Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
Schorremorrie omverrijden, joggers wegkegelen, katten platrijden... maar pas op dat je zelf niet crasht op de auto's. Ik heb het twee minuten gespeeld, en had er al meer dan genoeg van.
Nu jullie !
Kijken op http://www.owensworld.com/flashgames/play.php?id=137
Een motor is voor de meeste mensen een vrijetijdsobject. Het is een manier om even an de drukte te ontsnappen. Motorrijden ontspant, zowel op gorte als op kleine wegen. Zelfs woon-werk-verkeer krijgt een andere dimensie...
Het is dit jaar 40 jaar geleden dat 'Easy Rider' in de bioscoopzalen draaide. Menig jongenskamer werd in het begin van jaren '70 opgesierd met posters van Hopper en Fonda op hun Harley's. Het was een ander soort motorrijden dan men tot dan toe hier gewend was.
De jaren '60 betekenden het einde van de motor als utilitair vervoermiddel. De auto was het nieuwe gebruikstoestel, de motor een vrijetijdsvoertuig, vooral voor de jongeren. De Japanse merken kwamen toen met goedkopere, kwalitatief betere, modernere en vooral meer spectaculaire producten op de markt dan de Europese fabrikanten. Ze slaagden erin een hele nieuwe generatie voor hun brommers en motoren te winnen. Je ging dan wel met de auto of met de trein naar het werk, in het weekend was de motor voor de uitstapjes, voor dat 'easy-rider'-gevoel.
De motormarkt kende echter een dipje in de jaren '80, maar daarna volgde een sterke heropleving, mede dank zij de populariteit van het custom-segment. De 'ouderen' herontdekten de motor. Het huis was afbetaald, de kinderen het nest uit... er was weer geld voor leuke dingen.
Veel van die 'nieuwe' motorrijders maakten de overstap naar de makkelijker te berijden toermotoren en enduro-machines.
Met die zware confortabele motoren maakten ze weekendtrips, korte vakanties en niet zelden een heuse wereldtrip. Op hun lijstje stond zeker de Route 66 en het Amerika dat ze kenden uit de films.
Menig reisverhaal vindt zijn weg naar de motorbladen. De exploten van mediafiguren als de Britse filmacteurs Ewan McGregor en Charley Boorman spreken tot de verbeelding; Met hun zware BMW-enduro-motoren trokken ze via Rusland en Azië naar Alaska en langs Canada rond naar New York. In 2007 was er de Afrika-trip met Kaapstad als eindbestemming. En tussendoor deed Boorman nog even mee aan de Dakar-rally. Hun avonturen vinden een vervolg in een succesvolle reeks DVD's en een drukbezochte website http://www.bigearth.co.uk/html/landing.html.
De laatste jaren is er sprake van een nieuwe trend. De gemotoriseerde tweewieler is niet meer enkel een hobby- of droomartikel. Het dichtslibbende verkeer maakt van het motorrijwiel opnieuw een nuttig vervoermiddel. Niet omdat motorrijders zich geen auto kunnen veroorloven zoals vroeger het geval was (een beetje motor tegenwoordig kost even veel als een kleine auto), maar uit pure noodzaak en frustratie : ze wille gewoon niet meer uren in de file staan ! 'Met de motor kom je overal doorheen'', zoals de slogan zegt.
En met de gespecialiseerde kledij, zowel voor de winter als de zomer, voor zonnige dagen als bij regenweer, hebben we geen excuus meer om onze machine niet uit de stal te halen.
De wet laat sinds enkele jaren automobilisten toe om met hun rijbewijs B ook met een scooter of een motor te rijden zonder dat ze daarvoor een apart motorrijbewijs A moeten halen. Er zijn amper voorwaarden : de automobilist moet minstens 2 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs B en de motor of scooter mag een cilinderinhoud van ten hoogste 125cc hebben en slechts 15 pk produceren. Sindsdien kende de 125cc-klasse een enorme groei als goedkope oplossing voor het mobiliteitsprobleem. Zelfs met zo'n kleine cilinderinhoud blijft het gevoel van lekker rijden bewaard, ook in druk verkeer. Je bent immers zo geconcentreerd bezig met het motorrijden dat je de zorgen van de werkdag even opzij kunt zetten. Mensen die kiezen voor de tweewieler puur op grond van mobiliteit komen tot de ontdekking dat het eigenlijk wel fijn rijden is op zo'n scooter of lichte motorfiets.
En dat het ook trendy is, bewijzen de modieuze scooters die onze steden meer en meer inpalmen.
