Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
19-03-2008
Draaitafel voor motogarage
Het is niet altijd evident om je motorfiets achteruit uit je garage te krijgen (vooral niet als die een beetje met een helling gaat / daarvoor zitten er op sommige zware tourmachines - Goldwing - een achteruit-versnelling op), maar daar hebben slimme koppen iets op gevonden. Een dure oplossing (Motoroto van 1600,-euro) en een goedkope oplossing (minder dan 10,- euro)... Dit natuurlijk op voorwaarde dat je moto 180° kan draaien in je garage !
Omdat Harley Davidson in 1999 met hetzelfde idee rondliep, is Honda dan maar als eerste op de kar gesprongen en was het HD voor in de constructie van deze (tot op heden enige vervaardigde) PC Golf machine. Dit prototype was trouwens het enige model dat gemaakt werd. Geruchten deden de ronde dat Wereldkampioen Tiger Woods de rechten had opgekocht om in 2003 met de massaproductie van deze PC-golfwagen te beginnen...
Elk jaar zijn er meer dan 300.000 verkeersongevallen door rijvak-verandering. Meer dan 700 van deze ongevallen resulteren in noodlottigheid. De spiegels van Signal® worden op het oogniveau van andere bestuurders geplaatst die hen vlugger opmerken dan conventionele richtingaanwijzers.
Met de verhoogde populariteit van grotere voertuigen, o.a. Jeeps, vrachtwagens, en mini-bestelwagens, heeft een motorfiets een grotere waarschijnlijkheid van "verborgen" te worden door deze grotere voertuigen. Het hoge intensiteitslicht van deze spiegels is de enige zichtbare indicator voor bestuurders twee of drie auto's achter u.
De bestuurders in de gekleurde "blinde vlekken" worden gewaarschuwd van de bedoelingen van een motorfiets uitgerust met spiegels Signal®.
Reactie tijd
De spiegels van Signal® gebruiken LED's die 1/5 van een seconde sneller dan de conventionele lampen het achterlicht verlichten. Dit verstrekt bestuurders in de "blinde hoek" van een met spiegel Signal® uitgerust voertuig extra 5 meter van reactieafstand wanneer men rijd tegen 100kmh. Aldus, in tegenstelling tot andere toebehoren die een ongeval kunnen verroorzaken. De spiegels Signal® kunnen dit helpen verhinderen.
Honda wordt dit jaar 60. meer nog dan dit te vieren met een massa nieuwe modellen, wil het grootste motormerk ter wereld een statement maken. En dat doet het met de DN-01.
Deze nieuweling in de familie lijkt op een erg volwassen scooter, maar hij rijdt wel als een motor. Behalve dan zijn versnellingsbak : de DN-01 schakelt namelijk automatisch, met keuze tussen 'normaal' en 'spotief'.
De DN-01 is ontzettend laag (690mm) en heeft een zitpositie van een chopper. het 680cc motorblok komt van de Deauville en de Transalp en dat zijn ook al twee alleskunners. Dit is de perfecte kruising tussen een scooter en een motorfiets.
Maar waar je ook voor kiest, je komt nooit uit op topprestaties... daar is deze Honda trouwens ook niet voor gemaakt. hij wil anders zijn dan de anderen en moet zich doende verhouden tot de andere motorfietsen zoals een Rolls tegenover de rest van het wagenpark.
'DN' staat voor 'Dream New' en het feit dat deze bike het nummer 1 draagt, wil waarschijnlijk wel zeggen dat er nog van dit op komst is... Maar van dit model worden er slechts 24 naar België overgebracht. Wedden dat ze in een mum van tijd uitverkocht zijn ?
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....