Inhoud blog
  • Programma
  • Enkele recente foto's
  • Soumagne 29 augustus 2020
  • Etentje 3X20
  • 26 FEBRUARI 2019 Maaseik
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    11-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag trail training zaterdag 10 december 2011

    Verslag trailtraining zaterdag 10 december 2011: GR 573 Angleur-Pepinster

    Marc T , Tina, Gislain en ik hebben ons ingeschreven voor “La Bouillonante” , een trail die we op 21 april gaan lopen. Niet voor de populairste afstand ( 50 kms ), maar de helft er van. Erger nog dan de afstand zullen de te overwinnen hoogtemeters zijn: 1200 !

    En daarvoor moet natuurlijk getraind worden. De Grote Routepaden lenen zich hier uitstekend voor.

    http://www.groteroutepaden.be/grlf/v1.nsf/docs/watisgrwandelen.html

    Vandaag parkeerden we de auto in Pepinster, namen er de trein tot in Angleur waar we ook vorige keer vertrokken waren. Dit maal niet om de GR57 maar de GR573 te lopen/wandelen.

    De route zelf had ik ook in m’n garmin ingeladen, omdat we vorige keer toch wel gemerkt hadden dat dit geen overbodige luxe is. In de natuur vallen de wit/rode tekens goed op maar in de stad is dat wel een ander paar mouwen, alleen al als je bedenkt dat de verkeersborden/verkeerslichten ook getooid zijn in dezelfde kleuren.

    Het eerste stuk loopt tussen de Ourthe en het Ourthekanaal, waar ook de Ravel ligt. We passeren een stuw, kort bij de samenvloeiing van de Vesder in de Ourthe.




    In Chenée moeten we een wel heel steile weg nemen ( ik bedenk me dat we zo wel snel veel hoogtemeters bijeensprokkelen ). Maar plots zien we geen tekens meer. De Garmin geeft aan dat we ergens links af moeten, een straat valt nergens te bespeuren. Dus terug naar het laatste teken waar we achter klimop zien dat we inderdaad af moeten. Gewoon links omhoog, waar ooit een pad geweest is.



    Naarmate we stijgen vermindert ook de begroeiing en moeten we enorme trappen nemen om uit te komen in een wijk in Mehagne.



    Daar zijn het trappen bergaf en bereiken we de vallei van de Vesder.

    Bij een gerestaureerde “maka” –muur in Vaux Sous Chèvremont nemen we een paar foto’s. “Maka” is een Waals woord voor de mechanische aandrijving en installaties van een smederij.




    Even door ’t dorpje voorbij een bakker maar we hebben nog genoeg proviand. Op naar de volgende klim: een heuse kruisweg. We klimmen van statie naar statie ( van lopen is hier geen sprake ), door het bladerdek, de stenen ontwijkend. Tussen de staties een griezelig vervallen kerkhof. De kruisweg eindigt aan een kapel. Achter de kapel een prachtige Basiliek ( 1877 ), met aanpalend klooster. Ook wel eens een fietstochtje waard.











    Na Chèvremont dalen we naar de vallei van de Ruisseau de la Casmatrie, een zijrijviertje van de Vesder. Door de regen van de laatste dagen een zompige bedoening, stijgen geeft ons garantie op droge voeten.



    We passeren een soldatenkerkhof en de ingang van een fort.



    Een dalende weg brengt ons naar Chaudfontaine. We lopen langs het casino over een glad wegdek. Achter het Source-O-Rama moeten we omhoog, het Bois Les Dames over. 





    Plots staan we onder een merkwaardig brugje “ le pont du diable “. Tot op heden is nog niet geweten waarom de brug gebouwd werd.



    In La Brouck lopen we een tijdje langs de spoorlijn op, om op een wel heel steile grasheuvel het plateau te bereiken. Steile stukken worden gewandeld omdat lopen er echt onmogelijk is.





    Na 15 kms bereiken we Trooz, waar we het station passeren. Conditie nog top, benen nog super, het is (nog) niet nodig om hier de trein te nemen. Op naar Nessonvaux. Dit blijkt de zwaarste klim te zijn; we steigen van 100 meter naar 241 meter, op een afstand van 2 kilometer.

    Na klimmen komt dalen, maar da’s in ’t lopen niet zo evident, zeker niet als je weet dat het wandelpad vaak bezaaid is met dikke stenen. Op een van die stenen verzwikt Gislain z’n enkel. We besluiten in Nessonvaux de trein te nemen, 20 kilometers hebben we er op zitten … en niet van de minste.





    Helaas moeten we 1u45 wachten op de trein, te lang naar ons goesting, en bus TEC is ook geen alternatief. We gaan een tas koffie drinken en eten een rijsttaartje dat we gekocht hebben bij de plaatselijke bakker. Ik navigeer m’n Garmin naar Pepinster via de gewone weg; een dikke 7 kms verder. Die afstand wordt gewandeld aan een stevig tempo en zo bereiken we de auto.

    Onder een stralende zon hebben we er weer een mooi stuk GR opzitten, absoluut een aanrader voor de lezers van deze blog die graag wandelen.

    Voor een meer gedetailleerde beschrijving ( en foto’s ) van deze etappe verwijs ik graag naar een prachtige blog: http://users.telenet.be/trekkings/gr573liegepepinster.htm

    Getraild door: Tina, Gislain, Vanessa

    Gegevens: 27,3 kms, 817 hms, tijd is voor ons niet zo belangrijk gezien de moeilijke ondergrond

    Link:  http://connect.garmin.com/activity/133669946

    We leren vooral dat Bouillon heel zwaar zal worden !







    11-12-2011 om 12:14 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 13 december 2011: Aubel

    Verslag rit zaterdag 10 december 2011 : Aubel

    Een verslag, binnengestuurd door Yvan, waarvoor dank !  

     

    Ondanks de frisse temperatuur deze morgen toch 9 fietsers aan de start : Leon, Quinten, Edgard, Jos B, Roger, Marcel, Peter, Valère P en Yvan.

     

     

    Onder leiding van Valère en Peter werd het startschot gegeven. Terwijl een mooi winterzonnetje haar best deed ging onze tocht over Schoonbeek, Munsterbilzen, Eigenbilzen, Mopertingen, Hees, Kesselt, Vroenhoven, Kanne waar we na de Muizenberg langs het kanaal het nieuwe sluisbouwwerk van Lanaye passeerden. Intussen had Quinten Valère afgelost voor het kopwerk naast Peter en via Moelingen, ’s-Gravenvoeren, Schophem, Veurs kwamen we in onze vaste stek in Aubel.

     

    Na een lekker stukje rijsttaart en koffie/chocolat chaud/cola ging de terugtocht van start.

     

    Via Val-Dieu, Mortroux, Dalhem, Richelle, Hermalle-sous-Argenteau, Heure-le-Romain, Houtain-Saint-Siméon, Bassenge, Valmeer, Herderen, Grote-Spouwen, Martenslinde, Bilzen, Spurk, Schoonbeek werd ruim op tijd het Paenhuys bereikt.

     

    Tijdens het cyclocross kijken in Antwerpen,  werden we weer door Jan getrakteerd op lekkere suikerwafels waarvoor onze dank.

     

    Ook een proficiat aan onze kopmannen vandaag die een goed wintertempo hebben aangehouden zodat iedereen kon genieten van een aangename rit onder een mooi zonnetje.

     

     

    Ritgegevens: aanwezigen: Peter, Valère P, Roger, Leon, Quinten, Edgard,

                                               Marcel, Jos Bollen en Yvan

                          Afstand : 110 km , gemiddelde 27,4 km

    's Avonds hadden we een gezellig etentje in De Vrije Valk in Alt-Hoeselt



































    11-12-2011 om 09:29 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    06-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit dinsdag 6 december 2011: Hannut
    Met dank aan de verenigde krachten van Flor en Yvan om dit verslagje ineen te boksen !

    Verslag rit dinsdag 6 december 2011: Hannut
                          
    Vanmorgen was er meer plaats aan het bushokje: zes moedigen stonden aan de start. Na wat overleg werd beslist om naar Hannut te rijden. De temperatuur was amper drie graden dus koude vingers en tenen, maar daar kunnen we tegen. Leon en Flor begonnen op kop, een stevige wind in ons nadeel. Na 25 km loste Yvan Leon af. Toen de zon doorbrak steeg de temperatuur lichtjes, mar de ijzige wind bleef snijden in het aangezicht.  De sfeer zat er goed in, en daar krijgt ne mens het al wat warmer van hé. Vlak voor Hannut plaatste Leon nog een demarrage, schoon om te zien.

    Weg heen: Diepenbeek-Kortessem-Guigoven- Gors-op-Leeuw -Kerniel - Borgloon - Bommershoven - Vechmaal - Otrange - Thys - Fize-le-Marsal - Momalle - Jeneffe -Haneffe -Seraing-le Château - Chapon-Seraing - Warnant - Fumal - Marneffe - Oteppe - Braives - Hannuit

    In Hannut gingen Yvan en Jos B taart halen, die door Jos getrakteerd werd voor
    zijn verjaardag evenals de drank om de taart door te spoelen. Jos nog vele gezonde en gelukkige jaren toegewenst !

    Na spijs en drank werd de terugweg aangevat: het kopwerk werd verdeeld maar Yvan nam het grootste deel voor zijn rekening, het was wel gemakkelijker rijden met een stevige wind in rug.

    Weg terug: Hannuit - Lens-Saint-Remy - Lens-Saint-Servais - Geer - Berloz - Jeuk - Aalst-bij-Sint-Truiden - Brustem - Zepperen - Ulbeek - Wellen - Wimmertingen - Diepenbeek

    In het Paenhuys trakteerde Miet op wafels en op snoepgoed van de Sint. Omer was nog maar enkele dagen geopereerd en was al er bij vandaag toch wel een knappe prestatie ! Edgard en Roger waren
    ook net terug van hun rit en schoven bij aan onze tafel zo konden we weer wat bijpraten. Nog heel fel bedankt tante Miet!!!
       

    Deelnemers: Omer,Yvan,Leon Jos B,Marcel en Flor.
    Ritgegevens: 128 km   26,4 gem    

    06-12-2011 om 22:57 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Gastenboek
  • pg accomodation in gurgaon sector 49
  • Movers and packers in Mohali
  • Child custody lawyer
  • aloe vera uses
  • movers and packers thane

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 09/06-15/06 2025
  • 16/08-22/08 2021
  • 24/08-30/08 2020
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 22/11-28/11 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs