
De Triumph Tiger onderging voor 2004 een grondige facelift. Opvallendste verandering is ongetwijfeld de montage van lichtmetalen velgen die een tubeless band toelaten, ter vervanging van de oude spaakwielen die het gebruik van een binnenband noodzakelijk maakten. Het kader kreeg op de nieuwe versie een zilveren kleurtje mee en de typische wenkbrauwen op de kuip zijn verdwenen.
Deze potente alleskunner werd niet alleen hier en daar esthetisch bijgewerkt, maar ook het rijwielgedeelte werd onder handen genomen en moet zorgen voor een nog beter stuurgedrag. Zo werd door het gebruik van kortere vorkpoten de balhoofdhoek ingekort tot 25,8° (voorheen 28°) alsook de naloop die van 92 mm werd teruggebracht op 87,9 mm. Ook de wielbasis is een stukje korter dan voorheen: 1.537 mm in plaats van 1.550 mm. De achtervering moet het nu ook stellen met een kortere swingarm en de achterste rempedaal en het schakelpookje werden ook aangepast. De Tiger zal standaard worden uitgerust met een tweekofferset. Verwarmde handvaten en een getint hoger scherm zijn optioneel te verkrijgen. De prijs werd nog niet bekend gemaakt maar deze hoogpoter zal waarschijnlijk vanaf juli in de showroom staan.
|