Belgische Rechten
Inhoud blog
  • De waarheid van natuur en overleven.
  • Gezondheid en zijn ontwikkeling:
  • Coma behandeling van SARS Covid-19 patiënten.
  • Symptomen SARS-COVID-19
  • De corrupte wereld van het Belgische rechtssysteem.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Staatsanarchie
    21-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is onze beschaving de dood van onze beschaving?
    Webinformatie is overal en alom bereikbaar doch sluit het eigen onderzoek praktisch uit, waardoor fouten in informatie moeilijker te achterhalen zijn en correcties vaak uitblijven. Jongeren doen minder of geen moeite om zelf te onderzoeken en plukken speels, de informatie via Elektronisch communicatie met PC, Smartfone, Tablet en aanverwante die als een zakformaat of licht draagbare doch beperkte PC kunnen dienen, van het web. Drastische vooruitgang is echter in belangrijke maten gebaseerd op vernieuwingen en het terzijde plaatsen van voorkennis door onafhankelijk onderzoek, terwijl onderzoek op basis van vooraf opgedane ervaringen belangrijk blijven, zijn het vernieuwingen die nieuwe pistes openen en vooruitgang in grote maten mee bepalen. Vele ontwikkelingen lopen spaak omdat ze gebaseerd zijn op onjuiste of onvolledige voorkennis, terwijl het totaal ontbreken van voorkennis de onderzoekers er toe leidt om eigen pistes te creëren. Vooral de moderne elektronica en het massale gebruik hiervan geven massaal informatie waarvan de volledigheid en correctheid vaak compleet afhankelijk is van de grondigheid van de amateur gebruiker, terwijl het opzoeken van informatie vaak door onvolledigheid, totaal vertekende en misleidende informatie levert, waardoor er dus meer achteruitgang is dan de te verwachten vooruitgang. Het peil van ontwikkeling bij de jeugd loopt terug, de gemiddelde intelligentie gaat in dalende lijn, waardoor de westerse industrie aan nijpend te kort lijdt, betreft bekwame technici op middelbaar en hoger niveau. Tot overmaat zijn onze westerse scholen verhinderd door programma’s die eigen aan het individualisme, overladen zijn met vakken die slechts dienen om persoonlijke algemene kennis aan te dikken en de eigen persoon uitstraling te geven. Ongeveer een vierde van als schoolprogramma is daarmee overladen, terwijl de nuttige vakken hierbij een verkort aanbod ten deel krijgen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vooral de naarstige Aziaten onze industriële capaciteiten voorbij hollen, waar hun vorming zich beter toespits op daadwerkelijke beroepskennis. De jeugd wordt langst allerlei wegen en kanalen overladen met informatie die veelal onvolledig en daardoor nutteloos en desinformatie betekend, waardoor schijnbare kennis slechts zinloze en foutieve informatie inhoudt en in feite een nutteloze ballast betekend, die ontwikkeling slechts hindert in plaats van vooruit helpt. Dat moderne informatieverstrekking nut heeft is een feit, doch de vroegtijdige en ongecontroleerde toepassingen mag men in het kader van ontwikkeling en opvoeding der jongeren gerust in vraag stellen. Elke ouder die zijn kinderen goed observeert zal merken dat het gebruik van PC en aanverwanten als Smartfone en Tablet, jongeren overdadig in beslag neemt en dit ten koste van sociale omgang en sociale ontspanning, terwijl het niet zelden leidt tot frustratie, agressie of zelfs pesten en cyberpesten. Pestgedrag kan men voor een groot deel toeschrijven als gevolg van individualisme en een gebrek aan gezonde sociale omgang en ontwikkeling met leeftijdsgenoten, doch is ook eigen aan onvolwassen individualisme en de daaruit spruitende competitiedrang. Die competitiedrang drijft individualist naar een streven om zo hoog mogelijk op de sociale ladder te staan, om alsnog individueel boven anderen uit te steken, dit ondanks het gemis aan gezond metaal vermogen. Hier grijpt de sociaal onvermogende naar de weg van het geweld en afbraak van de sociale positie van zijn omringende soortgenoten en collega’s. Ook racisme is niet zelden een gevolg van eigen onvermogen, waarbij het eigen falen wordt omschreven als een falen door ongerecht hinderen door anderen. Multiculturele maatschappij drukt waar deze een behoorlijk peil bereikt heeft, door gebrek aan homogeniteit het ontwikkelingsgemiddelde naar beneden. Overdreven sturing in het onderwijs en gebrek aan zelfontplooiing, een fenomeen dat door ondoordacht politieke sturing een dreigende handicap vormt, zeker waar wetten deze sturing gaan vastleggen, en de leerling individueel door wetten onderworpen wordt aan normen of beperkingen die buiten zijn individueel vermogen, doel of instinctieve en natuurlijke grenzen liggen. Dit terwijl dergelijke wetten ook het individuele advies van professionele pedagogen en begeleidende psychologen aan banden kan leggen, net zoals de inspraak van de leerling en zijn voogden. Het mag dan ook niemand verwonderen dat het resultaat van scholing en vorming van jongeren niet het beoogde doel bereikt, en de vorming en ontwikkeling van jongeren ver beneden peil en vermogen blijft steken. Hier is het punt van de overdreven betutteling door wetten en voorschriften een duidelijk en onweerlegbaar euvel waarmee de moderne westerse maatschappij te kampen heeft. In België en sommige andere westerse landen worden wetten en hun onoverzichtelijkheid door overheid massaal misbruikt. Het gebruik van aangepaste beoordeling op maat van feiten wordt niet zelden verhinderd door strikte en gedetailleerde wetgeving, waardoor juristen en bedienaren van recht en orde, vaak verplicht worden te oordelen tegen de goede gang van zaken, het algemeen of individuele belang en zin van goede orde in. Bij dit alles komt dan nog het feit dat de bestaande chaos der wetten een nut leveren voor misbruikers en machthebbers, die maar al te graag zich via chaos, onduidelijkheden, persoonlijke invloed en macht de lakens naar zich trekken en opposanten onderdrukken en pseudo-legaal beroven of pesten. De beoordelaar der wetten en rechten wordt een robot die botweg voorschriften moet volgen en wetten moet toepassen, of deze nu zin of geen zin hebben in een bepaalde situatie, waardoor de goede gang van zaken in de maatschappij verder gekelderd wordt. Dit wordt noch chaotischer waar multiculturele gemeenschappen verder uiteengerukt worden door diverse of tegengestelde filosofieën, godsdienstige normen, of instinctieve diversiteiten en instinctieve normen die extreme doch onuitwisbare tegenstellingen kunnen vormen. De West Europa Unie, met landen als België aan de top, is in zijn jonge en onvolwassen doch vooral gebrekkige vorm en doelstelling, waarin men het recht van de burger ogenschijnlijk erkent, een toonbeeld van chaos en destructie. Dit terwijl men in diverse landen een monarchie koestert die door plaats, positie en vermogen een politieke invloed blijven uitoefenen in eigenbelang, tegen de normen en fundamenten der democratie en de democratische rechten van burgers in. De combinatie van onverantwoord gebruik der moderne technologie, samen met onverantwoord beheer van technologie en maatschappij, het totaal onverantwoord doch geforceerd ontwikkelen van de multiculturele gemeenschap, bovenop onverantwoorde manipulatie der scholing en vorming van individu en maatschappij door middel van een onoverzichtelijk kluwen van wetten en regels, zijn als het Zwaard van Damocles boven het hoofd en toekomst van de westerse wereld, met West Europa in het oog van de storm. Elektronica en vooruitgang zijn echter een gevaar voor de sociale ontwikkeling en vrede in de westerse maatschappij en voeding aan rebellie geven, waardoor deze elementen het algemene welzijn bedreigen en de vooruitgang in gevaar brengen. Het IS niet alleen West Europa, doch de gehele individualistische wereld, die net door een ontoombaar individualisme en bijhorend egocentrisme van haar heersende kasten, dwars op de vooruitgang en mondigheid van de bevolkingen in een gemoderniseerde en technologisch verfijnde en verbeterde wereld, de primitieve normen naar feodale rechte der burgers tracht te handhaven, en stelselmatig de grond onder eigen voeten afgraaft.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 26/10-01/11 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 11/11-17/11 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 02/02-08/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 26/04-02/05 2010
  • 29/03-04/04 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs