
    - een toeristisch stuk brengt ons naar de Vlaamse Ardennen en Flobecq/Vloesberg waarbij we de eerste kilometers moesten delen met fietsers van de 8ste 'Waregemse Gordel'.
    Maar geen nood : door het slechte weer kwamen er maar 2000 aan de start, opmerkelijk minder dan verleden jaar...
    - het tweede deel voerde ons door een heuvelachtig deel van het Pajottenland.
    - het derde deel was een kolfje naar de hand van de snelle rijders : een recht stuk van Mater naar Eine.
    - het vierde en laatste gedeelte werd op het laatst nog aangepast vanwege die fietsgordel en zou ons terug naar de startplaats moeten brengen...

    En het zijn die pijltjes die we moesten opsporen en volgen.


    Klik op foto voor groot formaat

    De route verliep langs Anzegem / we passerden de watermolen van Walskerke.



    Deze watermolen op de Maalbeek, voor het ogenblik het enig maalvaardig exemplaar in West-Vlaanderen, gaat terug tot de 15e eeuw.
    Naast de watermolen bevindt zich een hoeve, het zgn. Hof ter Walskerke.
    Vanaf 1574 tot in de 19de eeuw maakte Wulfskerke deel uit van de heerlijkheid Hemsrode.
    "Het goed te Wulfskerke", genoemd "ter Moten", is een achterleen.
    De huidige configuratie van hoeve en watermolen, waarbij het molenhuis één geheel vormt met het boerenhuis, dateert wellicht uit de 18de eeuw.
    Het metalen waterrad, een middenslagrad met een doorsnede van vier meter werd in 1907 geplaatst. De watermolen werd op 28 juli 1983 beschermd als monument en een deel van het open landschap rond hoeve en molen als dorpsgezicht.
    De molen werd hersteld tijdens de jaren 1960 en grondig gerestaureerd in 1995.


    Dan gaat het naar Tiegem - Waarmaarde - Schorisse tot aan de eerste halte in Vloesberg, La Baraque. 

    Klik op foto voor groot formaat

    Daar kregen we een eerste vraag te beantwoorden
    (waar bevindt zich de fabriek van het motormerk Triumph ?)

    Een collega vertrekkensklaar met zijn splinternieuwe Intruder.



    Veel paardentraffic die dag : koetsen, ruiters,...


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    We kregen het al gauw door :
    er was daar nog een ander treffen aan de gang...


    Klik op foto voor groot formaat



    Klik op foto voor groot formaat

    We vervolgden onze weg naar Ghoy (Lessines)




    Even verder kom ik deze pieta tegen : een kapelletje met zware zuilen en geflankeerd door twee knielende nonnen.
    Staat zomaar in een afgebakend stukje weiland waar schapen en geiten in liepen. Raar...




    Klik op foto voor groot formaat

    Over het bruggetje in Deux Acrens
    en we rijden verder via Biévène naar Tollembeek










    Daar hangen de klokken buiten de kerktoren in plaats van erin...



    De Tollembekenaars krijgen ook wel eens de spotnaam ‘Hanezoekers’ toegekend, doordat de haan van de kerk in vroegere tijden eens van de kerktoren was verdwenen en heel de bevolking deze ging zoeken.
    In de omliggende gemeenten had men veel jolijt met de Tollembekenaars, die van toen af "De Hanezoekers" werden genoemd.

    Ze hebben hier ook een motorclub
    MTC De Hanezoekers !
    (http://dehanezoekers.mysites.nl/mypages/dehanezoekers/419215.html)


      

    Wie zegt Tollembeek denkt natuurlijk aan Urbanus.
    Niet onterecht, want hij heeft daar een heus bronzen standbeeld staan en er wordt daar jaarlijks een cultuurprijs naar hem genoemd uitgereikt.
    Het werd onthuld op 8 april 2000 en weegt 400 kg.
    Het is gemaakt door de kunstenaar Koen Tinel en staat op een parking vlak bij een frituur, schuinsover de kerk van Tollembeek.
    Het idee kwam van Urbanus zelf. 
    Burgemeester Georges CARDOEN-zaliger was meteen gewonnen voor het initiatief maar een overheidsbudget was daarvoor niet beschikbaar. 
    De kosten voor de creatie van het beeld en de sokkel nam Urbanus voor eigen rekening.

    Beeldhouwer Koenraad TINEL, woonachtig in het naburige Vollezele en goede vriend van Urbanus, verleende zijn technische medewerking aan de realisatie van het Urbanusbeeld, dat hij driedimensionaal uitvoerde naar een ontwerp van Urbain Servranckx zelf.
      Het werd gegoten in de kunstgieterij Van Geert te Aalst.


    Urbanus Standbeeld Tollembeek


    Het beeld zou iets ludieks worden, iets waar kinderen (en volwassenen) aan kunnen draaien.
    Naast een kwajongensachtige Urbanus met groot hoofd en uitpuilende ogen in bermuda broek, zien wij ook de mannelijke bromvlieg Amedee en de 2-delige hond Nabuco Donosor.
    Voor Amedee voorzag Tinel een kindvriendelijke truuk: wie aan een hendel draait, laat de bromvlieg in zijn lucifersdoosje dansen.
    Op vraag van Michel MATTHIJS, secretaris van de heemkundige kring HOLVEO, waren Urbanus en Tinel bereid twee heemkundige elementen in het beeld te integreren.  Zo werden de spotnaam van de Tollembekenaren, Hanezoekers en de kaatshandschoen met kaatsbal in verwerkt.
    De legende zit verscholen in de sokkel aan de achterkant van het Urbanusbeeld. Wie aan een hendel, in de vorm van een kaatshandschoen met daarin een kaatsbal, trekt, ziet de verloren gewaande kerktorenhaan in een nis te voorschijn komen.

    Alle gekheid op een stokje, maar even verder, tussen Vollezele en Denderwindeke kom je dan dat tegen : een overijverige boer of een vrachtwagen die beetje moet uitwijken in de zqachte berm en dan krijg je dit !






    We komen aan in Nieuwenhove aan cafe De Colorado voor een tweede controle en waar we onze honger kunnen stillen.




    Leuk opschriftje boven deze urinoir in De Colorado :
    Kom gerust dichterbij
    Hij is korter dan je denkt !


    Klik op foto voor groot formaat

    Hier konden we ons eetbonnetje uitwisselen voor een warme snack.
    Ik weet niet hoe de hotdogs smaakten, maar die hamburger was een van de beste die ik ooit gegeten heb !
    Chapeau voor dat kraam !




    We volgen nu een eind de Dender Route en komen zodoende in de bosrijke omgeving van Zandbergen/Geraardsbergen





    Lang geleden dat ik dat nog eens heb kunnen doen...
    Parkeren op de rails van de overweg in Idegem !





    We zitten vollop op het traject van de Vlaamse Ardennen Route met bijhorende 'Ronde van Vlaanderen Route'.




    Via Steenhuyze/Wijnhuyze en Erwetegem rijden we over St Maria-Oudenhove, St Goriks-Oudenhove (Zottegem), Michelbeke en Brakel naar Horebeke... en het begint te regenen !
    Die bizons aan de scheldebrug te Eine heb ik al meermalen gezien, maar nooit de kans gehad om ze eens op de digitale plaat vast te leggen.


    Het is een herinnering aan de Amerikaanse hulp bij de heropbouw van deze brug na de Tweede Wereldoorlog.



    Sinds 23 juni 2007 staat er op het vernieuwde Ohioplein een informatiepaneel met daarop de geschiedenis van de Ohiobrug.
    Deze brug was de eerste brug in spanbeton geschonken door de Amerikaanse staat Ohio ter nagedachtenis aan de Slag aan de Schelde tijdens de Eerste Wereldoorlog.

    In 1940 werd ze opnieuw opgeblazen, maar ze werd groter dan voorheen heropgebouwd.
    Op de Ohiobrug over de Schelde, in de richting van Nederename, staan vier zulke beelden van Amerikaanse bizons.







    Even verder trok een rommelmarktje mijn aandacht : tijd om even de benen te strekken.




    Niet ver daar vandaan was de derde controlepost in cafe 'tEiland




    Hier sta ik voor een raadsel : op dat rondpunt in Heurne staat zo'n danig walgelijk 'monument'... maar wat beeldt dat in godsnaam uit ?





    Onder een stralende zon, rijden we verder door wijdse landerijen richting Huise.
    Er bestaan toch nog zoveel mooie plekskes in ons landje...





    Er bestaat waarschijnlijk geen streek die meer rust uitstraalt dat de weg naar Wannegem-Lede en Lozer bij Oudenaarde.
    En dan kom je daarbovenop dat nog eens tegen...




    Langs het Lozer Kasteel gaat het naar Kruishoutem en dan rijden we voorbij dat !



    Puur toeval : ik sla deze landweg in en mijn oog valt automatisch op dit alleenstaande naambord. Ik was al 10 meter ver wanneer het tot mijn verbeelding doordrong.
    Dat kon toch geen waar zijn !


    Je zult het maar op je naamkaartje hebben staan...

    Dan gaat het verder langs de buitenkant van Waregem, komen via het centrum van Zulte in StElooisvijve.




    In een zijstraat zag ik deze beauty schitteren.
    Die eigenaars waren juist gearriveerd en maakten aanstalten op in huis te stappen.
    Vlug hield ik hen nog even tegen met het verzoek even te poseren voor hun prachtige Oldmobile75 De Luxe uit 1949




    Bij aankomst stonden de trofeeën reeds klaar en wist men mij ter vertellen dat er 150 deelnemers waren ingeschreven.





    Een toeschouwer kwam de organisator verwittigen dat er een moto 'naft' aan het verliezen was. Ik hoorde mijn nummerplaat afroepen en haastte me ter plekke.
    Op de parking kwam ik tot de vaststelling dat er een bezineplek onder mijn motor lag en het was nog aan het druppelen.
    Niet meer gewacht tot de prijsuitdeleing, zette ik onmiddellijk mijn weg verder huiswaarts.
    Het scheelde niet veel of kreeg nog de trofee van 'pechvogel' mee.
    Thuis veiligheidshalve mijn tank afgelaten.

    Maar al met al een mooie rit gereden !


    12-07-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2e Competentie-treffen Ieper 1 augustus 2009

    2e Competentie-treffen 
    Ieper 1 augustus 2009



    11-07-2009 om 11:33 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9de Chicken-run Groot Herselt 12 juli 2009


    9de Chicken-run
    Groot-Herselt 12 juli 2009





    11-07-2009 om 11:33 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quad-verbod in Antwerpen
     

    Antwerpen verbiedt quads deze zomer in de bebouwde kom

    In Antwerpen worden quads vanaf vandaag verboden in de bebouwde kom. De gemeenteraad heeft het verbod goedgekeurd.
    Voor diegenen die zopas gelandt zijn vanaf een andere planeet :
    quads zijn een soort motoren met vier wielen.

    (voor het gemak en de goede verstaanbaarheid, hier nog enkele afbeeldingen erbij)

    Het verbod kreeg de steun van alle partijen, maar bij Open VLD en CD&V waren er ook onthoudingen. Zo vonden Annick De Ridder van Open VLD en Nahima Lanjri van CD&V dat er ook andere manieren waren om op te treden.
    Tevergeefs : Janssens speelt hier nogmaals voor God.
     


    Het verbod moet een einde maken aan de overlast door het lawaai en het onverantwoord rijgedrag van veel quad-bestuurders.
    De maatregel is ondertussen ingegaan en wie het verbod aan zijn motorlaars lapt, kan rekenen op een boete en is mogelijk zijn quad voor 14 dagen kwijt !

    Enkele reacties van fervente quad-rijders...

    "Dit is weer zo'n typisch voorbeeld waarbij het sommigen het verpesten voor velen", verteld de 34-jarige Jüri uit Ekeren."Natuurlijk zitten er cowboys tussen die voor overlast zorgen en zich niets aantrekken van de verkeerssituatie. Maar je mag niet alle quadrijders over dezelfde kam scheren. Als iemand met zijn Porsche aan 200km/u gesnapt wordt, dan worden toch ook niet 'alle Porsches' aan de kant gezet ?"



    "Ik begrijp dat de stad het rijgedrag van enkele pubers op een quad niet kan dulden", zegt Tim uit Sint-Katelijne-Waver. "Als ze het varken willen uithangen, moeten ze maar naar een afgelegen weiland of een daarvoor speciaal aangelegd parcours gaan. Daar storen ze niemand en zetten ze alleen hun eigen leven op het spel en niet dat van anderen. Een quad is niet gemaakt om mee in de stad rond te scheuren."



    Ook de lawaaihinder is een reden om de vierwieler uit Antwerpen te bannen. Quads maken namelijk een oorverdovend geluid.

    "Dat heeft allemaal te maken met de rijstijl", verteld Tim. "Wie zijn pedalen en handvatten beheerst en zijn machine kent, maakt een pak minder lawaai.
    Sommige gewone brommers maken meer lawaai dan quads die deftig worden bestuurd."



    10-07-2009 om 11:46 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harleydag Assenede 12 juli 2009

    Harleydag



    (met dank aan Jake  the Snake voor de affiche)

    http://www.hdc-assenede.be/

    08-07-2009 om 08:55 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12e KIWI-treffen Otegem 28 juni 2009

    12e KIWI-treffen
    Otegem 28 juni 2009



    28-06-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorvrienden Tijl Rumbeke Zoektocht 2009

    Zoektocht Motorvrienden Tijl Rumbeke
    21 juni 2009



    Startklaar om met zoon Milan een motorritje te maken.
    Het was een zonnige zondagmorgen en we hadden gekozen voor de motorzoektocht in Rumbeke, een wat ik vroeger ook al eens had meegedaan.

    Dan maar eens de instructies overlopen,
    en deze waren niet voor de poes :
    - we moesten, naast de bepijling, ook nog eens letters opzoeken die op die bewegwijzering stond (waarmee een woord moest gevormd worden)...
    - we kregen daarbij nog eens een 10-vragenlijst met 'kilometerstop' (wat voor een 'miles-rijder' dan weer moeilijk wordt)...
    - daarnaast twee bladzijden met foto's van onderwerpen die we onderweg konden tegenkomen (en om het gemakkelijk te maken staken die nog eens door elkaar)...
    - je moest dan nog eens onthouden hoeveel keer je over een autosnelweg met 4 rijstroken reed...
    - bij iedere controlepost had je een fysieke proef en kon je raden naar de merknaam van telkens twee foto's van motoren...
    - EN JE MOEST DAN NOG EENS ALS PILOOT HET VERKEER IN DE GATEN HEBBEN !!

    Een beetje teveel van het goede, dacht ik, vooral met een kleine achterop, en we hebben het dan maar 'op het gemakske' gedaan.

    Een verslag...

    En het begon al meteen goed : na de inschrijving kon Milan al direct beginnen aan een eerste proef, het 'bloklopen'...





    Nog altijd even merkwaardig, die (geclasseerde ?) ruine van een windmolen op de grens van Hulste en Lendelede



    We rijden een eindje op de Peter Benoit-fietsroute...

    Die (nieuwe) tank in Desselgem heb ik al eens besproken in een ander verslag...(zie Mandeltreffen Izegem van 24 aug 2008)



    Ah... hier staat in StEloois-Vijve een 'zusje' te koop...





    Na navraag bij de Nederlandse Pacific Coast Motorclub
    bleek deze parel van onze vriend Geert Bohez uit Bavikhove te zijn...
    (http://www.kapaza.be/Motoren/Honda/16816231/PC800_touring_moto.html)
    Met dank aan 'Tuperware' Leo
    (
    www.pc800.nl)

    Dan ging het via Nieuwenhove/Waregem naar Tiegem.

    En als we diertjes onderweg tegenkomen, moet Milan zowiezo even kennismaken...



    Via Waarmaarde en Avelgem reden we richting Kluisberg, maar sloegen vroegtijdig af naar Frasnes.



    Het begon nu af en toe te druppelen en het werd de hoogste tijd dat we arriveerden in het heksendorp Ellezelles om niet helemaal nat te worden.



    Eigenlijk juist van pas, want het was al rond de klok van 12 uur en een frietje zou er wel ingaan. Het was Milan die het etablissement van 'Mamy la Frite' opmerkte.



    Niet lang daarna volgden nog enkele collega's ons voorbeeld.
    En tegen dat we gedaan hadden met eten, scheen de zon weer.



    En juist om de hoek was er de 2de controle met de ringwerpproef...





    ... op de kermis ging dat duidelijk vlotter...



    Even buiten Frasnes een plaspauze inlassen, want het limonadetje van bij de frieten begon zijn werk te doen...



    Vlug schuilen onder een overbrugging ergens tussen Moustier en Herquines...



    Voor die gasten is het natuurlijk een 'spelletje'...



    Maakt niet uit dat we, ondanks het natte wegdek en de vele gevaarlijke hoopjes landbouwgrond op de straten, via Velaines, Kain, over de Mont StAubert en Obigies toch heelhuids in herinnes arriveerden voor de 3de controle in 'La Camargue'.



    Daar hadden de leukerds van de organisatie gezorgd voor een grappig spelletje : via een ondersteboven-spiegel proberen twee ringetjes van staafje te verwisselen.
    Een kolfje naar de hand van doe-al Milan die het er, tot grote verbazing van de jury, vrijwel vlotjes van afbracht.





    In Helchin/Helkijn rijden we Vlaanderen opnieuw weer binnen..



    Dan moet je maar gezien hebben dat je een bebouwde kom binnenrijdt... !
    Gmeentepersoneel : werk aan de winkel !



    Langs StDenijs bereiken we Aalbeke, waar in het centrum van het dorp nog steeds de houtzaagindustrie van
    importeur Van de Casteele gevestigd is.
    (
    http://www.vandecasteele.be/)
    De grote opslagplaats kun je zien vanaf de A17



    Het was even schrikken toen we tussen Aalbeke en Lauwe geheel te lande deze lijnbus zagen staan.
    Bij nader toezien bleek er inderdaad een chauffeur achter het stuur te zitten, maar die was (met zijn deuren wagenwijd open) zijn 'dutje' aan het doen !
    Voor hetzelfde geld lag hij daar dood.



    Maar geen paniek : het bleek dat hij dat vroeger deed op de Wijk Ter Kelderen (even verderop), "maar dat wekte nog meer ongerustheid en overlast onder de plaatselijke bevolking zodat hij deze 'verplichte' rustpauze nu 'op den buiten' deed", aldus de chauffeur...

    Op een parking van een warenhuis bij het binnenrijden van Lauwe, zagen we een paar jongeren van 14 (zegden ze...) rondscheuren op van die pocket-bikes. Er was er toch tenminste een met een helm op !

    Maar Milan wou persé even plaatsnemen op zo'n ding...



    Bij de 4de controle in clubhuis Prins Albert moest Milan proberen ballen te werpen door de gaten...





    Maar op de foor zijn die gaten dan weer groter, hé...

    Via Gullegem, Moorsele en StEloois-Winkel ging het dan terug naar de eindbestemming in Rumbeke, waar we opgevangen werden op een parking voor een drink, een BBQ-worst en een laatste proef, maar die zou ikzelf wel voor mijn rekening nemen...







    Een parcours over een zestal meter waar je zolang mogelijk (minstens 10 seconden) met de motor moest overdoen, zonder een voet aan de grond te zetten... een beetje 'bike-surplacen'...

    En als je dan de camera in de handen stopt van een Milan,
    krijg je dit...



    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Ik deed er 9,50 sec. over ...

    Tenslotte was er de prijsuitreiking
    en die prijzentafel zag er niet slecht uit.





    Al bij al een gezellige dag, een mooie rit (weliswaar langs overbekende wegen), een 150-tal inschrijvingen en een contente Milan !







    21-06-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie motoren UK

    Flashy Motorcycle Cops !










    Ja, die zie je wel van ver afkomen in je achteruitkijkspiegeltje...
    zelfs zonder zwaailichten !

    20-06-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14e Mirakeltreffen Vichte 14 juni 2009

    14e Mirakeltreffen
    Vichte 14 juni 2009


    14-06-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Police unveil new twist on old idea... the bobby on a (motorised) tricycle

    With its bright colours and chunky wheels, it looks like a motorbike from a giant Lego kit.

    In fact, the T3 Motion could be the future of law enforcement.

    The electric scooter, which has a top speed of 25mph, is designed to be cheap to use, to be friendly to the environment and, with a 9in-high raised platform,

    to provide a great vantage point for policing crowds.

    A model with police-style blue and yellow livery (and limited to 5mph) was loaned to Sussex Police to use at the South of England Show,

    a three-day agricultural show in Ardingly, near Haywards Heath, which runs until tomorrow.

    Sergeant Paul Marsterson said the experiment had been a success - though hampered by the sheer novelty of the vehicle.

    'We tried to do a tour of the arena. However, people were so interested in it, it took us 45 minutes to get a couple of hundred metres,' he said.

    'The chief constable [Martin Richards] has had a go and I mentioned to him it is perfect for Gatwick airport, both indoors and outdoors.

    'It gives high visibility and it's great to be able to talk to people you might not always be able to.'

    The £5,000 trike is designed by a Californian firm and has been adopted by a number of police forces in the U.S.









    13-06-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie motoren België

    Politie motoren België



































     












    10-06-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie motoren Oostenrijk

    Politie motoren Oostenrijk





    10-06-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bejaarde motorrijder verliest been door vangrail
    Bejaarde motorrijder verliest been bij ongeluk op A12 bij ZevenhuizenBejaarde motorrijder verliest been bij ongeluk op A12 bij Zevenhuizen
    Een bejaarde motorrijder moet door een ongeluk waarschijnlijk zijn onderbeen missen. J. kreeg een ongeluk volgens de politie dinsdagochtend rond 06.15 uur op de A12 bij Zevenhuizen.

    De 76-jarige man uit Pijnacker reed aan het einde van wegwerkzaamheden tegen de vangrail en kwam ten val. Volgens een politiewoordvoerder bleef hij met zijn been in de vangrail haken. Het lijkt er niet op dat zijn been nog te redden is.
    Een trucker schermde de motorrijder met zijn vrachtwagencombinatie af.


    Motorrijders en vangrails, dat gaat niet goed samen. Dat weten de meeste mensen en toch staat Nederland er helemaal vol mee, ondanks het alternatief dat al jaren bekend is. Maar nu is er goed nieuws voor de motorrijder die zich komende zomer weer op het Nederlandse provinciale wegennet waagt. Want Noord-Holland pakt samen met belangenvereniging MAG (Motorrijders Actie Groep) de vangrails in de provincie aan.
    En goed voorbeeld doet volgen ?
    Zo kan het totaal niet... !



    De belangenvereniging voor motorrijders MAG (Motorrijders Actie Groep) wil met alle provincies een convenant afsluiten, waarin wordt vastgelegd dat de provincie de infrastructuur veilig(er) zal maken voor alle weggebruikers, inclusief motorrijders. Op donderdag 18 december 2008 is het eerste convenant getekend op het provinciehuis van Noord-Holland. Gedeputeerde Cornelis Mooij en MAG-voorzitter Nico Perk zetten hun handtekening onder het document. Eén van de speerpunten bij het veiliger maken van de provinciale wegen is het aanpassen van de vang- of geleiderails. Geleiderails zijn ontworpen om auto’s die van de weg raken te geleiden. Motorrijders komen bij een valpartij echter in aanraking met de staanders van de rail, te vaak met zware verwondingen of zelfs de dood tot gevolg. Met name langs bochten en op- en afritten vinden we geleiderails en vooral op deze plekken zijn motorrijders kwetsbaar. 
    De MAG is van mening dat het aantal doden en gewonden onder motorrijders, als gevolg van het in aanraking komen met een geleiderail, drastisch gereduceerd moet en kan worden. Hiervoor is echter een inspanning vereist van wegbeheerders en van de overheid. Op locaties waar motorrijders een groter risico lopen, zullen de bestaande geleiderails moeten worden beoordeeld op ’motorvriendelijkheid‘ en wanneer nodig worden aangepast door een geleidende onderplank aan te brengen.



    In navolging van de landelijke aanpak van de geleiderails, wil de MAG door goede afspraken met de twaalf provincies te maken ook op het onderliggende wegennet de verkeersveiligheid van motorrijders verbeteren.
    Op korte termijn past de provincie Noord-Holland op minstens vijftien locaties de vangrail aan. De planning is dat in het voorjaar van 2009 begonnen kan worden met de werkzaamheden. Het gaat om de volgende locaties: 
    • N242 ter hoogte van de Roskamsluis
    • N244: twee locaties tussen Kogerpolderbrug en Edam-Volendam
    • N235 tussen Purmerend en Het Schouw
    • N518 bij Monnickendam
    • N208: drie locaties Westelijke Randweg Haarlem
    • N205: De Knoop bij Vijfhuizen en bocht linksaf richting Haarlem voor viaduct
    • N201: vier locaties tussen Heemstede en Schiphol
    • N231 bij Vrouwenakker
    • N236 bij Driemond
    Ook zal de provincie in de toekomst, bij nieuwe wegen en aanpassingen aan wegen, motorvriendelijke geleiderails plaatsen bij vergelijkbare bochten.

    02-06-2009 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs