 Anno begin 1900 deed men niet enkel aan racing om het merk te promoten, maar deed men ook afstands ritten, zoals deze doorheen de Sahara.  1906 Pipe in de Sahara.  Deze foto vonden we met als opschrift Pipe 1905/1906, maar we hebben onze twijfels. Wie weet wat het wel is, mag het zeggen. Er staat wel Pipe op het kenteken geschilderd.... Het antwoord is gevonden, wel degelijk Pipe, zie reclame in volgend artikel.  Dit is een van de zeldzame Pipe's bewaard in een Museum. Model 1908  Ook uit 1908 zou deze Pipe zijn. Het NSU model?  Deze foto van een pipe is gemaakt in 1909, mogelijk is de auto dan al een paar jaar oud.  Hier dan een exclusieve opname van de Pipe 80 PK uit 1911.  Ook deze is een 1911 Pipe.  Op het autosalon in Brussel 1912 kon men zich deze royale Pipe aanschaffen.  Een coupe chauffeur 1913 Met koninklijk schild op de deur. Ex Albert I.  Uit datzelfde jaar een Torpedo model 1913  Nog een torpedo model 1913.  En dan hier het top model van Pipe, de befaamde 6 cilinder die enkel als 'double phaeton' verkrijgbaar was. Super zeldzaam ! Met dank aan Biblitheek Aachen.  Pipe 12/16 pk waavan het bouwjaar ons niet bekend is.  Ook dit is een Bijzondere foto, deze wagen zou ook in bezit zijn geweest van Koning Albert. Enkele adellijke dames op de achterbank.
We hebben nog een andere foto waarbij een Pipe, geregistreerd op naam van Albert I, verongelukte tijdens een 'Paper Hunt'. Autozoektocht in het Zoniën woud.
Zie een van de vervolgsessies.  Pipe omstreeks 1914.  Pipe tijdens een rally. dewelke is niet duidelijk.
WORDT VERVOLGD .....
|