Foto
Foto

www.sponsormij.be

Het artikel dat in de "Krant van West-Vlaanderen", meer bepaald "Het Wekelijks Nieuws" verscheen...
Klik hier!

VOLGENDE WEDSTRIJD(EN)

HERMES, 4 OKTOBER

OLIFANT
18 OKTOBER

Over mijzelf
Ik ben Francis Coucke
Ik ben een man en woon in Veurne (Belgie) en mijn beroep is Beroepsmilitair.
Ik ben geboren op 12/07/1967 en ben nu dus 56 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen, MTB, muziek, lectuur, informatica,....

          BESTTIJDEN

MTLG
: 2,4 km in 8'14" (15 april 2008)(3'26" de km)
Trio-triathlon:  3,5 km in 11'58" (7 nov 2006)
Korpscross: 4,1 km in 14'04" (14 nov 2006)
Westerkwartier: 5 km in 17'52" (19 sept 2008)(3'34" de km)
Westerkwartier:
 6 km in 21'38" (19 sept 2008)(3'36" de km)
Westerkwartier: 8,66 km in 31'32" (19 sept 2008)(16.5 km per uur)(3'38" de km)
Keignaert (Oostende)
: 9 km in 33'47" (06 juni 2008)
Oostkamp: 10 km in 36'56" (5 aug 2006)(3'41" de km)
Gistel: 12 km in 46'15" (18 nov 2006)
Dwars door Brugge: 15 km in 56'30" (7 mei 2006)
Sluis (10 Mijl): 1h02'55" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Sluis: 1/2 Mar in 1h22'38" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Parijs: Marathon in 2h55'51" (05 april 2009)(4'10" de km)

WEBLOGLOPERS

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Son and daughter
  • Blog van Nicolas en Tom
  • Blog van Nicolas en de grasparkiet
  • Blog van Florence en de dwerghamster
  • Nico de
  • Nieuwste site van de zoon
  • Mijn favorieten
  • The Gecko
  • Nacht Van Vlaanderen
  • Rekentabellen
  • Loopwedstrijdkalender
  • Marathonkalender
  • De Veurnsche Bikers
  • My Asics
    Wij luisteren naar...
  • Stubru
  • Inhoud blog
  • IFF 2018
  • Rotterdam marathon 15 april 2012
  • Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • Berlijn 2011
  • Olc afgelopen, oef...
  • Tis een kopie! Maar hij zal allicht beter zijn!
  • Newquay!
  • Newquay 10K
  • Leiemarathon.
  • Leiemarathon minus...
  • Water.
  • Nog tien dagen naar de Leiemarathon!
  • Leimarathon, 17 days to go.
  • Mariakerke.
  • Pronostiek Wim
  • Om alle misverstanden te voorkomen; dit is een mailtje dat ik ontving van een vriend. Ik doe geen traitlon, maar hij wel: WIM SYNAEVE.!
  • Vakantie...
  • Maandelijkse bijdrage....
  • 8,81 km in 33'28".
  • "Wulle" bijna vermoord door reiger!
  • Dju...
  • Rust roest?
  • Bredene...
  • Weblogloper-het bewijs...
  • Jaaroverzicht...
  • Parijs - Deel 3 - De beleving.
  • Parijs - Deel 2 - Facts and figures.
  • Parijs - Deel 1
  • Piep....
  • Parijs!

    UITSLAGEN 2007

    1.LOMBARDSIJDE : 10,8 km in 42'34" op 6 jan
    2.MOL : 1O km in 38'34" op 14 jan
    3.SAS : 6 km in 21'59" op 4 feb
    4.GROBBENDONK: 7,8 km in 31'17" op 15 feb (cross)
    5.OOSTENDE-BRUGGE: 10 Mijl in 1H04'36" op 4 maart
    6.SLUIS: 1/2 mar in 1h 27'08" op 18 maart
    7.DAMME: 9 km in 34'17" op 25 maart
    8.HAZEGRAS: 11 km in 43'27" op 7 april
    9.ST.-JANSLOOP: 10 km in 40'59" op 22 april
    10.DWARS DOOR BRUGGE: 14.3 km in 55'52" op 6 mei
    11.REMBERTCORRIDA TORHOUT: 10 km in 38'07" op 11 mei
    12.GAILLY TE EUPEN: 1/5de marathon in 34' op 16 mei
    13.KEIGNAERT: 9 km in 34'53" op 18 mei
    14.PAREL DER KEMPEN (MALLE): 10 mijl in 1h 04' 41" op 20 mei
    15.20 VAN BRUSSEL: 20,1 km in 1h 23'28" op 27 mei
    16.MCBRIDE: 1/2 marathon in 1h 32' 17" op 3 juni
    17.JEAN BART: 11,1 km in 42'17" op 15 juni
    18.NVV MARATHON: 42,195 km in 3h08'03" op 22 juni

    Foto

    TAXI MARC
    NIEUWPOORT

    Foto
    RUN FORREST RUN!

    NA ENKELE MALEN NET NIET DE MAGISCHE GRENS VAN DRIE UUR TE BREKEN, SLAAG IK DAAR DIT JAAR DAN TOCH IN TE PARIJS: 2H55'51". KAN HET NOG BETER? WE ZULLEN ZIEN...
    06-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Countdown: week 19.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vooreerst mijn beste wensen aan al mijn bezoekers.  Voor de collega-bloggers/sportmensen wens ik veel loopplezier en PR's.

    Na de moeilijke week 20, waar ik maar 3 maal kon lopen ipv de vooropgestelde 5 maal, begon ik met wat meer overtuiging aan week 19.  Op maandag 31 december  begon de tweede week van het deel "basisconditie" van mijn marathonvoorbereiding.  In Westerlo was er een wedstrijdje voorzien van 4 en 11 km om 23.45.  Ik liep er de vier km met de bedoeling om klokslag middernacht over de eindstreep te lopen.  Ik liep om middernacht en 26 seconden over de meet!  Toch nog middernacht hé.

    We waren met een aantal mensen (in het totaal waren er dat zelfs meer dan 200) naar Westerlo afgezakt om er op een ludieke manier oudejaarsavond te vieren.  Voorafgaand kon je deelnemen aan een pastamaaltijd met voorgerecht en soep.  Voor de liefhebbers was er na de wedstrijd nog een gang voorzien.  Misschien was een lichtere maaltijd beter geweest want reeds tijdens de eerste km kwam er een olijf-en tonijnsmaakje naar boven.  Sjarlot, Alain en Rita liepen wat rustiger over dezelfde afstand.  Koen en Sylvia bleven deze keer aan de kant wegens de stylo en de voet.  Na de wedstrijd nog even hopen op een reisje, maar deze keer geen prijs voor ons.  In Westerlo ook te weten gekomen dat er naast fluisterasfalt ook fluisterbroeken bestaan (voor vrouwen).  Dan nog naar Leuven om nog iets te drinken op de Oude Markt.  Niet gewoon.  Om vier uur 's nachts nog altijd dikke fuif op de markt.  Geen café waar je op treffelijke wijze nog iets kon consumeren.  Dus binnen iets bestellen en buiten "rustig" opdrinken.  Jawadde. 

    Na een paar uurtjes horizontalisme, twee nieuwjaarsmaaltijden moeten verzetten en zodoende niet gelopen op dinsdag.  Woensdag en donderdag dan weer wel en vrijdag was er rustdag met het oog op Lombardsijde op zaterdag.  In mijn schema was er geen wedstrijd voorzien maar als ik toch moet lopen, dan nog eens tijdens een mooie wedstrijd dacht ik.  Dus mocht ik wel snel lopen, maar niet volle gas.  Het parcours in Lombardsijde gaat van asfalt naar duinen, naar strand, op de dijk, terug op het strand, duinen en dan terug op asfalt.  Het is een gezellig maar zwaar parcours.  Telkens de tikker in het rood ging, remde ik wat af.  Ik heb mij voorgenomen om, in de aanloop naar mijn marathon, dit jaar niet teveel pijlen op voorhand te verschieten en ik ben van plan mij daar deze keer aan te houden.  Dus mensen: "Ik loop idd wat meer op reserve."  Hier en daar komt er wel een testje, maar niet wekelijks!

    Vandaag nog een uurtje losgelopen, zodat mijn weektotaal op een goeie 52 km uitkomt.  Ziet er al beter uit dan de schamele 33 van vorige week.  Volgende week op naar de 60.  Het ging vandaag verbazend vlot.  De conditie komt langzaam terug, ondanks de "80" deze morgen op de weegschaal.  Tja, ik moet er dus ZES kwijt!  Heb er toch vertrouwen in.

    In Lombardsijde, voor en na de wedstrijd, nog leuk weerzien met bepaalde mensen.  Je kan dus niet met iedereen praten, maar dat houden we wel te goed.  Nog vermelden dat Lazyhorse op zijn verjaardag liep en dat ik die Leffe bijzonder lekker vond.  Lazyhorse was ook goed in vorm, want hij eindigde voor mij.  Hij gaat dit jaar weeral PR's zetten!  Clint had zijn dagje niet en Alain is bezig met een goeie comeback.  Lorenzo had veel gas gegeven op de vijf en had veel tijd nodig om te bekomen. Ook puik werk van Gino, Peter, Johan, Martin en Hein.  Het was een Osteis loopje bij wijze van spreken.  

    Een weblogloopje kwam ook even ter sprake.  De vorige editie was blijkbaar "slecht" gekozen, daarom schuiven we nu 31 mei naar voren.  Na de "Nieuwe Wijkloop" zouden we er een gezellig onderonsje van maken.  We weten nog niet goed waar dus laat de voorstellen maar komen, bloggers en geïnteresseerden! 

    Tot week 18!

    06-01-2008 om 21:44 geschreven door Francis  


    >> Reageer (6)
    27-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Countdown: week 20.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat is er beter dan een chocomousse?  Inderdaad, TWEE chocomoussen.  En zo was de trend gezet.

    Op 24 december (hoe is het mogelijk) startte ik met mijn voorbereiding voor de Maasmarathon.  Er worden nog geen wonderen verwacht maar ik moet toch wel weer wat in vorm geraken na vooral veel gerust (luieren) de laatste weken.  Vooral een aantal kilo's in de buikstreek spelen me parten.  Het gevecht met de weegschaal kan terug beginnen.

    Deze week waren er vijf loopjes gepland in tempo 1 en 2.  Ondertussen heb ik er daar al twee van afgewerkt.  Tweemaal een uur lopen aan T2.  T2 is lopen aan intensieve duurlooptempo ofte hartslag 130-140.  Bij deze haal ik momenteel een snelheid van ongeveer 12,7 km per uur.  We zullen zien hoe dit evolueert de komende weken.  Voor het moment loop ik met een extra laagje kledij (tegen de koude), een extra laagje vet en een extra scheutje anti-gel (Calvados, Westmalle,...)  Binnen afzienbare tijd hoop ik twee van die drie lagen af te werpen.

    Mijn huidig gewicht (shame on me) bengelt rond de 79 kg.  Tegen 11 mei moet ik naar 73-74 kg.

    Gewichtscontrole vergt natuurlijk enige inspanning.  Maar tijdens de feestdagen worden er eigenlijk tegenovergestelde inspanningen gevraagd door familie en vrienden.  Dus naast tweemaal lopen, stond deze week driemaal tafelen gepland.  Heb mij redelijk ingehouden en mijn gewicht op niveau kunnen houden.  Maar in de laatste ronde (dessert) geef ik er meestal nog eens een lap op en dat weet men ondertussen al.  De duiveltjes boden mij bokalen met chocomousse aan.  Lekker!  En ijs, en en en....

    Op oudejaarsavond trek ik naar Westerlo om er deel te nemen aan de Sylwesterloop.  Ik mik op een overschreiding van de finish om stipt middernacht.  Daarna nog een Westmalleke of twee op de Oude Markt te Leuven en de doos in.

    Vanaf januari kan ik me dan wat beter concentreren op mijn voorbereidingen.

    U hoort nog van me!

    Ik wens u allen een sterk 2008!

    Veurne, 1 januari 2008.

    Francis

    27-12-2007 om 21:25 geschreven door Francis  


    >> Reageer (11)
    11-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ssssslangemark.
    Zondag naar Langemark getrokken om er de corrida te lopen (10,8 km).  In de week had ik weeral maar één keer de loopschoentjes aangetrokken, dus veel kon ik er niet van verwachten.  Onderweg was het ook al beginnen regenen en dat voorspelde ook al niet veel goeds.

    Ik had mij voorgenomen om voor een keer rustig te starten en voor een keer aan mijn marathontempo te lopen.  Ik ben namelijk bezig met mijn planning voor volgend jaar en heb zo een beetje bepaald dat mijn ideale hartslag om een marathon te lopen ongeveer 153 slagen per minuut zou moeten zijn.  Daarvoor gebruik ik een schema van www.runinfo.nl.  Ik had dit jaar een ander schema en ik had de indruk dat ik in de voorbereiding al teveel pijlen had verschoten.  Nu een schema met wat minder kilometers per week. 

    Op deze site kan je ook je maximum hartslag bepalen en daaraan een trainingsschema koppelen.  Daaruit volgde die 153. Nog volgens dat schema is mijn Anaerobe drempel ongeveer 164 slagen per minuut.  Met deze gegevens trok ik dus naar Langemark.

    Zoals gezegd zat ik met die 153 in mijn hoofd.  Maar al tijdens de start veranderde mijn planning (zoals zo dikwijls).  Er liep teveel volk voor mijn voeten en die moest ik dus passeren hé.  Hartslag naar 160-170 en dat bleef zo gedurende de hele wedstrijd.  Nu we toch zo bezig zijn, dacht ik van eens mijn maximale hartslag op een andere manier te testen en ik draaide de gas volledig open in de laatste 300 meter laat ons zeggen.  Piek naar 182 slagen. 

    Opvallend toch dat theoretisch mijn anaerobe drempel 164 is, terwijl ik de hele wedstrijd aan hartslag 171 liep.  Nu, tussen theorie en praktijk kan het wel eens verschillen.  Ook dient mss vermeld dat ik nog niet helemaal verlost was van mijn verkoudheid.  Neemt niet weg dat ik enigszins verbaasd was van deze hoge hartslag.  Dat betekent dus ook dat ik bv. in Gistel nog wat sneller had kunnen lopen.  Achteraf toch ook een gloeiend gevoel in mijn hoofd.

    O ja, mijn tijd: 41'34".  Vorig jaar nog 2 minuten daaronder...

    Ik liep dus weer op het randje, gezien mijn hartslag.  Deze onstuimigheden zal ik in de eerste helft van het volgende jaar wat meer achterwege moeten laten, want in mijn schema wordt er niet veel gelopen aan deze snelheden en hartslagen.  Neemt niet weg dat ik mezelf af en toe wel eens zal testen.

    En het weer was heerlijk!  Koud en regen, brr.  Altijd een domper op de startvreugde.  Maar achter een kilometertje is het echt leuk.  Enkel de wind speelde wat parten.  Kwestie van slim (leep) te lopen dan.  Door de ervaring leer je zelf ook wel s te profiteren van iemand.  Zeker van iemand die je ostentatief de kop wil opdringen.  Heb hem deze keer goed liggen gehad...!

    Deze keer geen volle wagen met prijzen.  Enkel een biermand met wat onbekende soorten bier.  Straks s ééntje proeven.

    Santé!

    11-12-2007 om 21:38 geschreven door Francis  


    >> Reageer (5)
    05-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gistel en Langemark enenen...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige week heb ik NUL km gelopen.  Dat is hard!  Je neemt jezelf voor dat je een paar weken compleet moet stilliggen om je spieren en vooral de pezen en de (kraak)beenderen te laten herstellen.  In het begin heb je daar moeite mee, maar na een tijdje ben je het niet lopen gewoon en kost het dan weer moeite om je te herpakken. 
    En laat ons dan maar zwijgen over die kilo's.  Tedju.

    Zondag trokken we dan naar Gistel.  Niet zo fris man zondag.  Vrijdag in een feestje gezeten (zie foto) en mezelf toch wat laten gaan.  Ik dacht dat ik mijn verkoudheid eens lekker ging wegdrinken met Jupiler, maar ik had het mis.  Hoewel de kater zaterdagmorgen best meeviel.
    In Gistel ging ik eigenlijk een toertje doen met de MTB, samen met Olli.  Maar het was een hels weder en echt veel zin had ik dus niet.  Ik had wel mijn fiets mee hoor.  Ook had ik loopkledij mee, voor het geval.... En Olli had al laten uitschijnen dat hij het niet zo erg zou vinden mocht ik de loopschoenen aanbinden ipv van mijn SPD's.  Dus heb ik mij in laatste instantie aangesloten bij de lopers en wijle weg in de striemende regen.  In het begin wat fris maar achter een tijdje vind je het zelfs aangenaam.  Aansluitend een verkwikkende douche in de tennisclub bij KVS en dan het aperitiefconcertje waar we al zolang naar uitkeken.  Een gezellige boel daar hoor.  Lees er de blogs van Jogginggirl en Etienne en Spencer en Wim den Olifant er maar eens op na.  Natuurlijk weer als laatsten buitengerold en we rolden naar Leffinge alwaar er een muziekbeurs aan de gang was.  Daar we al een tijdje op zoek waren naar een aantal zaken, waagden we hier ons geluk.  En prijs hadden we.  Boeken over Ian Curtis, CD's van Kings of Leon en nog een paar dingetjes.
    Daarna nog even pitstop in Oudenburg (Volvodays in de Abdijhoeve) om bij te tanken (lees: Bruine Leffe) en dan nog even naar Ollivé.  Om 23h thuis.  Man man man.  Maandag afgezien...

    Soit, zondag naar Langemark.  Ik kijk er al een tijdje naar uit.  Hopelijk na zondag terug op de goeie weg en mn wintertraining kan beginnen.  Later daar iets meer over!
    Langemark heeft een mooie prijzentafel.  Het parcours zelf vind ik niet veel voorstellen, maar de ambiance nadien kan wel tellen.

    Ik weet niet of ik de rest van het jaar nog meedoe aan wedstrijdjes en mij alleen maar met wintertraining ga bezighouden.  Een wedstrijdje af en toe is wel eens leuk.  Oudejaarsavond staat de Sylwesterloop nog altijd op het programma.

    Ondertussen ook een nieuw bloggertje ontdekt.  Check him out!: http://viertweeeennegenvijf.blogspot.com/.  Ik denk zelfs dat hij in de Runnersworld van december staat met een foto, twee pagina's breed, terwijl hij in de Gentse natuur aan het lopen is.  Sa klop?

    Gegroet en tot een beetje later.

    05-12-2007 om 19:26 geschreven door Francis  


    >> Reageer (5)
    25-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ine uit Meende!
    Berichtje uit het verre Veurne!

    Vandaag zat ik in het verre Mol.  En veel meer dan zitten zat er niet in vandaag.  Niet deelgenomen aan de wandeling wegens een beetje uitgeslapen deze morgen wegens een beetje veel Leffe gisterenavond en wegens Leen die we om 11h30 moesten oppikken in de stoesse van Leuven.

    In het mooie Mol ( de natuur althans ) was vandaag de apotheose van het MAW-project van de webloglopers.  Ik ga er niet veel over schrijven en u van de eerste keer doorverwijzen naar de blog van "Homer" (zie link aan de rechterzijde).  Wederom een mooie en volledige beschrijving der gebeurtenissen.  Enkel vermelden dat ik bijzonder gecharmeerd was door de vreende spontane Yasmine.
    Maw liet ons ook weten naar waar het geld in eerste instantie zou gaan, nl. naar Ine uit Menen.  Ine zou de piramides in Egypte willen zien, live natuurlijk.  Mooi dat we uiteindelijk weten waarvoor we het deden.  In de toekomst zullen we daar feedback over krijgen.
    Het geld....11400 euro!
    Dank u, lieve sponsorkes!

    Van mijn sponsors is er ééntje die in de prijzen valt, nl.  T.L. uit A!  En van de eerste keer dubbel in de prijzen!  Binnenkort in jouw bezit!

    De hoofdprijs ging naar een sponsor van Leen.  Nu heeft ze het zelf in de hand of ze al dan niet meekan naar Jamaica of niet!!!

    Sjarlot, Leen, mijn twee deugnieten en ikzelf waren samen gekomen.  Met vijf in de auto plus de in de wacht gesleepte prijzen was een beetje moeilijk zodat Werner werd ingeschakeld om één en ander naar de andere uithoek van het land te transporteren.

    Ben blij en ook een beetje moe...

    Slaapwel webloggertjes,  jullie hebben geschitterd!  Jullie zijn helden in de ogen van dat meisje...

    O ja, vrijdag naar Interpol gaan kijken: http://reflections.skynetblogs.be/

    25-11-2007 om 00:00 geschreven door Francis  


    >> Reageer (7)
    22-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brosseur!
    Vanavond computerles, maar ben tijdens de pauze naar huis gekomen omdat ik op tijd in bed wil vanavond.  Morgen vroeg deruit...

    Toch nog even een tekstje placeren, want het is al weer lang geleden.

    Zaterdag 17 november dus afgezakt naar Gistel om er de....12 km te lopen.  Idd, toch weer de lange afstand.  Ik twijfelde om de vier te lopen omdat ik gokte op een derde plaats (achteraf bleek dus dat dat, net zoals vorig jaar, binnen de mogelijkheden lag).  Doch door een stijf rechterbeen sinds Ploegsteert wilde ik geen risico lopen op een scheur/verekking.
    Ik legde de 12 af in 47'47".  Vorig jaar was dat nog 46'15".  Verschillende oorzaken natuurlijk.  Eén van de oorzaken was zeker het feit dat ik bijna constant alleen het kopwerk moest doen (liep bijna heel de weg alleen ook).

    Deze week heb ik nog tweemaal een dik uur losgelopen/conditieonderhoudend loopje gedaan.

    Ondertussen ben ik bezig met de planning volgend jaar.  Bij verschillende mensen zie ik ook al enkele ideën voor volgend jaar opborrelen.
    Ik zou de Maasmarathon wagen op 11 mei.  Twee weken daarna loop ik mss een marathon in Finland (OULU).  Gecombineerd met een reisje natuurlijk.  Voorlopige planning.  Als vervangers hou ik dan nog IFF in reserve en in het najaar mss ook nog eentje.
    Vooral 11 mei wordt belangrijk.  Als de training goed verloopt, ga ik voor een PR.

    Ik heb al al mijn sponsors een mail gestuurd met een invitatie voor de apotheose te MOL.  Zoals verwacht zien de meesten de afstand niet zo zitten.  Dus hierbij nogmaals een oproep naar alle sponsors en webloglopers aan zee.  Tegen de toeristenstroom in, richting Mol is het ook mooi toeven.  Voor alle info kan u zich best begeven naar de site van de webloglopers.  Klikken rechtsbovenaan deze blog!

    Tot zondag of zo...

    22-11-2007 om 21:20 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    11-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Storm te Ploegsteert!

    Ploegsteert staat sinds enige jaren op mijn loopprogramma.  Een dubbel gevoel toch weeral.  Wie gaat er nu in de guurste periode van het jaar een 21 km gaan lopen?  Altijd met een beetje tegenzin de dag van de grote waarheid afwachten, maar na de prestatie ben ik altijd overtuigd dat ik het volgende jaar er ook wil bij zijn.  Het zijn speciale omstandigheden: het weer, het parcours, het "einde" van het seizoen (hoe is het nog met de conditie?),...

    De laatste weken, sinds de marathon van Eindhoven, met moeite aan drie trainingen per week gekomen.  Altijd een km of acht, gevarieerd tempo.
    Niet anders deze week.  Niet ideaal als voorbereiding voor een halve marathon, maar het was ook niet de bedoeling om te schitteren vandaag.  Ik heb mij immers voorgenomen om eens een tijdje deftig te rusten.

    En dat rusten vertaalt zich al snel in kilo's kweken.  Deze morgen zag ik 77 kg staan op de weegschaal.  Dat zijn er al drie meer dan drie weken geleden.  Tja, dat wordt een mindere tijd vandaag dacht ik al.  En dan dat weer, brr.  Niet veel zin hoor vanmorgen.  Toch vertrokken want ik weet dat, eens je vertrokken bent, de grootste stap al gezet is.  De rest komt vanzelf, al dan niet met wat moeite.

    Aan de start mijzelf niet vooraan gezet, wat voor mij een grotere zekerheid is voor een kalme start.  Maar ik heb mij dat al snel beklaagd, want het was toch effe werken om vooraan te geraken (om op kruissnelheid te komen).  Al gauw had ik Johan Watthy in het vizier en te pakken.  Ik vond dat eigenlijk vreemd, want Johan is in goede doen.  Pijn aan de scheenbenen vertrouwde hij me toe.  Een beetje gevoelig aan het weer ook, repliceerde ik.  Het was vrij koud en winderig aan de start en het regende nogal hevig de eerste kilometers.  Na een km of vijf minderde de regen en gaandeweg kregen we ook effe krampachtige zonnestraaltjes.  Mss had het daar wel mee te maken, want in de tweede helft van de wedstrijd kwam ik goed op dreef.  Ik liep zelfs sneller dan het eerste deel.  Normaal gezien is dit andersom.  Volle neute vertrekken en dan op het einde de schade proberen te beperken.  Nu liep ik op het einde nog altijd volle bak.  Zelfs na de aankomst een lekker gevoel.  Vlot babbelen en mn sportdrankje wegwerken.  Had ik niet wat vroeger moeten de registers opentrekken?

    Net voor ik aankwam zag ik Lorenzo zich al wat loslopen.  Het is hem gelukt was mijn eerste gedacht. Onder de 1h20!  Sterk hoor!  Respect.

    Zelfde voor Jan Janssen, die hier zijn PR neerzette met een 1h21!

    Tevreden toch met deze onverwachtte goede tijd: 1h24'40". Net geen 15km/uur in deze helse omstandigheden.  Als de conditie nog zo goed is, waarom dan niet nog een marathon dit jaar?  Nog een poging?  Of rustig afwachten (en de conditie wat meer op peil houden deze winter dan vorige winter) en volgend jaar er nog eens deftig voor gaan?    En de kilo's wat beter controleren...

    Volgende week Gistel.  Ik sta in twijfel om de korte afstand te doen...maar mezelf kennende zal het wss weer de ...

    Slaapwel lieve bloggertjes.  Voor mij is het hoognodig want ik heb serieus wat anti-oxydanten binnen, en wss ook oxydanten.

    11-11-2007 om 21:40 geschreven door Francis  


    >> Reageer (9)
    05-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ploeg de queque.
    Heeft er iemand zich ingeschreven voor de halve van Ploegsteert en kan hij/zij die dag niet lopen?  Ik heb een kennis die graag je nummer overneemt.

    05-11-2007 om 21:27 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    04-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslagje Wim Mertens.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor een verslagje van het optreden van Wim Mertens gisteren in de Handelsbeurs te Gent, klik hier.

