Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
17-10-2008
Digital MotorCAM Video System
Digital MotorCAM Video System
Motorcycle / ATV Video Systems
- Camera embedded into helmet capturing what the officer sees from their point of view.
- Records up to 10 hours in a single SD Disc - Powerful battery UPS allows up to 10 hours of operation. - A fraction of the cost of In Car Video Systems - Audio Mute Button / Embedded Microphone - Quick dismount / disconnect cabling - AVI video format plays on any PC with standard media player and can be transferred to DVD for playback on consumer DVD players. http://www.custodyvideo.com/MobileVideo.html
Een BMW R26 op schaal 1:24 van het Italiaanse Micromodelli.
Een R100 op schaal 1:24 van het Franse Cofalu. Twee plastieken motorrijders van de 'sécurité routière'. De kwaliteit laat te wensen over, maar dan toch in hun originele doosje. De ene in militair-groen, de andere in zwart.
Zeer zeldzame K1 en K100 RS BMW-modellen op schaal 1:15 van Polistil. Deze maquettes zijn uiterst zeldzaam omdat Polistil falliet ging op het moment dat deze motoren in productie gingen.
Een R1100RT Polizei en Carabineri en een R100RT Police. Op schaal 1:10 van het Spaanse Guiloy. De carabineri-versie is in het echt op de baan gebracht.
Een R1100RS Carabineri Politiemotor op schaal 1:12 van de Italiaanse importeur Globo.
Een R1100RS Polizia Politiemotor op schaal 1:12 eveneens van Globo.
Een BMW R75 met sidecar op schaal 1:30. van Marx Toys, maker van plastieken speelgoedsoldaatjes (WOII) in de jaren '60.
Een BMW R75/5 Polizei motor op schaal 1:8 scale. Een plastic model kit BMW van het Duitse speelgoedmerk Revel. Begin de jaren '70'. Zeldzaam !
THE COMPLETE BOOK OF POLICE AND MILITARY MOTORCYCLES
THE COMPLETE BOOK OF POLICE AND MILITARY MOTORCYCLES by Joseph Berk
From Pittsburgh's adoption of motorcycles for police use in 1909 to Gen. John J. "Black Jack" Pershing's 1916 pursuit of Pancho Villa into Mexican territory on Harley-Davidsons, Indians and Excelsiors to the deployment of motorcycles in both world wars, this book tells the fascinating tale of these magnificent machines from their 20th century beginnings to their current use by police departments and militaries throughout the world. Joseph Berk, author of The Gatling Gun, explores every aspect of police and military motorcycles, including the history of their manufacture by Harley-Davidson, Indian, Kawasaki, BMW, Honda and others; details of their procurement by selected U.S. police departments; critiques of the "Big Three" police models employed in the United States from officers who have put them to the test; a detailed outline of the intensive 10-day training program required of U.S. motor officers; an inside look at how specific police departments from Atlanta to L.A. utilize motorcycles on a day-to-day basis; and a look at the specific makes and models used by Special Forces and other military units from World War I through the turn of the century and beyond.
Joseph Berk is a motorcycle enthusiast who has owned and ridden Harley-Davidsons for many years. An engineer with roughly 25 years in the defense industry, he also enjoys photography and writing and has published short stories in EasyRider and Iron Horse magazines.
Motor: 2-Zylinder-Reihenmotor, 4-Takt Hubraum: 998 ccm Leistung: 83 kW (113 PS) Gewicht (fahrfertig): 210 kg Sitzhöhe: 825/805 mm Höchstgeschwindigkeit: über 200 km/h Tankvolumen/Reserve: 20/5l
Spezifikationen Polizeiausführung
- spezielle obere und untere Gabelbrücken zur Vergrößerung des Lenkwinkels um 18° zum besseren Manövrieren im Stadtverkehr - Sturzbügel vorn - 2 Doppelblitzleuchten vorn - 1 Doppelblitzleuchte mit Teleskoparm hinten - 2 Seitenkoffer (Volumen: je 30 Liter) jeweils rechts und links mit Seitenkofferträgern - Sirenenanlage mit 2 Druckkammerlautsprechern - Sonderfarbe: Verkehrsweiß/Minzgrün - Rennhöcker statt Soziussitz
14de Taxandria Treffen - Hulst Tessenderloo 4 en 5 oktober 2008
14de Taxandria Treffen (Looise MC )
4 en 5 oktober 2008
Rondrit van ongeveer 160 km langs toeristische wegen. De route is volledig bepijld én er is de mogelijkheid om op GPS te rijden. Alle motorrijders zijn van harte welkom. Vertrek aan buurthuis De Griffel in Hulst Tessenderlo (BMB-FMB-bepijld vanaf E313 uitrit 25a Beverlo). Prijs: onbekend. Contact: gerry.saenen60@pandora.be, +32 (0) 13 290601, +32 (0) 497 821482, www.looisemc.be
Stap op de motor en rijd zonder problemen overal naartoe met de GPS Zumo 500 Deluxe. Deze navigator leidt u efficiënt door het hele Europese wegennetwerk. Met een 3,5 inch TFT kleuren touchscreen kunt u nauwkeurig de route-instructies volgen in 2D of 3D. Bovendien kunt u zich ontspannen met muziek dankzij de MP3 functie en u kunt JPEG foto's bekijken op de Zumo 500. Het apparaat ondersteunt Bluetooth dus u kunt veilig telefoontjes plegen en ontvangen. Met de bijgeleverde motorstandaard is de Zumo 500 de ideale reisgenoot voor al uw tochten op de motor.
Garmin is al enkele jaren onbetwiste leider wat GPS navigatie op de motor betreft . Vele motorrijders hebben al het voordeel ontdekt van een GPS mee te nemen tijdens het toeren .
Het begon allemaal met de Garmin Streetpilot III deluxe , de allereerste verplaatsbare auto GPS . Dit toestel was in eerste plaats ontwikkeld voor gebruik in de wagen , maar doordat de GPS ook waterdicht en schokbestendig uitgevoerd was had het al snel zijn plaats op de motor veroverd . Garmin heeft hier handig op ingespeeld en heeft hun PC software, origineel enkel bedoeld om stukjes detailkaart naar de ( toen nog kleine ) geheugenkaarten over zetten , bijgeschroefd zodat er routes op de PC konden uitgezet worden . Dit viel zo in de smaak van de motor toerrijder dat er al snel meer verlangd werd .
Gebaseerd op de marktevolutie en ontwikkelingen werden na de streetpilot III Deluxe ook de streetpilot 2610 , Streetpilot 2720 en Streetpilot 2820 gelanceerd . Iedere GPS had telkens ietsje meer ; groter geheugen , snellere processor, 3D weergave , waarschuwen voor flitspalen , bluetooth , ...
De ultieme basis functie bleef echter bij al deze toestellen gelijk : garmin voorzag het van de nodige City Navigator kaart van Europa en de mapsource software om routes uit te stippelen op de PC . Het sterke punt van de software is niet alleen dat je volledige toertochten vooraf kunt plannen op de PC , maar dat een aangemaakte route compatibel is op al deze toestellen . Al snel boden motorverenigingen dan ook ( meestal via hun website ) een ruim aanbod aan motor tochten aan. Downloaden, naar je GPS overzetten en je kunt vertrekken. Makkelijker kan niet ... en het rondtoeren met de motor was nog nooit zo eenvoudig en aangenaam .
Garmin heeft natuurlijk niet stilgezeten en lanceerde eind 2006 de ultime motor GPS : de Garmin Zumo . Gebaseerd op hun jarenlange ervaring is deze GPS vooral gebruiksvriendelijk , heeft het toestel heel wat mogelijkheden onder de motorkap ( of moeten we zeggen het zadel ) en kan het natuurlijk overweg met zelf uitgestippelde of gedownloade (motor) routes . Een must have voor iedere motorrijder die nog meer plezier wil halen uit zijn motorrit .
Afhankelijk van de wensen van de motorrijder komen verschillende GPS toestellen in aanmerking voor motor navigatie . We zetten de verschillende toestellen even op een rijtje :
De streetpilot 2720 en streetpilot 2820. Deze toestellen hebben volgende voordelen
groot scherm met hoge resolutie
hoog bedieningsgemak door touchscreen, met toch veel instelmogelijkheden wat de weergave betreft
de Streetpilot 2820 is eveneens voorzien van Bluetooth en MP3
misschien een klein minpuntje : ze beschikken niet over een ingebouwde batterij , er is dus altijd een externe spanning nodig .
Garmin Zumo : uitstekend voor de pure toer-rijder die eenvoudig wenst te kunnen navigeren
De Zumo 550 Dit toestel heeft volgende mogelijkheden :
speciaal voor de motorrijder ontwikkeld, met extra bedieningsknoppen aan linkerzijde
veel leuke extras features, waaronder MP3, bluetooth , handschoenvriendelijke bediening , ...
super eenvoudig qua bediening,
uitstekend afleesbaar in zonlicht
hoog bedieningsgemak door touchscreen
kan ook overweg met off-road routes
super gevoelige SiRF III GPS ontvanger om nooit de weg te verliezen , zelfs niet in een stad
beperkte levensduur van ingebouwde accu ( prima voor 'op het terras', te kort voor outdoor gebruik )
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....