Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
23-03-2008
Corbillard
Een guitig glimlachende begrafenisondernemer met ondernemingszin. Het lachen zal hem vlug vergaan als hij te horen krijgt dat het aantal doden bij motorongelukken in 2007 daalde van 0,38 naar 0,17 per duizend motoren, blijkt uit cijfers van de Motorrijders Actie Groep (MAG).
De bijzondere Wegpolitie 1947 - 1979 La Police Spéciale de la Route
Dit fotoboek is een eerbetoon aan onze Bereden Rijkswacht en werd samengesteld aan de hand van een groot deel foto's van gepensioneerde zwaantjes aan wie wij een blijvende herinnering van in onze jeugdjaren bewaren.
Het is geweten dat dit het werk is van 5 Duitse ingenieurs en ontworpen in 1938. Ze hebben hem de 'Killinger and Freund Motorcycle' genaamd en twee dingen zijn merkwaardig aan deze moto : - ondanks het een benzine-motor was van 600 cc, was hij uiterst licht (135 kg) - deze motor had voorwielaandrijving !
De vijf ingenieurs hebben hun ontwerp gebaseerd op een andere motor met voorwielaandrijving , de 640 Megola, die in productie was tussen 1921 en 1925.
De Killinger and Freund Motorcycle versie was zeer aerodynamisch en gestroomlijnd. Ermee rondrijden was uitzonderlijk moeilijk en het spreekt vanzelf dat ze dan ook maar één model hebben ontworpen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben de Geallieerden deze motor doen verdwijnen...
Sindsdien zijn er wel opnieuw verschillende pogingen ondernomen om massaal motoren met voorwielaandrijving op de markt te brengen, weliswaar met afwisseld succes. Het beste voorbeeld zal dan de Rokon Dirtbikezijn.
Maybe one day, someone will dig up the Killinger and Freund Motorcycle plans and restart production...
American Police Motorcycles De geschiedenis van de Amerikaanse Politiemotor van 1910 tot 1985. Gebrocheerd, 24,5x21 cm., 144 blz., 144 zwart/wit foto's. Prijs 34,50 euro.
1329 Hollywood Way.Burbank. California.91505. USA. Sales Service Parts Body Shop Insurance Nationwide Delivery
There is no dealer in the country that carries a better selection of new and used Kawasaki Police Motorcycles than Burbank Kawasaki. We offer immediate delivery. We carry a complete line of accessories including sirens, and strobe lights. Our sales, and service departments are unbeatable.
Met Larry Wilcox en Erik Estrada van de serie C.H.I.P.S. (1977)
KZ 1000 Police Motorcycle
Specifications:
4 stroke Transverse In-Line Four 998cc 80 horsepower DOHC w/8 valves Mikuni BS34x4 carb Transistor-controlled breakerless (TCBI) ignition 4.0 gallon fuel capacity Heavy Duty steel, double cradle frame 595 pound dry weight Hydraulic telescopic fork front suspension Swingarm with needle bearing rear suspension Persuit Lights Standard Equipment Front and rear dual disc brakes Heavy Duty engine and saddle guards Lockable Saddlebags Handlebar speaker bracket and specially dampened radio rack are standard.
Een politieman rijdt hier over een rij afgestudeerden aan de politieschool van Bagdad, om hun moed en uithouding te demonstreren op een bijhorende ceremonie.
Meer dan 900 politiemannen werden gerecruteerd vanuit de Nationale Politieschool in Bagdad.
Er moeten wel gaatjes in het kunstof geboord worden : twee voor de schroefjes en één voor het kabeltje van de voeding, Aan de binnenkant het kunstof wel verstevigen met een plaatje messing . Als je de voeding gebruikt van de motor heb je het voordeel dat de batterij van de TomTom niet belast wordt, en als je de motor op contact zet gaat de TomTom vanzelf aan.
(met dank aan Piet uit het Nederlandse Gelderland)
Het is niet altijd evident om je motorfiets achteruit uit je garage te krijgen (vooral niet als die een beetje met een helling gaat / daarvoor zitten er op sommige zware tourmachines - Goldwing - een achteruit-versnelling op), maar daar hebben slimme koppen iets op gevonden. Een dure oplossing (Motoroto van 1600,-euro) en een goedkope oplossing (minder dan 10,- euro)... Dit natuurlijk op voorwaarde dat je moto 180° kan draaien in je garage !
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....