VIJF REDENEN OM MOTOR TE RIJDEN
Mobiliteit. Makkelijk door de file en handig in de stad. Je hoeft ook niet steeds te gaan zoeken naar parkeerplaats.
Vrijheid. Een motorrijder wil erop uit trekken en gaan waar hij wil.
De kick. Motorrijden biedt een adrenaline-ervaring. Vooral de snelle machines. Het is de enorme acceleratie en de snelheid waarmee je de bochten kunt nemen die het hem doen.
Het sociale. Motorrijden heet een individuele bezigheid te zijn. Maar bikers zoeken ook andere bikers op om de passie te delen. Vandaar de clubs, trips in grotere groepen en treffens. Verschillende merken spelen daarop in door 'owners'-groepen op te zetten, te sponsoren en zelfs eigen evenementen te organiseren.
Het rebelse. Een motorrijder heeft nog altijd een wat anti-sociaal imago, een beetje de schuld van Easy Rider. Vaak zijn het weekend-rebellen : in de week strak in het kostuum achter hun pc, in het weekend de vervaarlijk-uitziende biker in zijn lederen pak.
Dodelijk motorongeval op verkeerswisselaar Zwijnaarde
Dodelijk motorongeval op verkeerswisselaar Zwijnaarde
Op de verkeerswisselaar in Zwijnaarde is in de loop van de namiddag een dodelijk verkeersongeval gebeurd. Een motorrijder, een 41-jarige man uit Schelde, kwam er ten val en overleefde de klap niet. Hij kwam eerst tegen een stootrand terecht en eindigde nadien erg ongelukkig tegen een verlichtingspaal.
De hulpdiensten waren erg snel ter plaatse maar er kon geen hulp meer baten. Een deskundige van het parket kwam ter plaatse om de nodige vaststellingen te doen.
Nog ongevallen.
Het is lang niet het eerste motorongeval dat dit weekend plaatsvond. Eerder dit weekend waren er al andere slachtoffers te betreuren. En in Zelzate kwamen zaterdag nog in amper tweeënhalf uur tijd twee motorrijders ten val, op nagenoeg dezelfde locatie.
Sebaldeburen - Op de Provinciale weg in Sebaldeburen is zaterdagmiddag een motorrijder uit Drachten zwaar gewond geraakt. De man die met zijn zoon een ritje aan het maken was, was vanaf de Woldweg rechtsaf geslagen richting Sebaldeburen. Toen men wat meer snelheid maakte werden zij niet opgemerkt door een automobilist die vanuit tegengestelde richting naderde en linksaf sloeg naar een woning. De motor klapte tegen de zijkant van de auto aan waarna de motorrijder op het wegdek terecht kwam. Ter plaatse gekomen hulpdiensten, ambulance en de traumaheli hebben de man gestabilliseerd, en vervolgens met zwaar, mogelijk hersenletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Ook de zoon is meegegaan in de ambulance om in het ziekenhuis onderzocht te worden. De arts van het MMT is ook met de ambulance richting het ziekenhuis gegaan. De VOA heeft onderzocht hoe het ongeval precies heeft kunnen gebeuren. De automobilist kwam bij het ongeval met de schrik vrij. Zowel de motor als de auto raakten zwaar beschadigd. Het doorgaande verkeer ondervond enige hinder van het ongeval. Berger Van Kammen heeft de motor afgesleept.
Sandra lijdt aan 'Metachromatische leukodystrofie'.
Metachromatische leukodystrofie is een erfelijke aangeboren uiterst zeldzame stofwisselingsziekte die valt onder de lysosomale stapelingsziekten. Lysosomale stapelingsziekten zijn aandoeningen waarbij er door een verandering in het erfelijk materiaal een stoornis is in de lysosomen.
Maar zoals gewoonlijk staat dit kleine meisje er alleen voor, onze overheid wil weer eens niet meewerken. Daarom werden er tal van acties op touw gezet om het 1.000.000 Euro samen te krijgen, in de hoop daarmee het meisje te redden.
De actie "een gouden hart voor Sandra", georganiseerd werd door MC TemseOpWielen, maar waarbij verschillende andere mototorclubs mee op de kar sprongen, was een schot in de roos. Meer dan 300 motors namen deel aan deze tocht voor het goede doel.
Van over heel België (Vlaanderen en Wallonië) trotseerden honderden warmhartige motorrijders de vrieskou om Sandra te komen begroeten en haar voluit te steunen met hun evenement "Een Gouden Hart voor Sandra"!
Hieronder de alomverspreidde affiche.
Omstreeks 16 uur kwamen ouders van Sandra met Sandra aan. De belleman van Temse deed op het podium een kort interview met de vader van Sandra.
Dit was een erg aangrijpend en emotioneel moment voor iedereen in de zaal, en meerdere traantjes werden verpinkt.
Misschien heb je er iets van gehoord, zoniet.. zet dit dan even in de agenda óf vertel het door aan de motorrijdende oma's ! Volgend jaarzondag 24 mei 2009, wordt er weer een Oma-treffen georganiseerd in Nederland, om precies te zijn in de mooie stad Haarlem.
De oma's mét motor worden om 10.00 verwacht op de Grote Markt in Haarlem.
Ze rijden op twee gloednieuwe Hondas type Deauville, 700 cc, met een topsnelheid van 185 kilometer per uur.
Met deze zeer wendbare motorfietsen kunnen we gemakkelijker naast of tussen files laveren en zijn we dus sneller ter plaatse.
Het zal ook eenvoudiger zijn om voertuigen uit het verkeer te halen voor controles.
Verder zullen we deze motorfietsen gebruiken voor onder meer het intercepteren van snelheidsduivels en het escorteren van voertuigen, vertelt inspecteur Johan Busschots
6de Allerheiligentreffen - Koersel 1 november 2008
6de Allerheiligentreffen (MC Koersel)
1 november 2008
MC Koersel organiseert voor de zesde keer het Allerheiligentreffen te Koersel. Iedereen is welkom voor een rondrit op roadbook doorheen onze mooie streek. Vertrek tussen 9u en 12.30u aan Gildezaal St Bastiaansgilde, Gildestraat, 3582 Koersel. Prijs: piloot 5, duo 5. Contact: ludo.schoofs@pandora.be, +32 (0) 13 521473, www.mckoersel.be
De Groep Militaire Politie is uit 188 militairen samengesteld die verspreid zijn over het nationale grondgebied.
De Staff van de Groep Militaire Politie is in het Kwartier Koningin Elisabeth te EVERE gestationeerd en staat onder bevel van Luitenant-kolonel WILLEMS L.
Het detachement Alpha is in het Kwartier Koningin Elisabeth te Evere gestationeerd en staat onder het bevel van Kapitein-commandant FEYTONS. Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies VLAAMS BRABANT en de hoofdstad Brussel.
Het detachement Bravo is in het kwartier Cdt Avi DONY te NIJVEL gestationeerd en staat onder het bevel van Adjudant VANDERAVERO. Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies WAALS BRABANT, HENEGOUWEN en NAMEN.
Het detachement Charlie is in het Camp Prins ALBERT I te Marche-en-Famenne gestationeerd en staat onder het bevel van Kapitein-commandant LECLERE. Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies LUIK en LUXEMBURG.
Het detachement Delta is in het Camp BEVERLO te Leopoldsburg gestationeerd en staat onder het bevel van Adjudant NIJS. Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies ANTWERPEN en LIMBURG.
Het detachement Echo is in het Kwartier LOMBARDSIJDE te LOMBARDSIJDE gestationeerd en staat onder het bevel van Adjudant Chef ORNELIS . Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies WEST en OOST VLAANDEREN..
De essentiële taak van de Groep Militaire Politie tijdens het uitvoeren van de diverse MP opdrachten bestaat er in preventief op te treden vanuit een voorbeeldfunctie. Door een aanwezigheids - en controlepolitiek moet zij voorkomen dat er overtredingen van de reglementen, voorschriften en orders aangaande de tucht, het verkeer en de veiligheid gebeuren. Het repressief karakter van haar interventies komt slechts op de tweede plaats.
Deze Honda Goldwing 1800 word in Zweden aangepast voor gebruik als sleepdienst. De motor kan zich bij druk verkeer veel sneller bij een ongeval aanwezig zijn. Door tussen het verkeer door te rijden kan deze sleepdienst er voor zorgen dat de weg vlug weer vrij is na een ongeval.
- Camera embedded into helmet capturing what the officer sees from their point of view.
- Records up to 10 hours in a single SD Disc - Powerful battery UPS allows up to 10 hours of operation. - A fraction of the cost of In Car Video Systems - Audio Mute Button / Embedded Microphone - Quick dismount / disconnect cabling - AVI video format plays on any PC with standard media player and can be transferred to DVD for playback on consumer DVD players. http://www.custodyvideo.com/MobileVideo.html
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....