Foto

400m

52”57

800m

1’53”76

1000m

2’26”??

1500m

3’50”89

mijl

4’15”85

2000m

5’24”54

3000m

8’18”80

5000m

14’36”??

Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Dieter Van Lierde
  • Frederik De Vuyst
  • Joost Dewaele
  • Dimitri Delombaerde
  • Lieven Demeestere
  • Natalie Tijtgat
  • Johan Descheemacker
  • David Stevens
  • Kim Barbé
    Mijn favorieten
  • Koen Naert
  • Bart Verkaemer
  • Michaël Vannieuwenhuyze
  • Björn Desmet
  • Steven Hocedez
  • Davy Stieperaere
  • Christoph Fieuw
  • Vanlede Ludovic
  • Hans Detavernier
  • Hans Omey
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Peter Ghyselinck
  • Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Lore 27/07/2013 49cm 3,220 kg
  • diagnose gekend
  • achillespeesaanhechtingsblessure
  • Vijfkerkenloop was goed...
  • Ga er weer aan beginnen!!!
    Foto
    Foto
    Foto
    Blog Fabrice Laga
    Lopersblog van Nono(Fabrice) en zoveel meer
    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van supergevoel naar foert in 2 dagen...
    't zit zo: maandag had ik een supergoed gevoel in de benen, liep voor het eerst sinds lang met overschot mee met de bende te Waregem, ook al is het de maandag natuurlijk geen wedstrijd, maar dan nog de vorige weken was het gevoel niet goed in de benen en maandag was dat sinds lang wel goed.
    Dinsdag heb ik dan m'n wekelijkse rustdag genomen, en begon ik al wat te hoesten, misschien wel door het rotweertje waar we maandag de laatste ronde in moeten hebben lopen.
    Vandaag woensdag was het dus van dat: terug een stomme valling
    Maar kom, ik ga nog niet klagen hoor als het niet verslecht dan zal het wel meevallen, ik zie wel
    Zondag trek ik dan hoogstwaarschijnlijk naar Frankrijk voor een klein wedstrijdje, daar zien we dan wel weer hoe het er mee zit...

    25-03-2009 om 21:03 geschreven door lagatje  


    22-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingske op Ghellinck
    Blijven trainen! !

    Vandaag na opwarming 4x 1400 à 1500m gedaan. Het was de bedoeling niet zo hoog te gaan in hartslag, de eerste 2 lukte dit nog goed, maar de 3de en 4de ging het echt niet goed, de hartslag ging niet meer omhoog, de beentjes waren moe.

    Volgende week loop ik normaal een wedstrijdje, maar weet nog niet zeker waar. Misschien Ingelmunster of ergens in Frankrijk of
    Woensdag zou ik het moeten weten normaal.

    Verder liep ik deze week 2x met m'n gebuur Stijn Cozijns in Zulte, woensdag dan nog 8x3', toen ging het wel goed, dus de form is toch al wat beter dan een maand geleden, maar het is toch nog te wisselvallig blijven trainen dus hé

    22-03-2009 om 13:07 geschreven door lagatje  


    19-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M'n vrouwke is 25 weken zwanger
    Maandag 51minuten of 11km
    Woensdag 17km gelopen met daarin 8x3' interval. Dieter paste nog voor deze training wat waarschijnlijk de beste oplossing was voor z'n pijnlijke knie. De eerste 2 intervallen waren zeer goed, maar de volgende moest ik toch wat minderen, anders raakte ik er nooit aan 8.
    Pascal heeft ook de laatste 6 meegedaan. Het was de eerste maal in lange tijd dat ik hem nog eens kon pijn doen, wat natuurlijk niet onlogisch is na z'n Spartaanse trainingen. Maar kom ik ben vooral content dat het gevoel bij mij redelijk goed was.
    Verder blijven trainen is de boodschap

    Mijn vrouwke is morgen 25 weken zwanger. Haar buikje begint dan ook al een mooie bolleke te worden.
    Wat natuurlijk niet meer dan logisch is.
    Hieronder enkele fotootjes van hoe het bolleke er op dit moment uitziet:







    19-03-2009 om 20:50 geschreven door lagatje  


    15-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 op een rij op Vijf van Sluis

    Vanmorgen om 8u15 opgestaan om me klaar te maken voor een dagje naar Sluis.
    Na 3 jaar te zijn teruggekeerd met de overwinning was ik er deze keer niet gerust op.
    Na een ganse week met zwakke benen en een pijnlijke maag te hebben gezeten vreesde ik het ergste.
    Des te meer dat ik ook 's morgens en tijdens de opwarming last had van een opspelende maag, dan kan je maar hopen dat eenmaal het fluitsignaal wordt gegeven je door de adrenaline de maag niet meer voelt.

    Samen met Dieter en Stijn de laatste kilometers verkend.
    Eenmaal aan de start zag ik de nrs. 3 en 4 van vorig jaar dus wist ik dat het zeker al geen rustig toerke ging worden.
    Van bij de start werd er stevig doorgelopen en nam de atleet van duffel(die ik niet ken, volgens uitlsag Niek den Exter).
    Enkel Simon, Andy en ik konden dit tempo volgen. Dieter volgde op zeer korte afstand en nr.6 was na een km al een stuk achterop.
    Een stuk verder nam Simon over nadat Andy ook al het tempo een stuk hoger had gelegd. Die eerste kilometers kon ik niet supergoed volgen maar het ging wel.
    Ik bleef in 4de positie tot ongeveer halfweg(zo had ik de tegenstand al wat in de gaten kunnen houden en had toen al gezien dat de atleet van Duffel niet supergemakkelijk volgde). Halfweg dus nam Simon enkele meters nadat Andy naar mijn gevoel het gat wat had laten vallen en Niek liep dit niet direct toe. Dan weet je genoeg en ik liep het gat in één ruk toe. Enkel Andy kwam nog terug.
    Even verder kwam ik dan op kop, naast Simon, tweemaal probeerde ik wat te versnellen maar hij volgde goed.
    Andy had door die versnellingen moeten lossen dus ging het tussen ons gaan.
    Ik bleef dan op kop lopen met hem in m'n spoor, maar wel met wat reserve klaar om z'n mogelijke aanval te beantwoorden.
    Die kwam er echter niet en een goeie kilometer van het einde ging ik nog eens en toen moest Simon passen en dan moet je niet meer wachten.
    En zo kwam ik toch wel puffend voor de vierde opeenvolgende keer als eerste over de meet een goeie 10sec voor Simon Mestdagh.

    Dieter kwam na een eenzame wedstrijd als vijfde over de meet, Peter 6de, Luc 10de, Hilde 14de en 2de dame en Stijn tot slot 25ste.

    Hieronder de uitslag van de eerste 10:

    Positie Positie per categorie Borstnummer Naam Woonplaats Bruto tijd Netto tijd
    1 1 e Heren 34 Fabrice Laga Zulte 15:06 15:04
    2 2 e Heren 82 Simon Mestdagh Sint-Kruis (Brugge) 15:17 15:16
    3 3 e Heren 77 Andy Inghelbrecht Torhout 15:28 15:26
    4 4 e Heren 74 Niek den Exter Terneuzen 15:32 15:30
    5 5 e Heren 83 Dieter van Lierde Horebeke 16:15 16:13
    6 6 e Heren 71 Peter Moreels Deerlijk 17:26 17:24
    7 7 e Heren 165 Bram Roekcens Dudzele 17:37 17:34
    8 8 e Heren 111 Robin Hoet Hooglede 17:40 17:37
    9 9 e Heren 100 Yves Kerkhove Oostkerke (Damme) 18:03 18:00
    10 10 e Heren 35 Luc Declercq Anzegem 18:05 18:02

     

    Op de 10km gewonnen door Kristof Mouton voor Frederik Colpaert en Bart Verkaemer werd Frederik de Vuyst 4de.
    Op de halve marathon wonnen de clubgenoten van KAAGent het clubklassement overtuigend met een 2de, 3de, 4de, 7de en 17de plaats voor respectievelijk Aman Gemeda, Francies Vansteenbrugge, Dimitri Caby, Luc Van Asbroeck en Matthieu Lazou.

    Pascal werd 42ste net boven 1uur 19.

    Na de wedstrijd zijn we dan nog goed gaan eten,(voor mij een dikbil touredoske), en daar zag ik de volgende gelukstips hangen(zie fotootjes).

    Zo weer een dagje verder, op naar de volgende wedstrijd(weet nog niet welke, als er suggesties zijn laat maar weten), maar eerst goed verder trainen en hopen dat de maag nu voorgoed pijnloos blijft.



















    15-03-2009 om 20:20 geschreven door lagatje  


    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog geen deftige training deze week...

    Maandag na 49min moeten stoppen omdat ik niets van macht had in de benen.
    's avonds dan last beginnen krijgen in buik en maag, dinsdag dan in de voormiddag regelmatig op de pot moeten gaan zitten.
    Allemaal niet zo erg, maar niet zo goed voor de conditie en de moraal natuurlijk.
    Gelukkig is dat in  deze week, waar ik toch wat minder mocht trainen, maar plezant is het niet.
    En vandaag donderdag is m'n maag nog altijd niet in orde, vandaag weer geen macht.
    Hoop dat dit de laatste slechte dag is en dat ik me vanaf morgen terug OK voel.
    Het waren verder tot nu toe rustige trainingen, natuurlijk van niet beter kunnen:
    49min aan 133gemiddelde hartslag op maandag
    58min aan 131gemiddelde hartslag op woensdag
    39min aan 128gemiddelde hartslag op donderdag

    Dus hopen op een betere gezondheid en dan komt het zondag wel in orde in Sluis...

    12-03-2009 om 20:47 geschreven door lagatje  


    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekje voor de vijf van sluis
    Deze week toch al goed getraind naar m'n normen: zit aan 68km deze week, maar morgen volgt normaal nog een goede training zodat ik de 80km normaal voorbij zal gaan.
    Vorige week had ik er 80, en aangezien men normaal als regel neemt dat je per week uw omvang met 10% mag opvoeren mag ik deze week normaalgezien niet meer dan 88km doen. Dat zal er dan wel rond draaien.
    Maandag gerust, dinsdag 5km, woensdag 14km, donderdag 14km, vrijdag 15, vandaag 18.
    Verder heb ik nog wat fotootjes gevonden van in Oostende-Brugge dicht bij de finish, wat je ook ziet aan m'n smoeltje







    07-03-2009 om 13:09 geschreven door lagatje  


    04-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03/03/09 voor de 4de keer NONO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren is m'n broers 2de kindje geboren. Na Kyara is het nu Nigel geworden.
    Zo heeft hij nu een dochter en een zoontje.
    Hier zie je nog een fotootje van zijn zelfgemaakte boot voor de doopsuikerkes.
    Chic gedaan al zeg ik het zelf!

    Zo hebben wij dus gisteravond nog een kraambezoekje gebracht, daarna ben ik nog van het ziekenhuis naar huis gelopen, zo had ik toch nog wat gelopen.
    Vandaag dan een uur en 12minuten, maar zonder interval want de benen zijn nog niet ok na oostende-brugge.

    04-03-2009 om 21:08 geschreven door lagatje  


    02-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostende-Brugge(deel II) 54ste in 57'49
    Zo, vandaag de uitslag eens bestudeerd van Oostende-Brugge.
    Ik ben 30 plaatsen dichter geëindigd dan vorig jaar, maar liep wel 34sec trager dan vorig jaar, dan was het wel meewind en nu tegenwind.
    Het zal vooral een goede training zijn geweest voor mij.
    Beetje bij beetje voel ik me beter worden.
    Nu enkel het tempo nog wat opvoeren in de intervaltrainingen.
    We zien wel.
    Hier heb je nog eens de uitslag van gisteren van de Kaagent atleten
    4 Gemeda Aman 50:01 19,31km/uur
    13 Francis Vansteenbrugge 51:55 18,60km/uur
    16 Dimitry Caby 52:33 18,36km/uur
    32 Mathieu Lazou 55:01 17,55km/uur
    34 Luc van Asbroeck 55:33 17,37km/uur
    54 Fabrice Laga 57:49 16,69km/uur
    63 Dieter Van Lierde 59:10 16,31km/uur
    101 Pascal Meirlaen 1u02:47 15,37km/uur

    Tot binnenkort...

    02-03-2009 om 21:29 geschreven door lagatje  


    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostende-Brugge 57'52"
    Vandaag stond één van m'n langere wedstrijden op het programma, de 16,095km van Oostende naar Brugge.
    Om 8u met Pascal aangezet naar Brugge, nr afgehaald en dan samen met Francies en Dieter naar de start vertrokken.
    Daar hebben we een 3-tal kilometerkes opgewarmd.

    Met nr.132 kon ik aanschuiven en de 2de box, dit jaar vond ik dat niet zo erg omdat ik toch van plan was om me niet op te blazen de eerste kilometers.
    De nrs. 1tot 100 mochten in de 1ste box, toch een beetje raar als je ziet dat ik toch vorig jaar in de eerste 100 eindigde.
    Als je dan ziet dat er dan toch heel wat vrouwen in die eerste box ziet starten heb ik daar toch m'n bedenkingen bij.
    Mij kon dit nu niet schelen, maar dat ook een Dimitri Caby in de 2de box moet starten en al die vrouwen in de 1ste is toch niet echt correct.

    Eenmaal gestart zat ik direct bij m'n trainingspartners Dieter en Pascal, die tot m'n verbazing ook niet zo snel zijn gestart.
    Ik heb ze wel al na een kleine kilometer laten lopen, wetende dat ik hen op training nog niet kon volgen, wou ik de eerste koershelft wat op reserve lopen.
    Zo kwam ik rond km 5 een 15tal seconden na hen door en had ik veel zin om het gatje al toe te lopen, maar in m'n binnenste zei ik toch van wacht maar nog een beetje het is nog ver.
    Aan km 7 moest Pascal dan lossen van Dieter en ging ik hem vlot voorbij, hij ging op "het gemakje" verder doen.
    Aan km 8 ongeveer kon ik me toch niet meer houden en kwam ik bij Dieter. Halverwege had ik 28min58 of zoiets denk ik.
    Tot daar had ik continu m'n hartslag in de gaten gehouden en niet over m'n overslagpols van 178 geweest of toch maximum 180.

    Rond km 10 moest Dieter me dan ook laten gaan en heb ik "de turbo" aangeschakeld.
    Echt superveel kon ik niet versnellen maar de laatste kms ging ik toch vlot boven de 190 hartslag met toch een piek naar einde toe van 197.
    De laatste km's heb ik dan ook nog een aantal atleten kunnen terugnemen in tegenstelling tot vorig jaar.
    De laatste 300m ben ik dan nog voorbij Filip Vanhaecke gesneld wat me toch een goed gevoel gaf.

    Zo, ik ben dus tevreden over m'n trainingswedstrijd(wat niet wil zeggen dat ik niet voluit ging want dat deed ik de 2de koershelft wel degelijk).
    Nu nog 2weekjes goed trainen en dan de 5km in Sluis.
    Daar wil ik zien hoe het eigenlijk echt is met de beentjes door m'n uitslag te vergelijken met de vorige jaren.

    Tot de volgende,

    01-03-2009 om 20:28 geschreven door lagatje  


    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste voorbereidingen Oostende-Brugge

    Maandag: 66min of 13km
    Woensdag:78min of 15km
    Vandaag:84min of 17km

    Vandaag toch nog goede training kunnen doen, de benen voelden echt wel niet goed aan na de 8x2' gisteren.
    Maar aangezien ik een dagje thuis was vandaag om mee te gaan naar de gynaecoloog met vrouwlief, had ik besloten om toch een goede lange duurloop te doen erg op 't gemakje.
    Was gestart met bedoeling 7toerkes te lopen in Waregem, maar na 2rondjes in hoofd gestoken dat ik er wel eens 9zou kunnen lopen als het goed ging.
    Na 6-tal ronden kreeg ik het even moeilijk maar gelukkig kwam toen flandrien Johan Santens toe en zo ben ik toch nog aan m'n 9rondjes gekomen. Merci daarvoor Johan

    Zondag staat dan serieuse training gepland onder de vorm van Oostende-Brugge waar we als team meedoen met volgende atleten hieronder geplaatst in alfabetische volgorde:
    1.Caby Dimitri
    2.Gemeda Aman
    3.Laga Fabrice
    4.Lazou Matthieu
    5.Meirlaen Pascal
    6.Van Asbroek Luc
    7.Van Lierde Dieter
    8.Vansteenbrugge Francies

    Gelukkig is een wedstrijdje nog geen training, maar ik zou wel eens als 8ste over de meet kunnen komen, ik ben alleszins van plan om niet overhaast van start te gaan, maar wel het beste te geven van mezelf, dan komt het hopelijk wel OK.
    En hopelijk dan in een betere tijd dan vorig jaar 57min en aantal seconden...

     

    26-02-2009 om 19:58 geschreven door lagatje  


    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M'n langste training ooit tot nu toe...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen op de Ghellinck een kleine 22km gelopen, volledig leeg na die kms.
    De geplande training kunnen uitvoeren maar bijlange niet aan het vooropgestelde tempo, misschien wel de schuld van de verhuis gisteren.
    1u44 gelopen
    Vanavond bij m'n ouders gaan eten en een fotooke genomen van de buikjes van m'n vrouwke en m'n schoonzus, respectievelijk bijna 5maanden en 8maandenhalf zwanger.
    Volgende zondag Oostende-Brugge, na vanmorgen verwacht ik er echt wel niet veel van maar we zien wel.

    22-02-2009 om 21:07 geschreven door lagatje  


    21-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk even rust...

    ...maar wel niet meer op loopgebied
    Vanaf morgen vlieg ik er terug in.
    Vandaag zijn we met alle hebben en houden naar Zulte vertrokken.
    Dus terug dagje zonder lopen, maar de verhuis gaat natuurlijk voor.
    Om 8uur stipt waren alle helpers aanwezig in Kruishoutem.
    Hiermee wil ik ook alle helpers bedanken voor het vele werk dat ze vandaag verzetten, en natuurlijk ook voor de voorbije weken, want zonder hen had het er hier natuurlijk absoluut niet zo goed uitgezien.
    Daarmee een dikke merci aan Eddy, Martine, Steven, Leen, Dimitri, Bart, m'n pa, Edwin.

    Gisteren ben ik eerst nog naar de uitreiking van Sportman van Kruishoutem geweest, dit dus voor de laatste keer, volgend jaar zal dat dus in Zulte zijn. De winnaar werd zoals verwacht de wielrenner Joeri Klauwaert. Hij haalde in 2008 19 overwinningen.

    Alle 71genomineerden kregen wel een persoonlijk troffeetje: zie hieronder: het is wel glas dus niet zo duidelijk in beeld te brengen.

    Morgen om 9u30 afspraak op de Ghellinck voor een pittig trainingkje vermoed ik.

    Groetjes en tot de volgende





    21-02-2009 om 20:02 geschreven door lagatje  


    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8x3' interval en voorbeschouwing sportmanuitreiking 2008 Kruishoutem

    Vandaag nog maar eens goed afgezien op training.
    Samen met Pascal en Dieter goeie 5km opwarming 8x 3minuten gedaan in Waregem.
    Kon m'n trainingspartners weer net niet volgen, maar het verschil is al heel wat kleiner dan een maand geleden, we zijn dus op de goede weg, zeker wetende dat ook zij die maand niet hebben stilgezeten en ook hun conditie verbeterd is. Alles samen liepen we vandaag 13ronden in Waregem op 1uur en 25 minuten.
    Zondag is normaal de volgende intervaltraining op de Ghellinck en dan de week erop Oostende-Brugge.
    Daar proberen we met de andere clubgenoten om terug het clubklassement te winnen.
    Daarvoor hoorde ik nu net dat KAAGent er versterking bij krijgt. We zouden in Oostende-Brugge versterkt worden met niemand minder dan de winnaar van de Winterjogging in Deinze Luc Van Asbroeck.
    Morgen staat terug een duurloopje van een goed uur op het programma.

    Vrijdag trek ik dan 's avonds naar de uitreiking van Sportman van Kruishoutem.
    Vorig jaar kon ik daarvan met de hoofdtrofee meer naar huis keren tot mijn eigen verrassing. Deze keer is volgens mij de liefhebber wielrenner Joeri Clauwaert de favoriet. Hij won heel wat wedstrijden. Ikzelf won er dit jaar  7 van de 15 die ik aan deelnam. (zijnde Aalst,Sluis, Zulte,Bilkhage, Grand-Synthe, Belgisch Kampioen Ekiden, Tiegem).
    Maar deelnemen is bij deze belangrijker dan winnen.
    Het wordt ook de laatste deelname voor Kruishoutem, want vrijdagavond is dan ook de laatste maal dat we in Kruishoutem overnachten, vanaf dan zouden we in Zulte moeten kunnen slapen.

    Hieronder nog eens de trofee van vorig jaar:

     





    18-02-2009 om 21:12 geschreven door lagatje  


    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterjogging Deinze
    Beetje vroeger opgestaan vanmorgen met de bedoeling eens goed te gaan trainen in wedstrijdvorm.

    Om 9u10 toegekomen in Deinze en ingeschreven voor de 8,7km.
    Rondje van wedstrijd opgewarmd en om 10u klaar voor de start. Met Frederik De Vuyst en Johan Descheemacker aan de start weet je dat het wel eens snel zal gaan.
    Eenmaal vertrokken direct besloten om de eerste meters niet zo snel te gaan, zodat ik de piste verliet rond plaats 15. Rond mij zaten Dieter en Pascal, m'n trainingspartners, dus wetende dat zij me er op training nog vlotjes aflopen zat ik wel goed.
    Een goeie kilometer verder toch besloten om op te schuiven aangezien Dieter en Pascal nog rondje meer te gaan hadden dan mij.

    Vooraan had zich een kopgroepje gevormd met Luc Van Asbroeck, Frederik De Vuyst, Johan Descheemacker en iemand voor mij onbekend, dit bleek ene Volckaert Arnout te zijn.
    Daaruit moest Frederik dan lossen(niet van niet meer kunnen natuurlijk, maar om rustig de wedstrijd uit te lopen), ook Arnout moest eraf.
    Ik voelde me toen nog goed, alleen had ik af en toe een serieuse hoestbui.
    Een beetje voor het einde van de eerste ronde kwam ik toen bij Johan(ook omdat hij een beetje wachtte).
    Hij zei direct van doe maar en liet blijken dat het beste eraf was, maar dat was bij mij nog heel wat erger
    We kwamen samen door halverwege, maar van dan af was het voor mij gedaan en heb ik Johan laten gaan.

    Had zware benen en niet de volle ademhaling, maar dat zijn geen excuses, Johan won meer dan verdiend met net 1minuut voorsprong op mij.
    Ikzelf kwam als 3de over de meet.
    De laatste km kwam Pedro ook nog over mij en ik had geen power om te reageren, maar opeens was de piste daar en heb ik hem dan nog kunnen terugnemen.

    Luc Van Asbroeck won met ruime voorsprong de 12km, daarin werd Dieter knap 4de, hij was me voorbij gesneld net voor m'n aankomst, maar door de piste kwam ik net voor hem door. Hij moest nog een toertje ook natuurlijk.

    Er is dus nog veel werk aan de winkel voor mij, maar dat wisten we al voor de start natuurlijk.
    Binnen 2weken sta ik normaal dus aan de start in Oostende-Brugge en over net een maand in Sluis.
    We zien dan wel weer...














    15-02-2009 om 22:03 geschreven door lagatje  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitslag Winterjogging nog te goed:
    Zo bloglezers, jullie hadden de uitslag nog te goed van vanmorgen:

    1. Descheemacker Johan    29min56
    2.Volckaert Arnout             30min40
    3.Laga Fabrice                    30min56
    4.Dujardyn Pedro                31min06

    Verder er jullie er nog op wijzen dat ik echt wel diep ben gegaan.
    Bij het analyseren van polargegevens zag ik dat ik dus de goeie 30min heb gelopen met een gemiddelde hartslag van 193 met een piek van boven de 200 in de eindspurt.
    Dat stelt me toch wel content, dat wil dus zeggen dat ik terug een beetje weer kan afzien.
    Tot de volgende

    15-02-2009 om 21:30 geschreven door lagatje  


    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t is maar dat ge niet moogt vloeken, maar...
    je zou er toch iets van krijgen, als je dan eens goed gemotiveerd bent en goed aan het opbouwen zijt, dan krijg je natuurlijk weer een "vorte valling".
    Maandagnacht wakker geworden met oor-en keelpijn.
    De dinsdag met de wekelijkse rustdag heb je daar niet zo een last van, maar vandaag lang getwijfeld of ik naar de training zou gaan.
    Uiteindelijk toch aangezet naar de training. Normaal stond er 7-8maal 4minuten op het programma, maar na 3ronden opwarming voelde ik dat het niet verstandig zou zijn op mee te doen met Dietie. Heb dan maar een duurloopje gedaan van een uurke. Is wel ff op de tanden bijten als Dietie u dan na 48min dubbelt wetende dat hij de geplande training aan het doen is, maar ja beter eerst proberen te genezen.
    Hopelijk verslecht de verkoudheid niet nog meer.
    Maar deze keer zal een verkoudheidje m'n planning hopelijk niet grondig verstoren maar dat heb je natuurlijk niet zelf in de hand.
    Als het enigszins gaat, loop ik zondag mee in Deinze.
    Morgen wordt het nog een rustdag, mede door de verkoudheid, maar ook aangezien ik naar het UZ in Gent moet voor een cursus.
    Vrijdag zien we dan wel, dagje rust meer misschien...we'll see....

    11-02-2009 om 20:35 geschreven door lagatje  


    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1maand blog zit er op

    Beste bloglezers,

    bedankt voor jullie bezoekjes aan m'n blog.
    Die is net een maand online vandaag.
    Sindsdien is de conditie een heel stuk verbeterd.
    Ik hoop jullie blijvend op de hoogte te kunnen houden van m'n trainingen en conditievordering.
    Het belangrijkste daarbij zal zijn om niet geblesseerd of ziek te worden, want dat was meestal de oorzaak van mij dat na een paar goede trainingsweken ik er dan weer enkele mindere weken moest bijpakken door blessure of ziekte.
    Dus laten we hopen dat het nu zo niet is, en ik m'n conditie verder kan opbouwen.
    Het is ook m'n laatste maand dat ik dat vanuit Kruishoutem ga doen want vanaf volgende maand wordt ik dus Zultenaar.
    Op 20 februari mag ik dan nog eerst naar de uitreiking van Sportman van Kruishoutem.
    Vorig jaar werd ik verkozen tot Sportman van Kruishoutem, en aangezien ik dit jaar weer genomineerd ben gaan we eens horen.
    Maar er kan er maar eentje winnen en ik heb vorig jaar toch wat minder wedstrijden gewonnen dan het jaar er voor maar we zien wel hé.

    Verder kijk ik uit naar zondag om misschien een eerste keer eens goed door te vlammen op een wedstrijdje, ook al is het niet de bedoeling om 100% af te zien, maar eenmaal gestart...


     

    09-02-2009 om 20:05 geschreven door lagatje  


    08-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2weken voor verhuis, 1week voor waarschijnlijk 1ste wedstrijdje
    Terug een trainingske meer dan vorige week, goed voor goed 69km.
    Geëindigd met vandaag training van 20km
    Zijn op de goede weg denk ik.
    Volgende week probeer ik in Deinze deel te nemen aan de Winterjogging om eens wat wedstrijdritme op te doen.
    Het wordt wel aangepakt als goede training, dus het resultaat heeft niet zo een belang. Maar ja op een training als vanmorgen wordt ook goed snel gelopen, dus veel verschil zal dat niet geven.

    In ons huis is de laatste kamer ook geschilderd, hebben we de hoop steengruis weggewerkt en is de hof al een beetje aangepakt, de gravé en het hek van in de hof weggedaan. Bedoeling is om dit binnenkort te verkopen, dus als er kandidaat-kopers zijn, ge moet maar iets laten weten. Het hek staat op 1 van de foto's hieronder.
    Binnen 2weken staat dan de verhuis gepland.

    Verder wil ik nog Miekes zus Leen bedanken voor het aanvaarden van het meterschap van ons kindje en m'n broer Dimitri voor het peterschap.













    08-02-2009 om 13:42 geschreven door lagatje  


    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6x5minuten...

    Maandag lastig dagje op training. Pijnlijke linker hiel en rechter achillespees. Het liep voor geen meter.

    Dimi, Johan, Pascal, Lieven, Joost en ... hebben me op een goeie ronde gelopen. Liep rond de 10per uur zeker.

    Vandaag dan met Dieter en Pascal 6x5min gedaan in Waregem.

    Het ging toch beter maar nog steeds wat ambetante pezen.

    Mijn eigen tempo gedaan, dus waren Dieter en Pascal al rap gaan vliegen.

    Het moet dus nog veel beteren maar ja Rome is ook niet op 1dag gebouwd.

    Vooral content dat ik er 6 heb kunnen doen. En in totaal een goeie 18km.

    Tegen Sluis komt dat wel in orde denk ik nu, we'll see. Misschien eerst nog wedstrijdje als training doen(Deinze en/of Oostende-Brugge).

    04-02-2009 om 20:56 geschreven door lagatje  


    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.training 12 dit jaar en Albert bezorgt me pronostiekwinst!
    Vandaag m'n 12de training gedaan dit jaar. En amai, ik heb afgezien. Samen met Dieter vertrokken voor en progressieve duurloop op de Ghellinck. De eerste 3ronden op het gemak, en dan versneld. Was de bedoeling om steeds te versnellen. 3 ronden nog mee kunnen versnellen met Dieter. Vanaf dan heb ik Dietie moeten laten gaan. Zat aan hartslag van 190 en meer. En dit allemaal nog aan een eigenlijk niet zo hoge snelheid. 2ronden rond 8min en eentje rond 7min30. Vanaf dan aan heb ik serieus moeten passen. Al tesamen hebben we vandaag toch 18,5km gelopen, waar ik natuurlijk wel heel tevreden mee ben. Binnen paar weken nog eens deze training gepland, dus tegen dan zal het wel al beter gaan hopelijk. Dieter heeft er daarna nog rondje rond 7min30 bijgedaan en dan rond de 7min. Voor de laatste geplande 7min heeft ook hij gepast, maar zijn conditie is dus duidelijk heel wat beter dan de mijne. Dietie is goed bezig en hij zal er wel staan tegen Sluis en Oostende-Brugge.
    Het enige minpuntje bij mij is dat ik weer wat last had aan de hiel, maar we zullen wel zien wat het wordt.

    Ook de eerste trainingsmaand zit er op. Deze week toch al 60km gelopen en deze maand haalde ik toch 150km maar de eerste weken waren nog platte rust.

    Vannamiddag dan naar het WK cyclocross gekeken en denk dat de sterkste vandaag heeft gewonnen.
    Voor mij kwam dit goed uit, aangezien we met enigen van de familie hadden gewed en ik de enige was die Albert op 1 had gezet (was dit al van plan na zijn val in Gavere, hij en hij alleen zou volgens mij het WK winnen) heb ik dus de pronostiek gewonnen.

    Verder begint de verhuis ook te naderen, zijn al volop gerief in dozen aan het stoppen en de bovenverdieping in Zulte is zo goed als af.
    Dus de verhuis mag nu wel beginnen komen.

    Donderdag gingen we ook nog naar de gynaecoloog en het belangrijkste is dat alles goed is met het kindje. Mieke was vrijdag net 18 weken zwanger dus ze is bijna halverwege de zwangerschap.

    Tot slot nog dit als de pijn wegblijft begin ik stilletjesaan toch weer aan wedstrijdje te denken. Ben aan het overwegen om Oostende-Brugge mee te doen als training. Het zal een beetje afhangen van de verhuis...

    01-02-2009 om 20:23 geschreven door lagatje  




    Rondvraag / Poll
    Krijgt Lars er een broertje bij of een zusje? Alvast 2 gokjes: Mieke denkt jongetje, ik meisje
    Broertje
    Zusje
    Bekijk resultaat


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto

     

    2008

    2009

    2010

    Week 1

    50km

    0km

    77km

    Week2

    75km

    0km

    18km

    Week3

    64km

    43km

    33km

    Week4

    69km

    49km

    23km

    Week5

    30km

    60km

    55km 

    Week6

    50km

    70km

    43km 

    Week7

    74km

    60km

    56km 

    Week8

    102km

    66km

    49km 

    Week9

    52km

    81km

     

    Week10

    31km

    84km

     


    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 22/07-28/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs