 De aller eerste pipe zagen we al in het eerste artikel, hier nog een exemplaar, voorzien van een boddy van d'ieteren  Nog een d'ieteren Pipe uit 1905  Dit is dan een Pipe NSU licentie 1905  Een 3 liter Phaeton 1905 Pipe  Daar Pipe in licentie van NSU verkocht werd, was er nog al wat omzet in Duitsland. Deze commerciële uitvoering voor de tabaks industrie.  Nog een vrachtvervoer voorbeeld.  een Pipe Landaulette 2,6 liter 4 cilinder 1907  En hier de wondermooie open 'DoublePhaeton' 50/60 pk met een carosserie van Armbruster.  Nog een Armbruster Pipe model 'caleche' 1907  Tekeningen van Pipe 6/12 en 6/14 1907  Pipe 1907 open phaeton met carosserie ven Drauz.  We reizen verder naar 1908 met deze coupe chauffeur landaulette.  Pipe model 28 met carosserie ven Deruyter 1908  Pipe 6/18 1908  Pipe 20 pk 1910 .  En we vonden een afbeelding van het absolute sumum bij Pipe, de 170 PK
met een carrosserie van Armbruster. Met dit vehikel kon men aan een slordige 200km/h rondsnorren. Enkel voor de Elite wel te verstaan. Naar verluid bezat Keizer Wilhelm I er een.  Nog een Pipe 1910, erg gelijkend op deze van 1908 enkele beelden eerder. Dit populaire model zou tot 1914 geproduceerd zijn, en zat dan ook in het budget van de gewone 'betere' klasse. Een venster was destijds een 'optie'
|