Wat is er mis met de klassieke Vlaamse
partijen?
Met klassieke
Vlaamse partijen is er mogelijk principieel niets mis, doch de
partijleidingen der klassieke politieke partijen steken de Vlaamse kiezers het
mes in de rug en graaien schaamtelos de pot leeg, terwijl ze hun kiezers vragen
om langer te werken en meer laten betalen om de pot terug te vullen.
Dank zij de
kopmannen Alexander De Croo van Open VLD, Wouter Beke van CD&V, Bruno
Tobback van Sp.a en Wouter Van Besien Groen, en niet te vergeten in coöperatie
met Koning Albert II, hebben de Vlamingen een minderheidsparticipatie in de
federale regering en wordt Vlaanderen vandaag letterlijk geplunderd. Nee, met
de klassieke partijen is in principe niets mis, doch hun leiding is in handen
van een ware maffia, die de eigen ideologie grif inruilde voor grof geld en
hierop schaamteloos verder gaat, waardoor het eigen gewin voldoet om de kiezer
en het gehele Vlaamse volk te verraden en aan zijn lot over te laten.
Met de
verkiezingen van 2014 in het vooruitzicht worden alle registers opengetrokken,
en vliegen de goede voornemens en beloftes uit de deur, doch initiatieven om
misbruiken door functionarissen aan banden te leggen, waanzinnige lonen in te
dijken of politieke benoemingen af te schaffen, zijn er nauwelijks of komen
niet verder dan het vel papier waarop ze geschreven of gedrukt worden, als het
al zo ver komt.
Het politieke monster noemt centrum rechts.
Het lijkt
wel alsof de angst de politici der klassieke partijen om het hart slaat, en
politieke partijen met Open VLD op kop spartelen als duivels in een
wijwatervat. De aanvallen op Bard De Wever (BDW) en Nieuwe-Vlaamse Alliantie
(N-VA) zijn niet uit het nieuws weg te denken, doch BDW zijn streefdoel, het
confederalisme, betekend een interne autonomie van de deelstaten en het onvermijdelijk
einde van de communautaire klucht. Dit houdt echter geen separatisme in, zoals
Europarlementariër Karel De Gucht bij hoog en laag beweert. Confederalisme zou een
doelstelling die door elke partij, zeker in Vlaanderen, toegejuicht zou moeten
worden, daar deze piste elke samenwerking met anderen optimaliseerde via een
vrijheid deze samenwerking te realiseren, naar redelijke normen en
overeenkomsten op vrijwillige en naar mogelijkheden van de betrokken partijen.
Alle
registers worden opengetrokken om het Confederalisme en BDW de grond in te
boren, doch zelfs de minste geletterde en de eenvoudigste man van de straat
weet en begrijpt dat een maatschappij gevormd door twee belangengroepen,
slechts door de sterkst vertegenwoordigde kan bestuurd worden, en niet door
alle partijen op gelijke basis en met gelijke inspraak, ongeacht de grote van
vertegenwoordiging, of straffer nog, zoals sinds de regeringsvorming van 2010,
door dominantie van een minderheid.
In een
democratie is de inspraak verdeeld naar verhouding van het ledenaantal der
partijen, en levert elke partij verhoudingsgewijs een aantal
vertegenwoordigers. Door uitsluiting der politieke meerderheid verdrong men het
recht en de regels der democratie en ontstond een dictatoriaal systeem,
waardoor politiek en economisch ongenoegen en weerslag slechts blijvend gevoed
worden.
De communautaire kwaal.
België kent
al van in de oudheid en al van lang vóór de vorming der Belgische staat, de
tweedracht tussen Franstalige en Nederlandstalige die opgetekend werden in de
geschiedenis en de conflicten tussen Leliaards en Klauwaards (slag der
guldensporen.)
De
hardnekkigheid waarmee de klassieke partijen zich verzetten tegen elke piste
die het communautaire conflict kunnen oplossen doet de vraag rijzen, waarom
dan? België heeft dringen stabiliteit nodig en de huidige instabiliteit komt
niemand ten goede. Middelgrote en kleine bedrijven en kleinhandels gaan met
hopen failliet. Grote bedrijven worden door de derdewereld en groeilanden
overgenomen, of uitgekocht om uiteindelijk naar de derdewereld te verhuizen. De
lasten op de steeds schaarsere menigte die rendabele arbeid verricht worden
alsmaar groter. De koopkracht van de massa blijft slinken, terwijl beleggers
hun heil moeten zoeken in aandelen in de derdewereld waardoor de economie
verder naar de groeilanden verschuift, en de armoede in de westerse wereld
verder uitdeint. Waar zal de mallemolen stoppen indien er geen stabiliteit komt?
De klassieke politieke top is geestesziek,
corrupt en crimineel.
De nieuwste
politieke ontwikkelingen (augustus 2013) en de toenemende graaipraktijken
waarbij politieke vrienden veelvuldig allerlei postjes worden toegeschoven
vergezeld van extreme lonen en bonussen, geven het vermoeden dat met opzet een
crimineel systeem wordt gehanteerd om de bevolking uit te zuigen tot alle
weerstand gebroken is. Mandaten worden verleen aan hen die al bewezen alles
behalve deskundig en bekwaam te zijn, en hun onkunde al veelvuldig bewezen.
Kwaliteit wordt terzijde geschoven voor persoonlijke populariteit, geld,
partijkaart en onderlinge hand en spandiensten. Wie niet bij de goede partij
hoort verliest nagenoeg alle rechten en kan zelfs op de politiek gemanipuleerde
diensten voor recht en orde niet meer rekenen. De criminaliteit wordt openlijk
door de overheid gekoesterd, en onderzoek wordt door de hoogste rechtelijke
instanties verhinderd (Bende van Nijvel en de zaak Dutroux) Klachten tegen
fraude van mandatarissen en geweld op burgers en kinderen worden door parketten
zonder gevolg opgeborgen. Criminelen als minister Turtelboom (Open VLD),
staatssecretarissen Wathelet Sr & Jr, (cdH) en Maggie De Block (Open VLD),
die zelfs extreem geweld tegen kinderen niet schuwen om politieke tegenstanders
te intimideren, blijven ongemoeid en collectief beschermd door hun
regeringspartners onder mom van vereiste collegialiteit. De Gucht, (Open VLD)
handel met voorkennis en belastingontduiking, Stefaan De Clerk (CD&V) die
alles op alles zette om criminelen en wangedragingen te beschermen, enz.
Opvallen is wel dat Open VLD in de criminele bres lijkt te staan.
Criminaliteit
op regeringsniveau dat tot uiting komt in het falen van mandatarissen en
regeringsambtenaren, schriftvervalsingen en manipulatie van het systeem voor
recht en orde, waarbij het opzettelijke niet uit te sluiten is, en men geen rechtvaardiging
voor kan leggen, kunnen niet aangeklaagd worden terwijl eventuele klagers zelf
slachtoffer worden en pseudo-legaal vervolgd en gestraft via onverantwoorde
veroordelingen. Ambtenaren worden via de mogelijkheden op promotie
gemanipuleerd en verplicht te dansen naar de pijpen van criminele
regeringsmandatarissen.
De rechten
van de burgers zijn zoek, het land verliest meer en meer zijn stabiliteit, en
het ongenoegen der massa stijgt ten top. België is dringend aan veranderingen
toe.