Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
06-07-2004
V-Max editie 2005
V-Max editie 2005
Door de alsmaar strengere emissienormen diende we vorig jaar al afscheid te nemen van Yamahas stoere populaire V-Max.
Maar in het land van Uncle Sam en Canada kan je dit jaar nog een speciale editie kopen van de V-Max, dit ter gelegenheid van zijn twintigste levensjaar.
Naast het jubileum-logo kreeg de V-Max ook een speciale vlammend rode kleurstelling mee en werden de velgen voorzien van een zwart tintje. Prijskaartje voor zon 20th Edition bedraagt 11.099 dollar. Waar wacht u nog op?
Na de FZ6 en de FZ6 Fazer kunnen we bijna gaan spreken van een heuse FZ6-lijn. Yamaha stelt met de FZ6-S immers een derde nieuwe telg voor.
Nu ja nieuw, buiten de volledige onderkuip van fabrikant TCP, bestaat er geen wezenlijk verschil tussen de gewone Fazer en de FZ6-S. De kuip zou volgens Yamaha voor een meer uitgesproken touring-karakter moeten zorgen.
Voor deze gelimiteerde serie zal u 7.850 euro moeten neertellen en dat is exact 260 euro meer dan de FZ6 Fazer.
De Bullet Sixty-5 is het nieuwste model van het legendarische motormerk Enfield. Jaja, dat bestaat nog ! De motor is voorzien een nieuw ontwikkelde 5-versnellingsbak en standaard voorzien van een startmotor. Hij is verkrijgbaar in een zwarte metallic- en een zilveren versie voor de ronde prijs van 6.000 euro. Meer info bij invoerder Locotrans op 02/351 09 55.
Voortaan kijkt u maar beter goed uit wanneer u een nieuwe grijze Honda Pan European voorbijzoeft op de snelweg. De betreffende Pan op bovenstaande foto is immers niet zomaar een alledaags - rechtstreeks uit de showroom - geplukt model. Deze politiemotor, voorzien van een digitale camera en bijhorende opname-apparatuur, legt u ongenadig vast op tape wanneer u zich niet naar de geldende verkeersregels schikt. Het is maar dat u het weet
Die gasten van de Nederlandse Pacific Coast MV heb ik ook eens naar ons vlaanderenland laten overkomen. Ik had een rondrit georganiseerd in onze Westhoek en het traject lag grotendeels op de Flanders Fields Autoroute.
Mijn Herlinde maakte voor elke deelnemer deze mooie herinneringsfolder.
Ondanks de onzekere toekomst van Moto Guzzi komen ze in Mandello del Lario aandraven met een nieuwe Nevada Classic. Deze klassieker gaat vanaf heden als de Nevada Classic 750 I.E. door het leven, waarbij de afkorting staat voor elektronische injectie. Deze nieuweling werd ontwikkeld op basis van dezelfde aandrijflijn als de Breva V 750 I.E. Vergeleken met voorgaande versie, die uitgerust was met een carburator, werden naar verluidt 87 % van de componenten opnieuw ontworpen of herdacht. Daarbij horen ook de volledig nieuwe achterpartij, het zadel en de tank. De nieuwe Nevada Classic zou voor 7.690 euro, hetzelfde bedrag als dat van de Breva, over te toonbank gaan en al vanaf volgende maand in de showroom staan.
Inderdaad, de Beierse toerbuffel werd in de rangschikking van de best verkopende motoren in België voorbijgestoken door de CBF 600 van Honda.
In de loop van het eerste kwartaal van dit jaar gingen er 253 sleutels van deze alleskunner over de toonbank. In de top 10 is Big Red met 5 vertegenwoordigde modellen ook de grootste slokop. De BMW R 1150 RT doet het net iets minder goed en volgt met 240 verkochte stuks op een tweede stek. De derde plaats gaat naar de Honda Deauville (216 stuks), de vierde naar Yamaha met zn Fazer 600 (205 stuks) en de top vijf wordt afgesloten door alweer een Honda, deze keer met de SCV 100 Lead. De rest van de top 10 wordt vervolledigd door de Yamaha FJR 1300 (123 stuks), op plaats zeven gevolgd door de Honda VT 750 C (101 stuks), plaats acht is voor de Suzuki SV 650 (99 stuks), plaats negen is alweer voor Honda met de ST 1300 (96), net als plaats 10 : de CBR 125 R (95 stuks).
Sinds Voxan de Street Scrambler in haar gamma heeft, gaat het blijkbaar ietsje minder met de gewone Scrambler. Daarom rust de Franse fabrikant deze laatste tegenwoordig ook uit met een bagagehouder, een topcase en een klein windschermpje en bedacht deze uitvoering met de veelzeggende naam 'ScramblerVoyager'.
Naast de Voyager zal ook de Scrambler nog steeds te verkijgen zijn, maar vermits u voor exact dezelfde prijs, zijnde 11.412 euro, er de reisuitrusting bij krijgt, verwachten ze bij Voxan niet dat er nog veel mensen voor de naakte versie zullen gaan. De Voyager is beschikbaar in een zwarte en oranje uitvoering.
Het Amerikaanse Indian Motorcycle Company kreeg in 1999 wat verse zuurstof toegediend en even leek het erop dat het legendarische motormerk zou blijven bestaan. Maar toen vorig jaar enkele geldschieters zich defintief terugtrokken bleef het faillissement niet lang uit. Toen de fabriekpoorten definitief toegingen, stonden er nog veertig fonkelnieuwe Indians voor de nieuwe lijn van 2004 in de productiehal.
Bill Melvin, grote baas van een liquidatiebedrijf, kreeg het boeltje inclusief de hele voorraad van Indian-onderdelen in handen en het toeval wil dat Melvin ook motorliefhebber is en dus meteen het potentieel inzag van deze collecters items. Nu hield hij er zelf ook een paar bij voor zn privé-collectie, maar de overige productiemodellen voor 2004 en de hele huiscollectie van de Indian Motorcycle Company staan nu in de vitrine bij Melvins bedrijf. Onder het aanbod bevinden zich enkele motoren die gebruikt werden in verschillende Hollywood-producties zoals Terminator 3 en Scooby Doo 2. Voer dus voor verzamelaars en Melvin richtte onderhand ook een exclusieve motorclub op voor de (toekomstige) eigenaars van de 2004 modellen, kwestie van twijfelaars over de streep te trekken. Op de site www.nrel.com kan je ze bezichtigen en wie weet een bod uitbrengen.
We kennen allemaal de gekleurde bandjes op kinderfietsjes maar voor gemotoriseerde voertuigen moesten motorrijders zich tot op heden tevreden stellen met uitsluitend zwarte uitvoeringen. Een gat in de markt moeten ze bij bandenfabrikant Tomahawk hebben gedacht en daarom bieden ze tegenwoordig, naast hun gewone banden, ook een zevental gekleurde variaties aan.
Smaakvol of niet? Voor mij hoeft het niet. Je hebt in ieder geval de keuze tussen blauwe, groene, rode, gele, oranje, paarse of zilveren banden. Voor elke motor dus een passende kleur en de toegevoegde kleurstoffen hebben naar verluidt geen enkele nefaste invloed op de kwaliteiten van de band.
Wanneer we het in de toekomst over banden hebben, zullen we ons dus niet meer moeten beperken tot afmetingen en grip Meer info via
De Triumph Tiger onderging voor 2004 een grondige facelift. Opvallendste verandering is ongetwijfeld de montage van lichtmetalen velgen die een tubeless band toelaten, ter vervanging van de oude spaakwielen die het gebruik van een binnenband noodzakelijk maakten. Het kader kreeg op de nieuwe versie een zilveren kleurtje mee en de typische wenkbrauwen op de kuip zijn verdwenen.
Deze potente alleskunner werd niet alleen hier en daar esthetisch bijgewerkt, maar ook het rijwielgedeelte werd onder handen genomen en moet zorgen voor een nog beter stuurgedrag. Zo werd door het gebruik van kortere vorkpoten de balhoofdhoek ingekort tot 25,8° (voorheen 28°) alsook de naloop die van 92 mm werd teruggebracht op 87,9 mm. Ook de wielbasis is een stukje korter dan voorheen: 1.537 mm in plaats van 1.550 mm. De achtervering moet het nu ook stellen met een kortere swingarm en de achterste rempedaal en het schakelpookje werden ook aangepast. De Tiger zal standaard worden uitgerust met een tweekofferset. Verwarmde handvaten en een getint hoger scherm zijn optioneel te verkrijgen. De prijs werd nog niet bekend gemaakt maar deze hoogpoter zal waarschijnlijk vanaf juli in de showroom staan.
Half de jaren 2000 was het niet meer gebruikelijk om mooie medailles of plakettes te schenken aan de deelnemers, maar was het een trend in de motorwereld om meer en meer van die commerciële spullen (zoals balpennen of linyard-sleutelhangers met opdruk of zoals onderstaand halsdoekje) te schenken. Jammer...
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....