Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
10-04-2008
Koop een bike met je verstand.
Een nieuw bikeseizoen is voor sommigen de aanleiding om van motor te veranderen. Over de aankoop van een nieuwe motor valt weinig te zeggen : ga bij een erkend dealer en je krijgt gegarandeerd waar voor je geld. Ook voor occasies zit je bij een motorverdeler vaak op de juiste plaats. Het probleem ligt eerder bij de particulier-verkoop. Koop je je twrrdehands-bike op zo'n manier, dan volgen hier toch enkele tips vooraleer je de geldbeugel bovenhaalt.
Vooreerst moet je je financiële grenzen afbakenen : bepaal dus vooraf hoeveel geld je wil uitgeven (vraag raad aan je bank als het om een lening gaat...).
Vergelijk de prijzen van de occasies. Zit je in een hogere prijsklasse, kijk dan eerst eens naar de nieuwprijs van zo'n machine : soms wordt een 'overjarige' nieuwe machine (bj 2005) die nog in stock staat bij een dealer, met een mooie korting aangeboden. Zo weet je zeker dat het oke is wat garantie en onderhoud van de machine betreft.
De eerste indruk die je van een gebruikte motor hebt is de belangrijkste. Laat je echter niet verblinden en kijk of het motorblok nog in prima conditie is. Bedenk dat geen enkele motor uniek is en beslis niet emotioneel. Iemand die aandringt op een directe beslissing, mag je niet vertrouwen.
Een motor moet ook meteen lekker aanvoelen : maak er dus een proefritje mee en voel of de motor je wel past. Kijk ook meteen of de papierhandel in orde is...
Vraag je ook steeds af of de kilometerstand in overeenstemming is met de staat van de motor : kleine details zoals de rubbers om de versnellingspedaal en de voetsteuntjes zeggen meer over de kilometers dan de cijfertjes op het dashboard. het kan nu ook wel zijn dat de rubbers vernieuwd zijn geweest...
Kijk ook of de machine compleet is : zijn er geen onderdelen tekort of beschadigt...is het originele geraadschapszakje er nog en kan de verkoper een onderhoudsboekje voorleggen... ?
De beeldkwaliteit is slecht, het duurt 50 seconden vooraleer er iets gebeurt, maar daarna is het 7 minuten lang even hypnotiserend als vallende dominostenen. Onze eigenste MP's geven ook al eens een demonstratie op 'Flikkendag' en Amerikaanse 'motorcops' zijn daar ook goed in, maar dit is synchroon rijden zoals dat enkel in Japan kan. http://www.demotorsite.be/index.php?option=com_content&task=view&id=1488&Itemid=110
Nog voor de invoering van de digitale camera's, heeft de Federale politie eerst nog eens 9 'flitscontainers' gekocht. Ze werden betaald met gelden uit het Verkeersboetefonds en zullen verspreid worden over de negen provinciale verkeerseenheden.
De bakken zijn 63cm x 61cm x 112cm, hebben dezelfde radar als de oude flitspalen, maar kunnen tot 17 meter film bevatten waarmee 400 foto's kunnen gemaakt worden. Niet om jullie nu op verkeerde ideeën te brengen, maar die 'vuilbak-flitsers' zijn bovendien erg gemakkelijk te verplaatsen door de wieltjes onderaan en door hun kleine afmetingen en mobiliteit kunnen ze worden neergezet op plaatsen waar politiewagens niet kunnen staan.
Woordvoerster Tine Hollevoet van de Fed. Pol. benadrukt dat het hen niet enkel te doen is om meer boetes...(?)... zij zijn enkel geïnteresseerd in de veiligheid van alle weggebruikers en mensen die te snel rijden zijn een gevaar op de baan en moeten beboet worden...
De automobilistenvereniging Touring heeft daar zijn bedenkingen over. Zij is een on-line petitie gestart tegen de heersende 'flitsmanie' en de nieuwe containerflitsers. Zij zijn tegen de wijze waarop Vlaanderen de gemotoriseerde weggebruikers behandelt. Zij zijn het beu dat automobilisten en motorrijders als kleine criminelen en fiscale melkkoeien worden beschouwd. met de resultaten van de enquête zullen ze naar Vlaams Minister van Mobiliteit Van Bremt en Minister van Openbare Werken Crevits stappen om enige verandering in deze onuithoudbare situatie te bekomen.
Terwijl de federale politie wacht op de levering van haar eerste flitsbakken, kocht de lokale politie van het Limburgse Maasmechelen al in 2006 als eerste Belgische gemeente zo'n toestel. Met resultaat: vorig jaar schreven ze daar al negenduizend processen-verbaal uit !
Op de drie afbeeldingen hierboven, de Russische Ural "M-100", speciaal voor Militaire Politie op de snelwegen. Op de eerste foto een prototype uit 1963 / op de foto's twee en drie, de definitieve afwerking in 1967. Er zat een 1040cc motor op met een krachtbron van ongeveer 50 PK en haalde een snelheid van om en bij de 150km/u.(met sidecar). De motorfiets was uitgerust met een verstevigde vering en was voorzien van zijdelingse koffers. De Ural "M-100" was een van de weinig nieuwe Russische bikes met een motor van boven de 1000cc, maar het bleef bij dit prototype en werd niet in serie gebouwd.
Deze Honda Pan-European ST1300 motor wordt gebruikt door de UK Military Police, voornamelijk voor het escorteren van konvooien met militair materieel en troepen.
Deze Honda ST1100 van de Engelse Royal Military Police heeft gele stripes op de zijkanten en achteraan op de zijkoffers. Op het windscherm staat Military Police en op de zijkanten het RMP-schild.
Motorrijder zwaar gewond door gladheid in Kerkwijk
Kerkwijk - Dinsdagmorgen omstreeks 6.40 uur vond er een ernstig ongeval plaats op de Molenveldweg in Kerkwijk. Een 35-jarige motorrijder uit Nederhemert raakte hierbij zwaar gewond. De man reed over de Molenveldweg in de richting van Kerkwijk. Voor hem, in tegengestelde richting, reed een 30-jarige bestuurder uit Oud Heusden in een bestelauto. Door glad wegdek gleed de motorrijder onderuit en kwam daardoor op de verkeerde weghelft terecht. De 30-jarige probeerde nog te remmen, maar door het gladde wegdek lukte het de bestuurder niet om op tijd tot stilstand te komen. De 35-jarige gleed door zijn val onder de voorzijde van de bestelauto en kwam knel te zitten tussen de voorwielen. Hij raakte hierbij zwaargewond.
De Groep Militaire Politie is uit 188 militairen samengesteld die verspreid zijn over het nationale grondgebied.
De Staff van de Groep Militaire Politie is in het Kwartier Koningin Elisabeth te EVERE gestationeerd en staat onder bevel van Luitenant-kolonel WILLEMS L.
Het detachement Alpha is in het Kwartier Koningin Elisabeth te Evere gestationeerd en staat onder het bevel van Kapitein-commandant FEYTONS. Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies VLAAMS BRABANT en de hoofdstad Brussel.
Het detachement Bravo is in het kwartier Cdt Avi DONY te NIJVEL gestationeerd en staat onder het bevel van Adjudant VANDERAVERO. Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies WAALS BRABANT, HENEGOUWEN en NAMEN.
Het detachement Charlie is in het Camp Prins ALBERT I te Marche-en-Famenne gestationeerd en staat onder het bevel van Kapitein-commandant LECLERE. Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies LUIK en LUXEMBURG. .
Het detachement Delta is in het Camp BEVERLO te Leopoldsburg gestationeerd en staat onder het bevel van Adjudant NIJS. Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies ANTWERPEN en LIMBURG.
Het detachement Echo is in het Kwartier LOMBARDSIJDE te LOMBARDSIJDE gestationeerd en staat onder het bevel van Adjudant Chef ORNELIS . Zijn verantwoordelijkheidssector omvat de provincies WEST en OOST VLAANDEREN..
De essentiële taak van de Groep Militaire Politie tijdens het uitvoeren van de diverse MP opdrachten bestaat er in preventief op te treden vanuit een voorbeeldfunctie. Door een aanwezigheids - en controlepolitiek moet zij voorkomen dat er overtredingen van de reglementen, voorschriften en orders aangaande de tucht, het verkeer en de veiligheid gebeuren. Het repressief karakter van haar interventies komt slechts op de tweede plaats.
Een guitig glimlachende begrafenisondernemer met ondernemingszin. Het lachen zal hem vlug vergaan als hij te horen krijgt dat het aantal doden bij motorongelukken in 2007 daalde van 0,38 naar 0,17 per duizend motoren, blijkt uit cijfers van de Motorrijders Actie Groep (MAG).
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....