Inhoud blog
  • Programma
  • Enkele recente foto's
  • Soumagne 29 augustus 2020
  • Etentje 3X20
  • 26 FEBRUARI 2019 Maaseik
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    17-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Limburgs Halfzwaarste deel I: 16 februari 2013

    Verslag zaterdag 16 februari 2013: Limburgs Halfzwaarste deel 1

    Op 20 april zal Limburgs Zwaarste doorgaan. Een zware ultraloop waar gekozen kan worden tussen 60, 80 of 100 kilometers klimplezier. De lopers van de 100 kilometer zullen maar liefst 2500 hoogtemeters voor de voeten geschoven krijgen. 100 ( en zelfs 80 ) kilometer is nog een beetje hoog gegrepen, daarvoor loop ik nog niet lang genoeg. Maar die 60 lijkt me wel haalbaar, interessant ook want bij beëindiging binnen de tijdslimiet levert dit 1 kwalificatiepunt voor de Ultra Trail van de Mont Blanc op, één van m’n lange termijnplannen.

    Als voorbereiding voor deze Limburgs Zwaarste richt organisator Willem twee oefenlopen van 50 km in, samen het traject van de 100 km. Bijkomende moeilijkheid ( buiten de hoogtemeters en de modder ) is dat deze oefenlopen niet gepijld zijn, maar op GPS gelopen moeten worden. Of je loopt samen met één van de voorlopers die de weg kennen.



    met maastrichtenaar Henk S op de foto, die net zeven dagen carnaval achter de rug heeft

    Met een 50-tal deelnemers starten we om 9u00 in Heerlen. Gelukkig is het droog weer, maar de gesmolten sneeuw zal het parcours heel wat natter ( en moeilijker ) maken. Jacques en ik starten rustig, ik ben nu eenmaal een trage starter en heb het altijd moeilijk in m’n eerste kilometers. Laat de anderen maar snel vertrekken, aan de eerste bevoorrading wordt er toch op elkaar gewacht.

    De eerste kms lopen bergaf door het Imstenraderbos, om nadien uit groeve Putberg ( bronnenbos ) te klimmen. Hier merkt Jacques al dat hij voor het verkeerde schoeisel gekozen heeft. Met gewone loopschoenen kan je je nauwelijks recht houden, maar ook ik had m’n XT wings beter ingeruild voor m’n speedcrossers. De groeven van je schoenen slibben dicht van de modder en dan is er ook geen houden meer aan.






    Simpelveld, door talrijke stegels.




    Intussen loopt Willem een heel eind met ons mee. Hij weet perfect wie er nog allemaal achter ons loopt en zal er voor zorgen dat ze niet verloren lopen. Jacques z’n loophorloge in ’t oog houden, en ik m’n garmin met daarop een topografische kaart. ’t Is oppassen geblazen omdat je in een trail zelfs de wandelpaden niet noodzakelijk volgt. Jacques weet gelukkig wel nog waar ie vorig jaar is misgelopen. Hij eindigde deze trail toen na meer dan 9 uren lopen, ergens in het vijlerbos verloren gelopen toen de avond zich al ingezet had. Gelukkig staat op ons startkaart het telefoonnummer van Willem vermeld. Maar wat ga je zeggen als je verloren loopt in ’t midden van een bos ? “ Ja, Willem, ik sta hier aan twee dikke bomen ?”

    Concentratie is vandaag dus ook belangrijk. Als we na de afdaling door het platte bos aan de eerste bevoorrading komen is het grootste deel al vertrokken, eigenlijk maar best ook want ik zou echt niet willen dat anderen het gevoel krijgen op mij te hebben moeten wachten. Met een 15 tal lopers blijven we over en vatten we het tweede deel aan. Henk G en Willem zitten nog in deze groep maar na een paar kilometers lopen Jacques, Henk en ik weer alleen. Op een trail moet je gewoon je eigen tempo volgen en is het moeilijk om samen te blijven.










    We klimmen door het Kolmonderbos in Nijswiller en begeven we ons op Duits grondgebied. Het Grosserbusch in Orsbach, klimmend naar Scheeberg. Een stukje dalend over het besneeuwde golfterrein van Aken. Intussen loopt Wally, een spontane Nederlandse dame die traint voor de 60 van Texel, bij ons, Henk zijn we weer kwijt. Het grote werk doemt voor ons op: de Vaalserberg, off road door het Duitse bos naar boven. Ik zie dat m’n garmin op momenten meer dan 25% aanduidt. En ik die dacht dat het met de fiets al een zware klim was. Op ’t gemak, de hartslag niet te hoog laten gaan. Uit de mp3 van Wally weerklinkt “ Road to Nowhere “, maar zo’n vaart zal het niet lopen. Volgens de gps moeten we gewoon omhoog. Naarmate we hoger komen ligt er meer sneeuw.

    Tweede bevoorrading ligt aan het drielandenpunt. Warme thee, peperkoek, drop, wat foto’s maken. Wally ( die geen gps heeft ) vraagt of ze met ons mag meelopen. Voor ons loopt Hans die er wel een heel bijzondere manier van wegzoeken op na houdt. Hij kijkt gewoon waar er veel voetstappen in de modder voorkomen en die weg slaat hij in. Maar op zo’n manier kan je gewoon niet foutloos lopen, dus sluit hij zich bij ons aan, nadat we hem een paar keer terugroepen omdat ie een afslag gemist heeft.



    In het Preus Bosch ( op het plateau van Vaals ) is best wel een moeilijk gedeelte om niet verloren te lopen. We moeten hier vertrouwen op het gevoel van Jacques die hier vorig jaar wat heeft zitten zoeken. Je hebt hier de neiging om gewoon bergaf te lopen, terwijl je toch nog even boven moet blijven. We komen terug op Nederlands grondgebied en dalen, na het oversteken van de weg naar Gemmenich, de Wolfhaag af. Door het Malensbosch een heel stuk door de Epener velden. Het nut van vrijstaande draaihekjes zie ik wel niet in. Veel wandelaars in deze mooie streek, die ons groeten maar toch zie je hen denken “ wat een modderduivels “.



    De derde bevoorrading bevindt zich aan “Het hijgend hert” in Vijlen. Worstjes, soep, thee. Toevallig staat hier een Red Bull autootje. Ik aanvaard een blikje, de vleugels zouden misschien nog eens van pas kunnen komen.

    Heerlijke afdaling door het Vijlerbos, om nadien in bewoond gebied aan te komen. Mooi toch, het vakwerk van het Mergelland. Een relatief vlak stuk waar gerecupereerd kan worden, maar dat duurt niet lang. “Als Willem iets uitstippelt moet je maar denken dat het ofwel bergop ofwel modder is, en liefst nog een combinatie van beiden” zegt Jacques. En dat is ook zo: een steile modderklim door het Onderste Bos. Maar al bij al voel ik me nog niet moe. Het voordeel van trailen is dat je door de wandelstukken ( al zijn ze bergop ) je hartslag omlaag haalt en je je spieren stretcht. Een laatste keer zien we Carry om ons te bevoorraden.


    brugje over de Gulp







    kan het nog natter ?

    Eperheide, Scheiberg door wat glibberige velden met als eindstuk ( natuurlijk ! ) een klim door het Vijlerbos naar het hijgend hert. Even waren we bijna de weg kwijt, maar de bijzondere boom die ik reeds eerder opmerkte op m’n garmin doet ons na 52 mooie kilometers terug aankomen bij het Hijgend Hert. Met auto’s worden we terug naar de start gebracht


    "Ja, vrouwtje", dat duurt hier toch een beetje langer dan gedacht

    Wally vroeg onderweg aan Jacques “ zeg Jacques, moeten we nou straks Willem bedanken voor al die blubber onderweg ? “. Ja Wally, we gaan Willem bedanken voor het mooie traject. Intussen heb je wellicht door dat trailen puur genieten is, en zal je hier nog vaak aan zal denken tijdens de 60 van Texel. Misschien loop ik hem zelf volgend jaar ook, want inderdaad: lopen door de modder is een goede voorbereiding voor lopen door het zand. Succes Wally !

    Gegevens van de Trail: 52 kms, 7u45 minuten ( wel de tijd laten doorlopen tijdens de bevoorradingen ), 1300 hoogtemeters.

    Link: http://connect.garmin.com/activity/274155485

     

    17-02-2013 om 11:24 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    16-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 16 februari 2013: Engis

    Verslag rit zaterdag 16 februari 2013 : ENGIS

     Na enkele weken van fris winterweer  waren we al gelukkig dat we bij de start deze morgen positieve temperaturen konden optekenen.  Er kwamen dan ook 7 moedigen aan de start : Valère P, Leon, Roger, Jean V, JosB, Marcel en Yvan.

    We besloten om een rustig ritje te maken richting Engis.

     

    Zo reden we via Vliermaalroot – Guigoven – Opleeuw – Kerniel – Groot-Loon – Bommershoven – Vechmaal – Oreye – Bergilers – Lamine – Remicourt – Limont – Donceel – Haneffe – Verlaine – Saint-Georges – Engis.

     

    Hier genoten we van een goede koffie/choco met lekkere rijsttaart.

     

    De terugweg verliep via Awirs – Hozèmont – Fexhe-Le-Haut-Clocher – Fooz – Vilers-l’Evêque  - Othée - Rutten – Tongeren  - Henis – Riksingen – Sint-Huibrechts-Hern – Schalkhoven – Romershoven  - Diepenbeek.

     

    In het “Paenhuys” genoten we van onze favoriete drankjes samen met de suikerwafels door Miet en Johan aangeboden waarvoor onze dank.

     

    Het deed ons plezier te zien dat Edgard na weken zorgen met zijn gezondheid terug een oefenritje had gemaakt samen met Valère B. Hopelijk zien we hem weldra terug in onze groep.

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Valère P, Leon, Roger, JeanV , Marcel en Yvan.

                             Afstand : 98 km , gemidd 27,9 km

    16-02-2013 om 00:00 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    12-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit dinsdag 12 februari 2013: Heusden Zolder

    Een verslag opgesteld door Yvan, waarvoor onze dank !

    Verslag rit dinsdag  12 februari 2013 : Heusden-Zolder

     

    Wegens de aanhoudende koude wintertemperaturen kregen we vandaag slecht 5 moedigen aan de start : Valère P, Omer, Marcel, Roger(na enkele weken afwezigheid ) en Yvan

     

    Nadat we vorige zaterdag omwille van de gladde wegen onze poging moesten staken, wilden we vandaag richting Visè rijden. 

     

    We vertrokken richting Romershoven waar we weer moesten vaststellen dat het winterweer hier feller had toegeslagen als in Diepenbeek zodat we onze plannen moesten wijzigen om de andere kant te kiezen.

     

    Zo reden we terug van Romershoven naar Hoeselt – O-L-Vrouw Hoeselt – Beverst – Schoonbeek – Lutselus – Godsheide – Kiewit – Heide Kuringen – Halveweg – Zolder.

     

    Hier kregen we de goede raad van een vriendelijke mevrouw om in “Portofino” iets te gaan drinken en inderdaad we konden er genieten van een lekkere koffie en warme choco.

     

    Na onze rustpauze viel het niet mee om terug in de koude op onze fiets te kruipen, maar ja éénmaal terug in gang viel het nog wel mee.

     

    We reden via Bolderberg - Terlamen (waar we de Pits-helling namen) – Lummen – Tiewinkel – Berbroek – Stevoort – Sint-Lambrechts-Herk – Rapertingen- Diepenbeek.

     

    Hier genoten we in het Paenhuys van een verdiend drankje , waarbij we het gezelschap kregen van Paul en Jos B die even kwamen kijken .

    Onze oprechte dank aan de 2 kopmannen Valère en Omer die ons de ganse dag op sleeptouw genomen hebben.

     

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Valère P, Omer, Marcel, Roger  en Yvan

                             Afstand : 82 km, gemidd. 26,70 km

    12-02-2013 om 23:40 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)


    Gastenboek
  • pg accomodation in gurgaon sector 49
  • Movers and packers in Mohali
  • Child custody lawyer
  • aloe vera uses
  • movers and packers thane

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 28/04-04/05 2025
  • 16/08-22/08 2021
  • 24/08-30/08 2020
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 22/11-28/11 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs