België en met hen vele Europese landen
storten in een ravijn.
Elke gemeenschap binnen de
Europese Unie die monetair of economisch ver achter blijft, is een bedreiging
en handicap voor de gehele federatie van Europese staten die deel uitmaken van
de Unie.
Indien corruptie en misbruiken een land uitputten, stort dit na verloop
van tijd in een chaotische diepte. Elke deelstaat van de Europese Unie die
instort trekt de Unie mee naar de afgrond.
Voor België wordt het tijd dat er iemand gaat sleutelen aan het rechtssysteem,
zodat verantwoordelijke in overheidsdiensten of parastatalen kunnen aangeklaagd
worden. Je moet vandaag voor een duidelijk en onweerlegbaar feit van fraude of
machtsmisbruik van gemeenschapsgeld of anderen gemeenschappelijke of
individuele belangen, eens proberen een klacht neer te legging of de fraude aan
te kaarten. Geen enkel parket wil, kan of mag een klacht tegen de overheid of
tegen door de regering beschermden behandelen, zelfs niet wanneer een
gedupeerde persoonlijk de klacht neerlegt, ook niet wanneer duidelijk en
onweerlegbaar wordt aangetoond dat het om corruptie of misbruik, zonder enige
verantwoording of aantoonbare rechtvaardiging gaat. Hierdoor vormt corruptie
nergens duidelijker en meer openlijk het beeld van de maatschappij.
Geen enkele gemeenschap, instelling, bedrijf
of organisatie kan functioneren en overleven op grond van wanbeheer, chaos of
corruptie.
Het is duidelijk dat verantwoordelijke niet onfeilbaar zijn en het moet
uitgesloten blijven om mensen in overheidsdienst te vervolgen, indien er geen
moedwil of machtsmisbruik mee gemoeid is of aangetoond kan worden, ongegronde
klachten moeten trouwens als laster omschreven en vervolgd kunnen worden, om
misbruiken van de bevolking of individuen tegenover gezagdragers, regeerders en
verantwoordelijken uit te sluiten.
Men kan trouwens uitvoerders in opdracht van meerderen slechts beoordelen
als uitvoerder en niet als opdrachtgevende, rekening houdend met het feit dat
weigering tegenover een meerdere, ernstige gevolgen kon hebben voor de positie
en inkomen van een ouder met volle gezinslast. Een ambtenaar of mandataris die
niet noodzakelijk een gezinslast moet onderhouden kan en moet echter handelen
naar eer en geweten en een criminele opdracht weigeren. Bewezen criminaliteit
of daden die een gevolg zijn van bewust en vrijwillig plegen van onrecht en
geweld, zullen en moeten gestraft worden en procedurefouten mogen niet
aangehaald worden om een bewezen criminaliteit van vervolging of veroordeling
te ontlasten, ook niet bij criminaliteit die door verantwoordelijken en macht-
of gezaghebbende werd gepleegd.
oplossingen zijn hard doch dringend.
Europa en vooral België gaan te gronde tenzij men drastisch ingrijpt, de
corruptie en overheidscriminaliteit terugdringt en de loonkost drastisch
verlaagd. De overheden aarzelen, het kost inkomen en deze compenseren met zeer
hoge lasten op hoge en extreem hoge lonen, boezemt hen angst in. Dergelijke
maatregelen gaan een woede over hen laten komen vreest men, en men moet daarbij
ook in eigen vel gaan snijden.
DOCH JA, HET KAN.
Kosten en uurlonen drastisch verlagen, de arbeider meer laten verdienen,
terwijl de kosten voor de bedrijven flink verbeterd en tewerkstelling bij ons
aantrekkelijk wordt. Dit is een basis idee, doch in deze pisten en voorwaarden
moet men een weg zoeken om Europa terug op economisch spoor te zetten, en de
eigen industrie gezond te maken.
Gaan we even nuchter de zaak op een rijtje zetten, lonen van arbeid der
laagste categorieën volledig ontlasten kost hopen geld dat men dringen nodig
heeft, doch drukt lonen van de laagst geschoolden en dus grootste massa
voldoende om het beste werkaanbod van Europa te bieden. Door compensatie met
hogere lasten en beperkingen op extreme lonen kan het grootste deel hiervan
hersteld worden en is de schade beperkt, doch zal in ijl tempo de
tewerkstelling aanzwengelen en van België een prijsbeest maken, terwijl ondanks
lage loonkost bij de massa er een behoorlijk en wel verdiende koopkracht zal
ontstaan. Indien men dit dan weer koppelt aan een optrekking van 10% van het
netto loon bij de laag geschoolden en zo het netto voor hen verhoogd heeft men
ook meer tevredenheid van de arbeider en meer interne vrede in de bedrijven. De
lasten verlaging wordt dus gedeeltelijk uitgekeerd aan de arbeiders met lage
lonen en aan de bedrijven die hun loonkost zien dalen. Dit kan alleen werken en
door iedereen aanvaard worden, als de hoogste lonen drastisch beperkt worden en
de overvloed door lasten afgeroomd wordt, verschillen moeten blijven doch
redelijk en in verhouding. Hoe groter de verantwoordelijkheid die succesvol
wordt genomen en ingevuld, hoe hoger de beloning en redelijkheid aanvaardbaar
is. Extreme verschillen van meer dan het twintigvoudige van een vol loon voor
een arbeider is wel met de haren getrokken, en gaat alle redelijkheid te boven,
doch verlamt echter ook de westerse economie en het industriële aandeel.
De uitkeringen van schoolverlaters moeten weg, wie zich niet inzet, doch
wel kan inzetten heeft geen rechten, zeker niet als de persoon geen gezinslast
of niemand ten laste heeft. Schoolverlaters moeten daar en tegen de eerste zes
maanden een loon ontvangen dat 50 % van het statutaire minimum dat in de
categorie gangbaar is, en hebben recht op 10% verhoging na 6 effectieve
maanden, vanaf de aanvang van het tweede jaar heeft men een verhoging van 10%
en word deze telkens om de drie maanden toegepast waardoor men vanaf de aanvang
van het derde jaar het volle loon ontvangt. Zodoende zijn zij binnen de twee
jaar en ingewerkt en op vol minimum loon, een recht dat behouden blijft bij een
wissel naar een ander bedrijf of werkgever, ongeacht de categorie of functie
die door hen bekleed wordt.
Het optrekken van minimum lonen en beperken van uitkeringen zal trouwens
nog een extra voordeel aan het licht brengen, namelijk de verhoogde motivatie
die het zal geven aan jongeren om zeker een diploma of getuigschrift te halen,
waardoor scholing een extra en verhoogde belangstelling van jongeren zal
krijgen.
Een werkgever die dus een kracht aanneemt die na zijn schoolverlaten al
op het volle loon is beland, moet dus voor de werknemer het volle loon
uitkeren. Dergelijk systeem geeft de bedrijven meer gelegenheid om eigen
krachten op te leiden zonder dat het veel kost of verlieslatend zou kunnen
worden.
Jongeren moeten vanaf hun 16de in leercontract kunnen gaan in
plaats van verplichte school tot hun 18de, waardoor degenen die geen
lust hebben voor opleiding naar het klassieke systeem toch van meet af, in een
arbeidscircuit terecht komen, en dit aan dezelfde voorwaarden als
schoolverlater voor de eerste twee jaar, doch blijven in de categorie der
ongeschoolden, tenzij ze voor een middenjury vakkennis aantonen en erkenning
verwerven. Om het geheel leefbaar te maken moet er voor lichtere arbeid zoveel
mogelijk omgeschakeld worden naar ongeautomatiseerde arbeid en moeten er zoveel
mogelijk mensen rendabel ingezet worden.
Pensioen is een verworven recht op basis van
de bijdragen die een persoon heeft gestort.
Pensioen en pensioenleeftijden met volgende mogelijkheden naar keuze van de
werknemer:
Vanaf
50 jaar 75% arbeid en 25% van het volle pensioen uitgekeerd.
Vanaf 55 jaar 50% arbeid en 50% van het volle pensioen
uitgekeerd.
Vanaf 60 jaar volpensioen na zware fysieke arbeid of
duidelijk fysieke problemen of 25% arbeid en 75% van het volle pensioen
uitgekeerd
Vanaf 65 jaar voor iedereen vol pensioen.
Verhogingen van pensioenleeftijden is zinloos gezien de gezonde
ouderdomsgrens bij de meerderheid van de bevolking tussen 55 en 60 jaar ligt en
te veel mensen boven de 55 ernstige problemen krijgen vooral om zware fysieke
arbeid te verrichten. Ook voor bedienden de grens rond 60 a 65 bereikt is, doch
uitzonderingen bevestigen de regel en ouderen moeten ongestraft zich in kunnen
blijven zetten naar vermogen, tegen compensatie in verhouding, zonder dat er
aan hun rechten en pensioen geraakt wordt.
Het korps voor recht en orde, loopt mank.
Het werkelijke probleem ligt uiteraard bij de wetgever, die
verantwoordelijk is voor de richtlijnen, opdrachten en beperkingen in het
systeem en de goede werking er van.
Het systeem voor recht en order, te verstaan de parketten, rechtbanken,
rechters, politiediensten en juristen, moeten een redelijke vergoeding
behouden, wat wil zeggen dat specifiek deze diensten hun vergoeding moeten
behouden, en hun lonen niet aangetast mogen worden, zijn vormen namelijk de
ruggengraat van onze maatschappij. Vrije juristen en advocaten of raadslieden
moeten daar en tegen strafbaar zijn indien zij duidelijk zaken ter
gerechtelijke behandeling voordragen terwijl er overduidelijk geen
rechtsgronden zijn, en zij van hun positie dus misbruik maken en raadzoekende
onbetwistbaar en onverantwoord op kosten jagen, en rechtbanken onverantwoord
belasten.
Alle leden van het korps voor recht en orde en gezagdragers der overheden
moeten zwaarder gestraft worden indien er duidelijke een moetwillige fraude aan
het licht komt, en zij hun positie en macht, duidelijk en onweerlegbaar, misbruiken,
zonder dit onomstotelijk te kunnen verantwoorden. De gezondheid van de
maatschappij steunt namelijk voor een belangrijk deel op hun schouders
Cumulatie van overheidsfuncties of deze der top en
regeringsambtenaren moet verboden worden. Een regerings- of topambtenaar mag
dus niet cumuleren, waardoor belangenvermengingen uitgesloten moet worden.
Onze maatschappij kan
terug op spoor gezet en gezond gemaakt worden, doch dit begin ligt bij het
gezag van het gebied, en hun wil en kunnen om een maatschappij te besturen, wat
perfect kan, ook terwijl de bevolking na duidelijke informatie, inzage van alle
stappen en doelstellingen kent, en eventueel haar instemming geeft of kenbaar
kan maken. Steun van de massa en industrie kan men slechts krijgen indien men
de maatschappij democratisch en inzichtelijk maakt.
|