    04-11-2007 om 10:38 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    03-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wim Mertens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanavond in Resto "Handelsbeurs" te Gent:

    Wim Mertens Ensemble op een bedje van Strings, geserveerd met een glaasje lauwe Piano.  Op de achtergrond zijn hoge stem.
    Het wordt hoogstwaarschijnlijk weer genieten!

    03-11-2007 om 13:59 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    01-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aan al degenen die het aanbelangt: " U was gisteren geweldig!"  Bedankt!
    Ik zat rond 04u30 in me bedje en zoals verwacht was die kat daar weer, na een veel te korte nachtrust...

    01-11-2007 om 12:03 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    21-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tja...Na een periode van volstrekte soberheid ifv goede loopprestaties, heb ik mij gisteren eens (een beetje) laten gaan.  Met als resultaat deze morgen...Kan er echt niet meer tegen.  Terug soberheid!  Dju toch...

    Gisteren was het dus de laatste wedstrijd uit het Oostends Loopcriterium.  Na de marathon van Eindhoven vorige zondag, was het een beetje koffiedik kijken.  Koffie!  Ja, dat zou me nu wel deugd doen... Dus deze week heb ik enkel maar twee keer een dik halfuur losgelopen.  De benen waren ietwat stijfjes, maar zeker niet overdreven stijf zoals na mijn eerste marathon ooit.  Toen duurde het een halve dag om de trap af te komen.
    Toen men mij vroeg hoe ik ging lopen gisteren, kon ik met alleen maar vraagtekens antwoorden.  Maar het ging vrij vlot.
    De eerste km in 3'32" en na km 2 had ik 7'10".  Veel te rap hé.  Beetje getemporiseerd want ik dacht dat ik dat tempo niet zou kunnen volhouden.  Allé, dat weet ik.  Ik moet al een heel goeie dag hebben om dat vol te houden en daar geloofde ik gisteren niet in, na al mijn voorgaande inspanningen.
    Onderweg vooral jojo gespeeld met Pedro Beernaert.  Sterk gelopen van Pedro.  Op het einde liep ik weg van hem, maar op de laatste helling bij het asiel nam hij nog vlug een shot EPO en snelde hij me alsnog voorbij.  Ik erachteraan, maar de keis was al uit bij mij.
    Toch tevreden van mijn tijd: 37'56".

    Benieuwd wat dat gaat geven in de eindrangschikking.  Nog even geduld.
    Tot volgend jaar op de apotheose...was het nu maart of februari?

    21-10-2007 om 10:44 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    17-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Examenstress...
    Sjarlot heeft 14 en 15 op 20 behaald gisteren op haar examen praktijk "Manuale therapie".  Klinkt beter dan 69 en 75%?
    Voor het gedeelte theorie heeft ze me een hele uitleg gegeven waar ik de ballen van begreep.  Ze probeerde het dan uit te leggen op papier maar het leek eerder een eerste les sinees.   Maar ik vermoed wel dat het zou kunnen betekenen dat het eerder positief was.
    Dus ik denk dat het in orde is!
    Waar 's morgens nog de donderwolken hingen, scheen gisterenavond al veel meer de zon!  Terug iets onbezorgder leventje nu...
    Mss heeft ze vanavond wel tijd om nog s iets op haar blog te zetten.
    Dit, was het nieuws...

    17-10-2007 om 08:19 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    16-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hieronder de voorlopige uitslag van de webloglopers die zich lieten sponsoren via de website www.sponsormij.be voor de halve en hele marathon in Eindhoven.  Aan een lijst met alle webloglopers die deelnamen wordt gewerkt!  Hiervoor heb ik nog namen nodig!  Aarzel niet om ze mij door te sturen (met uwen tijd en afstand wel te verstaan).  Men rippe het lijstje en plakke het op uwe blog of boven uw bedde.

    Als je mij ondertussen wil bekijken terwijl ik aan het afzien ben in Eindhoven, moet je eens gaan kijken op http://evenementen.uitslagen.nl/2007/marathoneindhoven/ en daar moet je maar eens klikken op de filmpjes en foto's.  Bangelijk hoe ik mij naar het einde slinger!  Merk op dat er in een rechterkolommetje verschillende filmlocaties kunnen gekozen worden.

    UITSLAGEN

    HALVE MARATHON

     

    MARATHON

    NAAM

    TIJD

     

    NAAM

    TIJD

    ROADRUNNERKE

    1H23'33"

     

    PATRICK

    3H03'26"

    KJ

    1H25'20"

     

    VINCE

    3H03'36"

    LAZYHORSE

    1H30'32"

     

    FRANCIS

    3H09'45"

    LEEN

    1H53'17"

     

    PHILIPPE MERTENS

    3H25'10"

    SPENCER F

    1H57'02"

     

    CHRISTOPHE

    3H39'55"

    SJARLOT

    1H59'57"

     

    WIM

    3H50'57"

    HANSY

    2H06'48"

     

    KATRIEN

    4H03'24"

    JULIE

    2H19'58"

     

    ELASTIMAM

    4H05'23"

    MIKE

    2H19'59"

     

    KRISTOF BOUDOLF

    4H31'20"

    MARIO

    2H20'00"

     

    CARMEN

    4H38'12"

    PEGGY

    2H20'00"

     

    WERNER

    4H40'06"

    MURIEL

    2H23'00"

     

    KOEN VSKISTE

    4H40'19"

    RUTH

    2H13'30"

     

     

     

    16-10-2007 om 00:00 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)
    15-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindejaarsoverzichtje of nog niet?

    De marathon in Eindhoven was mijn laatste dit jaar.  Oorspronkelijk maar ééntje gepland, gelopen heb ik er uiteindelijk vier.  Gepland was de "Nacht van Vlaanderen", waar ik mijn wereldrecord wilde breken, wat ook lukte met amper 40".  Het plan was om me volgend jaar eens deftig voor te bereiden voor een marathon nog wat dichter bij de magische grens van drie uur.

    En toen had dekselse Mario een droom!  Een marathon in Eindhoven, ja dat zag ik wel zitten.  En mij er voor laten sponsoren voor het goede doel, ok.  Ik was wel zeker dat ik de marathon zou uitlopen, maar hoe?  Ik begon terug specifiek te trainen en het ging wat vlotter dan in het voorjaar.  Zou ik mss...?  Of beter toch niet?  We zullen wel zien.  Ik geraakte goed in vorm en besliste om twee van mijn lange duurlopen te houden tijdens de IFF-Marathon en de Leie-Marathon.  Na de IFF-Marathon had ik een stevige piek in mijn vormpeil, maar het was te vroeg hé.  Mss had ik de IFF-Marathon moeten aangrijpen om mijn PR te verbeteren?  Ondertussen liet ik andere wedstrijden ook niet links liggen en werden er veel koolhydraatjes verspild...Maar aan alsen en misschienen heb ik alleen maar baat als ik mij hierover eens goed bezin.

    Dus liep ik Eindhoven met een dubbel gevoel.  Ik probeerde mijn PR te breken, maar ik wilde zeker uitlopen.  Ik mocht vooral niet plooien, want mijn sponsors en MAW mochten zeker niet teleurgesteld achterblijven.  En het is dus een mélange van de twee geworden.  Goed vertrokken, goed standgehouden en op het einde net niet geplooid..."Piepedood" aan de aankomst.  Ik heb nu zes marathons achter de rug en dit was één van de twee waar ik bijna onderdoor ging.  Verbazend genoeg was ik snel gerecuprereerd.  Ik hoopte wel dat Sjarlot terug naar het zeetje wilde rijden, want de beentjes waren wat stijfjes.

    Zaterdag waren we dus ook richting Eindhoven vertrokken.  Na goed twee uur waren we ter plaatse.  Zoals iedereen ondervonden heeft, rare parkeerstoestanden.  In het hotel (Crown, ongeveer een halve ster waard) moesten we al gauw de beloofde faciliteiten opnieuw afdwingen.  U weet wel, douchen na de marathon enzo.  Dan gingen we de nummers halen en door de sfeer kreeg ik er al zin in (om te lopen).
    Daarna Sjarlot terug naar het hotel (studeren) en ging ik de auto in een woonwijk zetten, waar er geen parkeermeters stonden.  Gestolen misschien.  De auto stond zo op ongeveer 7 minuten van het hotel.  Daarna maakte ik een kleine verkenningswandeling richting startplaats.  Net op tijd terug om mij klaar te maken voor het buffet!

    Wij op tijd naar het eerste verdiep alwaar het restaurant zich bevindt.  Daar verwees men ons naar de bar, want men was een oplossing aan het zoeken omdat men niet voorzien was om zoveel mensen eten te geven!  Nochtans was hier aanvraag voor gedaan...
    De oplossing was ons naar een ander hotel te laten gaan om daar deel te nemen aan het buffet.  Het werkte mij al wat op de zenuwen, want ik wilde niet met een volle maag naar bed.  En toch gebeurde dit, tss!

    De nacht was verschrikkelijk.  Fuif aan de gang in de buurt en heel de nacht boenke boenke.  Daarna begon men Eindhoven te kuisen en van nachtrust bleef er eigenlijk niets meer over.  Als een zombie naar de ontbijttafel gestrompeld en wat gegeten, maar het zat niet goed.  Voorbode?
    Daarna nog wat op bed gaan liggen, maar het kwaad was al geschied.  Hartslag in rust zat veel te hoog.  Ik voelde dat het niet goed ging gaan.

    Om tien uur naar de startplaats voor de groepsfoto.  Daar nog wat gepraat links en rechts en ik voelde me toch al wat beter.  Dan naar de start en redelijk vooraan kunne postvatten.  Johan Watthy was bij me.  Om elf uur zetten we aan.  De eerste km in 3'57".  Dan wat afremmen.  Al gauw komt Vince erbij en Patrick.  We volgen Sven dan al een tijdje op de hielen.  Ik voel al snel aan dat ik ze ga kwijtspelen.  Ik probeer zo weinig mogelijk te forceren en als ik zie dat mijn hartlsag naar 90% gaat dan rem ik af naar 88%.  Maar ik voel me steeds beter.  Halfweg op schema (1H30), maar rond 25 km loop ik plots 20" achter op schema.  En je weet niet wanneer dat is gebeurd hé!  Ik probeer de schade te beperken en aan km 30 loop ik net geen 2' buiten schema.  Ik hoop dat ik dat nog zal kunnen inhalen maar ik reken er al op dat ik rond 3H06' zal binnenkomen en heb nog altijd deze mening rond km 41.  Maar dan loop ik ongeveer 7' over de laatste 1200 meter, die volgens mij toch zeker een meter langer is dan 1200 meter!

    Aan de aankomst wilde men mij nog interviewen, maar ik bedankte met een wijsvinger op mijn voorhoofd.  Kon echt niet.  Moest even tot mezelf komen, beetje rondstappen, iets drinken.  Zag Johan Watthy zitten die drie minuten rapper was dan ikzelve (weeral sterk Johan). Dacht dan van even terug te keren om dan toch dat interview te geven en uit te leggen wat ik daar eigenlijk deed (MAW), maar ik verlangde plots naar dat warme badje.

    Na het bad gaan kijken naar de 21-ers.  De Spensers gezien, Leen, Jogginggirl en Sjarlot die zich toch nog moest reppen om binnen de twee uur de finish te halen (dat werd 1H59'57" en proficiat daarvoor!).  Na hun passage ging ik mij effe neerleggen in de hotelkamer,want ik had het toch zwaar hoor.  Hoewel het rondwandelen wel de stijfheid in de benen deed genezen.  Loslopen zat er deze keer niet in.  Toen Sjarlot binnen kwam wist ik algauw dit ik ging moeten terugrijden, maar dat zag ik nu al wat beter zitten.  Nog een terrasje meegepikt met KJ en Sylvia, Alain Poppe en Rita en Lazyhorse.  Tijdens het terugrijden nog even gestopt om iets te eten, want nadat de maag ietwat hersteld was, kreeg ik dan toch nog honger.

    Deze ochtend wat losgefietst en dan de hele dag wat gewerkt.

    Planning?

    Dit jaar nog de laatste van het OLC, de halve marathon te Ploegsteert, Langemark, Gistel ( 2 december bij KVS ) en de eindejaarsloop te Westerlo.  Maar het zal rustig zijn voor de rest van het jaar.

    Volgend jaar zit voorlopig de Maasmarathon in mijn hoofd en Flanders Fields.  En daaraan verbonden een deftige en strenge voorbereiding.
    Al moet ik daarvoor pater worden.

    Ga nu in vrede...

    15-10-2007 om 22:19 geschreven door Francis  


    >> Reageer (10)
    14-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindhoven, heruitgave van "Nacht van Vlaanderen": halfweg goed op schema en dan kompleet vastlopen...
    Startnummer 1250
    Naam Francis Coucke
    Woonplaats Koksijde
    Afstand Hele marathon
    Categorie Mrecr
    Totaal plaats 237 / 1392
    Categorie plaats 73 / 832
    Snelheid 13,342 km/uur
    10 kilometer 42:01
    21,1 kilometer 1:30:14
    30 kilometer 2:09:56
    Bruto tijd 3:09:55
    Netto tijd 3:09:45
    Uw relatieve finishpositie in het totale deelnemersveld van de Hele marathon:

    14-10-2007 om 21:50 geschreven door Francis  


    >> Reageer (16)
    12-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet zo jonge goden...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren even door het land getrokken.  Kort na de middag naar Brugge (Runningcenter) om er nog een doosje Squeezzy op te pikken.  Dan doorgereden naar de Bouwbeurs in Flanders Expo te Gent.  Kijkje nemen.  Altijd interessant.  Er wordt blijkbaar vooral uitgepakt met luxebadkamers (Jaccuzi's, sauna's, enz...) en domotica.  Vooral lui zijn, is de boodschap?

    Dit alles was een deeltje van het grote plan die dag, het optreden van de Young Gods te Gent.  Nog even Sjarlot oppikken in Nazareth, waar ze cursus had en dan nog rap een hapje eten op de Korenmarkt en vlug vlug naar de Kranskinderstraat nr.2.  Op de site stond dat het optreden begon om 20h, maar de deuren werden pas geopend om kwart na.  Rond negen uur begon één of andere Blondie uit Lille aan een schruweloptreden.  Ze was wel vergezeld van stevig gitaar- en drumwerk.  Nog wat bijschaven en we horen er mss nog wel van.  Dus om een kort verhaal lang te maken, de Jonge Goden uit Zwitserland begonnen er maar na 22h aan.  Ik stond net een Cola te bestellen (no booze in de laatste week voor de marathon!) toen ik Our House hoorde en dus snel terug naar mijn plaatsje voor het podium (een meter of twee van de Goden).  Het was weer sterk, zoals we gewoon zijn.  Nummers uit de nieuwe, afgewisseld met klassiekers.  Na een uurtje was de set gespeeld, maar dat vond ik veel te vroeg eindigen.  Nog drie maal riep ik ze terug en aldus werden we getrakteerd op nog een uurtje extra.  Geweldig.
    Sjarlot was ook heel enthousiast en kocht direct een t-shirt.  Ik kon niet achterwege blijven natuurlijk.  Klikken op de foto voor een proevertje "Young Gods".

    Binnen een 15' trek ik nog even de loopschoenen aan om wat los te lopen.  Laatste km's voor de marathon. 
    Ik ben gewoon dat er iemand meerijdt met de fiets tijdens mijn marathons.  In Eindhoven is dit niet toegelaten.  Ben een beetje in twijfel waar ik mijn suikertjes moet steken.  Iemand een oplossing?  Heb al gelopen met een fietstruitje, maar dat kan zondag niet hé.  We lopen met ons bloggersshirt!  Ik kan er wel een stuk of twee in mijn broekje steken, maar dan zit hij vol hoor.  Gewoon vasthouden?  Mensen langs het parcours zetten? 

    O ja, de sponsoring piekt de laatste dagen!  Reeds over de 10.000 Euro!  Sjiek zeg.  Hierbij maak ik de som van de reeds gestorte bedragen en het beloofde sponsoringsbedrag via de site.  Daar komt zeker nog wat geld bij tijdens de apotheose op 25 november in Mol.

    Na 14 oktober zal de sponsorsite, www.sponsormij.be nog niet ophouden te bestaan.  Er zal wat feedback gegeven worden over de resultaten van de lopers en de actie in het algemeen.

    Zo, hopelijk hoort u mij zondag terug!
    I gadde go!

    12-10-2007 om 15:52 geschreven door Francis  


    >> Reageer (5)
    10-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testje.

    Deze morgen marathonsnelheid getest. Hartslag schommelde rond de 82%.  Dat kan ik normaal gezien lang aanhouden.  Op de halve marathon van vorige week liep ik rond de 91% en dat kon ik vlot aanhouden over 21 km.
    Echter, het gevoel was er niet zozeer deze morgen.  Was constant aan het denken dat ik dit tempo geen 42 km volhoud...
    Tja, deze gemoedstoestand komt zich steeds opdringen in de laatste week voor de grote wedstrijd.  De vorige twee (IFF en Leie-marathon) had ik dat veel minder.  Er was totaal geen prestatiedruk.  Deze Eindhoven-marathon stond helemaal niet gepland en ik was zeker niet van plan om een aanval te wagen op mijn PR.  Dat was pas volgend jaar voorzien.  Tijdens mijn trainingen echter naar Eindhoven toe, verliep alles veel vlotter dan verwacht.  Zelfs mijn gewicht ging eindelijk wat naar beneden.  Dus stel ik mijn doel wat bij en waag ik een aanval op mijn PR!

    Men zal het geweten hebben.  Ik leef deze week ietwat in mezelf gekeerd, geconcentreerd, mijzelf proberend rustig te houden.  Ik loop mss wat rond als zombie, maar zo ben ik als ik me voorbereid in de laatste week.  Het contrast is groot.  Gewoon van elke dag een lekkere afstand te lopen en nu is dat verboden.  Je moet jezelf anders gaan gedragen.  Afkicken, verlangen, ontstressen...

    Vrijdag nog een klein toertje loslopen en dan valieze maken.  Zaterdag op tijd in Eindhoven zodat ik dan al mijn nummer en chip en handdoek kan afhalen aan de Unief.  's Avonds gezellig tafelen.  Veel koolhydraatjes binnenspelen.  's Morgens ga ik om 7h30 ontbijten.  Gewoonte.  Wil om 08h00 gedaan hebben met eten.  Zal de 08h00-ontbijters nog wel zien hoor! 

    Tot in de "Crown" of  "onder de baan" op zondag!

    PS: Nog een stevige sponsoring gekregen van Frank, een avondschoolcollegaatje waarmee ik "Dreamweaver" heb gevolgd enkele jaren geleden.  Frank heeft een B&B te Nieuwpoort: "Lighthouse".  Check it out!

    10-10-2007 om 23:05 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    08-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spanning.
    De spanning stijgt.  Het bedrag stijgt.  Nog een laatste mail gestuurd vanuit de mailbox.  Aan alle deelnemende bloggertjes: "Het is bijna zover, doe nog een laatste poging om u te laten sponsoren!

    Deze week loop ik niet veel meer.  Vandaag nog een keer acht km in een rustig tempo.  Woensdag test ik nogmaals mijn marathontempo en vrijdag is het nogmaals rustig loslopen, ongeveer zes km.

    Vorige week deed ik dus nog eenlange duurloop op maandag (25 km was dat) waarop ik dinsdag wat losliep.  Woensdag liep ik niet want donderdag liep ik 1/2 marathon, militair kampioenschap in Flawinne.  Lastig parcours, evidemment.  Ging niet voluit.  Keek gedurig naar mijn hartslag, dat ik om en bij het omslagpunt probeerde te houden.  En dat lukte goed!  Dus niet te diep geweest.  Snel hersteld na aankomst.  Geen verzuring, geen pijntjes.  Enkel twee dagen nadien had ik wat last van pijn aan het laagste deel van de scheenbenen.  Dat komt wss door het afremmen bergaf, want er waren steilere stukken bergaf dan er steile stukken bergop waren. Vrijdag rust en zaterdag wat loslopen (6.5 km).
    Zondag gaan kijken naar "Control" en niet gesport, ofja toch even op de fiets.
    Weektotaal een kleine 70 km toch nog...

    Over Control dan..."Blij" dat ik hem eindelijk zag.  Klinkt eigenlijk raar, want je wordt er niet vrolijk van.  Beelden, muziek en akteerprestaties zijn op en top.  Goeie film en het tijdsbeeld-en sfeer werd goed vertaald.  Je wordt er idd niet vrolijk van.  Joy Division blijft mijn groep.  Raar eigenlijk, dat ik nog steeds zo verslingerd ben aan deze groep.  Fantastisch toch.

    Eindhoven!  Zaterdagnamiddag zijn we daar.  Gezellig samen tafelen 's avonds, beetje rondwandelen mss eerst om de omgeving en het parcours wat te verkennen en op tijd naar mn bedje.  's Morgens ga ik zeker vroeg eten!  Op tijd naar de startplaats want ik wil, ondanks de chip, zeker een goed plaatsje.  Tips?

    Aan de bloggerkes: "Tot zondag é, of zaterdag"  Aan de anderen: "Fingers crossed!"

    Here we go!

    08-10-2007 om 21:25 geschreven door Francis  


    >> Reageer (5)
    01-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2H 04' 36"
    Tja, toen ik dat hoorde...Een marathon lopen in 2h 04' 36"!  Waar sta ik dan?  Meer dan 20 km per uur!  Te gek is dat.
    Vandaag liep ik ongeveer 25 km in die tijd...

    Vorige week stond dus in het teken van de verhuis.  Toch geprobeerd om een beetje te lopen.  Op vier dagen toch zo'n 46 km gelopen.  Tweemaal joggen en tweemaal intervallen (éénmaal hoge blekker en éénmaal lange stukken op marathontempo).  Zaterdag en zondag was ik dus verhuizer...chauffeur, klusjesman, enz.  Geen tijd om te lopen.  Van 's morgens 7 uur in de weer tot 22h 's avonds.  En het meeste moet nog een plaatsje krijgen nu.
    We stonden er weliswaar niet alleen voor hoor.  Zaterdag kregen we een helpende hand van enkele familieleden en vrienden, om de zware en ambetante stukken te verplaatsen.  Goed dat we er aan gedacht hadden te koelkast te vullen..., of de volgende keer staan we er alleen voor.
    Het is hier nu wel leuk hoor, zoveel ruimte.  Ik loop constant rond, een luxe die ik tot voor kort niet had (appartement).

    Zaterdag en zondag had ik dus weliswaar niet gelopen, maar de arbeid geleverd kan wel meetellen denk ik.  Toen ik deze morgen uit de veren moest, ging dat met héél veel moeite.
    Toch liep ik rond de middag nog een lange afstand.  Ik schat zo'n 28 km.  Het was een nieuw traject natuurlijk.  Ben 2h22' onderweg geweest (sommige mensen lopen een marathon in die tijd).  Gemiddelde hartslag 125 slagen.  Net als vorige week kan ik terugkijken op een lage hartslag en een snelle recuperatie.  Het was nochtans bereweer.  Toen ik vertrok was het gestopt met regenen, maar ik heb zeker 2h10' in de regen gelopen.  Ik geraakte niet opgewarmd hoor.  De douche stond nadien plus 40 graden! Mmm, lekker.
    Vanavond weer uitpakken, verzetten, sorteren, afbreken, in mekaar steken....

    Niet in de cinema geraakt vorige week.  Hopelijk draaien ze Control nog een tijdje.  Heb gezien dat ze hem in Brugge tonen halfweg oktober.

    Volgende week naar "The Young Gods" te Gent.  En ook nog ergens een marathon geloof ik.

    En ik heb nog t-shirts liggen, zie vorige post.

    01-10-2007 om 22:06 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)


    Foto

    Foto

    WEBALBA


    Foto

    OVERNACHTEN IN DE STREEK?  KLIKKEN OP DE FOTO'S HIERONDER!


    Foto

    Foto

    Foto

    Een uurtje gelopen in de Catalaanse heuvels.
    Foto

    MARATHONS

    1. Belgisch kampioenschap
    04 juni 2005
    Eernegem
    3h23'00" (12,47km/h)
    69ste plaats
    2.Nacht van Vlaanderen
    16 juni 2006
    Torhout
    3h08'41" (13,41km/h)
    23ste plaats
    3.Nacht van Vlaanderen
    22 juni 2007
    3h08'03" (13,46km/h)
    46ste plaats
    4. IFF
    09 sept 2007
    3h16'53" (12,86km/h)
    64ste plaats
    5. Leie-Marathon
    16 sept 2007
    3h35'37" (11,74km/h)
    80ste plaats
    6. Eindhoven
    14 Okt 2007
    3h09'45" (13,342 km/h)
    237/1392
    7.Visé
    11 Mei 2008
    3h02'48" (13,85 km/h)
    38/739
    8. IFF
    14 September 2008
    3h01'34" (13,944 km/h)
    37/439
    9. Parijs
    05 april 2009
    2h55'51" (14,39 km/h)
    675/30334
    10. Leie-Marathon
    20 sept 2009
    Opgegeven
    11. Berlijn
    25 Sept 2011
    2h59'42" (14,09 km/h)
    1136/42619

    12. Rotterdam

    15 April 2012

    2h57'40"

    391/7526

    13. IFF

    09/09/2018

    03h30'22"

    160/900




    Om een marathon te lopen onder de drie uur moet je met een snelheid lopen van minstens 14,065 km/h of aan 4'16"min/km.
    Loperkes
  • Joggerke
  • Vince
  • Sven
  • Mario
  • Jan Schockaert
  • Dirk loopt...
  • Michel Raymaker
  • Rudi Smeets
  • Byrntie
  • Kurt

    Loperkes II
  • Homer
  • Stef
  • Michael
  • Yves
  • Gert Schroons
  • Lorenzo!
  • Wim de Olifant
  • Bart
  • Kristof
  • Etienne Devillage

    Loperkes III
  • Kris Devisch
  • Gert Luyckx
  • Harmsie
  • Dirk Verleyen
  • Christophe Dewulf
  • Roadrunnerke Jan

  • SPORTIEVE VROUWEN
  • TINNEKE
  • CARMEN
  • WIETEKE
  • RUTH
  • JULIE
  • JOGGINGGIRL
  • ANITA DELVAEL
  • KATRIEN
  • MARLEEN
  • PATRICIA DELVAEL

    WEBLOGLOOPSTERS


    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Mooie blog (Alain Greck)
        op IFF 2018
  • Knappe prestatie. (joggerke)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • doorgaan (Johanbeton)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • STERK (wim)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • wow! (Julie)
        op Berlijn 2011
  • daar is em ! (wim)
        op Berlijn 2011
  • Berlijn (Johan)
        op Berlijn 2011
  • Lang geleden (jetty)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Prettige feestdagen. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Planning. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Archief per week
  • 10/09-16/09 2018
  • 16/04-22/04 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    Liezy, kunstenaresse!


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs